هیوندای حدود ۱۵۵ هزار دستگاه از محصولات خودرو را در آمریکا به دلیل وجود مشکل در سیستمهای ایمنی پایه فراخوان میکند.
این مشکل به واحد کنترل کیسه هوا یا ایربگ مربوط میشود که احتمال ایجاد اتصال کوتاه در آن وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد احتمال غیرفعال شدن کیسههای هوای جلو، جانبی و پیش کشندههای کمربند ایمنی وجود دارد بنابراین این سیستمهای ایمنی نمیتوانند در زمان تصادف از جان سرنشینان محافظت کنند.
به خاطر مشکل یاد شده تعداد ۱۵۴۷۵۳ دستگاه از مدلهای سال ۲۰۱۱ سوناتا فراخوان میشوند. بنا به گفته موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا تعداد محصولات تحت تأثیر در آینده افزایش خواهند یافت. انتظار میرود فراخوان یاد شده از بیستم آوریل آغاز شود.
اگرچه مدلهای سال خودروسازان با تقویم رسمی همخوانی مستقیم ندارد اما هیوندای در سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۲۵۹۶۱ دستگاه سوناتا را در آمریکا فروخته است. یک سال قبل از آن نیز که مدل سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده فروش ۱۹۶۶۲۳ دستگاهی ثبت شده است.
مدلی که فراخوان شده ششمین نسل از سوناتاست که در سال ۲۰۰۹ معرفی و در سال ۲۰۱۴ از رده خارج شد. در همین سال شاهد معرفی نسل فعلی که هفتمین نسل از سوناتاست بودهایم.
الف.ی
۲۲ اسفند ۱۳۹۶خب تکلیف این ماشین تو کشور ما چی میشه؟
حامد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶حالا مشکل سوناتا ۲۰۱۱ رو بیخیال و کاری به بی کیفیت بودنش ندارم
ولی چقد از نظر طراحی تو اون سالها قشنگتر بود نسبت به رقباش تو سگمنت خودش
واقعا ۶ ۷ سال پیش وقتی تو خیابون سوناتا ۲۰۱۱ میدیدی چشما رو خیره میکرد
فقط یه نگاه به کابینش بکنید چقد از کابین نسل الانش به مراتب زیباتر و مرتب تره
محمدامین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا برعکس بود!فقط تو نگاه اول قشنگ بود!هزارتا مشکل دیگه داشت از جمله کیفیتش!از جمله کم بودن ارتفاعش که من از تهران تا قزوین رفتم،داشتم از اعصاب خوردی سکته میکردم!همش توی دست اندازا کفش میخورد و یک صدای ناخوشایند!
تا مدت ها به خودم قول دادم بهش نگاه هم نکنم و فروختمش!تا وقتی که lf رو دیدم و متوجه شدم دو نسل چقدر می تونن تفاوت داشته باشن.
اصلا انگار lf ماشین دیگه ای بود نه سوناتا،کاملا ماهیتش تفاوت پیدا کرده بود
حامد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶خب دوست عزیز منم فقط طراحیشو گفتم که تو جمله اول اشاره کردم بی کیفیت بوده
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۶این نسل سونوتا یکی از زیباترین اتاقهای هیوندای هست
ولی حیف که از کیفیت پائین متریال داخلی و خارجی رنج میبره
کیفیت سواریش هم فاجعست
زمانی که رونمایی شده بود یادمه فَکِ همه به زمین چسبیده بود از اینکه معروف بود cls کره ای . آخه تو رنج قیمت خودش بیرقیب بود . به نظر من که بهترین دوران برای هیوندای همون دوران بود که طراحیهای فضاییش باعث فروش بینظیر همه کلاسهای خودروییش بود ولی الان داره سال به سال اُفت میکنه . چون نتونست ادامه بده اِقوا گریهاشو
حامد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶عزیز من کیفیت سواریش در حد رقباش نبود ولی دیگه فاجعه هم نبود?
amin
۲۲ اسفند ۱۳۹۶به فراخوان کاری ندارم ولی ۲نکته در عکس ها توجهم رو جلب کرد
یکی سر خوردن سر آدمک تست از روی ایربگ راننده و دیگری له شدن رکاب در عکس پنجم
فکر میکردم ایمنی بالاتری داشته باشه،سر خوردن سر آدمک از روی کیسه هوا امتیاز منفی داره
مسعود
۲۳ اسفند ۱۳۹۶سوناتا وای اف خیلی ماشین خوب و شیک و کاملیه
من ۵ ساله که دارم و قطعاتش از خیلی از ماشینهای ایرانی بیشتر و ارزانتره تو بازار
میثم
۲۳ اسفند ۱۳۹۶همینکه برای جنس فروخته شده چندسال پیش خودشون فراخوان میدن و واسشون اهمیت داره،ارزش ویژه ای داره،یه مقایسه ای بکنید با آدم کشای وطنی!
Genius
۲۳ اسفند ۱۳۹۶چی میگین شما؟؟؟برای ما ایرانیها احتمال کارکردن ایربگ خودروهای مونتاژ داخل در زمان تصادف اتفاق عجیبی محسوب میشه!!خدا میدونه چندتا 206 و ال90 و پژو دیدم که بعد از تصادف شدید از ناحیه جلو ایربگشون عمل نکرده
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۰من از سال 2012 تا الان سوناتا وای اف دارم. این ماشین واقعا عالی هستش تو رنج خودش فقط دو مشکل عمده در طراحی داره. اولی کم بودن ارتفاع خودرو از زمین هستش که به خاطر ظاهر اسپرت سازنده از لاستیکهای فاق کوتا استفاده کرده که البته این مشکل تو برخی مدلهای بنز و بی ام و هم هست. این مشکل رو میشه با تغییر سایز لاستیک و استفاده از یک سایز لاستیک فاق بلند تر حل کرد. مشکل دوم صدای سانروف هستش که واقعا آزار دهنده است و متاسفانه این مشکل قابل رفع نیست. کلا اتاق ماشینهای کره ای زود به صدا می افته ولی این در قبال فراوانی قطعات یدکی و ارزونتر بودن آنها نسبت به ماشین های اروپایی و ژاپنی و همچنین قابلیت فروش بسیار خوبشون قابل تحمل هستش