نسخه هیدروژنی با پیل سلول سوختی هیوندای توسان IX35 توانست به عنوان نخستین خودروی تولید انبوه هیدروژنی جهان، رکورد طولانیترین سفر با یک مخزن سوخت را به میزان ۷۰۰ کیلومتر به دست آورد. این مسافت، طولانیترین مسیری است که یک خودروی هیدروژنی تاکنون با یک مخزن سوخت توانسته طی نماید.
برخی عقیده دارند که هیدروژن به عنوان منبع آینده انرژی در خودروها خواهد بود. زیرا بدون آلودگی است و تنها آب از اگزوز آن خارج میشود.هیوندای IX35 هیدروژنی برای رکوردشکنی، یک سفر ۱۰ ساعته بین اسلو در نروژ به مالمو در سوئد داشت. سرعت متوسط خودرو در این مسیر ۷۶ کیلومتر بر ساعت بود. حتی بعد از پایان سفر باقیمانده مخزن سوخت برای طی ۱۰ کیلومتر دیگر هم کافی بود. این توسان با تنظیمات استاندارد هیوندای مورد آزمون قرار گرفت. در حالی که هیوندای در تبلیغات آن مسافت ۵۹۴ کیلومتر را به عنوان مسافت قابل طی با یک باک سوخت بیان کرده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. یکی دیگر از خودروهای هیدروژنی تولید انبوه مطرح، تویوتا FCV میباشد که البته هنوز نام آن قطعی نیست و قرار است در ماه آوریل ۲۰۱۵ روانه بازار شود. برد مسافت تویوتا ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
ناصر
۲۴ تیر ۱۳۹۳خودروسازهای کره ای با نگاه به فردا و همت واقعی پا توی راه پر فراز و نشیب خودروسازی قرار دادند و امروز دیگه به فکر ساخت خودروهای پاک هستند و دارن به کشورهای اروپایی و آمریکایی خودرو صادر میکنن بعد خودروسازهای ما که خیلی پیشتر از اونها به صنعت خودروسازی روی آوردن هنوز دارن خودروهای 23 سال پیش دنیا رو تولید میکنه و مدیر یکی از اونها(سایپا) به تازگی در اظهار نظری عجیب به شعور ملت بزرگ ایران توهین کرده و گفته ما مخالف واردات نیستیم دولت جلوی واردات رو آزاد بگزاره ما هیچ واهمه ای نداریم چون هیچ خودروی وارداتی در حال حاضر توان رقابت با پراید رو نداره!!!!!!!
هادي
۲۴ تیر ۱۳۹۳البته واقعا کمتر خودرویی توانایی رقابت با پراید رو داره. قیمت پراید صفر نزدیک ۶ هزار دلاره که چندان رقیبی براش وجود نداره؛ مگه اینکه واردات خودروهای دست دوم (مثلا مدل ۲۰۰۵) هم آزاد بشه. در مقابل ایرانخودرو وضعیت کـــــاملا متفاوتی داره و بخاطر قیمت محصولاتش که بین ۹ تا ۱۲ هزار دلار هستش، با آزاد شدن واردات به راحتی ورشکست میشه (ایشّالا).
ضمنا برای مردم ما جبران این اختلاف ۶ تا ۱۰ هزار دلار با این اوضاع درامد و مخارج کار آسونی نیست که به راحتی بگیم ۴ هزار دلار میذاره رو پولش و یه ماشین خارجی میخره. البته به شدت مشتریانش کم میشه. کلا هم واردات آزاد بشه، دیگه من برای ورشکستگی خودروسازهای داخلی دعا نمیکنم. یا این اتفاق میفته که حیفه، یا یه رقابت سالم در پیش میگیرن که عـــالیه.
خاوری مزراتی
۲۴ تیر ۱۳۹۳مطمئن باش در صورت آزاد شدن وارادات بدون تعرفه سایپا در کسری از زمان ورشکست میشه مگر اینکه خودش به مونتاژ خودروهای روز جهان با قیمت مناسب رو بیاره..این حرف هم که فرمودن پراید ارزان ترین خودرو جهانه چرت و پرته(با نهایت پوزش از دوستان) چرا که با قیمت 20000000تومان یا 6500دلار هیچ کس حاضر به خرید این خودرو نیست.حیف که نمی شود نمودار عرضه و تقاضا را برای رد این حرف (…) رسم کرد..چون بازار ظرف دو سال از خودروهای روز اشباع شده، و با ایجاد افت قیمت در محصولات تولیدی، سایپا ورشکست می شود چرا که یک خودرو 10000دلاری را باافت قیمت به راحتی میتوان خرید … داچیا، پرودوا، تاتا و انبوه شرکتهای چینی همه در همین رنج خودرو تولید میکنند ، با ظاهر بهتر، تکنولوژی به روزتر و ایمنی بیشتر
آقای مدنی هینجوری مدیر شدن دوستان…این حرفشونو زیاد به دل نگیرید…
mahdi
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود
جناب خاوری فکر میکنم حرفتون یه نوع روند 1 ساله بعد از آزاد شدن واردات رو نشون میده که منطقی به نظر میاد
اما دوستان توجه کنید هیچ وقت یه همچین اتفاقی نمیوفته تا وقتی اینا حاکمند
تازه فکر کنم افزایش قیمت خودرو همینطور ادامه پیدا کنه چون جنگ اسرائیل با فلسطین هم شروع شده و همگی داستان رو میدونید
قضیه خیلی پیچیده تر از این حرفهاست و همه دوستان به این امر واقفند نیازی نیست من توضیح بدم
درکل جناب خاوری توضیحتون جالب بود
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی
۲۵ تیر ۱۳۹۳آره پراید رو نمیشه با ماشینای دیگه مقایسه کرد بااین وضع ما،هر خودرویی رو هم بیارن حتی ارزان ترین،ماها نمیتونیم به جز پراید چیز دیگه ای بخریم در حالی که خودوری 80 میلیونی رو مناسب برای افراد کم درآمد میدونن…
حامد
۲۴ تیر ۱۳۹۳تبریک میگم بهشون واقعا که کارشون ارزشمنده.
احمد
۲۴ تیر ۱۳۹۳واقعا پیشرفت هیوندای تحسین بر انگیزه روزی نیست که برای غول های خودروسازی دنیا شاخ و شونه نکشه . دایم هم در حال پیشرفته
اونوقت ما با این همه ادعا هنوز فرغون هم نمیتونبم بسازیم بعد هم میگیم پراید تو بازار ازاد فابل رقابته
اگه جرات دارید وارداتو ازاد کنید اونوقت میبینید که این. دو مونتاژ کار بی عرضه در کمتر از ۱ ماه ورشکت میشن
به امید اون روز
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳من هیچ وقت کره ای دوست نبودم، ولی این دوست نداشتن دلیل نمیشه که بگم برندای خوبی نیستن
آفرین، آفرین به این همه همت و تلاش
بچه ها خیلی وقته که هم خودم، و هم خیلی دیگه از بچه های پدال میگن کره فلان شد، ایران فلان شد
بچه ها دیگه هیچ کسی نمیتونه ایران و کره رو با هم مقایسه کنه، شاید تا چند سال پیش میشد یه چیزایی بگی، ولی الان دیگه صنعت خودرو سازی کره و ایران قابل مقایسه نیست
بازم درود به شرفِ شمایی که به قول آقایون کافر و بی دین هستید
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳میخواستم اینو نگم، ولی نتونستم، پدال راستش چیز بدی نیس، خواهشا حذفش نکن
یه روزی یه آخوندی رفت خارج و برگشت (اسمشو نمیدونم)
وقتی که اومد ایران، ازش پرسیدن اونجا چه جوری بود، گفت:
من اونجا مسلمون ندیدم، ولی اسلام دیدم
اینجا مسلمون بسیار دیدم، ولی اسلام ندیدم…!!
احمد
۲۴ تیر ۱۳۹۳این عین جمله دکتر شریعتی صادق عزیز
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳ممنون احمد جان
راستش نمیدونستم دکتر شریعتی هم اینو گفته
آخه من داستانشو یه جا خوندم، نمیدونم کجا بود
ولی خلاصه هر کی گفته، واقعا آدم درستی بوده
صادق
۲۴ تیر ۱۳۹۳نه بابا ! جمال الدین اسد آبادی بوده
مک میسل
۲۴ تیر ۱۳۹۳خدایا روزی برسه که این 2 خودروساز ورشکست بشن…….بگین الهی امین
قاقالی
۲۴ تیر ۱۳۹۳الهی آمین
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود .
این جمله ی سید جمال الدین اسد ابادی است .
جهانگير
۲۵ تیر ۱۳۹۳نه داداش من جلال آل احمد
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۲۵ تیر ۱۳۹۳ناپلِون بن آپارات در بازگشت سفرش از سرزمین پارس ایران اینگونه گفت:
سرزمین ایران مردمانی خونگرم و مهمان نواز با رسومات خاص
خود دارند. از جمله رسومات آنها این است که در طی سال، یک
ماه غذای خود را بطور مخفیانه میخورند..
احسان آرسنالی
۲۵ تیر ۱۳۹۳اخه بناپارت کی اومد ایران که این حرف و بزنه فرضا که اومده باید یکسال کامل سکنی مگزید تا اینو بفهمه ولی کلا خنده دار بود
just germany...
۲۴ تیر ۱۳۹۳خیلی شبیه سانتافه ی
جدا از پیشرفت کره ای ها یکم دارن با اصالت تر میشن که این خیلی کمکشون میکنه
PEUGEOT
۲۴ تیر ۱۳۹۳منم با صادق جان موافقم من ماشینای کره ای رو دوست ندارم اما پیشرفتشون رو تحسین می کنم
PEUGEOT
۲۴ تیر ۱۳۹۳فکر کنم خودروهای هیدروژنی بهتر از برقی باشن
چون هم مسافت بیشتری رو طی می کنن و هم سریع سوخت گیری می کنن
فقط باید مراکز سوخت گیریش رو بیشتر کرد
Ahmad..F12
۲۴ تیر ۱۳۹۳پیشرفتتون ناز شصتتون…
حقتونه والا پشتکارتون واقعا قابل ستایشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود .
احمد جان به جیمیل من سر بزن . جیمیل من در پست مرسدس بنز CLA 250 موجود است .
Ahmad..F12
۲۵ تیر ۱۳۹۳با کمال میل
آرش آمار
۲۴ تیر ۱۳۹۳سفارش چند میلیارد یورویی “بیام و” به باطریساز کرهای:
بی ام و که بزرگترین سازنده خودروهای لوکس در جهان است، توافق کرد با صرف میلیاردها یورو سفارش باطریهای “سامسونگ اس دی آی” را که در خودروهای برقی این شرکت مورد استفاده قرار میگیرند، افزایش دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت اعلام کرده به مدت چند سال به تامین باطری برای مدلهای i3 و i8 و همچنین مدلهای هیبریدی دیگر بی ام و ادامه میدهد.
مسعود
۲۴ تیر ۱۳۹۳دوستان ، من یه توسان دارم . میشه این سیستم هیدروژنی رو روش بذارم؟
میشه : لایک
نمیشه : دیسلایک
مک میسل
۲۴ تیر ۱۳۹۳نه نمیشه مسعود جان.
یک اینکه اصلا تو ایران مراکز سوختش وجود نداره
دو اینکه باید از اول روی خودرو نصب شده باشه
سه اینکه اگرم نصب بشه خودروت دیگه برات ماشین قبلی نمیشه
مسعود
۲۷ تیر ۱۳۹۳خیلی ممنون از راهنماییتون ;-)
کیان
۲۴ تیر ۱۳۹۳فکر کنم فعلا قیمت این نوع ماشینها بالا باشه …
عباس
۲۴ تیر ۱۳۹۳مدیر عامل سایپا راست میگه چون دلار گرون شده قدرت خرید مردم اومده پایین اگه تعرفه پایین بیاد در چند سال آینده شاهد ورشکستگی دو خودرو ساز بزرگ جهان خواهیم بود و سوالی دیگه از مدیر عوامل سایپا باید پرسید زمانی که دلار ۱۲۰۰ تومن بود چرا لیفان ۶۲۰ که قیمت ۷۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار داشت رو به قیمت ۲۵میلیون دست مردم میدادین؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ تیر ۱۳۹۳درود .
خیلی عالیه . خداکنه هیوندای به تمام کاستی هاش برسه و خودشو بکشه بالا .
غمگین
۲۵ تیر ۱۳۹۳انشالا که همین طور باشه .
به امید روزی که کره ای ها هم به یکی از غول ها خودرو سازی جهان تبدیل بشن.
Ehsan
۲۴ تیر ۱۳۹۳خودروهای پیل سوختی هم نوعی خودروی برقی می باشد و پیل سوختی هم نوعی باطری قابل شارژ می باشد که تفاوت آن با باطری های معمولی در این نکته می باشد که بر خلاف یک باطری معمولی که شارژ مجدد آن بوسیله اعمال جریان الکتریسیته به باطری انجام می پذیرد در پیل سوختی شارژ مجدد بوسیله تعویض الکترودهای باطری که در واقع ماده فعال یک باطری می باشد با الکترود های جدید صورت می پذیرد. در یک پیل سوختی هیدروژنی اکسیژن و هیدروژن دو قطب یا دو الکترود باطری را تشکیل می دهند که اکسیژن از هوا و هیدروژن از یک مخزن تامین میشوند. با واکنش هیدروژن و اکسیژن در باطری جریان الکتریسیته و بخار آب تشکیل می شوند. شارژ مجدد این باطری بوسیله پر کردن مخزن هیدروژن انجام می پذیرد. مزیت پیل سوختی نسبت به باطری های معمولی در دو نکته می باشد: 1-شارژ مجدد باطری های معمولی چندین ساعت طول می کشد در صورتی که شارژ یک پیل سوختی بیش از چند دقیقه به طول نمی انجامد 2-ظرفیت ذخیره سازی انرزی در یک پیل سوختی بسیار بیشتر از باطری های معمول می باشد و از اینرو مسافت قابل پیمایش با خودرو های برقی پیل سوختی بسیار بیشتر از خودرو های برقی متداول می باشد.
اما مهمترین عیب خودروهای پیل سوختی تهیه و نگهداری گاز هیدروژن می باشد که فرایندی دشوار و پر هزینه می باشد. در حال حاضر بهرین روش الکترولیز آب می باشد که که نیازمند مقدار زیادی جریان برق می باشد.
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۲۵ تیر ۱۳۹۳کره ای ها جز پیشرفت کار دیگه ای لابد بلد نیستن .
حالا مونده تا به خودروسازای ما برسن که چه خلاقیت فکری و عملی و نوآوری دارن.
mt amre
۲۵ تیر ۱۳۹۳پیشرفت کره ای ها واقعا قابل تحسینه
این فرغون سازا خودشون میدونن اگه واردات آزاد بشه با خاک یکسان میشن چون واردات هم هیچ وقت آزاد نمیشه ادعای زیادی میکنن
امید
۲۶ تیر ۱۳۹۳ای کاش یه امیر کبیر تو خودرو سازی ما بو نه هزارتا مفت خور بی مصرف