هیوندای ماه آوریل سال جاری حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو را فراخوان کرد و هماکنون نیز دو فراخوان دیگر را در دستور کار دارد که حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از محصولات این برند را دربرمی گیرد.
اولین فراخوان که توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها در روز پنجشنبه اعلام شده به کابل معیوب قفل ثانویه کاپوت مربوط میشود که میتواند زنگزدگی داشته باشد و از قفل شدن کاپوت جلوگیری نماید.
این فراخوان تعداد ۴۳۷۴۰۰ دستگاه از کراس اوورهای سانتافه و سانتافه اسپورت ساخته شده بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را دربر میگیرد. جالب آنکه هیوندای میگوید تعمیر این قطعه در زمان تولید از ژوئن سال پیش اعمال شده و در حال تحقیق برای دلایل عدم رفع نقص در زمانی زودتر است.
سخنگوی هیوندای گفته تنها زمانی که کاپوت نتواند بصورت کامل بسته شود ریسک ایمنی وجود دارد. به نظر میرسد این مشکل در بخشهای شمال شرقی آمریکا بیشتر دیده شود زیرا در فصل زمستان نمک زیادی به خیابانها پاشیده میشود.
سه خبری به ما رسیده که در آن کاپوت واقعاً باز شده اما اکثر شکایات به گیرکردن کاپوت در زمان بسته شدن اشاره دارند.
دومین فراخوان تعداد ۱۵۰ هزار دستگاه از مدلهای سوناتا و ۱۰۸۰۰ دستگاه جنسیس ساخته شده بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ را دربر میگیرد. مشکل این خودروها به ترمزدستی مربوط میشود. روشن شدن چراغ در پشت آمپرها میتواند نشانی از اعمال ترمزدستی باشد اما در حقیقت مشکل به یک سوئیچ مربوط است که احتمالاً باعث میشود رانندهها ندانند ترمزدستی در زمان حرکت درگیر است.
اگر راننده سهواً خودرو را با استفاده از ترمزدستی براند نشانههایی چون صدای ترمزدستی، کشیده شدن آن و دود و بوی سوختن میتوانند مشاهده یا احساس شوند.
مجید
۲۲ خرداد ۱۳۹۶الان از گارانتی اومدم از صبح ساعت 7 تا 9 معطل این مردم آزارای بی سواد شدم و آخرش هم هیچ!!!!!رفتم تو بازار و کارم با 5000 تومن درست شد!!!!!!!!!!!اون وقت ادعای خودروساز بودن و کیفیت رو هم میکنن!!!این خبر رو خوندم واقعا حرصم گرفت و به خودم میگم که گناه من چی بود که باید تو ایران باشم و این بلا سرم بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حامد
۲۲ خرداد ۱۳۹۶سند دیگری بر اجناس قلابی و مهندسی ضعیف و بدون پشتوانه کره ای ها.. فراخوان پشت فراخوان برای رفع اشکالات اساسی در طراحی.. فراخوان های چند میلیونی که نشان از ضعف ساختاری خودروها در مدل های گوناگون دارد..
سرجیو لامبورگینی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶که البته این نشون از شخصیت شماست دوست عزیز
اگر کره ای ها به فکر اعتبار و آبرویی که با هزاااار زحمت و ط احی های دلپسند به دست آوردن نباشن عمرا هیچکدوم این فراخوان هارو انجام نمیدن
بعدشم فراخوان واسه یه قفل کاپوت وااااقعا نشان از هدف های والای یه شرکت هست که حتی کوچک ترین اشتباه رو هم قبول میکنه و به دوش میکشه
والا من نمیدونم این کره ای ها چه بدی کردن که دیدتون نسبت بهشون درست نمیشه
هررررکاری میکنن برای رضایت مشتری حتی زیان هاااای کلان بخاطر یه قفل کاپوت
حامد
۲۳ خرداد ۱۳۹۶شخصیت من چه ربطی به نظرم داره؟؟؟ شما خیلی رادیکال فکر میکنی
ضمنا در یکسال اخیر رسوایی طراحی کیا و هیوندای در تمامی سایت های خودرویی هست.. شما مطالعه کمی در زمینه خودرو داری و اگر نه با حجم بالای این فراخوان ها آشنا بودی و خوتمده بودی!!
Amir
۲۲ خرداد ۱۳۹۶چه ربطی داره چرا وقتی هیچ دانش و مطالعه ای از خودرو نداری یه نظر از رو هوا میدی دوست من؟؟؟خودروساز های بزرگ بسیار زیادی از جمله تویوتا و بی ام دبلیو و پورشه هم در صورتی که حتی احساس کنن یه درصد خیلی پایین امکان وجود نقصی در خودرو هاشون وجود داره فراخوان میدن و به رفع ایراد احتمالی خودروهای خودشون میپردارزن و در خیلی از مطالب قبلی پدال هم راجب این موضوعات نوشته شده این فقط نشون دهنده ی یه چیزه اونم مشتری مداری این کمپانی ها و ارزش قاعل بودن برای مصرف کنندس چه ربطی به مهندسی ضعیف داره؟؟؟انقدر تو ایران با اشکالات مختلف لگنای داخلی و جوابگو نبودن نمایندگیها مواجه بودیم که مشتری مداری و ارزش قاعل بودن بسیار بالای غول های خودرو سازی برای مشتری رو پشتوانه ی ضعیف مهندسی میدونیم چی به سر ما اومده خدایی
حامد
۲۳ خرداد ۱۳۹۶خبر کنده شدن سانروف های هیوندای ها را در سرعت های بالا خواندی که فراخوان آنها رسوایی بود و همه سایت های خودرویی جهان ایشان را بخاطر طراحی ضعیف و بی اندازه بزرگ سانروف ها بدون چفت و بست لازم ، مسخره کردند و حتی نوشتند کره ای ها برای کم نیاوردن از هیچ طراحی ، صرفنظر نمی کنند.. سقف هایی که در سرعت های بالا از روی خودروها کنده می شوند و موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا با گزارش آن ، کره ها را مجبور به فراخوان کردند.. احترام به مشتری کجاست؟؟ احترام به مشتری مال استخوان دارانی در صنعت مانند ژاپنی هاست و اگر نه کره ای ها همش ادا در میارن و اگر نه از تو پوچ هستند و هیچ چیز از خودشون ندارند..
حامد
۲۳ خرداد ۱۳۹۶امیر جان فراخوان با فراخوان فرق میکنه دوست گرامی.. این شما هستی که چون دانشی در چنته نداری هر فراخوانی را از نطر بحث فنی و طراحی ، هم سطح میدانی..!!!
قائل هم این گونه نوشته می شود استاد..!
خبر افتضاح سوختن موتورهای هیوندای را که دو هفته پیش در مورد میلیونها خودرو این شرکت فراخوان داد ، شنیدی؟؟؟اعلام شد مربوط به ضعف طراحی است..