با رونمایی از کانسپت جنسیس در نمایشگاه نیویورک امسال و با آماده شدن مدل تولیدی که پیش از این تصاویر جاسوسی آن را دیدیدم، گمانهزنیها دربارهی تصویری واضح از خودرو شروع شده و به تازگی رندرهایی از رقیب بامو سری ۳ منتشر شده است.
اگر به یاد داشته باشید، پیش از این ما رندرهایی از G70 را دیدهام اما این خودرو قطعاً فاقد اسپویلر جلویی نمونهی کانسپت خواهد بود و بهطور حتم همان الگوی چراغهای جلوی LED را که در نمونهی دارای پوشش و نمونههای رندر دیدهایم نخواهد داشت.
اسپویلر جلو دقیقاً مشابه همانی که در نمونهی کانسپت دیدهایم نیست اما یادآور آن است؛ و همانگونه که دربارهی الگوی چراغها گفتیم، این بخش کاملاً شبیه واقعیت بوده و البته همین موضوع دربارهی درب عقب و طراحی ستون C نیز صادق است.
باید منتظر ماند و دید جنسیس در برابر رقبای کارکشته چه حرفی برای گفتن خواهد داشت.
ناشناس
۱۴ دی ۱۳۹۵وای خدا!!! الان حمله و بمب باران ماشینای کره ای شروع می شه!!!
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵از طرف کسایی که خودشون تا حالا نه این ماشین ها رو داشتن نه سوار شدن ????
ناشناس
۱۴ دی ۱۳۹۵دوست عزیز! اتفاقا باید به اطلاعتون برسونم که بنده هم خودم ماشین کره ای دارم، هم پدرم! پس خیلی خوب می دونم که چه جور ماشینی هست!
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵دوست گرامی، شما با خودتون درگیرین !
من اون جمله رو در ذیل کامنت شما گذاشتم و برای تایید کامنت شما اون حرف رو گفتم !!
مخالفت که نکردم !
عجب گیری کردم ها !!
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵.
ببخشید، شاید من بد منظورم رو رسوندم.
منم پدرم در گذشته ی دور ، عشق ماشین بود و تقریبا از هر کشوری به جز چین، مثل آلمان (ب ام و 2002) ، امریکا (شورلت کامارو) و کره (دوو اسپیرو) و فرانسه (پژو 504) و ژاپن (نیسان پیکاپ) ماشین داشتیم.
برای همین منم عاشق برند های مختلف هستم. هر برندی که بهم ثابت بشه به سلامتی و رفاه مشتری اهمیت میده یا حداقل دوست داره به سمتش حرکت کنه.
دانیال
۱۴ دی ۱۳۹۵حرفتون بی منطقه، یعنی شما وقتی در مورد فراری حرف میزنی، فراری داشتی و سوار شدی؟
ناشناس
۱۴ دی ۱۳۹۵آقا دانیال. مگه من به قول خودتون گفتم دو تا فراری داریم، که باورش سخته؟!؟! اگه تو یه خانواده دو تا ماشین کره ای داشته باشن باورش خیلی سخته؟!؟! من خودم یه موسو 6 سیلندر دارم از سال 84، و پدرم هم یه آزرا 2007 از سال 86. الان این خیلی عجیبه؟!؟!
ناشناس
۱۴ دی ۱۳۹۵البته من منظورم این بود که حمله ی ژاپنی پرست ها به کره ای ها شروع می شه. شاید منظورم رو بد متوجه شده باشید. من خودم طرفدار کره ای ها هستم.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵خوب منم طرفدار ژاپنی ها و بعد کره ای ها هستم دوست عزیز.
منظور بدی از اینکه گفتم شما با خودتون درگیرین نداشتم ❤
اگر یک سری اتفاقات تلخ در زندگیم رخ نمیداد، الان طرفدار ماشین های چینی هم بودم.
Sardar
۱۴ دی ۱۳۹۵بسوی پیشرفت با سرعت نور یعنی همین هیوندای . دمش گرم . جنسیس 5 سال دیگه تو سطح لکسوس خواهد بود شک نکنید
شاهین
۱۴ دی ۱۳۹۵همش بزک کردنه و موتورای پر اسطهلاک که بعد 5 سال نصف بازدهی روزای اول رو از دست میدن.نمونش هیوندا سوناتا و کیا سراتو های سال 2007-2008 که الان مصرف سوختشون شاید 1.5 برابر روزای اول شده(اگر نگیم دو برابر) و جنسیس های 2010 که دقیقا 6 سال از اومدنشون میگذره و نمونه کامل یه ماشین خسته هستن.وقتی ما میگیم ماشین ژاپنی بهتره این معنی رو نمیده که ماشین کره ای آشغاله یا زشته.ما داریم میگیم نسبت به تجربه و کیفیت ساخت ماشینای ژاپنی در دراز مدت اینا حرفی واسه گفتن ندارن و چهرشون خیلی زود از مد میوفته.نمونه این مثال هم جنسیس کوپه و تویوتا جی تی…روزای اول هم قیمت بودن اما الان جی تی هنوز افت قیمت نکرده در حالی که جنسیس به 90 تومن رسیده
ناشناس
۱۴ دی ۱۳۹۵خب شما تشریف ببرید تویوتا بخرید، که حتی اگه بتونه صندلی و فرمون ماشین رو هم به عنوان آپشن حذف می کنه!
در ضمن، من خودم و پدرم هر دوتامون ماشین کره ای داریم، و اصلا با این نظر شما موافق نیستم.
shahin
۱۴ دی ۱۳۹۵ژاپن فقط تویوتا نیست.زیباترین طراحی های جهان برای خودروهای غیرلوکس و تولید عمده در اختیار مزداست.(مزدا میاتا برترین طراحی سال اخیر و خودروی سال ۲۰۱۶).اینکه تقریبا هیچ ماشین به روز ژاپنی درست وارد ایران نمیشه علت اصلیه اینه که فروش کره ای ها خوبه.
"Amir"
۱۴ دی ۱۳۹۵الان سال ۲۰۱۷ هستیم ، ۷ سال گذشته از مدل ۲۰۱۰ ، برای همین داریم میگیم پیشرفت چشمگیر ، همین که کره ای ها راوفور رو زدن زمین خودش خیلی حرفه ، هیچ کس با هیچ استدلالی منو نمیتونه قانع کنه که کره ای ها به گردپای ژاپنی هاهم نمیرسن ، اتفاقا مث سایه دنبال ژاپنیان و این اختلاف هر لحظه داره کمتر میشه
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۵داداش این تو ایرانه که سانتافه راو رو زده زمین نه تو دنیا..
"Amir"
۱۴ دی ۱۳۹۵شما یه سر بزن به آمار های جهانی متوجه میشی
shahin
۱۴ دی ۱۳۹۵دقیقا همینطوره که شما میگی.۷ سال گذشته و تو همین ۷ سال کمری ۲۰۱۰ مزدا۳ ۲۰۱۰ نیسان ماکسیما ۲۰۱۰ میتسوبیشی پاجرو ۲۰۱۰ و….هیچکدوم به اندازه جنسیس لوکس کره ای همین خودشون خسته و در مونده و پر اصطهلاک نشدن.واقعا پیشرفت دارن کره ای ها….
m
۱۵ دی ۱۳۹۵در جواب شاهین
یه مقاله تو سایت خودرو بانک راجع به تست یه جنسیس قدیمی با کارکرد بالا هست که کاملا تاکید می کنم کاملا خلاف ادعای شما در مورد جنسیس مبنی بر خسته بودن و….. را ثابت می کنه!!!!!!!!!!!!
با وجود چندین سال کارکرد، ماشین کاملا کیفیت خودشو حفظ کرده.
خواهشا دوستان حتما اون مقاله را بخونن و ***های افراد متعصبو گوش ندن
erfan
۱۴ دی ۱۳۹۵عجب!!!من نمیدونم شما کجا زندگی میکنی ولی اینجا که ما هستیم یه چیزی داریم به اسم اینترنت که میشه با سرچ کردن قیمت روز ماشینارو دراورد.اینجوری که من سرچ کردم و فهمیدم تویوتا جی تی و جنسیسی که شما میگی اول هم قیمت بودن و الان جنسیس خیلی افت کرده قیمتاشون تقریبا برای مدل یکسان به این شرحه:جی تی 86 مدل 2013 بین 115 تا 140 میلیونه در حالی که جنسیس مدل 2013 بین 140تا 145 میلیونه.راجع به ظاهر ماشینم که گفتی این فقط نظر شماس که چهره ماشین کره ای از مد میوفته چون من هم خودم و هم تقریبا هرکسی که تاحالا دیدم از مردم عادی که تعصبی به برند خاصی ندارن هنوزم که ازشون بپرسی قیافه سوناتا yf و به کمری ترجیح میدن.قیافه آزرارو به آریون ترجیح میدن.و قطعا قیافه سانتافه و توسان و به راو4 ترجیح میدن
سجاد افشار
۱۴ دی ۱۳۹۵آقا ی سوال این ماشین تو کلاس سدان کامپکت قرار میگیره دیگه؟
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۵این کره ای ها لا مصب دارن خیلی خوب طراحی میکنن تو ژاپنیا هم این تویوتا نمیخواد یه ماشین خوشکل بده بیرون وگرنه میتونه چون لکسوسای جدید خیلی خوشکلن
علیرضا ممتازیان فرد
۱۴ دی ۱۳۹۵هاهاها… کره ای ها راو4 رو زدن زمین!!!!!! هه هه هه… جوک 2017. مگر اینکه منظور دوستمون تو کشور ظاهرگراها یعنی ایران باشه. سعی کن این حرفو تو کشور دیگه ای نزنی عزیز دلم. ضمنا خیلی از دوستان میگن کره ای ها پیشرفت کرده اند تو این چند سال اخیر. کدوم پیشرفت؟ خودشون پیشرفت کردن یا این که هرچی دارن صدقه سری آلمانی ها و آمریکایی هاس؟ اگه عرضه داشتن خودشون طراحی می کردن نه اینکه برن تیم طراحی از آلمان و انگلیس بیارن. اگه عرضه داشتن خودشون تکنولوژی موتور و … می داشتن، نه اینکه برن گدایی تکنولوژی موتور از امریکایی ها اونم نه از نوع درجه یک بلکه درجه nامش. آقایی که سنگ آپشن ماشین های کره ای رو به سینه میزنی، اینو بدون که اگه کره ای ها همین طراح آلمانی رو نداشتن و ماشین هاشونو تا خرخره از آپشن های useless پر نمی کردن هیچ بنی بشری حتی تف هم بهشون نمی انداخت. این کارو نکنن چی کار کنن؟ نه که خیلی کیفیت دارن؟ نه که خیلی reliability شون بالاست؟ نه که خیلی طراحیشون موندگاره؟ که آدم حالش به هم میخوره به سانتافه نسل قبلی نگاه می کنه یا سوناتا و آذرای دو نسل قبل. کافیه فقط کمری 10 سال پیشو بذاری کنار سوناتای 10 سال پیش بفهمی کدومش یعنی طراحی خوب و ماندگار. یا عده ی بی سوادی که عقلشون به چششونه میان مثلا به پریوس گیر میدن. برن بپرسن برن تحقیق کنن ببینن واسه چی تویوتا این جوری طراحی کرده. انگار مثلا طراحانش شب خوابیدن صبح پا شدن گفتن خواب دیدیم این جوری طراحی کنیم. نمیدونن بدونن که همین پریوس به قول شما زشت ،یکی از کمترین ضریب درگارو تو کل ماشینای دنیا داره. کوچکترین نقطه و خطی که روی این ماشین هس رو اصول گذاشته شده. برای همینه مصرف سوخت فوق العاده پایینی داره. این یعنی مهندسی تو طراحی. محض اطلاع اون آقایی که میگه تویوتا آپشن نداره برو همین پریوسو نگاه کن تا بفهمی منظور از یک آپشن درست و حسابی و کارآمد چیه. تو کدوم ماشین غیر لوکسی شما میتونی 6-7 تا رادار داشته باشی یا کدوم ماشین غیر لوکس ارزونی هدآپ دیسپلی داره. حالا هی کره ای پسندها برن سنگ صندلی داغ کن و … و مثلا صندلی جای اینکه 4 جهته باشه 100 جهته باشه و n تا مموری داشته باشه رو به سینه بزنن. محض اطلاعتون تو کشورهای پیشرفته ماشین رو بر اساس آپشن های ایمنیش میخرن نه برای سوسول بازیاش. این موضوع هم بگم که کیا و هیوندای ماشین چندان گرونی ندارن که همه ی طراحی هاشونو میریزن به پای مثلا اپتیما و سانتافه و… . مطمئن باشید اگه روزی ماشینی به گرونی بنز و … بزنن عمرا طراحی ماشینای ارزونشون رو این طور بزنن. البته درسته جنسیس و k900 دارن اما گاوشون سر این دوتا تو آمریکا زاییده. آخه کدوم آدم عاقلی لکسوس رو ول میکنه بره k900 رو بخره.
ببخشید طولانی شد.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵دوست گرامی 2 نکته :
با احترام فراوان
1- useless و reliability معادل های فارسی خوبی دارند !!!!?? (شوخی)
من خودم خرید یک ماشین ژاپنی رو به کره ای ترجیح میدم. اما به هر 2 خودروسازی علاقه دارم و معتقدم هر 2 دارن راه درست رو میرن.
2- به هر حال ، چیزی که هست اینه که کره ای ها دارند پیشرفت میکنن.
مدتی طراح های بزرگ اروپایی و آمریکایی رو استخدام میکنن و بعد خودشون صاحب سبک میشن.
جالبه ، بدونی صنعت خودروسازی ژاپن هم در ابتدا توسط مهندسین بزرگ امریکایی پایه ریزی شد.
اگر بخوای ، مثال های فراوانی در ذهنم هست که برات بزنم
اگر خواستی بگو تا هم یک مثال خوب بگم هم لینک یک مقاله ی خوب رو در مورد نقش مهندسین آمریکایی در پیشرفت خودروسازی ژاپن بگم.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۴ دی ۱۳۹۵دکتر دمینگ، نخستین آغازگر جدی و تدوین کننده روش های اجرایی مدیریت نوین جهان بر اساس مشارکت تمامی کارکنان و مدیریت ها (آنچه در ژاپن جریان دارد ) است که با مکتب مدیریت مشارکتی خود در جهان تولیدات صنعتی و خدماتی، تحولی شگرف پدید آورد. وی در سال 1928 دکترای خود را در رشته ریاضی فیزیک از دانشگاه ییل ( Yale) اخذ کرد و سپس مدت ده سال در وزارت کشاورزی آمریکا، به عنوان کارشناس ریاضی فیزیک کار کرد. در ضمن این مدت به مسائل آماری که از طرف آقای ” شیدهارت” بعنوان روش کنترل آماری فرایند تولید مطرح شده بود علاقمند گردید. با وجود کارهای بسیار شایسته ای که وی چه قبل از جنگ جهانی دوم و چه در زمان جنگ برای نجات صنایع از بحران ها انجام داد ولی به واسطه اوج موفقیت های اقتصادی در آمریکا، که بعلت شرایط بعد از جنگ برای شرکتهای آمریکایی ایجاد شده بود، آقای دمینگ از طرف موسسات صنعتی آمریکا تحویل گرفته نشد زیرا آنها می گفتند: وضع ما آنقدر خوب است که نیازی به تغییر روش مدیریتی خود و اجرای روش آقای دمینگ نداریم.وی در تابستان سال 1950 از طرف اتحادیه علوم و مهندسی ژاپن به آن کشور دعوت شد و روش کنترل کیفیت آماری را به مهندسان، مدیران کارخانجات و کارشناسان تحقیقاتی آموزش داد و در همین مدت مدیران عالی رتبه 100 موسسه تولیدی بزرگ را با روش مزبور آشنا ساخت. او در سال 1951 مجددا” به ژاپن برگشت و با 400 نفر از مدیران سطح بالای ژاپن نشست هایی تشکیل داد و در توجیه آنها اقدام کرد. در همان سال اتحادیه علوم و مهندسی ژاپن بالاترین جایزه صنعتی را جهت موسساتی که اقداماتی برجسته در بهبود کیفیت انجام داده بودند اختصاص داد و نام آن را ” جایزه دمینگ ” گذاشت. در این زمان، انـقــلاب کیفیت ژاپن آغاز شده بود.
گر چه آقای دمینگ این کارها را در سال 1950 در ژاپن انجام داده بود، ولی اهمیت آن برای غرب تا 1980 روشن نشده بود. از همین زمان بود که سمینارهای 4 روزه آقای دمینگ در آمریکا شروع شدنظریات آقای دمینگ بر این اساس استوار است که: تنها کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری است و این امر باعث می شود که سهم فروش در بازار افزایش یابد و به صورت دراز مدت، پایدار بماند و باعث بقاء و موفقیت موسسه شود، وی اصولی جدید جهت موفقیت مدیریت تدوین کرده است که بنام اصول 14 گانه مدیریت دمینگ شهرت یافته است. علاوه بر آن بیماریهای مشترک مدیریت را در سرتاسر جهان به 7 مورد دسته بندی کرده و راه های علاج آن را نشان داده است.
sunmartin
۱۴ دی ۱۳۹۵طراحی های زیبا استفاده از طراحانی مثل طراح لامبورگینی و بوگاتی دریغ نکردن از کیفیت و اهمیت به مشتری و کیفیت نهایی در کنار قیمت منطقی (خارج از ایران) هیوندا اولین شرکتی بود که پیل های هیدروژنی بصورت واقعی بروی خودروهاش جا داد و تولید انبوه کرد دومین شرکتی بود که بعد از بی ام دبلیو بعنوان شرکت تکنولوژیکی جهان معرفی شد کیا هم که خودروهاش بلحاظ کیفیت یا اول میشن یا در لیست 10 تای جدول قرار میگیرند بتازگی هم وارد مبحث پرفورمانس شدند کیا موتورز کیا “نیرو” ثبت گینس کرد بعنوان کم مصرف ترین خودروی جهان و چندین و چند عنوان دیگه طراحی های زیبای این دو خودروساز و اهمیت به خواست مشتری پرهیز از تنبلی و اهمیت ویژه به بخش توسعه و تحقیق کلید رنز موفقیت های سریالی دو غول خودروسازی کره ای است جنسیس با مدل g80 کاندید خودروی سال شد چون هردو خودروساز کیا و هیوندا متمرکز شدند بروی خودروهای 4 چرخ متحرک و دیفرانسی عقب
کیوان
۳۰ دی ۱۳۹۵دوست ما just Japan پست طولانی و غیر علمی نوشتی دوست ما آقای مجید اگاهانه بدون تعصب نوشت ژاپن در حال حاضر عالیه خوب مهندسین و مشاورین خارجی داشته کره هم از این تجربه استفاده میکنه
كيان
۲ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز justjapan
خدمتت عرض کنم که آره کره ای ها رفتن از آلمانو امریکا گرفتن همه چیو
آقا دمشون گرم
نازه شستشون. عرضه داشتن رفتن گرفتن پیشرفت کردن
دوما اینکه هی نگو آپشنهای useless
من خودم معتقد بودم که لکسس فوق العادست. اما وقتی سوارش شدم شدیدا خورد تو ذوقم
شما ۳۵۰ میلیون پول یک برند لوکس ژاپنی بدی بعد پرده سانروف رو با دست بدی عقب؟؟؟. مسخرست
اتوپارک آپشن بی ارزشی نیست و روی سدانهای کوچکی مثل سراتو یا النترا جدید نصب میشه اما هنوز ژاپنیها نمیارن اینو
در مورد طراحی پریوس که بهتره آدم هیچی نگه دیگه
از یک کیلومتری طراحی وحشتناکش بد سلیقگیه خریدار و طراحو مشخص میکنه
درسته که ماشینو براساس یک سری استاندارد هایی ساختن اما دلیل نمیشه که حاله آدم بد شه
دوست عزیز هیچکی منکر خفن بودن و تجربه عالیه خودروسازای ژاپنی نیست
اما بدون هیچ تعصبی همه باید رشد سریع کره ای هارو بپذیرن
الان سوناتا هایبرید تو ایران با قیمت ۱۷۷ میلیون فول آپشن با ۵ سال گارانتی خودرو و ۷ سال گارانتیه کلیه باتری ها و قطعات هایبرید عرضه میشه
وقتی یک خودرو با این گارانتی عرضه میشه حتمن پشتش یک فکر وسیع از پیشرفت کیفیت هست وگرنه الکی چیزیو گارانتی نمیکنن
نمیدونم
ولی بنطر من اشتباهه ادم سوناتا هایبرید با این شرایط استثنایی که یک سدان کامل هست و بسیار بسیار آپشنهای بیشتری داره و طراحی زیباشو ول کنه و پریوس که ۱۵ میلیون تو این رنج اختلاف قیمت داره رو بخره
سال ۲۰۰۸ که سوناتا و کمری های جدید اومدن اصن کسی این دو رو در رده هم نمیدید
حتمن اون زمان شما مسخره میکردین میگفتین کی اصن این دوتارو ممکنه کنار هم مقایسه کنه
اما الان ببین شما که نه تنها ژاپن بلکه تو مقایسه ها در کنار امریکا و اروپا هم قرار میگیرند
الانم مسخره میکنی میگی ممکن نیست کره ای ها رویه ژاپن رو بزنن
اما بهتره تو این حرفت کم کم شک کنی و بدونی هیچ چیزی غیرممکن نیست