جنسیسهیوندای

تصویر ضعیف برند هیوندای در بازار چین

گفته می‌شود هیوندای در حال برنامه‌ریزی برای گسترش و تقویت ساختار برند خود در چین است. این کار به دلیل تمایل کاهش یافته‌ی چینی‌ها به خودروهای این شرکت کره‌ای صورت خواهد گرفت.


منابع نزدیک به برنامه‌های هیوندای به رویترز گفته‌اند که این برند تلاش دارد در آینده‌ای نزدیک اولین فروشگاه خود در چین را راه اندازه کند و همین امر می‌تواند به عرضه‌ی محلی شاسی بلندها و عرضه‌ی مدل‌های لوکس جنسیس سرعت ببخشد.


تصور بر این است مشتریان چینی به خاطر استفاده‌ی کره جنوبی از سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا از هیوندای ناراحت هستند. همچنین افراد بسیاری در چین هیوندای را به عنوان سازنده‌ی تاکسی‌های ارزان‌قیمت در نظر می‌گیرند.


مدیر شرکت KHS می‌گوید هیوندای از تصویر برند ضعیفی در چین رنج می‌برد و این شرکت رقابتی نیست.
او می‌گوید:

هیوندای در چین به خوبی شناخته نشده و در این میان روابط نسبتاً سرد چین و کره نیز مزید بر علت شده است. شاید معرفی شاسی بلندهای جدید این شرکت به بهبود اوضاع کمک کنند اما ورود آن‌ها به بازی نیز دیر است.

ورای معرفی شاسی بلندهای جدید هیوندای در بازار چین، تصمیم احتمالی این برند برای تولید مونتاژ مدل‌های جنسیس در این کشور می‌تواند یک حرکت بزرگ باشد. منابع داخلی شرکت می‌گویند هیوندای قطعات خودروها را با کشتی به چین منتقل و آن‌ها را در خاک چین مونتاژ خواهد کرد.

2017 Hyundai Santa Fe Sport
انتظار می‌رود مدل‌های جنسیس ظرف مدت دو سال در چین عرضه شوند اما هیوندای در بیانیه‌ای گفته که هنوز تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.

هیوندای گفته است:

اگرچه برند جنسیس در حال بررسی استراتژی‌های مختلفی برای بازار چین است اما هنوز تصمیمات مشخصی گرفته نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. GRAND

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    درود
    فکر کنم تو بازار ژاپن هم همین رویه در مورد ماشین‌های کره ای باشه ، نه در مورد خودرو بلکه در مورد لوازم الکتریکی هم مردم ژاپن به نوعی اجناس کره‌ای رو درجه دوم در نظر میگیرند . البته بازار خودروی ژاپن به علت هزینه بالای نگه داری ، رانندگی و حتی هزینه بالا در صدور گواهینامه هم یکی از بازارهای عجیب و جالب خودروسازی در جهان است .

    در بازار چین آلمانی ها مانند فولکس‌واگن ، بی‌ام دبلیو و بنز از اقبال بیشتری برخوردار بوده‌اند .
    شاید دلیلش نگرش ساده‌تر به ماجرا باشه که وقتی کسی بودجه‌ای در حد خرید کالای آلمانی پرداخت میکند چرا اون رو روی کالای کره‌ای مصرف کنه.
    این مشکل حتی برای سامسونگ و الجی وجود داره و نتیجه‌ی یک نوع تفکر چینی در مورد بهتر بودن و پرستیژ بیشتر کالای غربی است.

    پربیراه نیست که بگوییم چینی‌ها تمایل بیشتری برای خرید کالای غربی دارند . از سال ۱۹۹۰ تا کنون خط فقر در چین حدود ۸۰ درصد تغییر یافته و با افزایش طبقه‌ی شهرنشین و متوسط و روند افزایش رفاه شاید در سالهای آینده مثل تمامی بازارها کمی این مقوله تغییر کنه.

    حتی اگر بازار کشور خودمان هم انحصاری نبود شاید بازار کره‌ای ها بسیار درصد کمتری از آنچه امروز میبینیم میداشت.
    در مورد دفاع موشکی آمریکا البته نظرم اینه که این یک تفکر هدیه داده شده از سوی حکومت چین به مردمش باشه تا نگرش برآمده از مردم

    با تشکر

    1. ونوم اف ۵

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      بازار چین با تمام مزایایی که داره میتونه خطرات زیادی هم داشته باشه چون خیلی سیاسی بنظر میاد کافیه دوستان یادشون بیاد چند وقت پیش چه جوی بر ضد تویوتا درست شد

  2. ACR VIPER

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (588 ديدگاه)

    وقتی بهترین برندهای آمریکایی واروپایی تو چین فعالن هیوندای رو میخوان چیکار.

  3. بهزاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    در دوماهه اخیر به خاطر مشکلاتی که در روابط چین و کره جنوبی پیش آمده فروش هیوندای در چین حدود 54 درصد افت داشته که عدد قابل توجهی هست و شرایط برای کیا هم بد بوده و آنها در ماه چهارم میلادی 68 درصد افت فروش در چین داشته اند!
    مردم چین خیلی باحالن ، آمریکایی ها سامانه دفاع ضد موشکی در کره مستقر میکنند اونوقت به جای اینکه خودروهای آمریکایی را تحریم کنند یقه ی کره ای هارو گرفتن!

    1. Mehrbod

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (318 ديدگاه)

      وضعیت چین و کره از دیدگاه سیاسی ، همانند ایران و بحرین می ماند (البته نه به طور دقیق) .. با درک این مورد ، بهتر می توان چینی ها را درک کرد..

      1. ونوم اف ۵

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        البته فکر کنم وضعیت چین و تایوان منظورت باشه چون چین ادعای مالکیت تایوان رو داره

    2. فيصل

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (350 ديدگاه)

      چینیها بخاطر مسئله مالکیت ۲ جزیره با ژاپن هم مشکل دارن و دلیل فروش نه چندان زیاد ژاپنیها همینه . اما تاکسیهاشون کرولا زیاد بود البته سوناتا دنده ای و النترا هم بود که هر ۳ همونجا مونتاژ میشن. در کل اگه بخوان بخاطر زیبایی و آپشن کره ای بخرن ک خودشون ۱۰۰ مدل خودرو چینی جالبتر دارن اما از دوستم پرسیدم چرا کرولا داری همون جواب همیشگی استهلاک پایین رو داد. البته آپشنهای مورد نیازشون رو رو کرولا نصب میکردن در حد نیاز.
      البته من تو هنک کنگ تو ۱ هفته فقط ۲ تا ماشین کره ای دیدم و نسخه های خاص تویوتا و لکسس و نیسان زیاد بود مخصوصا کی کار هاشون و ماشینهای مکعبی. ی مدل تویوتا هم بودکپی rx350

      1. فيصل

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (350 ديدگاه)

        اینم تاکسیهای هنک کنگ برای اقا بهزاد . کراون ۱۵-۲۰ ساله تمیز با کارکردهای بسیار بالا. سوخت cng چون هنک کنگ گرونترین قیمت بنزین داره تو دنیا با نروژ
        http://s6.uplod.ir/i/00883/qw1ug36sn00d.jpg
        http://s6.uplod.ir/i/00883/gokyipli8c4m.jpg

    3. ونوم اف ۵

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      بهزاد جون به علت اینکه زیاد نمیشه با امریکا شوخی کرد

  4. Mehrbod

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (318 ديدگاه)

    چینی ها در بیشتر موارد ، نسبت به جهان ، تحلیل درست تری از پدیده ها دارند و همین مایه کامیابی اشان می شود .. بزودی نسخه خودروسازی کره و بسیاری از صنایع سنگین این کشور را چینی ها می پیچند و ایشان را به تملک خود در می آورند..

  5. amin

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    البته برندهای کره ای بد هم نیستند اما اینجوری که در ایران یکه تازی میکنند در هیچ جای دیگر جهان به این صورت نیست و دلیل این هم قطعا بازار بسته و مافیای واردات خودرو در کشورمون هستش
    شما حتی به همین کشور ترکیه نگاه کنید مثلا در استانبول (اگر درستان کره ای پرست حمله نکنند)شاید از هر ۱۰۰ خودرو یکی دوتا کره ای باشند،تاکسی اکسنت دارند تک و توک شما ریو و اسپورتیج میبینید،اما فولکس واگن و رنو و سئات و اوپل و پژو سیتروئن و… الی ماشالله

    1. ahmad

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      یه ضرب المثل قدیمی میگه:
      شهر که بی فولکس واگن باشه
      هیوندای هفت تیر میکشه!

      1. Mehrbod

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (318 ديدگاه)

        بسیار با مسمّا است.. حال امروز ماست..

  6. sunmartin

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سیاست خیلی بر مسایل دیگه تاثیر میذاره چین و روسیه آمریکا و فرانسه با سیاست در اقتصاد دنیا رخنه کردند و بر اساس میزان شرایط ذینفع بودن در امور داد ستد قوانین و تراز ها را تغییر دادند بطی به کیا هیوندای نداره کافیه کره ای باشه حتی یک فروشگاه زنجیره ای 35 ساله در چین که بیشترین فروش در چین داشت بسته شد بخاطر سیاسی بودن موضوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا