تویوتاهیوندای

دوئل تویوتا اونسیس و هیوندای i40

دومین دوئل دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه سدان‌های متوسط اختصاص یافته است. در دوئل پنجم این گروه اشکودا ساپرب و اوپل اینسیگنیا با یکدیگر به رقابت پرداختند که طی این جدال مجموعاً تعداد ۱۴۰۷ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل ساپرب توانست تعداد ۷۴۰ عدد از آراء را به خود اختصاص داده و با اختلافی جزئی یعنی کسب ۵۲ درصد از کل آراء پیروز شود درحالی‌که اینسیگنیا موفق به کسب ۶۶۷ رأی شده است. حال امروز در ششمین دوئل گروه سدان‌های متوسط، هیوندای i40 و تویوتا اونسیس به میدان رقابت آمده‌اند.

فولکس‌واگن پاسات

نیسان آلتیما

تویوتا کمری

هیوندای سوناتا

فولکس‌واگن پاسات

؟

تویوتا اونسیس

هیوندای i40

هوندا آکورد

کیا اپتیما

؟

هوندا آکورد

مزدا ۶

فورد فیوژن

سوبارو لگاسی

رنو تالیسمان

مزدا ۶

رنو تالیسمان

شورلت مالیبو

پژو ۵۰۸

اوپل اینسیگنیا

اشکودا ساپرب

؟

اشکودا ساپرب

تویوتا اونسیس

تویوتا برای اولین بار در پایان سال ۱۹۹۷ نسل نخست اونسیس را به‌عنوان جایگزینی برای سدان کارینا در بازار اروپا معرفی کرد. این خودرو که در سه نسخهٔ سدان ناچ‌بک، سدان لیفت‌بک و استیشن عرضه می‌شد، تا سال ۲۰۰۲ به تولید رسید. سپس در فوریهٔ سال ۲۰۰۳ نسل دوم اونسیس رونمایی شد. این نسل نیز مانند نسل قبلی در همان سه نسخهٔ مذکور ساخته شد و تا سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار داشت؛ اما نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ جایی بود که تویوتا نسل سوم یا کنونی اونسیس را رونمایی کرد. فروش این نسل از ژانویهٔ ۲۰۰۹ در اروپا آغاز شد اما برخلاف نسل‌های قبلی، نسل سوم اونسیس صرفاً در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید می‌شود و نسخهٔ لیفت‌بک از خانوادهٔ آن حذف شده است. این ماشین روی پلت‌فرم MC تویوتا ساخته شده که با خودروهایی چون تویوتا کرولا، تویوتا رافور، سایون tC و لکسس NX مشترک است. با توجه به اینکه سدان کمری در اروپا عرضه نمی‌شود، اونسیس در اصل نقش کمری را در اروپا بازی می‌کند و سدان متوسط اروپایی تویوتا محسوب می‌شود. همچنین بازار عمده و اصلی این خودرو نیز کشورهای اروپایی هستند. نسل سوم اونسیس همچنان در حال تولید است و تاکنون دو فیس‌لیفت را تجربه کرده است. فیس‌لیفت اول در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ و با مدل ۲۰۱۲ رونمایی شد و شامل تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو می‌شد. فیس‌لیفت دوم اما که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ معرفی گردید، تغییرات کلی‌تری را در ظاهر خودرو اعمال نموده به‌گونه‌ای که اونسیس کنونی خصوصاً در نمای جلو شباهت چندانی با نسخه‌های قبلی خود ندارد. این سدان ژاپنی هم‌اکنون با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها شامل سه نمونهٔ بنزینی و سه نمونهٔ دیزلی به بازار عرضه می‌گردد که ما برای این دوئل قوی‌ترین موتور بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند.

هیوندای i40

هیوندای نیز دقیقاً مشابه تویوتا، مدل i40 را برای بازار اروپا در نظر گرفته است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بارسلونا ۲۰۱۱ رونمایی شد. i40 بر روی پلت‌فرم مشترکی با سدان سوناتا ساخته شده و در اصل نسخهٔ اروپایی سوناتا محسوب می‌شود؛ بنابراین i40 و اونسیس را می‌توان سوناتا و کمری اروپا دانست. البته i40 در بازارهای خارج از اروپا مانند استرالیا و برخی بازارهای آسیایی مانند مالزی هم عرضه می‌شود؛ اما در کشورهایی که سوناتا حضور دارد مانند ایالات‌متحده، i40 عرضه نمی‌گردد. البته کشور ما از این قاعده مستثنی است چراکه در مقطعی شاهد عرضهٔ i40 در کنار سوناتا توسط آسان موتور به بازار ایران بودیم اما سدان اروپایی هیوندای به خاطر حضور قدرتمند برادرش سوناتا در کشورمان به موفقیتی دست پیدا نکرد و به همین دلیل چندی بعد عرضهٔ آن پایان یافت. i40 در سال ۲۰۱۵ دستخوش فیس‌لیفتی قرار گرفت که عمده تغییرات آن در قسمت جلو و خصوصاً جلوپنجره صورت گرفته است. با این فیس‌لیفت، ظاهر i40 سالخورده به محصولات جدید هیوندای نزدیک‌تر شده است. با توجه به محبوبیت خودروهای استیشن در بازار اروپا، i40 نیز مانند اونسیس و برخلاف سوناتا و کمری، در نسخهٔ استیشن هم تولید می‌شود. این سدان کره‌ای با سه موتور مختلف راهی بازارها می‌شود. یکی از این موتورها دیزلی بوده و از نوع ۱.۷ لیتری چهار سیلندر است که خود در سه سطح قدرت مختلف عرضه می‌شود و برای سوناتا هم ارائه می‌گردد. موتور بنزینی اول هم از سری گاما بوده و ۱.۶ لیتر حجم دارد. ولی ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، موتور بنزینی بزرگ‌تر i40 را انتخاب کرده‌ایم که این موتور هم با سوناتا مشترک بوده و در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. این یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که نمونهٔ ضعیف‌تر آن ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

 

تویوتا اونسیس

هیوندای i40

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۲ اسب بخار ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر ۲۰۳ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰ ثانیه ۱۰.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۰۸ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ۶.۲ لیتر (ترکیبی) ۷.۴ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۴۴ گرم/کیلومتر ۱۷۳ گرم/کیلومتر
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۴۶۸ کیلوگرم
طول ۴.۷۱ متر ۴.۷۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۷ متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۵۲۰ لیتر
قیمت پایه ۱۸,۹۰۵ پوند ۲۰,۳۳۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9870138]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    قطعا تویوتا انتخاب معقول تریه

    1. سامان اذری

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      هیوندای فقط تو قدرت موتور یکم قویتر بود که اونم در عمل خیلی بد کار کرده
      تو شتاب مصرف سوخت الایندگی .قیمت تویوتا بهتر بوده
      به نظر من هیوندای باس یه فکری به حال گیربکسهاش بکنه

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        به به داش سامان
        تا اسم ژاپن مىاد سامان خود به خود پىداش مىشه

        1. ا

          ۲۰ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (225 ديدگاه)

          مثل توکه تا اسم آمریکا میاد پیدات میشه ببینی کی به برندای دیگه رای داده دیس بدی

      2. حامد

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        فکری کرده،گیربکساش دارن عالی میشن

    2. شاهين

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این سگمنت مال مزدا ۶ میشه

      1. .....::::LAST VIPER::::.....

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        منم همین حدس و میزنم چون از همه بهتره

        1. sina

          ۱۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2658 ديدگاه)

          فنی بهتر نیست از اکورد و حتی کمری ولی خب زیباست و منم میگم اول میشه فک کنم

  2. (Ali(Chevy Nova

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    خوبى هر 2 ماشىن موتورشون هست که تنفس طبىعى هستش
    بسىار کم خرج و بى دردسر و کم استهلاک
    دوستان قىمتها رو هم نگاه کنىد چقدر مناسبه

    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      علی جان به قسمت بارش توجه کن
      خیلی جاداره

  3. sina

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    با 13 اسب کمتر شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر داره
    قیمیش هم ارزون تره
    لذا تویوتا

    1. AK_007

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دلیلشم فک کنم مشخص باشه!
      اگ اون قسمت ابعاد رو هم نگاه کنین میفهمین ک ب لحاظ اندازه بزرگ تره پس سنگین تره و مصرفش بیشتر

      1. sina

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        اختلاف وزنشون 50 کیلو هستش و فک میکنم ایرودینامیک تویوتا بهتر باشه .

  4. مجتبی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    دلیلی برای رای دادن به یک پلاستیک وجود نداره وقتی سمت دیگه یکی از باکیفیت ترین و با ارزش ترین برند جهان حضور داره.

  5. جلالى

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اونسىس

  6. amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    از وقتی ژاپنی خریدم و باهاش رانندگی میکنم روز به روز بیشتر متوجه فاصله بین ژاپنی و کره ای در عمل میشوم و اینکه دیگه اصلا به مشخصات روی کاغذ اعتقاد ندارم چون در عمل خودرو کاملا متفاوت ظاهر میشود

  7. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    تویوتا برنده س در کل دلیلی نداره بش رای ندم
    استحلاک پایین مصرف سوخت کمتر و کیفیت ساخت بهتر%

    1. پیام اکرمی پور

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      قطعا از لحاظ طراحی و آپشن هیوندای بالاتره. کسایی که دنبال مصرف سوخت کم هستن یه سری به مشخصات هیوندای آیونیک بزنن. این مشخصات هیوندای که میبینید،حداکثر توان هیوندای نیست! بلکه برای مشتری های مخصوص خودشه که چیزای دیگه واسشون مهمه.

  8. Ahura mazda 6

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    رای منم مثل اکثر دوستان تویوتاست ولی ماشینای کره ای هم اونجوری که بعضیا میگن آشغال نیستن

  9. Matador

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    هیوندای از نظر من بهتره
    به خصوص گیربکس و ظاهرش

  10. مهران

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ظاهر هیوندای از نزدیک و نه بر اساس عکسهای این مطلب بسیار زیبا تره ، خصوصا اینکه از تویوتا اتومبیل زیبا کم دیدیم . نکته دیگر مربوط به تویوتا افسانه سازی امریکایی ها در مورد کیفیت آن است . خصوصا با پولهایی که تویوتا به مجلات امریکایی میپردازد در واقع نظر سازی میشود و ما جهان سومی ها نیز طبق معمول بشدت صاحب نظریم اما در حقیقت تکرارکننده همان نظرسازان هستیم . یادتان باشد با پول میتوان فکری را قبولاند .

    1. پدرام

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      خوب شد گفتید که تمام امار های تویوتا پولیه چون ما نمیدونستیم و فکر میکردیم عادلانس بعد چطوری تویوتا اونسیس رو دیدید که در مورد ظاهرش قضاوت میکنید!!!!!!!

    2. مانی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      شاید تویوتا با لکزز در مقابله بنز و ب‌ام‌و اینکارو کنه
      امّا نیازی نداره در مقابله هیوندای اینکارو کنه
      چون واقعا سرتره

      1. پدرام

        ۱۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (36 ديدگاه)

        دوست عزیز لکسس نه لکزز?

    3. Sina

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (234 ديدگاه)

      داشبورد این اونسیس می ارزه به کل هیوندای و کیا

  11. AK_007

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    نظر من هیوندای i40 چرا که فضای بزرگتر و طراحی جالب تری داره در ضمن ردیف دومش هم دریچه کولر داره
    ولی خب نکات منفیشم قابل توجهه مثل مصرف بالاتر و ب طبع الودگی بیشترش و قیمت بالاترش
    در کل بین خودرو های صفر تو این سگمنت انتخاب من مزدا ۶ و نسل قدیم آکورده
    ولی خب ب نظرم تو این کلاس ماشین باس ۶ سیلندر باشه

  12. حمیدرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ظاهر سلیقست که من هیچ کدومو نپسندیدم و میرم به جاش سئات میگیرم تو اروپا البته
    تویوتا از نظر مشخصات فنی و قیمت برتر بود به تویوتا رای دادم

  13. #ali.m#

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تویوتا یه سر و گردن بالاتره .

  14. حمید ع

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    اون دوستانی که به هیوندایی رای دادن واقعا حاضرن برای خرید i40 پول بیشتری هم بدن؟کیفیت ساخت بالاتر و کم استهلاکی و حفظ ارزش دسته دوم و اصلا اسم تویوتا براتون کافی نیست؟!
    آخه کجای دنیا فروش کره ای ها بیشتر از تویوتاست جز ایران؟!!
    آدم دلش میخواد فرار کنه بره به افغانستان پناهنده شه!!!

    1. AK_007

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      فک میکنم نظر شخصی و انتخاب هر شخص ب خودش مربوط باشه
      ب شخصه فاکتور طراحی داخلی و خارجی خیلی برام مهمه هرچند ای چهل زیبا نیست ولی از اونسیس بهتره
      در کل هیچکدوم

    2. پیام اکرمی پور

      ۱۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      میخواید بدونید کجای دنیا؟همون جایی که آمار فروش سونی در مقابل سانسونگ در کل دنیا کمتر شد و سونی زیر سایه ی سامسونگ رفت! از وضعیت میتسوبیشی و سوزوکی هم که خبر دارید! کاری که سامسونگ با سونی کرد،هیوندای با میتسوبیشی و سوزوکی کرد.

  15. من

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (249 ديدگاه)

    از نظر قیافه که هردو قشنگ هستن ولی منم با توجه به قیمت و مصرف سوخت و 0-100 کمتر تویوتا رو انتخاب کردم، اسم برند هم که به هرحال قدیمی تر و با اعتبار بالاتریه

  16. sunmartin

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ب متعصبان برند تویوتا باید گفت
    هیوندای i40 طراحی بهتر و خرج کمتر به گفته مجلات معتبر اروپایی
    گشتاور بالاتر
    حجم باگ بیشتر
    آپشن ای بیشتر
    و گارانتی بهتری داره
    شما چشمتون بستید و فقط تویوتا تویوتا میکنید در صورتیکه کره جنوبی با مهندسان آلمانی واقعا چیزی در کیفیت و طراحی کم نداره یک مقدار واقع بین باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا