جنسیسطراحیهیوندای

زبان طراحی متنوع و هیجان‌انگیز برای هیوندای!

تاکنون دقت کرده‌اید که خودروهای اکثر کمپانی‌ها صرف‌نظر از ابعاد یا جایگاه در سبد محصولات چقدر شبیه یکدیگر هستند؟ لوک دانکر ولک، مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این موضوع دیگر در مورد هیوندای صدق نخواهد کرد. این مدیر ارشد در مصاحبه با موتورینگ گفته که خواهان طراحی‌های متفاوت‌تر و برجسته‌تر برای محصولات جدید هیوندای است.


دانکر ولک گفته است:

ما باید به هر خودرو شخصیت خاص خودش را بدهیم. صحبت درباره این موضوع هنوز زود است اما در خاتمه سال جاری یا اوایل سال آینده برخی محصولات با ظاهر متفاوت و برجسته معرفی خواهند شد.


مدیر طراحی هیوندای به این نکته اشاره می‌کند که بازار داخلی این شرکت یعنی کره جنوبی شاهد خودروهای زیادی با طراحی بسیار شبیه هم بوده و البته ظاهر جذابی هم ندارند:

اگر همه خودروها یک طراحی واحد و مشابه را داشته باشند بنابراین شما یک‌ چشم‌انداز کسل‌کننده را خلق می‌کنید. من نمی‌خواهم این کار اتفاق بیفتد.


دانکر ولک که قبلاً مدیر طراحی بنتلی بوده می‌گوید محصولات جنسیس شاید زبان طراحی محدودشده‌تری دارند. این یک حرکت مناسب برای برندی لوکس و تازه می‌باشد.

او گفت:

جنسیس پر سر و صدا نخواهد بود. ما از خودمان مطمئن هستیم و معتقدیم این برند هارمونی و هماهنگی مناسبی دارد. ما جوان هستیم و نمی‌خواهیم خودمان را محدود کنیم.

جنسیس Essentia کانسپت
مدیر هیوندای درباره کانسپت جنسیس Essentia که در نیویورک به نمایش درآمد نیز سخن گفته و به این نکته اشاره کرده که مفهومی یاد شده می‌تواند به عنوان نقشه راه طراحی جنسیس مطرح باشد:

هر برندی نیازمند یک نماد است و من فکر می‌کنم Essentia می‌تواند برای این هدف بکار رود.

جنسیس Essentia کانسپت
هیوندای و جنسیس تنها خودروسازانی نیستند که درباره ایجاد تفاوت بیشتر در محصولات جدید خود سخن می‌گویند. در ژانویه نیز شنیدیم BMW هم‌ چنین برنامه‌ای را مدنظر داشته و مدیر طراحی این شرکت آقای آدریان ون هوی دونک به اتوموتیونیوز گفته بود:

شما شاهد خودروهایی خواهید بود که کاراکتر قوی‌تر و تفاوت‌های بیشتری خواهند داشت.

جنسیس Essentia کانسپت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    هیوندای با طراحی جدید خود فروش خود را چند برابر میکند و شکست های سال ۲۰۱۷ را جبران میکند،

  2. مجید سبزواری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وای چه نازه

  3. Daytona 1969

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من خودم علاقه ی خاصی به خودروهای اسیایی ندارم اما ۵ ساله هر ماشین جدیدی از لنسر و اوتلندر و سی ایکس ۵ و تیگوان و …که میان یه عده فاز برمیدارن که اینا کره ای ها رو‌ از بازار شوت میکنن بیرون
    اما مثل اینکه کره ای ها خوب بلدن چطور مشتری هاشون رو حفظ و اضافه کنن

    1. مجتبی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      اره کره ای ها خوب بلدن چطوری اسباب بازیهاشونو به مردمی که هیچی از خودرو نمیدونن بفروشن.

      1. Daytona 1969

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        این اسباب بازی مثل همون فرغون سازی هست که دیروز یکی در مورد ماشین های امریکایی گفت
        هر دو نظر ، از روی تعصب بدون فکر و‌ در نتیجه بی ارزشن

        چند وقت پیش یک سایت بسیار معتبر یک مقایسه بین کرولا ۲۰۱۸ و الانترا ۲۰۱۸ گذاشته بود که نتایجش این شد :

        ایمنی : کرولا ( الانترا اون موقع هنوز تست نشده بود)

        سواری : الانترا

        امکانات کابین : کرولا

        قابلیت اعتماد : الانترا

        راحتی صندلی : هر دو

        محفظه بار : الانترا

        کیفیت داخل : الانترا

        شتاب : الانترا

        مصرف سوخت : الانترا

        کیفیت سواری : الانترا

        برنده : الانترا

        ماشین های کره ای بی آزاران و یه ذره مثل هر ماشین دیگه ای مراعاتشون رو بکنی بدون مشکل کاری که نیاز داری رو‌ برات انجام میدن

        1. مجتبی

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          بررسی سایت ها مهم نیست مهم تجربه هستش کسی که سوار خودروهای ژاپنی آلمانی امریکایی بشه وقتی اسباب بازی کره ای میبینه حالش بد میشه.شما دوست داری اسمشو بزار تعصب ولی من با فکر و تجربه اینو دارم میگم همین الان برو یه سوناتا ۲۰۱۴ سوار شو بعد سوار مدل جدیدش بشی میبینی کیفیتشون هیچ تفاوتی با هم ندارن این اسباب بازیها فقط تو طراحی پیشرفت کردن اونم بخاطر آلمانی ها هستش این بررسی هم که نوشتی خیلی خنده دار هستش چون کلماتی مثل قابلیت اعتماد و کیفیت کابین و کیفیت سواری اصلا به کره ای ها نمیخوره.

        2. Daytona 1969

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          معذرت می‌خوام
          .
          .
          مثل اینکه داشتم وقتم رو حروم می‌کردم

        3. حامد

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (831 ديدگاه)

          Daytona 1969 عزیز
          داری وقتتو با بحث با ایشون حدر میدی
          قبلا باهاش بحث کردم ایشون یک متعصبه

        4. مجتبی

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          من با دلیل و مدرک دارم حرف میزنم که اسباب بازی های کره ای با ژاپن و آلمان و……فاصله زیادی دارن و تمام کسایی هم که از خودرو چیزی سرشون میشه حرف من رو تایید میکنند ولی شما هیچ مدرک و دلیلی برای من نمیارید که کره ای ها خوب هستن البته نمیتونید بیارید وقتی هم کم میارید خودتونو میزنید به یه راه دیگه یا یه بررسی خنده دار از یه سایت میارید یا بهم میگید متعصب.?
          اره اقا من متعصب هستم متعصب خودرو نه اسباب بازیهای کره ای.
          خودرو هم فقط ژاپن،آلمان،آمریکا،سه ضلع برتر صنعت خودروسازی جهان.
          ??????

      2. Arman0011

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (297 ديدگاه)

        این همه نوشتی حتی یک کلمش هم مستند و با مدرک نبود! تجربیات از پراید رو نگو! از محصولاتی مثل جنسیس جی هفتاد و هشتاد و استینگر بگو!! اون کارشناس هایی که سوار شدن نظرشون کاملا عکس تو هست! تو سایت رود اند تراک برای نمونه گفت سواری جی هفتاد از برند هایی که چهل ساله دارن تو این کلاس خودرو میسازن بهتره! میتونی نتایج جی دی پاور هم ببینی که طبق تجربیات شخصی چقدر رتبه رضایت مندی کره ای ها بالاست تو همین سایت هم موجوده :)
        ! امیدوارم یه روز بتونی بخری تست کنی!!!

  4. #ali.m#

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    “اکنون دقت کرده‌اید که خودروهای اکثر کمپانی‌ها صرف‌نظر از ابعاد یا جایگاه در سبد محصولات چقدر شبیه یکدیگر هستند؟ لوک دانکر ولک، مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این موضوع دیگر در مورد هیوندای صدق نخواهد کرد”
    ??
    اصلا قبول ندارم.
    از 4تا عکسی گذاته 3تاش مشابه یک یا چند ماشین دیگست .

  5. Alirezaasg5

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (284 ديدگاه)

    والا چیز تازه ای نمیبینم همش الهام گرفته شده از خودروسازای دیگس

  6. Alireza

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حس میکنم از کانسپت های دیگه الهام گرفتن

    1. احمد

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (113 ديدگاه)

      حس میکنم دو نظر از یک نفر الهام گرفته چیز تازه ای نمیبینم

  7. me84

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تو عکس 4 جلوپنجرش شبیه دهن ماهی شب عید شده . ضایع

  8. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا هیوندا و کیا دارن خودشونو به نزدیکی بزرگان میرسونن.واقعا دمشون گرم

  9. Khosrow

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اینجاست که میگن با پول نمیتونید تاریخ رو بخرید / طرح زدن و 3D که حدو مرز نداره / هر طرحی هم که بزنن وقتی پرفورمنس نخونه باهاش بی ارزشه / مرسدس و فراری تو فرمولا یاد میگیرن ..

  10. Fk

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    طراحی های هیوندا و کیا نسبت ب لکسوس جذاب تَر نیست !؟؟؟؟؟؟

  11. دانیال

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من جدیدا ازینکه شرکت ها یک ژن رو به همه محصولاتشون اعمال میکنن خوشم اومده. البته دیگه نه درین حد که همه عین عین هم باشن و فقط ی ماشین باز بتونه فرق شون رو تشخیص بده(مثل مرسدس c و e و s). اما اینکه از روی طراحی بتونی برند رو تشخیص بدی خوبه. توی این مورد فکر میکنم پورشه، بی ام و خوب عمل کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا