حدود یک ماه پیش بود که هیوندای نسخهٔ اسپرت سدان الانترا N را رونمایی کرد و حالا این شرکت کرهای سدان اسپرت خود را در آمریکا هم معرفی و اطلاعاتی در مورد آن منتشر کرده است. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آشنای محصولات N هیوندای مجهز است که در اینجا به لطف توربوشارژر بزرگتر، ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای هشت سرعتهٔ دوکلاچه و شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است.
مدیران هیوندای پیشبینی میکنند که در بازار ایالاتمتحده حدود ۳۰ درصد از خریداران الانترا N گیربکس دستی را انتخاب کنند. به گفتهٔ سخنگوی این شرکت، نسبت خریداران گیربکسهای اتوماتیک به دستی در بازار آمریکا حدود ۷۰ به ۳۰ است و بنابراین اکثر خریداران این سدان اسپرت سراغ گیربکس دوکلاچه خواهند رفت. بااینحال، الانترا N در کلاسی قرار دارد که هنوز هم بسیاری از خودروها گیربکسهای دستی را ارائه میکنند و بنابراین منطقی است که هیوندای هم برای سدان اسپرت خود در کنار گیربکس دوکلاچه، یک نمونهٔ دستی هم ارائه کند.
هیوندای هوندا سیویک تایپ R را بهعنوان رقیب مستقیم الانترا N در نظر گرفته است اما فولکسواگن جتا GLI و سوبارو WRX هم از دیگر رقبای این سدان اسپرت کرهای در بازار آمریکا محسوب میشوند. هرچند جتا GLI در برابر الانترا N حرف چندانی برای گفتن ندارد اما سوبارو WRX با برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیویک تایپ R با قدرت بیشتر، میتوانند کاملاً سدان اسپرت هیوندای را اذیت کنند.
سیویک تایپ R با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، از الانترا N قویتر است و سوبارو WRX هم هرچند با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور کمی از سدان اسپرت کرهایها ضعیفتر است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک آن برگ برندهٔ مهمی محسوب میشود. در این جمع اما جتا GLI با تنها ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور نمیتواند خیلی عرضاندام کند. سدان اسپرت هوندا به لطف قدرت بیشتر خود، در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما هیوندای هم برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر الانترا N تایم حدود ۵ ثانیه را اعلام کرده که این یعنی باید شاهد رقابت نزدیکی بین این دو خودرو باشیم.
هیوندای پیشبینی میکند که الانترا N بتواند خریداران جدیدی را به این برند کرهای جذب کند. به گفتهٔ این شرکت، انتظار میرود خریداران این خودرو بیشتر مردان جوان و همینطور کسانی که قبلاً به هیوندای توجهی نداشتهاند باشند. سازندهٔ کرهای هنوز قیمت الانترا N را اعلام نکرده اما گفته است که این خودرو ارزانتر از سیویک تایپ R خواهد بود.
متأسفانه فعلاً نمیدانیم که قیمت این خودرو چقدر از رقیب ژاپنی کمتر خواهد بود اما قیمت سیویک تایپ R از ۳۸,۹۱۰ دلار آغاز میشود درحالیکه سوبارو WRX با قیمت پایهٔ ۲۸,۴۲۰ دلار و جتا GLI با ۲۷,۳۴۰ دلار، بهمراتب ارزانتر هستند. درهرحال، زمانی که هیوندای الانترا N در پایان امسال به نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده برسد، قیمت دقیق آنرا خواهیم فهمید.
VIPER
۱ شهریور ۱۴۰۰اصلا فیس تو دل برویی نداره
🔥A.H MOTORS🔥
۱ شهریور ۱۴۰۰جلو پنجره اش زده رو دست بی ام و !…
VIPER
۱ شهریور ۱۴۰۰اگه فیسش یکم متعارف باشه همه چی حله
Reza Waffen SS
۲ شهریور ۱۴۰۰اصلا از این نسل طراحی های هیوندای خوشم نمیاد
R@m!n
۱ شهریور ۱۴۰۰جدای این مسائل قابلیت تیون پذیری مهم ترین فاکتوره که من تا بحال جایی ندیدم کسی از قابلیت تیون پذیری ماشین کره ای صحبت کرده باشه و خب موتورای زپرتی GDI قطعا برای اینکارا ساخته نشدن.
.
۱ شهریور ۱۴۰۰موتور زپرتی GDI کی گفته قابلیت تیون نداره
هیوندای N رو میدونم با ریمپ و قطعات ساده تا ۳۵۰ اسب راحت میبرن
موتور ۲ لیتری فولکس واگن که اون هم تزریق مستقیم داره که رو خیلی ماشینا از جمله همین جتا gti و گلف gti و R هم که تا عددای وحشتناکی قدرت و گشتاور دادن با تیون های نه چندان سنگین
فقط با ریمپ میشه gti رو از ۲۳۰ اسب تا ۳۰۰ اسب برد بدون استهلاک یا خرابی شدید
R@m!n
۱ شهریور ۱۴۰۰رفیق اینو الان تا تهش بردن شده N-LINE خوده هیوندای خیلی بهتر موتورشو میشناسه.
ریمپ تو تیون پیش پا افتاده ترین کاره منظور من از تیون، تیون های سنگین بود مثه تغییر قطعات اصلی و بالا بردن فشار و دما تو همین ایران کسایی که جنسیس دارن و فکر می کنن سوار 911 هستن اوج تیون ماشینشون یه سیستم و تعویض سپر و کیت اگزوز و همین ریمپ هست چون موتور اصن تحمل فشار بالارو نداره و هر کسی هم فشار اورده به این موتورا با جنسیس عزیزش خداحافظی کرده.
فرق موتورای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی تو همین چیزاس. بی ام و میاد هر کاری دلش میخواد با موتور شش سیلندر می کنه آخ نمیگه از اون ور موتورای همی تا 1500 اسب تیون میشن. موتورای ژاپنی راحت با دوتا توربو و متعلقات 200 تا 400 افزایش قدرت دارن.
کجای موتورای GDI بیست سال پیش همچین توانایی دارن ؟؟؟ وقتی میگم زپرتی برای این چیزاست.
MOHAMMAD.n.r
۱ شهریور ۱۴۰۰با رامین موافقم.
ریمپ ساده ترین تیون و تقویت هست و مرحله ساده و اول کاره!!
ایا رینگ و پیستون و سوپاپ و… این ماشین توانایی مقاومت در برابر تعویض توربو و بوست های خیلی بالاتر رو دارن؟؟
ایا میلنگ و شاتون و… توانایی مقاومت در برابر گشتاور تولیدی رو دارن؟؟؟
توی مراحل پیشرفته تیون که اینترنال موتور عوض میشه و قدرت های نجومی به دست میاد ایا بلوک سیلندر توانایی مقاومت داره؟؟؟
همین لنسر ۱۸۰۰ که تو ایران هست رو در اندونزی بدون عوض کردن هیچ قطعه موتور و بدون دست زده به اینترنال و… با نصب توربو تا ۲۱۰ اسب(۱/۵ برابر قدرت فابریک) به راحتی و بدون خرابی و مشکل تقویت میکنن و ماشین سالهای سال بدون مشکل کار میکنه!!!!
ایا میشه این النترا رو تا ۴۲۰ اسب(۱/۵ برابر فابریک) با اینترنال فابریک تقویت کرد و دووم بیاره؟؟ اگر بشه واقعا عالیه. ولی بعید میدونم چون مشکل ضعف یاتاقان حتی در مدل های ۲۰۲۱ هم دیده شده… بقیه قطعات موتور هم مثل یاتاقان…
این سگمنت خیلی شلوغه و بعید میدونم کسی ماشینای المانی و امریکایی و ژاپنی و فرانسوی و… ول کنه و اینو بخره هرچند طرحی داخلیش از خیلی از رقبا بهتره
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰بین این جمع بنظرم سوبارو از همه مناسب تره .
Sina10
۱ شهریور ۱۴۰۰قیافه الانترا بجز بخش عقبش هیچ جذابیتی نداره
هوندا سیویک و سوبارو به نظرم بهترین ها هستن که مدل های جدیدیشون تا چند وقت دیگه میاد ، اون موقع هست که خرید الانترا ، دور ریختن پول میشه
ماشین های پرفورمنس هیوندای تازه اول راهن ، کلا یدونه موتور ساختن فکر کردن الان میتونن با WRX و تایپ R رقابت کنن
ماجرا استینگر هم همین بود که کلا دیگه داره متوقف میشه تولیدش
برای قدم اول همیشه باید ریسک کرد و خب شاید تا چند محصول اول فقط ضرر داشته باشه ولی بعدش به سود دهی و موفقیت میرسه
نمیگم این الانترا بدرد نمیخوره ، نه ، ولی خب توانایی رقابت با ژاپنی های پر افتخار رو نداره
Kf
۱ شهریور ۱۴۰۰سپرش یه جوریه انگار کارخونه یادش رفته رنگ کنه
AMG GT R
۱ شهریور ۱۴۰۰خیلی قناس در اورده من همه ی رقباش رو ترجیح میدم
امیر
۱ شهریور ۱۴۰۰WRX انتخاب من هست. لنسر هم اگر زنده بود با این ها رقابت می کرد.
الانترا هم بد نیست ولی از نمای جلو ظاهر خوبی نداره.
ARMAN
۱ شهریور ۱۴۰۰بنظر من طراحی فوق العاده خشنی داره
رامتین
۱ شهریور ۱۴۰۰موتور خوبی داره. البته خبر خوشایند اینه که هیوندا تصمیم گرفته بعد 1 سال حتی فیس لیفت النترا را انجام نده و نسل جدیدش را با طراحی کاملا متفاوت ارائه کنه. همچنین امیدوارم در اینده برجام برگرده و با واردات خودرو موافقت بشه و دوباره شاهد خودروهای کره ای باشیم. بنظرم دیگه نباید سراغ پژو و رنو بریم، گرچه رنو کیفیت خوبی خصوصا در همکاری با نیسان داره اما هیوندا را برتر میشه دونست. این موتور هم روی اکثر خودروهای هیوندا یا کیا میتونه عرضه بشه که واقعا جذاب خواهد بود.
porsche
۱ شهریور ۱۴۰۰از تو بعید بود
HamiD
۱ شهریور ۱۴۰۰انتخابم در این لیست سوبارو هست …
قشنگ همه چی رو با هم داره!
اسپورت بودن + زیبایی ظاهری + قیمت مناسب + اصطحلاک کم
و در ضمن عشق و علاقه در ظاهر …
آدم هوس میکنه ی رالی کوچولو موچولو باهاش بره …
ی آفرود ریز …
مرتضی
۱ شهریور ۱۴۰۰در صندوق عقبش پلاستیکیه😂😂
مهدی
۱ شهریور ۱۴۰۰انگار یکی با مشت زده تو صورتش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰نسبت به رقباش از نظر پرفورمنس خوب عمل کرده ، من دوستش دارم ولی باید یه بازنگری تو طراحیش بدن
datsun
۱ شهریور ۱۴۰۰طراحیش یه جوریه اون اسپویلر عقب هم جالب نیست
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۰فکر نمیکنم در حد رقبای ژاپنی گردن کلفتش باشه. ولی ظاهرش واسه دهه بیست ساله ها جذابه
با مهربونی جهان زیباتره
۱ شهریور ۱۴۰۰مهندسای اینو دی اس 9 تو خوش خیالی میخان روی همو کم کنن
بهنام
۱ شهریور ۱۴۰۰انگار مچاله شده بود یکی گرفته صاف و صوفش کرده اونم نصفه و نیمه گفته زشته پاشو بیا میخوایم ازت عکس بگیریم .چیه این آخه؟چرا بجای رقبای جا افتاده و امتحان پس داده باید این تصادفی بخره ؟
علی آقا
۲ شهریور ۱۴۰۰هیوندای با این طراحی گند زده! قشنگ برگشته به ماقبل تاریخ.
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰کلاس خیلی جذابی نیست سدان های ساب کامپکت غیر لوکس
ولی بازم اگه انتخابی در کار باشه هوندا سیویک تایپ آر رو ترجیح میدم که در مدل لیمیتد ادیشن رکورد رنو مگان rs تروفی r رو در نوربرگ رینگ زد و سریع ترین دیفرانسیل جلو جهان شد اونم با صندلی های عقب😉