یکبار دیگر شایعاتی درباره همکاری احتمالی هیوندای و فیات-کرایسلر به گوش میرسد. بنا به گفته آسیا تایمز و به نقل از منابع ناشناس، مدیرعامل گروه خودروسازی هیوندای آقای چانگ مونگ کو سهام گروه فیات-کرایسلر را زیر نظر داشته و ظاهراً میخواهد سهام کافی به منظور تملک این شرکت را بخرد. گفته میشود هیوندای پیش از آنکه سرجیو مارکیونه شرکت خود را در سال آینده ترک کند اقدام به خرید سهام این برند خواهد کرد.
با خروج مارکیونه از فیات-کرایسلر، خلا بزرگی در مدیریت ارشد این کمپانی به وجود خواهد آمد. بنا به گفته همان منابع، مدیرعامل کمپانی و سهامدار عمده این شرکت آقای جان الکان تمایل زیادی برای هدایت فیات-کرایسلر ندارد بنابراین او به ادغام به چشم یک گزینه جذاب نگاه میکند.
هیوندای میتواند یک شریک خوب باشد. فیات-کرایسلر هماکنون در منطقه آسیا عملکرد نسبتاً ضعیفی داشته جایی که هیوندای کاملاً خوب عمل کرده است. همچنین توافقنامه تجارت آزاد بین آمریکا و کره جنوبی میتواند باعث انتقال کمهزینهتر محصولات بین دو کشور شود مخصوصاً درصورتیکه تعرفههای بیشتری توسط اتحادیه اروپا روی خودروهای وارداتی اعمال شود این موضوع خود را نشان خواهد داد. روابط سیاسی نزدیک بین آمریکا و کره جنوبی شاید این ادغام را لذتبخشتر نشان دهد.
گمانهزنیها درباره ادغام هیوندای و فیات-کرایسلر سال پیش شروع شد زمانی که هیوندای علاقه خود به این همکاری نزدیک را ابراز کرد. البته مقامات هر دو طرف از جمله مارکیونه خبرها درباره ادغام را رد کردهاند. بعدتر گفته شد گفتوگوهایی درباره همکاری فنی روی گیربکس و تکنولوژی هیدروژنی صورت گرفته است.
مارکیونه علاقه خود به ادغام فیات-کرایسلر با دیگر خودروسازان را بارها اعلام کرده است. او تلاش سرسختانهای برای همکاری با جنرال موتورز انجام داد و البته به دنبال ادغام با کمپانیهای چینی و پژو-سیتروئن نیز بوده است.
اگر هیوندای و فیات-کرایسلر ادغام شوند، کمپانی جدید حاصله به سرعت به بزرگترین خودروساز دنیا با تولید حدود ۱۱.۵ میلیون دستگاهی در سال بدل خواهد شد.
شهاب
۱۰ تیر ۱۳۹۷خیلی چیز عجیبیه
با اینکه واسه ماشین های کره ای به خصوص کیا ارزش قائلم اما
به عنوان عاشق ماشین آمریکایی خبر ناراحت کننده ای بود
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۳۹۷جااان !!!!
Genius
۱۰ تیر ۱۳۹۷جنرال موتورز یکبار با تملک دوو موتورز کره از همکاریش با ایران جلوگیری کرد حالا هم بکمک ادغام با هیوندای میخواد همین چهارتا اسباب بازی کره ای رو هم که اینجا میشه لااقل دید(چون پول خریدشون رو نداریم!!)ازمون دریغ کنه!
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۰ تیر ۱۳۹۷یکبار دیگه خودت بخون چی نوشتی
جنرال موتورز شرکت ورشکست شده دوو کره جنوبی خریداری کرد و کلا بخش خودروسازی کمپانی دوو به تملک خودش در آورد و از دوو موتورز به جی ام کره تبدیل کرد
الان این چه شباهتی به این موضوع داره؟؟
هیوندای موتورز کره جنوبی داره سهام فیات کراسلر رو میخره
نه کراسلر سهام هیوندا رو بخره
همین یک نکته نشون دهنده پیشرفت بی نظیر کره ای ها تو این چند سال نشون میده
شرکت های دوو و سامسونگ موتور که ورشکسته شده بودند و توسط رنو و جنرال موتورز به تملک در آمده بودند
ولی امسال این کره های سخت کوش هستند که برندهای آمریکایی و ایتالیایی به تملک خودشون در میارن
دقیقا مصداق این ضربالمثل گهی پشت به زین و کهی زین به پشتِ
آفرین کره آفرین هیوندا
به زودی باید منظر اس یو وی ها – آفرودر ها – تراک ها و سوپر اسپرت های جنسیس و کیا باشیم
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۰ تیر ۱۳۹۷به نظر من هیوندای شرایط این ادغام رو داره
پیش از هر نوع شراکت یا ادغام کمپانیهای خودروسازی اویل پیش شرط داشتن پلت فرم های مشترک بین محصولات دو شرکت هست
مثلاً اپل با گروه پژو ادغام شد محصولات تولیدی هر دوشرکت در یک سگمنت هستند و نیازی به طراحی پلت فرم جدید نبود
الان گروه هیوندای دارای انواع پلت فرم های رایج هست و نیازی به طراحی پلت فرم های جدید نداره که این خودش کمک بزرگیه
مثلا جنسیس جی 8۰ مازراتی گیبلی کراسلر ۳۰۰ داج چارجر همگی در یک سگمنت هستند سدان بزرگ دیفرانسیل عقب ولی با شخصیت های متفاوت
یا جنسیس جی ۷۰ آلفا رومئو جولیا در یک سگمنت هستند
هیوندای امروز هیوندای ۲۰ سال پیش نیست و واقعا پیشرفت کرده در همه زمینه ها بخصوص کیفیت
این شراکت برای هر دو کمپانی مفیده باعث میشه پرفورمنس و عملکرد محصولات هیوندای بالاتر بره و فیات کراسلر به منابع مالی وسیع تر دست پیدا میکنه و تکنولوژی هایبرید و هیدروژنی هیوندا بدست میاره و همچنین محصولات فیات کراسلر که همیشه از کمبود کیفیت رنج میبرند با مدیریت و تجربه کره ای ها بهبود کیفیتی پیدا کنند امسال سه برند کره ای جنسیس کیا هیوندا با کیفیت ترین برند های موسسه جی دی پاور انتخاب شدند
به فال نیک میگیریم این شراکت
این هم در نظر بگیریم که هیوندای به مراتب بهتر از جیلی هست و میتونه دایه بهتره باشه برای فیات کراسلر
امیرمحمد
۱۰ تیر ۱۳۹۷به نظر من اگر این اتفاق بیفته صددرصد به نفع فیات کرایسلر تموم میشه هیوندای موتورز کمپانی قدرتمندیه و میتونه باعث بشه فیات کرایسلر از این وضع داغونی که به خاطر مدیریت نادرست مارکیونه توش گیر کرده نجات پیدا کنه..
مهمان
۱۰ تیر ۱۳۹۷فیات کرایسلر انقدر فاجعه س
که فکر میکنم هیواندای هم به گرداب خودش بکشونه
امیدوارم چنین اقدامی صورت نگیره
امیرمحمد
۱۰ تیر ۱۳۹۷فیات کرایسلر در حال حاضر به خاطر مدیریت فوق العاده ضعیف مارکیونه اوضاع بدی داره ولی به نظر من این کمپانی پتانسیل اینو داره که با یه مدیریت قدرتمند و حساب شده به اوج برسه شخصا دوست دارم برند های مازراتی و الفارومعو زیر نظر فولکس واگن قرار بگیرن تا از تکنولوژی و قدرت فوق العاده این امپراطوری صنعتی بهره مند بشن و به اوج برگردن…تجربه ثابت کرده که فولکس واگن هر کمپانی ای که تحت تملکش قرار بگیره رو به سوددهی بالا میرسونه حالا اگر اون برند ها مازراتی و الفارومعو باشن که دیگه چه شود…
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۰ تیر ۱۳۹۷با نظر شما کاملا موافقم تجربه نشان داده که برندهای اروپایی فقط در صورت ادغام با برند های اروپایی دیگر میتونند شراکت موفق داشته باشند و به نظر من آلفا و مازرتی و فیات باید زیر مجموعه دیگر گروههای اروپایی من جمله فولکس واگن گروه ب ام و پژو سیتروئن بهترین گزینه ها هستند ولی در مورد کراسلر بهترین گزینه همین شراکت با هیوندای هست و این گروه فیات کراسلر باید تفکیک شوند فیات آلفا مازراتی فقط باید در اروپا دنبال شریک بگردند
Pooriya:::BMW:::GERMANY
۱۰ تیر ۱۳۹۷کره جنوبی افتخار آسیاست
بمب اتمی نمی سازد و موشک قاره پیما ندارد اما با موبایل سامسونگ در برابر اپل قد علم کرده،
با محصولات ال جی جای محصولات جنرال الکتریک را در جهان تنگ کرده
با خودروهای هیوندای خودروسازی اروپا و آمریکا را به چالش کشیده
و با فوتبالش قهرمان جهان را دو بر هیچ به خانه باز میگرداند.
تا پنج دهه پیش کره جنوبی در همه عرصه ها از ایران عقب بود.
مبارکشان باد.
Elmiraj
۱۰ تیر ۱۳۹۷تنها دلیل این موفقیتها اینه که نیم قرن پیش تحت حمایت و پشتیبانی آمریکا قرار گرفت .
Elmiraj
۱۰ تیر ۱۳۹۷ای کاش کمپانی Jeep تا برای همیشه نابود نشده از زیر مجموعه این و اون دربیاد و تنهایی به کار خودش ادامه بده …
.
.
اصلا قابل هضم نیست پلتفرم تک و منحصر به فرد رانگلر تو یه بنجل کره ای بکار گرفته بشه ……….
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۷بشدت شوکه شدم
از یه طرف ناراحت کنندس ک دوج و کرایسلر و جیپ مالکش هیوندای باشه(غیر امریکایی)
از طرفی هم میتونه این اتفاق مثبت باشه(پیشرفت فیات کرایسلر)
ولی ای کاش فیات مخصوصا برند نازنین زیر مجموعش ینی مازراتی دست فولکس سپرده بشه و جیپ و دوج و کرایسلر تو خاک خودش باقی بمونه با همون اصالت و قدرت امریکایی
خوب یا بد حیف شد واقعا….