هیوندای

معرفی رسمی فیس‌لیفت هیوندای آزرا در کرهٔ جنوبی

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی که تقریباً به‌طور کامل چهرهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان هیوندای آزرا (گرنجور) را فاش کردند، حالا این سدان لوکس رسماً در زادگاهش کرهٔ جنوبی رونمایی و مشخصات، اطلاعات و قیمت آن اعلام شده است. آزرای فیس‌لیفت با ۴,۹۹۰ میلی‌متر طول، ۶۰ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده درحالی‌که عرض آن ۱۰ میلی‌متر و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴۰ میلی‌متر نسبت به قبل افزایش یافته است که این موضوع برخورداری از کابینی جادار به‌ویژه برای سرنشینان عقب را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، فضای داخلی آزرا مدل ۲۰۲۰ نسبت به نسخهٔ قبلی بسیار لوکس‌تر و پیشرفته‌تر هم شده است به‌گونه‌ای که در آن دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان بازطراحی شده، کنسول وسط چرمی با کنترل‌های لمسی برای سیستم تهویهٔ جدید، سیستم نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ و… به چشم می‌خورد.

آزرای جدید در بخش ایمنی هم از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل دستیار جلوگیری از برخورد عقب، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، پایش نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و تکنولوژی نیمه خودران دستیار رانندگی در بزرگراه برخوردار است. همچنین آسایش و راحتی سرنشینان نیز با سنسور گردوغبار جدید و همین‌طور عایق‌های صدای بیشتر بهبود یافته است.

خریداران کره‌ای می‌توانند برای آزرای جدید از بین چهار پیشرانهٔ مختلف یکی را انتخاب کنند. لیست موتورها از یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور آغاز می‌شود که جایگزین موتور ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این موتور جدید اقتصادی‌تر است به‌گونه‌ای که به گفتهٔ هیوندای در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۱۱.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. اما کسانی که خواهان مصرف سوخت کمتری هستند می‌توانند نسخهٔ هیبریدی بروز شده را انتخاب کنند که با موتور بنزینی ۲.۴ لیتری، در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی فقط ۶.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پیشرانهٔ بعدی این سدان کره‌ای یک واحد ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور است و انتخاب چهارم و نهایی هم که یک پیشرانهٔ ۳ لیتری با قابلیت کار با سوخت LPG خواهد بود. هرچند آزرا دیگر در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما در کرهٔ جنوبی محبوبیت زیادی دارد زیرا سفارشات خرید زیادی را دریافت کرده است به‌گونه‌ای که طی یازده روز از زمان رونمایی، تعداد ۳۹,۱۷۹ سفارش خرید برای آن ثبت شده که رکوردی در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. قیمت هیوندای آزرا مدل ۲۰۲۰ از ۳۲.۹۴ وون (۲۸,۱۵۰ دلار) برای مدل پایهٔ ۲.۵ لیتری آغاز شده در گران‌ترین نسخه (هیبریدی) به ۴۴.۸۹ وون (۳۸,۳۶۰ دلار) می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (638 ديدگاه)

    جلوش چرا اینجوریه?
    به هر قیمتی متفاوت نباشید لطفا?

    موافقم 2
    مخالفم 1
  2. امیر

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    پشتش ترکیبی از استینگر و چارجر شده اما کلا خوب شده مخصوصا کابینش خیلی شیک شده و در شانش هست
    جلوش میتونس بهتر باشه

  3. احمدرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    در حالت کلی از سوناتا بهتره
    جلوش اگه یه خورده بیشتر کار میشد بهتر بود
    داخلش و پشتش حرفی باقی نمی زارع

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      در این مدت به شدت از کره ایها به دلیل رونماییهای زشت و نافرم خسته و نااُمید شده بودم ، بخصوص سوناتا که دیگه فاجعه هیوندای بود ، زمانی هم که این خودرو تیزرهاش فاش شد و زیاد واضح نبود ، دوباره ناامیدتر شدم که هیوندای اِنگاری شرکت را به حال خودش رَها کرده و چسبیده به جنسیس تا زمانی که از این خودرو به صورت رسمی رونمایی شد و دیدم نه ، جای اُمیدی هست و بسیار هم هست ، چرا که این کار هیوندای روی آزرا به شدت قابل ستایش هست ، اصلاً انگار خودروهای کره ای را نباید بخرید تا وقتی که فیس لیفت کنند و سپس بخرید .

      اگر در این چند ساله توجه کرده باشید ، به این نتیجه میرسید که بیشتر خودروهای فیسلیفت کره ای بدون نقص از آب درآمده اند(( از لحاظ طراحی )) ، مثل اپتیما ، سوناتا ، سانتافه و حالا آزرا .
      نمای داخلی آزرا گرم و دلنشین شده .
      نمای بیرونی زمان میبره برای دوست داشته شدن اما یه حِسی داره که قیمت خودش را بیشتر از ارزش واقعی خودرو نشون میده و گذر زمان زیباتر جِلوه اَش میده .

      در آخر این را میخوام بگم که کره ایها دوجور ماشین تولید میکنند ، یا خیلی خوب و دلچسب از آب در میاد یا اصلاً به دل نمیشینه و برای همیشه از یادها میره .

      خودروهایی که مطمعناً در کره ایها همیشه به دل میشنند ، آزرا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ، سوناتا nf (( عالیه )) ، اپتیما tf و شاید در آینده همین آزرای فیس لیفت باشه .

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        البته این را هم اضافه کنم که یک عیب بد هم داره و اون ضربه پذیری کاپوت جلو در کوچکترین برخوردهاست که سریع ضربه را با این سبک طراحی به خودش وارد میکنه .

  4. Abbas.Lambo

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    در کل خوب شده،تنوع موتوراشم خوبه،کابینش که جای بحث نذاشته،قیمتشم که از ۲۸ هزارتا شروع میشه و بالاترین تیپشم زیر ۴۰ هزارتاس واقعا عالیه،ولی جلوش به قول دوستان یجوریه یکم ولی بازم قابل هضمه

  5. Shirko

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    طراحیه زیبایی داره ، ولی یه خرده زمان می بره با پشتش ارتباط برقرار کرد .

    1. مهدی

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      عجب ملتی هستیم خداییش نمیتونیم با ازرا جدید ارتباط برقرار کنیم البته شاید دوستان منظورشون ارتباط مجازی تو گوگل بوده

  6. کریم

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مشکیش خودروی دراکولاست. خیلی خفنه

  7. منوچهر

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلوش اصلا قشنگ نیست مدل ۱۹ خیلی شکیللتره

  8. ساسان

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    بجز طراحی هدلایتهاش و کوچک بودن رینگ که نمای جانبیو خراب کرده ..در باقی موارد خوب کارکردن.

  9. net

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    طراحی داخلی و داشبورد خوبه ولی چراغ متصل عقب و جلوپنجره خیلی بد هست و صندوق عقبش کشیده نیست بد هست

  10. net

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    برای سدان دو لوله اگزوز کافی بود و اگر دو لوله اگزوز دایره ای داشت قشنگتر میشد تا ۴ لوله اگزوز مربعی

  11. Elmiraj

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    چراغهای عقبش اصلا شبیه Aviator نیست….!!!!
    .
    .
    در کل اگر از طراحی جلوش فاکتور بگیریم با این قیمت ماشین پر آپشن تری از این نمیشه پیدا کرد .

  12. رامتین

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    پشتش را شاید بشه تحول کرد اما نمای جلو اصلا جالب نیست. البته کابین عالیه. در کل من منتظر استینگر جدید هستم که در نمای جلو عالی بوده و امیدوارم چراغهای عقب را کمی تغییر بده.

  13. علی

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (135 ديدگاه)

    نمیدونم چرا جلوش منو یاد تیبا میندازه

  14. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    عجب ملتی هستیم خداییش نمیتونیم با ازرا جدید ارتباط برقرار کنیم البته شاید دوستان منظورشون ارتباط مجازی تو گوگل بوده

  15. net

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    ازرا گرنجور نسل پنجم مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هست با اینکه طراحی ازرا گرنجور مربوط به سال ۲۰۱۲ هست ولی هنوز هم خیلی زیباست ای کاش هیوندای طراحی داخلی ازرا فیس لیفت۲۰۲۰ را در داخل کابین ازرا گرنجور نسل پنجم فیس لیفت ۲۰۱۷ قرار میداد.هیوندای میلیاردها دلار خرج کرد برای طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم و بهترین طراح بی ام و استخدام کرد فقط برای طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم و واقعا ازرا گرنجور نسل پنجم خیلییییی زیباست

    1. Mad.z.Max

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      میلیاردها دلار واسه طراحی فقط گرنجور خرج کرد؟ میشه یه سند، یه لینک از این میلیاردها دلاره بی زبون بدی منم بخونم؟
      خدایی من طرفدار پرو پا قرص کامنتاتم همیشه از ته دل شاد میشم : )) ولی دیگه میلیاردها دلار واسه یه طراحی هیوندای آزرا خرج نکرده دیگه وجدانن : ))

  16. وحید

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    البته فکر میکنم فیس لیفت نیست !!! کلا اتاق جدیدیه

  17. Ali mo

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا مجله پدال گالری عکس درستی از آزرا تهیه نمیکنه ؟
    اکثر اتومبیلهای که در مقالات پدال معرفی میشه با گالری عکسهای مناسب ارائه میشه
    اما اگر شما به مجموعه مقالاتی که در مورد آزرا کار شده مراجعه کنید میبینید که هیچوقت گالری عکس مناسبی از این اتومبیل کار نشده …

    با تشکر از مجموعه دست اندرکاران سایت پدال

    با

  18. MjM

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (740 ديدگاه)

    صبح بخیر آقای وونگ
    + صبح بخیر مهندس لی چون سو
    خب بگو ببینم چندتا از ماشینامون موده که گند بزنیم بهش؟
    + اوممم فکر کنم همشونو زدیم و هنوزم داریم کار میکنیم
    سوناتای جدید کی طراحییش تموم میشه؟ خیلی دیر شده!
    + نسل جدیدش هفته دیگه و فیس لیفتش آخر ماه دیگه

  19. مانی

    ۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    با دیدنش یاد ماشین‌های فرانسوی افتادم

  20. سعید

    ۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هم ماشین میزنیم.متاسفم برای خودمون.۱۳۰ تومن بدیم پراید ۴۰ سال رده خارج شده.همیشه حسرت..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا