در اوایل سال ۲۰۱۵ هیوندای پیکاپ تراکی مفهومی را به نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در دیترویت آورد. این خودرو سانتاکروز خوانده میشد و توجه نسبتاً خوبی به آن شد به گونهای که توانست جایزه پیکاپ کانسپت سال ۲۰۱۵ آمریکای شمالی را از آنِ خود کند. افراد زیادی این خودرو را دوست داشتند و به نظر میرسد سرانجام هیوندای متقاعد شده که آن را روانه خط تولید کند.
معاون برنامهریزی تولید هیوندای در آمریکا گفته که این خودروساز کرهای پیکاپی جدید را روانه بازار آمریکا خواهد کرد. گفته نشده این پیکاپ نسخه تولیدی سانتاکروز خواهد بود یا خیر اما شباهتهایی با آن خواهد داشت. هنوز زمان عرضه دقیق آن مشخص نشده اما هیوندای در حال برنامهریزی برای ارائه نسخههای بهروز شده شاسیبلند سانتافه در دو سال آینده و همچنین ارائه توسان در سال ۲۰۲۰ است.
باور بر این است پیکاپ جدید هیوندای بر پایه معماری کراس اوور کامپکت توسان شکل خواهد گرفت. ما قبلاً گفته بودیم که این خودرو در سال ۲۰۱۸ و به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ فروخته خواهد شد اما همانگونه که گفتیم توسان جدید کمی دیرتر معرفی خواهد شد.
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶کانسپت خیلی زیباییه، اگه نسخه نهایی وانتش رو روی پلتفرم سانتافه بسازه، کاربردیتر و مقاومتره.
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۶از چراغ عقبش خوشم میاد
برام عجیبه که خودروهای این کلاس اکثراً بزرگ و حجیم هستند حتی در بخش جلو پنجره و نمای جلو پف کرده اما اکثرا چراغ عقب بسیار کوچک و ساده ای دارند
MOBIN POURMAND
۲ شهریور ۱۳۹۶بهترین طراحی چراغای عقب.البته برای یه تراک.چون همشون خیلی خیلی خیلی تکراری شدن.همین مرسدس اکس کلاس.یا دوج رم.یا هر تراک و پیکاپ و وانت دیگه ای
امیرحسین (Lion26)
۲ شهریور ۱۳۹۶به نظر من طراحی عقب خودرو مقداری مشکل داره ( درب عقب و چراغ ها) چون وقتی در عقب باز کنیم هیچ چراغی برای هشدار دادن به خودرو های در حال حرکت پشت سر وجود نداره، مخصوصا در تاریکی که خطرناک میشه.
احتمالا در نسخه تولیدی تغییراتی ایجاد میشه.
Just France and Japan.
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶موافقم باهات؛ در حال حاضر بزرگترین مشکل ظاهری وانتها، چراغهای عقب تکراری و غیر چشم نوازشونه، این قسمت نیاز به یه تحول اساسی داره.
aston martin
۲ شهریور ۱۳۹۶اگر دقت کنید میبینید که کانسپتش خیلی جاها مصنوعیه مثلا ورودی هوای جلو پنجرش سوراخ هاش بسته هستن یا اگزوزش با کمی دقت مشخص میشه فیکه
خیلی جالبه که ماشین های اینچنین مصنوعی رو به کانسپت های زیبایی تبدیل میکنن که قراره در زمان تولید واقعی بشن
علي
۲ شهریور ۱۳۹۶بی نهایت زیباست و مطمئنا موفق خواهد بود به امید ورود این خودرو به ایران و شکستن انحصار تویوتا هایلوکس .
با تچکر
datsun
۲ شهریور ۱۳۹۶به نظرت این میتونه جایگاه امثال هایلوکس رو پر کنه
یا با این فرم و بدنه آفرود و جون سختی هایلوکس رو به نمایش بزاره
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
این ماشین هم میتونه در بازار برای خودش جا باز کنه
خیلی ها به اون درجه از جونسختی که در هایلوکس هست نیازی ندارن و فاکتور های دیگه ای براشون مهمه ?
Yashar
۲ شهریور ۱۳۹۶این وانت اگه بر پایه سانتافه و یا توسان ساخته بشه به چه دردی میخوره؟
وانت باید شاسی رو فریم باشه نه مثل کراس اور ها.
باید بتونه بار حمل کنه اگه فریم نداشته باشه میشه یک کراس اور با قابلیت حمل چند کوله پشتی!!!
این کراس بار (?) هرگز قابل مقایسه با هایلوکس نیست اصلا
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
شخصیتش با هایلوکس فرق میکنه اما به نظر من مردم به همچین وانتی نیاز دارن .
هایولکس رو یه قشر خاصی از مردم نیاز دارن. مثلا کسایی که در بیابون کار میکنن.
Yashar
۲ شهریور ۱۳۹۶کسایی که برای بار زدن نیاز به هایلوکس ندارن میتونن از محفظه بار کراس اورها استفاده کنن که معمولا ظرفیت زیادی هم داره نیاز به این ندارن
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
فکر نمیکنم همه مثل شما فکر کنن.
باید صبر کنیم تا عرضه بشه ، اگر قدرت و گشتاور بالا و موتور جمعی داشته باشه ( توربو و حجم کم نباشه ) بعید نیست بتونه حتی درصدی از بازار هایلوکس رو هم به خودش اختصاص بده ( در حد 15 تا 25 درصد ) .
حمید ع
۳ شهریور ۱۳۹۶هایلوکس رو مگه ایرانخودرو میزنه که انتظار دارین ی وانت که هنوز معلوم نیست تولید بشه بتونه بیاد بازارشو خراب کنه؟مگه سانگ یانگ با وانتش تونست؟!مثلا هیوندایی میخواد با آپشنهای بدون استفادش هایلوکس رو شکست بده یا با صداهای داشبوردش.
یکم فکر کنین و بعد صحبت کنین..میتسوبیشی با اون l200 فوق العادش نتونست بازار هایلوکس را جدا تهدید کنه بعد یه کره ای از راه نرسیده …؟فاکتور های مثبت هایلوکس خیلی بیشتر از جون سخت بودنه.سادگی و دوری از پیچیدگی و تعمیرات آسونش و … هم دلایل محبوبیتشن.ت
عویض تسمه دینام هایلوکس و این کره ای رو مثال میزنم..ی بچه هم میتونه تسمه تویوتا رو عوض کنه ولی سوناتا رو ببینین..چه دلیلی داشته پیچیدگی های تعویض تسمه دینام اینقد زیاد باشه؟!!