هیوندای

سوناتای هیبریدی با امکان شارژر الکتریکی

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: مدل جدید سوناتای هیبریدی از تابستان سال آینده با ویژگی‌هایی جذاب وارد بازار می‌شود. این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و می‌توان از طریق شارژر الکتریکی، باتری‌های آن را شارژ نمود.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Vehicle live at NAIAS
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Vehicle live at NAIAS
تغییرات ظاهری سوناتای هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی اندک می‌باشند. سپر و ضربه‌گیرها و گلگیرهای جلو، چراغها و جلوپنجره اصلاح شده‌اند. کابین نیز تا حد زیادی مشابه سایر مدل‌ها می‌باشد اما نشانگرهای داشبورد با نوع دیجیتالی تعویض شده‌اند. یک نشانگر شارژ باتری نیز کنترل میزان انرژی باقیمانده را آسان می‌کند.
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
نکته مهم این است که باتری‌های این خودرو در کف آن قرار گرفته‌اند تا فضای بار و سرنشینان کمتر دستخوش تغییر شود. به همین دلیل با وجود صندلی‌های تاشوی عقب که به صورت اختیاری ارائه می‌شوند، فضای صندوق عقب با حجم ۳۷۶ لیتر در این کلاس، بهترین محسوب می‌شود.
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
نیروبخش این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با تزریق مستقیم سوخت است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته خوکار نیز به این موتور متصل می‌گردد. بعلاوه یک موتور ۵۱ اسبی الکتریکی نیز با گیربکس به صورت یکپارچه قرار می‌گیرد. نیروبخش این موتور، باتری‌های ۹.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم-پلیمر می‌باشند که باعث می‌شوند خروجی موتور این خودرو در مجموع به ۲۰۲ اسب بخار برسد.
مصرف سوخت سوناتای پلاگین هیبریدی در شهر ۶.۱۹ و در بزرگراه ۵.۴۷ و به‌صورت ترکیبی ۵.۸۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. در حالت الکتریکی کامل می‌توان ۳۵.۵ کیلومتر مسافت را طی کرد. شارژ باتری‌ها با برق ۲۴۰ ولت به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ و به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد. [jwplayer mediaid=”۹۹۴۵۸″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. faraz777

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ولی هنوزم موتورای الکتریکی برای یه همچین ماشینایی کامل نشدن
    “35.5 کیلومتر” فقط با موتور الکتریکی نشون میده حالا حالا ها خیلی زوده تا ماشینای واقعی تمام برقی با قیمتی معقول به بازار بیان

    1. نوید

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آره باهات موافقم
      غیر از مسافت کم
      یک مشکل دیگه هم داره
      مصرفش به نسبت خیلی زیاده

      1. ALIUnited

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        به نظر من یا باید کلا برقی باشه یا کلا بنزینی .
        از هیبریدی زیاد خوشم نمی آد

      2. حامد

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دوست عزیز فکر می کنم شما اشتباه می کنید. بازدهی تبدیل انرژی در موتور های الکتریکی فوق العاده بالاتر از موتور های بنزینی است و مشکل کم بودن مسافت به دلیل قدرت مند نبودن موتور های الکتریکی نیست بلکه به دلیل این است که دانسیته ی ذخیره سازی انرژی در باتری ها هنوز چندان مناسب نیست و دانسیته ی ذخیره ی انرژی در سوخت های فسیلی بیشتر است اما در مورد خودروهایی با پیل سوختی هیدروژنی این مورد مسافت تا حد بسیار زیادی جبران شده است و در مورد باتری ها هم روز به روز این میزان ذخیره ی انرژی بیشتر و بیشتر می شود تا این مشکل هم حل شود. اگرچه باز هم عده ای نداشتن صدا را بهانه ی خوب نبودن این تکنولوژی جدید می دانند!!!!! که به نظرم خیلی غیر منطقی است.

      3. نوید

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        بچه ها ببخشید
        مافیا خان
        میدونم که الان میخوای زیر این کامنت بذاری
        راستی جوابتو هم تو پست آکورا دادم تو اون یکی دیگه هم بحث به وجود اومد دادم
        اگه صحبتی داری بیا همونجا
        البته تو بقیه ی پستا هم جواب دادم اگه خواستی به اونا هم سر بزن
        اتفاقا کوبنده هم هست ولی نه مثل شما با فحش و …
        بچه ها بازم معذرت

    2. MAFIA

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      زیباست.قیمت مناسب و طراحی جذاب

      1. نوید

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        واقعا شانس اوردی که کامنت اولیت رو که در جواب من داخل پست آکورا نوشته بودی رو حذف کردن
        وگرنه همه به شخصیتت پی می بردند
        البته نیاز نیست که این فحش های زشتتو ببینن
        همه میدونن چه خبره

    3. علی

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (394 ديدگاه)

      35 کیلومتر با باطری10 کیلووات ساعتی استاد
      اگر قرار بود ماشین صرفا برقی باشه ، مثه تسلا باطری 95 کیلووات ساعتی میزاشتن
      این موتور برقی بیشتر برا مصارف داخل شهریه ک البته موفق هم هس ن کهکشان پیمایی:/

  2. حسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود
    میگن توی امتحانا همه چیز گیر میادا… یعنی همه چیز دست به دست هم میده که آدم درس نخونه!!! صاف وسط امتحانا باید نمایشگاه دیترویت برگزار شه. :-D

  3. Mostafa&S

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    ماشین های کره ای کیفیت پایینی دارن تو طراحی هم اصلا اصالت ندارن

    1. مجتبی(ساروی)

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اون ماله قدیم بود برادر

  4. امیر fxx

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    شما کیفیت رو با چی مقایسه میکنی که میگی بی کیفیته؟قیمت پایه سوناتا حدودا 20000 دلاره/با این قیمت کیفیتش خیلی ام خوبه

    1. علیرضا 21

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      با کمری و آکورد :)

  5. Pooya

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    از جلو خیلی شبیه ای جنسیس سدان ۲۰۱۵ شده.
    http://www.netcarshow.com/hyundai/2015-genesis/800×600/wallpaper_03.htm
    من کلا از محصولات هیوندای خوشم نمیاد. بجز جنسیس کوپه ای ۲۰۱۳.

    1. نوید

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      من به غیر از خود جنسیس اونم 2015 و صد البته سنتنیال

  6. Ahmad..F12

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    پیشرفت خوبیه ولی در مجموع، خیــــــــلی راه داره تا به هیبرید های مطرح بازار برسه چراکه این مصرف سوخت باید برای موتور بنزینی معمولی اون باشه نه پلاگین هیبرید

    1. ارمان

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      موافقم تون این کلاس اککورد بهترین اما به نظرم واسه شرکتی که یکی دو ساله شروع کرده خیل خوبه

  7. شایان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    میبینم که هیوندای هم داره بیخیال سوخت هیدروژنی میشه و میره به سمت خودروهای برقی

  8. Amirhossein

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تو مناطق آزاد مثل ارس همه جور خودرو های هیبرید موجوده از لکسس Rx350h تا هیوندایی و لینکلن مطلب اصلی اینجاست که اصلا مشتری ندارن
    بنظر من هیبرید ها هنوز برد کافی رو ندارن وگرنه ماشینهای های هیبرید خیلی هم خوبن

  9. mohsen

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شمایی که میگید خودروهای کرهای بی کیفیتن ایا تا حالا از این خودروها داشتی و سوار شدی که اینو میگی؟
    من حدود 3 هفته پیش سوار یه دونه اسپورتیج قدیمی شدم با 160 هزار کیلومتر کارکرد و داخل چن تا کوچه همراه با مالک خودرو رفتیم هیچ صدایی از اتاق نشنیدم ایا با این کارکرد امتحانشو پس نداده؟
    در ثانی شما قیمت خودرو را ببین(شما به قیمت خودروها توی ایران کار نداشته باش قیمت جهانی خودرو را ببین).
    با این قیمت همچین خودرویی بهت میدن.
    خدا لعنت کنه لگن سازای مارو
    بگید امین.

  10. parseh net30

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    بنزینیش تو ایران زیادی گرونه

  11. pony car

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کره‌ای ها واقعا دارن خوب پیشرفت می‌کنند نمی دونم چرا بعضی از

  12. اریک

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    اگر یک موتور بنزینی 1 سیلندر با حجم کم بزارن که باطری ها رو شارژ کنه و ماشین با نیروی الکتریکی راه بره به نظرم بهتر میشه.

    1. امیر محمد

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      مثل bmw i3
      ولی خیلی هم خوب جواب نداد

  13. هادي

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من طراحی ماشینای کره ای خصوصا سوناتا رو میپسندم-تا یکماه پیش تعصبی میگفتم ماشین کره ای بدرد نمیخوره چون فقط تویوتا سوار میشدم-ولی بعد از یکماه استفاده از سوناتا yf میبینم همه چیش عالیه-هیبریدی هم تو شهر سوار شدم و فوق العاده س-هیبریدخیلی جا داره واسه پیشرفت هنوز زوده واسه مقایسه کردنش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا