هیوندای

فراخوان هیوندای سانتافه، الانترا و i30 به خاطر خطر آتش‌سوزی

هیوندای استرالیا تعداد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را به خاطر خطر آتش‌سوزی فرا می‌خواند. دلیل این کار احتمال به وجود آمدن اتصال کوتاهی است که شاید حتی پس از خاموش شدن پیشرانه نیز باعث آتش‌سوزی شود.

خودروهای حاضر در این فراخوان عبارت‌اند از: سانتافه ساخته شده بین مارس ۲۰۰۵ تا سپتامبر ۲۰۰۹ به تعداد ۹۳۹۳ دستگاه، الانترا ساخته شده بین آگوست ۲۰۰۵ تا می ۲۰۱۱ به تعداد ۱۸۷۳۴ دستگاه و i30 مونتاژی بین تاریخ‌های نوامبر ۲۰۰۶ تا دسامبر ۲۰۱۰ به تعداد ۶۸۷۶۵ دستگاه.

بنا به گفته‌ی مقامات مربوطه، خطای ساخت به وجود آمده در بورد کنترل الکترونیکی مربوط به ماژول ABS دلیل این کار بوده و چنین خطایی می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه در صورت ورود رطوبت به قطعات شود. البته چنین نقصی باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم ترمز نمی‌شود.

نسل چهارم النترا 2006-2010

اما در چنین حالتی نیز ریسک آتش‌سوزی حتی پس از خاموشی پیشرانه نیز وجود داشته و هیوندای به مالکان توصیه کرده خودروهای خود را در گاراژ و دیگر مکان‌ها و نزدیکی مواد قابل اشتعال پارک نکنند.

هیوندای با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

خودروهای تحت تأثیر این فراخوان باید در فضاهای باز و دور از مواد و ساختمان‌های قابل اشتعال پارک شوند.

تکنسین‌های کارآزموده هیوندای اقدام به نصب کیت رله در بورد قطعه مربوطه خواهند کرد تا ریسک آتش‌سوزی از بین برود. این فراخوان هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مالکان در پی نخواهد داشت.

هیوندای قبلاً تعداد ۴۷۶۱۱۱ دستگاه الانترا مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰، الانترا تورینگ مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، انتوریج مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و سانتافه ۲۰۰۷ را به خاطر مشکل مشابهی در آمریکا فراخوان کرده است. NHTSA آن زمان گفته بود شاید رطوبت وارد ماژول ABS شده و باعث ایجاد اتصال کوتاه شود.

آن فراخوان از دوم آوریل شروع شد و نمایندگی‌ها رله‌ای را نصب کرده و از وقوع اتصال کوتاه جلوگیری کردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهرآیین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    جالب است شرکت هیوندای آنقدر برای مشتریانش ارزش قائل است که خودروهایی را که سال ساختشان بین 2005 تا 2010 است را فراخوان کرده یعنی حتی خودروهایی که 15 سال از ساختشان گذشته

    1. مهدی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      یاد این داستان اتش سوزی ۴۰۵ ها افتادم که ویران خودو اول تکذیب بعد که کار به کشتار رسید فراخوان که نزد هیچ گفت برطرف میکنیم وعده سر خرمن و بدتر اینکه حتی حاضر نشد خسارت و دیه بدختای مشتری رو بده و کلا منت سرمان گذاشت که با این شرایییطط سخت و قیمت پایین مارو میبره قبرستان باید شکر گذار باشیم

      1. مهرآیین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        بله دوست عزیز . خودروسازهای ایرانی مملکت و مردم را به طنز گرفته اند . بالا بردن سرخود قیمت ها و خدمات بعد از فروش ضعیف و کیفیت پایین و عدم احترام به مشتری و ……

    2. ارسلان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (125 ديدگاه)

      @مهرآیین
      شما فک میکنید شرکت هیوندای و بقیه شرکتا عاشق چشم و ابروی مشتریان شون هستن ؟؟?? نه خیر اون ها به واسطه ترس از جریمه های سنگین به دلیل قوانین حمایت از مصرف کننده دست به این اقدامات میزن مگه همین هیوندای توی ایران مستقیم فعالیت نکرد یه مدت ؟؟ خب اون همه جنسیس سدانی که فروخت که مشکل تعلیق داشتن آیا مثله بقیه کشورهای غربی اومد فراخوان بده و با خرج خودش عوض کنه ؟؟ ?? به چپش هم نبود ? همین شرکت هیوندایی که برای مشتریانش ارزش قائل هست رو میگم ?? نه سایپا ? دقت کردی چی شد ؟؟؟? پس الکی از این شرکت موزی بت و فرشته دلسوز نسازید

      1. مهرآیین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        حالا فقط هیوندای نیست . اکثر شرکتای خودرو سازی در دنیا همینطور هستند چون قانون بالای سرشان هست و اصلا جرات ندارند قانون گریزی کنند وگرنه وجهه خودشان را از دست می دهند و متعاقب آن مشتری هایشان را…..من که یادم نمی آید گاری ساز های داخلی حتی یک بار هم فراخوان داده باشند

        1. ارسلان

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          شما کامنت بنده رو درست نخوندید یه بار دیگه به کامنت بنده مراجعه بکنید میبینید که در ابتدای کامنت بنده گفتم هیوندای و بقیه شرکتا !! ولی شما فک کردید من فقط نوشتم هیوندای …. در مورد شرکتهای ایرانی هم بنده عرض کردم که چون قانون حمایت از مصرف کننده در ایران وجود ندارد هیچ شرکتی چه داخلی و چه خارجی در ایران فراخوان نخواهد داد و بنده به همه ی اینها در کامنت اولم اشاره کردم … در واقع پاسخ شما رونویسی دوباره کامنت اول بنده بود که به نظرم ضرورتی نداشت چون حرف جدیدی تووش نبود و فقط تکرار عرایض بنده بود

        2. مهرآیین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          @ارسلان
          ارسلان عزیز منظور من هم تاید حرف شما بود

      2. جواد خطر

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        @ارسلان
        چه خبره داداش!؟ به ازای هر کلمه که نوشتی پونصَتا استیکر خنده گذاشتی؟والا خداییشَم بخای خوبه آدم خوش خنده باشه

      3. سورنا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        حالا اگر فراخوان نمیداد میگفتید چرا نداده
        وجدانن فازتون چیه ؟
        فراخوان میده میگید فلانه نمیده میگید چرا نداد
        کلا اول بدون فازت چیه بعد نظر بده
        الان هیوندا تو ایران فراخوان نمیده به خاطر خودشه یا به خاطر آزززززززززززادی زیاد کشورت ؟

      4. ز

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (18 ديدگاه)

        عزیزم اینکه این شرکت ها فراخوان نمیدن تو ایران به این دلیل هست که نمایندگی ندارند نه به این دلیل که موزی هستند وقتی یه شرکت موظف میشه خدمات بده به همه میده اینی که میبینی تو ایران کاری نمیکنند به دلیل اینه که نمایندگی ندارند و چنتا دلال به اسم شرکت های مختلف مثل تلفن خودرو کالباس خودرو خیار خودرو ماشین رو وارد میکنند که اینا بعد تر خودشون رو نماینده شرکت های مادر میدونند برای فروش محصولاتشون یعنی خیار خودرو میگه فلان شرکت ما نمایندش هستیم و مجوز ورود محصولاتش برای ما هست پس کالباس خودرو حق نداره اونا رو وارد کنه و وقتی کار به اینجا میرسه که شرکت مادر فراخوان میده به تمام نمایندگی هاش کالباس خودرو و امثال اینا چون نمایندگی نیستند براشون مهم نیست و الا شرکت مادر براش مهمه هیچ شرکت خودرو سازی ای در ایران نمایندگی نداره به وارد کننده خودرو نمیشه گفت نمایندگی اینو بدون عزیزم

        1. ارسلان

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          مگه میشه بدون اطلاع و رضایت صاحب یه شرکتی اقدام به راه اندازی خط تولید و مونتاژ محصولاتش کرد اتفاقا نمایندگی داشت و نمایندگی رسمی هم داشت که مدل هایی همچون هیوندای i-20 و اکسنت و غیره رو مونتاژ میکرد خدمات پس از فروش هم داشت که فقط شامل سرویس ماشین میشد هیوندای همیشه فعالیت مستقیم و رسمی در ایران داشته اونی که چن تا دلال به اسم شرکتای خودرو ماشین وارد میکنن و میگن ما نمایندگی هستیم شرکت های مثله ایرتویا و پرشیا خودرو هستن همین شرکت رنو و پژو هم بصورت رسمی توی ایران فعالیت داشتن .. بجز شرکتای فرانسوی و کره ای که توی ایران فعالیت رسمی داشتن تنها شرکت آلمانی که فعالیت رسمی توی ایران داشت بنز بود که با ایران خودرو دیزل همکاری میکرد اونم فقط در حوزه ماشین سنگین و تریلی و کمپرسی …. دلیل اینکه فراخوان نمیدن اینه که قانون مجبورشون نمیکنه و نه بیشتر

  2. ز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یعنی اینجوری که شما میگی ایران نمایندگی جنرال موتور هم داره بخاطر پراید نمایندگی نیسان هم داره بخاطر نیسان گاوی نمایندگی مزدا هم داره بخاطر مزدا وانت نمایندگی هوندا هم داره بخاطر سی جی 125 نمایندگی پژو هم داره برا 206 و امثال اینها پس اینها میشه نمایندگی اوکی نمیدونستم به اینامیگن خط مونتاژ نه نمایندگی اینو بدون بنز با ایران کار میکنه تو قرارداد میاد ما ماشین میفروشیم به شما همشونم شرکتی هست نمایندگی یعنی بی واسطه فروش نمایندگی یعنی یه خودرو ساز خودش تو ایران محثولاتش رو بفروشه نه اینکه تولید کنه نمایندگی یعنی یه تویوتا خریدی تو مجارستان رفتی پرتغال برات کار انجام بده نه اینکه بگه فولان ماشین رو ما وارد نکردیم اصلا خدمات نمیدیم خط تولید با اجازه شرکته اینو همه میدونن تو میتونی بخری این امتیاز رو اونام چون داری از اسمش استفاده میکنی پول میگیرند ازت همین بازم گفتم شرکت فراخوان میده برای همه میده اینو بدون نمیدونم چقدر دوست داری حرف خودت رو اثبات کنی هرچند اگه اشتباه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا