پس از انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی که تقریباً بهطور کامل چهرهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان هیوندای آزرا (گرنجور) را فاش کردند، حالا این سدان لوکس رسماً در زادگاهش کرهٔ جنوبی رونمایی و مشخصات، اطلاعات و قیمت آن اعلام شده است. آزرای فیسلیفت با ۴,۹۹۰ میلیمتر طول، ۶۰ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده درحالیکه عرض آن ۱۰ میلیمتر و فاصلهٔ محوری آنهم ۴۰ میلیمتر نسبت به قبل افزایش یافته است که این موضوع برخورداری از کابینی جادار بهویژه برای سرنشینان عقب را تضمین میکند.
علاوه بر این، فضای داخلی آزرا مدل ۲۰۲۰ نسبت به نسخهٔ قبلی بسیار لوکستر و پیشرفتهتر هم شده است بهگونهای که در آن دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان بازطراحی شده، کنسول وسط چرمی با کنترلهای لمسی برای سیستم تهویهٔ جدید، سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ و… به چشم میخورد.
آزرای جدید در بخش ایمنی هم از سیستمهای کمکرانندهٔ فراوانی مثل دستیار جلوگیری از برخورد عقب، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، پایش نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و تکنولوژی نیمه خودران دستیار رانندگی در بزرگراه برخوردار است. همچنین آسایش و راحتی سرنشینان نیز با سنسور گردوغبار جدید و همینطور عایقهای صدای بیشتر بهبود یافته است.
خریداران کرهای میتوانند برای آزرای جدید از بین چهار پیشرانهٔ مختلف یکی را انتخاب کنند. لیست موتورها از یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور آغاز میشود که جایگزین موتور ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این موتور جدید اقتصادیتر است بهگونهای که به گفتهٔ هیوندای در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۱۱.۹ لیتر بنزین مصرف میکند. اما کسانی که خواهان مصرف سوخت کمتری هستند میتوانند نسخهٔ هیبریدی بروز شده را انتخاب کنند که با موتور بنزینی ۲.۴ لیتری، در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی فقط ۶.۲ لیتر سوخت مصرف میکند.
پیشرانهٔ بعدی این سدان کرهای یک واحد ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور است و انتخاب چهارم و نهایی هم که یک پیشرانهٔ ۳ لیتری با قابلیت کار با سوخت LPG خواهد بود. هرچند آزرا دیگر در بازار ایالاتمتحده عرضه نمیشود اما در کرهٔ جنوبی محبوبیت زیادی دارد زیرا سفارشات خرید زیادی را دریافت کرده است بهگونهای که طی یازده روز از زمان رونمایی، تعداد ۳۹,۱۷۹ سفارش خرید برای آن ثبت شده که رکوردی در تاریخ این خودرو محسوب میشود. قیمت هیوندای آزرا مدل ۲۰۲۰ از ۳۲.۹۴ وون (۲۸,۱۵۰ دلار) برای مدل پایهٔ ۲.۵ لیتری آغاز شده در گرانترین نسخه (هیبریدی) به ۴۴.۸۹ وون (۳۸,۳۶۰ دلار) میرسد.
Alireza
۷ آذر ۱۳۹۸جلوش چرا اینجوریه?
به هر قیمتی متفاوت نباشید لطفا?
امیر
۷ آذر ۱۳۹۸پشتش ترکیبی از استینگر و چارجر شده اما کلا خوب شده مخصوصا کابینش خیلی شیک شده و در شانش هست
جلوش میتونس بهتر باشه
احمدرضا
۷ آذر ۱۳۹۸در حالت کلی از سوناتا بهتره
جلوش اگه یه خورده بیشتر کار میشد بهتر بود
داخلش و پشتش حرفی باقی نمی زارع
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۳۹۸در این مدت به شدت از کره ایها به دلیل رونماییهای زشت و نافرم خسته و نااُمید شده بودم ، بخصوص سوناتا که دیگه فاجعه هیوندای بود ، زمانی هم که این خودرو تیزرهاش فاش شد و زیاد واضح نبود ، دوباره ناامیدتر شدم که هیوندای اِنگاری شرکت را به حال خودش رَها کرده و چسبیده به جنسیس تا زمانی که از این خودرو به صورت رسمی رونمایی شد و دیدم نه ، جای اُمیدی هست و بسیار هم هست ، چرا که این کار هیوندای روی آزرا به شدت قابل ستایش هست ، اصلاً انگار خودروهای کره ای را نباید بخرید تا وقتی که فیس لیفت کنند و سپس بخرید .
اگر در این چند ساله توجه کرده باشید ، به این نتیجه میرسید که بیشتر خودروهای فیسلیفت کره ای بدون نقص از آب درآمده اند(( از لحاظ طراحی )) ، مثل اپتیما ، سوناتا ، سانتافه و حالا آزرا .
نمای داخلی آزرا گرم و دلنشین شده .
نمای بیرونی زمان میبره برای دوست داشته شدن اما یه حِسی داره که قیمت خودش را بیشتر از ارزش واقعی خودرو نشون میده و گذر زمان زیباتر جِلوه اَش میده .
در آخر این را میخوام بگم که کره ایها دوجور ماشین تولید میکنند ، یا خیلی خوب و دلچسب از آب در میاد یا اصلاً به دل نمیشینه و برای همیشه از یادها میره .
خودروهایی که مطمعناً در کره ایها همیشه به دل میشنند ، آزرا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ، سوناتا nf (( عالیه )) ، اپتیما tf و شاید در آینده همین آزرای فیس لیفت باشه .
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۳۹۸البته این را هم اضافه کنم که یک عیب بد هم داره و اون ضربه پذیری کاپوت جلو در کوچکترین برخوردهاست که سریع ضربه را با این سبک طراحی به خودش وارد میکنه .
Abbas.Lambo
۷ آذر ۱۳۹۸در کل خوب شده،تنوع موتوراشم خوبه،کابینش که جای بحث نذاشته،قیمتشم که از ۲۸ هزارتا شروع میشه و بالاترین تیپشم زیر ۴۰ هزارتاس واقعا عالیه،ولی جلوش به قول دوستان یجوریه یکم ولی بازم قابل هضمه
Shirko
۷ آذر ۱۳۹۸طراحیه زیبایی داره ، ولی یه خرده زمان می بره با پشتش ارتباط برقرار کرد .
مهدی
۷ آذر ۱۳۹۸عجب ملتی هستیم خداییش نمیتونیم با ازرا جدید ارتباط برقرار کنیم البته شاید دوستان منظورشون ارتباط مجازی تو گوگل بوده
کریم
۷ آذر ۱۳۹۸مشکیش خودروی دراکولاست. خیلی خفنه
منوچهر
۷ آذر ۱۳۹۸جلوش اصلا قشنگ نیست مدل ۱۹ خیلی شکیللتره
ساسان
۷ آذر ۱۳۹۸بجز طراحی هدلایتهاش و کوچک بودن رینگ که نمای جانبیو خراب کرده ..در باقی موارد خوب کارکردن.
net
۷ آذر ۱۳۹۸طراحی داخلی و داشبورد خوبه ولی چراغ متصل عقب و جلوپنجره خیلی بد هست و صندوق عقبش کشیده نیست بد هست
net
۷ آذر ۱۳۹۸برای سدان دو لوله اگزوز کافی بود و اگر دو لوله اگزوز دایره ای داشت قشنگتر میشد تا ۴ لوله اگزوز مربعی
Elmiraj
۷ آذر ۱۳۹۸چراغهای عقبش اصلا شبیه Aviator نیست….!!!!
.
.
در کل اگر از طراحی جلوش فاکتور بگیریم با این قیمت ماشین پر آپشن تری از این نمیشه پیدا کرد .
رامتین
۷ آذر ۱۳۹۸پشتش را شاید بشه تحول کرد اما نمای جلو اصلا جالب نیست. البته کابین عالیه. در کل من منتظر استینگر جدید هستم که در نمای جلو عالی بوده و امیدوارم چراغهای عقب را کمی تغییر بده.
علی
۷ آذر ۱۳۹۸نمیدونم چرا جلوش منو یاد تیبا میندازه
مهدی
۷ آذر ۱۳۹۸عجب ملتی هستیم خداییش نمیتونیم با ازرا جدید ارتباط برقرار کنیم البته شاید دوستان منظورشون ارتباط مجازی تو گوگل بوده
net
۷ آذر ۱۳۹۸ازرا گرنجور نسل پنجم مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هست با اینکه طراحی ازرا گرنجور مربوط به سال ۲۰۱۲ هست ولی هنوز هم خیلی زیباست ای کاش هیوندای طراحی داخلی ازرا فیس لیفت۲۰۲۰ را در داخل کابین ازرا گرنجور نسل پنجم فیس لیفت ۲۰۱۷ قرار میداد.هیوندای میلیاردها دلار خرج کرد برای طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم و بهترین طراح بی ام و استخدام کرد فقط برای طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم و واقعا ازرا گرنجور نسل پنجم خیلییییی زیباست
Mad.z.Max
۸ آذر ۱۳۹۸میلیاردها دلار واسه طراحی فقط گرنجور خرج کرد؟ میشه یه سند، یه لینک از این میلیاردها دلاره بی زبون بدی منم بخونم؟
خدایی من طرفدار پرو پا قرص کامنتاتم همیشه از ته دل شاد میشم : )) ولی دیگه میلیاردها دلار واسه یه طراحی هیوندای آزرا خرج نکرده دیگه وجدانن : ))
وحید
۷ آذر ۱۳۹۸البته فکر میکنم فیس لیفت نیست !!! کلا اتاق جدیدیه
Ali mo
۷ آذر ۱۳۹۸چرا مجله پدال گالری عکس درستی از آزرا تهیه نمیکنه ؟
اکثر اتومبیلهای که در مقالات پدال معرفی میشه با گالری عکسهای مناسب ارائه میشه
اما اگر شما به مجموعه مقالاتی که در مورد آزرا کار شده مراجعه کنید میبینید که هیچوقت گالری عکس مناسبی از این اتومبیل کار نشده …
با تشکر از مجموعه دست اندرکاران سایت پدال
با
MjM
۸ آذر ۱۳۹۸صبح بخیر آقای وونگ
+ صبح بخیر مهندس لی چون سو
خب بگو ببینم چندتا از ماشینامون موده که گند بزنیم بهش؟
+ اوممم فکر کنم همشونو زدیم و هنوزم داریم کار میکنیم
سوناتای جدید کی طراحییش تموم میشه؟ خیلی دیر شده!
+ نسل جدیدش هفته دیگه و فیس لیفتش آخر ماه دیگه
مانی
۸ آذر ۱۳۹۸با دیدنش یاد ماشینهای فرانسوی افتادم
سعید
۸ آذر ۱۳۹۹ما هم ماشین میزنیم.متاسفم برای خودمون.۱۳۰ تومن بدیم پراید ۴۰ سال رده خارج شده.همیشه حسرت..