هیوندای

رونمایی هیوندای آزرا ؛ مدل ۲۰۱۲

اختصاصی از نمایشگاه لس‌آنجلس: از آنجایی که آزرا پرفروش‌ترین خودروی هیوندای در بازار کره جنوبی است شاید برای کره‌ای‌ها دیدن چنین خودرویی – البته با نام گرنجور – دیگر چندان جذاب نباشد اما این امر در سایر بازارهای جهانی کاملا متفاوت است . . .

Hyundai 2012 Azera

ابعاد و انداز‌ه‌های مدل ۲۰۱۲ آزرا همچون گذشته مابین مدل‌های سوناتا و جنسیس سدان طراحی شده‌اند. بر روی این خودرو پیشرانه‌ای ۳/۳ لیتری نصب شده که می‌تواند ۲۹۳ اسب‌بخار به همراه ۳۴۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. قدرت تولیدی موتور شش سیلندر آن نیز توسط گیربکسی شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مصرف سوخت آزرا در سیکل شهری ۱۱/۷ لیتر و در جاده‌ها نیز به ۸/۱۱ لیتر کاهش خواهد یافت. رینگ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلی‌متری، تعلیق مک‌فرسون در جلو و چندبازویی در عقب و همچنین افزوده شدن سیستم پویای تعلیق از دیگر مشخصه‌های این خودروست.

فروش مدل ۲۰۱۲ آزرا از فوریه آینده و با حداقل قیمت ۳۰ هزار دلار در بازار ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. هیوندای برای فروش هرچه بهتر این خودرو می‌بایست از سد رقیبانی همچون لکسوس ES350 ، نیسان ماکسیما، تویوتا آوالون و بیوک لاکراس عبور کند.

Hyundai 2012 Azera
Hyundai 2012 Azera
Hyundai 2012 Azera
Hyundai 2012 Azera
Hyundai 2012 Azera
Hyundai 2012 Azera

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۳۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمای جلوش با سوناتا 2011 یکیه ولی ماشین باکلاسیه

  2. mm

    ۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    2010 نه 2011
    2011 طولش بیشتره

  3. mani

    ۶ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمای عقبش خیلی زشته

    1. نیما

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      عقبش واقعا خاصه تو ماشینای موجود تو ایران…
      عین استون مارتین db9 میمونه..

  4. جعفر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خیلی خیلی دیگه طراحی هیوندا مسخره شده همه ی خودرو های جدیدش شبیه هم هستند

  5. ارسلان فرج پور

    ۱۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در جواب جعفر عزیز، من ملاقاتی رو که با آزرا 2012 داشتم مطلبی رو در این باره نوشتم که بدین شرح است:
    گرندیور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر میاد که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتوان اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ کنه، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای ماهیچه ای تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد، به طوری که در زمان حضور سوناتا ۲۰۱۱، شاهد این بودیم که سوناتا از تمامی خودروهای موجود در آن زمان کاملا متمایز بود و بیشتر از هر خودروی دیگری، بیننده رو سمت خودش جذب مینمود، پیرو سیاست تازه شروع شده هیوندای، سری جدید آزرا هم همانگونه که ذکر شد، دارای خطوط تیز و شکسته بوده و این خطوط حتی روی چراغ ها هم اثر بخش بوده اند، اما این تغییر کمی بیش از حد از طرح سوناتا تقلید شده بود که شاید در نگاه اول احساس کنید که با یک سوناتا ۲۰۱۱ رو به رو هستید! اما با نگاهی دقیق تر خواهید یافت،گرندیور، ماهیچه ای تر شده و همچنین فاصله دو محور از هم بیشتر گردیده و این باعث شده تا ظاهر گرندیور، یک ظاهر نازک نارنجی مثل سوناتا تکراری نباشد.

  6. ahmad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ماشین معرکه ایه.

  7. sorosh

    ۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که ماشین ندیدیم که بگیم چی با کلاسه و چی نیست

  8. میثم

    ۱۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میگم آزارا بهتره داداشم میگه سوناتای 2012حالا برای عید میخوایم بخریم ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم کدومشو بخریهم تازه پولشم داریم ولی تفاهم نداریم لطفا راهنمایی کنید

  9. ESI

    ۱۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آزرا سواریش بهتر از سوناتاس

  10. مهندس پوریا سلمانیان

    ۳ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سواریش فوق الاده ست

  11. علی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ال90 بهتره هم زشت هم گرون توبازارم گیر نمیاد

  12. سلمانیان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    طراحی عالیه شتاب خوبه ولی کمتر از نسل قبله مصرفش 18 لیتر در 100 کیلومتره .قیمت شرکتی 76 ولی تا عید فروش نداره و 84 مدل شرکتی رو از بازار آزاد گرفتم اگه روی صندلی ها نوشته بود آزرا فول نیست وقیمتش 74 تا 78 هست ولی اگه نوشته بود گرنجور فوله و در بازار 84 تا 90 تومنه ولی الان شده102 میلیون

  13. Ghafar

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من مدل ۲۰۱۲ ازرا یا همون گرنجور شرکتی را حدود چهار ماه پیش خریدم ماشین خوبیه جاداره و امکانات داخلی خوبی داه مثل ماساژور صندلی،ترمز دستی الکتریکی ،سیستم اتو هلد و …. را داره ولی از معایب ان میشه به ضعیف بودن ترمزها در زمینهای خیس و بخار گرفتگی بیش از حد معمول در زمستان و سرما را  حتی با وجود سیستم اتو فگ وسرعت پایین سیستم صوتی تصویری علی الخصوص در زمان فعال بودن ناویگیشن نام برد ولی در کل ماشینه خیلی خوبیه وحسابی جادار البته هنوز زمان فرا رسیدن سیستم ایرکاندیشن ان نرسیده که نتیجه تست اون را هم خدمتتون اعلام کنم . قربانتان

  14. سلمانیان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    من گرنجورم رو فروختم و یه کادنزا خریدم به نظر من انصافا کادنزا خیلی بهتره………….

    1. نیما

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اینو میدونم که تو کلاس سندان هیوندای همیشه برتری داره به کیا..اما تو suv کیا قویتره..
      درسته ازرا 3000 سی سی از کادنزا 3500 جونه کمتری داره…
      اما امکانات ازرا …زیبایی کنسول داخل…طراحی ایرودینامیکش…کم بودنش تو مردم کاملا برترش میکنه..

  15. ارمان

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این ماشین بی تردید زیباترین خودروی زیر 100 تومان بازار ایرانه !!! من واقعا نمیدونم چرا بعضی ها کم لطفی میکنن

  16. مرتضی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی بسیار زیبا وشیکی است.
    علارغم این موضوع که هیچ خودروی کاملی با این قیمت ومشخصات در بازار یافت نمیشه،این خودرو فوق العادست هم ظاهر شیکی داره هم سواریش عالیه.من که عاشقشم شما چطور؟

  17. علیرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من به تازگی یه مدل 2012 خریدم واقعا عالیه ضمنا قبل از این یه 2010 داشتم که اونم واقعا عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا