نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: مدل جدید سوناتای هیبریدی از تابستان سال آینده با ویژگیهایی جذاب وارد بازار میشود. این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و میتوان از طریق شارژر الکتریکی، باتریهای آن را شارژ نمود.
تغییرات ظاهری سوناتای هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی اندک میباشند. سپر و ضربهگیرها و گلگیرهای جلو، چراغها و جلوپنجره اصلاح شدهاند. کابین نیز تا حد زیادی مشابه سایر مدلها میباشد اما نشانگرهای داشبورد با نوع دیجیتالی تعویض شدهاند. یک نشانگر شارژ باتری نیز کنترل میزان انرژی باقیمانده را آسان میکند. نکته مهم این است که باتریهای این خودرو در کف آن قرار گرفتهاند تا فضای بار و سرنشینان کمتر دستخوش تغییر شود. به همین دلیل با وجود صندلیهای تاشوی عقب که به صورت اختیاری ارائه میشوند، فضای صندوق عقب با حجم ۳۷۶ لیتر در این کلاس، بهترین محسوب میشود. نیروبخش این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با تزریق مستقیم سوخت است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته خوکار نیز به این موتور متصل میگردد. بعلاوه یک موتور ۵۱ اسبی الکتریکی نیز با گیربکس به صورت یکپارچه قرار میگیرد. نیروبخش این موتور، باتریهای ۹.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم-پلیمر میباشند که باعث میشوند خروجی موتور این خودرو در مجموع به ۲۰۲ اسب بخار برسد.۲۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
faraz777
۲۳ دی ۱۳۹۳ولی هنوزم موتورای الکتریکی برای یه همچین ماشینایی کامل نشدن
“35.5 کیلومتر” فقط با موتور الکتریکی نشون میده حالا حالا ها خیلی زوده تا ماشینای واقعی تمام برقی با قیمتی معقول به بازار بیان
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳آره باهات موافقم
غیر از مسافت کم
یک مشکل دیگه هم داره
مصرفش به نسبت خیلی زیاده
ALIUnited
۲۳ دی ۱۳۹۳به نظر من یا باید کلا برقی باشه یا کلا بنزینی .
از هیبریدی زیاد خوشم نمی آد
حامد
۲۳ دی ۱۳۹۳دوست عزیز فکر می کنم شما اشتباه می کنید. بازدهی تبدیل انرژی در موتور های الکتریکی فوق العاده بالاتر از موتور های بنزینی است و مشکل کم بودن مسافت به دلیل قدرت مند نبودن موتور های الکتریکی نیست بلکه به دلیل این است که دانسیته ی ذخیره سازی انرژی در باتری ها هنوز چندان مناسب نیست و دانسیته ی ذخیره ی انرژی در سوخت های فسیلی بیشتر است اما در مورد خودروهایی با پیل سوختی هیدروژنی این مورد مسافت تا حد بسیار زیادی جبران شده است و در مورد باتری ها هم روز به روز این میزان ذخیره ی انرژی بیشتر و بیشتر می شود تا این مشکل هم حل شود. اگرچه باز هم عده ای نداشتن صدا را بهانه ی خوب نبودن این تکنولوژی جدید می دانند!!!!! که به نظرم خیلی غیر منطقی است.
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳بچه ها ببخشید
مافیا خان
میدونم که الان میخوای زیر این کامنت بذاری
راستی جوابتو هم تو پست آکورا دادم تو اون یکی دیگه هم بحث به وجود اومد دادم
اگه صحبتی داری بیا همونجا
البته تو بقیه ی پستا هم جواب دادم اگه خواستی به اونا هم سر بزن
اتفاقا کوبنده هم هست ولی نه مثل شما با فحش و …
بچه ها بازم معذرت
MAFIA
۲۳ دی ۱۳۹۳زیباست.قیمت مناسب و طراحی جذاب
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳واقعا شانس اوردی که کامنت اولیت رو که در جواب من داخل پست آکورا نوشته بودی رو حذف کردن
وگرنه همه به شخصیتت پی می بردند
البته نیاز نیست که این فحش های زشتتو ببینن
همه میدونن چه خبره
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۵35 کیلومتر با باطری10 کیلووات ساعتی استاد
اگر قرار بود ماشین صرفا برقی باشه ، مثه تسلا باطری 95 کیلووات ساعتی میزاشتن
این موتور برقی بیشتر برا مصارف داخل شهریه ک البته موفق هم هس ن کهکشان پیمایی:/
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۳درود
میگن توی امتحانا همه چیز گیر میادا… یعنی همه چیز دست به دست هم میده که آدم درس نخونه!!! صاف وسط امتحانا باید نمایشگاه دیترویت برگزار شه. :-D
Mostafa&S
۲۳ دی ۱۳۹۳ماشین های کره ای کیفیت پایینی دارن تو طراحی هم اصلا اصالت ندارن
مجتبی(ساروی)
۲۳ دی ۱۳۹۳اون ماله قدیم بود برادر
امیر fxx
۲۳ دی ۱۳۹۳شما کیفیت رو با چی مقایسه میکنی که میگی بی کیفیته؟قیمت پایه سوناتا حدودا 20000 دلاره/با این قیمت کیفیتش خیلی ام خوبه
علیرضا 21
۲۳ دی ۱۳۹۳با کمری و آکورد :)
Pooya
۲۳ دی ۱۳۹۳از جلو خیلی شبیه ای جنسیس سدان ۲۰۱۵ شده.
http://www.netcarshow.com/hyundai/2015-genesis/800×600/wallpaper_03.htm
من کلا از محصولات هیوندای خوشم نمیاد. بجز جنسیس کوپه ای ۲۰۱۳.
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳من به غیر از خود جنسیس اونم 2015 و صد البته سنتنیال
Ahmad..F12
۲۳ دی ۱۳۹۳پیشرفت خوبیه ولی در مجموع، خیــــــــلی راه داره تا به هیبرید های مطرح بازار برسه چراکه این مصرف سوخت باید برای موتور بنزینی معمولی اون باشه نه پلاگین هیبرید
ارمان
۲۳ دی ۱۳۹۳موافقم تون این کلاس اککورد بهترین اما به نظرم واسه شرکتی که یکی دو ساله شروع کرده خیل خوبه
شایان
۲۳ دی ۱۳۹۳میبینم که هیوندای هم داره بیخیال سوخت هیدروژنی میشه و میره به سمت خودروهای برقی
Amirhossein
۲۴ دی ۱۳۹۳تو مناطق آزاد مثل ارس همه جور خودرو های هیبرید موجوده از لکسس Rx350h تا هیوندایی و لینکلن مطلب اصلی اینجاست که اصلا مشتری ندارن
بنظر من هیبرید ها هنوز برد کافی رو ندارن وگرنه ماشینهای های هیبرید خیلی هم خوبن
mohsen
۲۴ دی ۱۳۹۳شمایی که میگید خودروهای کرهای بی کیفیتن ایا تا حالا از این خودروها داشتی و سوار شدی که اینو میگی؟
من حدود 3 هفته پیش سوار یه دونه اسپورتیج قدیمی شدم با 160 هزار کیلومتر کارکرد و داخل چن تا کوچه همراه با مالک خودرو رفتیم هیچ صدایی از اتاق نشنیدم ایا با این کارکرد امتحانشو پس نداده؟
در ثانی شما قیمت خودرو را ببین(شما به قیمت خودروها توی ایران کار نداشته باش قیمت جهانی خودرو را ببین).
با این قیمت همچین خودرویی بهت میدن.
خدا لعنت کنه لگن سازای مارو
بگید امین.
parseh net30
۲۵ دی ۱۳۹۳بنزینیش تو ایران زیادی گرونه
pony car
۲۷ دی ۱۳۹۳کرهای ها واقعا دارن خوب پیشرفت میکنند نمی دونم چرا بعضی از
اریک
۲۷ دی ۱۳۹۳اگر یک موتور بنزینی 1 سیلندر با حجم کم بزارن که باطری ها رو شارژ کنه و ماشین با نیروی الکتریکی راه بره به نظرم بهتر میشه.
امیر محمد
۲ بهمن ۱۳۹۳مثل bmw i3
ولی خیلی هم خوب جواب نداد
هادي
۲۸ فروردین ۱۳۹۶من طراحی ماشینای کره ای خصوصا سوناتا رو میپسندم-تا یکماه پیش تعصبی میگفتم ماشین کره ای بدرد نمیخوره چون فقط تویوتا سوار میشدم-ولی بعد از یکماه استفاده از سوناتا yf میبینم همه چیش عالیه-هیبریدی هم تو شهر سوار شدم و فوق العاده س-هیبریدخیلی جا داره واسه پیشرفت هنوز زوده واسه مقایسه کردنش