نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: امروزه خودروسازان برای فیس لیفت کردن خودروهایشان اصلاً زحمت نمیکشند فقط یک چراغ جدید روی خودروی خود میگذارند و آن را به اسم facelift راهی بازار میکنند.این قضیه در باره هیوندای و خودروی ix35 جدیدش هم صدق میکند که یکی از خودروهای خوش نام این شرکت هم بشمار میرود،فیس لیفت ix35 یا همان توسان در نمایشگاه ژنو امسال به طور رسمی رونمایی شد.
همان طور که گفته شد تنها چراغهای led و زنون در جلو و تغییر فرم چراغهای عقب به چشم جدید میآید و با دید کلی همان ix35 مدل ۲۰۱۱ را میبینیم.داخل کابین هم ظاهر خود را حفظ کرده است اما امکانات جدیدی نظیر صفحه نمایش ۷ اینچی TFTبرای نمایش دادهها تعبیه شده است.مواد وتریم های این نسخه در درجهٔ بالاتری قرار دارد.این خودرو دارای چرخهای ۱۷ اینچی میباشد.
البته نباید تنها به ظاهر توجه کرد،هیوندای برای راضی کردن مردم یک پیشرانه جدید برای سفارش در اروپا در نظر دارد،این پیشرانه از نوع ‘Nu’ ۲ لیتری بنزینی GDI(پاشش مستقیم سوخت) میباشد که جایگزین موتور ۲ لیتری ‘Theta II’ است.همچنین موتور ۲لیتری دیزلی هم برای این خودرو محفوظ است.هیوندای برای این خودرو سیستمهای چون EGR LP و ESC در نظر گرفته است.
نا شناس
۲۱ اسفند ۱۳۹۱سلام دوستان!
نقل پدال کاملا درسته. کلا کار هیوندای و کیا همینه…
شکل چراغ عوض کنه و 4 تا آپشن اضافه کنه و …!!
که چراغ عقب مسخره ی هیوندای آی 30 آخرش بود که تا بنا گوش کشیده شده!!
شما توسان امروز رو با توسان قبلی مقایسه کنید. یا سراتو و سوناتا و …
خودشون مدلهای قبلی خودشون رو با خاک یکسان می کنند.
این یعنی پیدا نکردن شخصیت ماشین سازی! و به هر دری زدن برا جلب مشتری.
شما مثلا ساده تر از چراغ جلوی پورشه کم دیدید (یه دایره ساده!!) ولی با همین اصالت، 40-50 ساله که توی دنیا غوله واسه خودش. مدلهای تویوتا هم همینطورن.
موفق باشید
slr722
۲۱ اسفند ۱۳۹۱دوستان یه سوال فوق تخصصی…
الان چند روز که هرکی یه چیزی میگه…
چهارشنبه سوری میشه بگین دقیقا کی میشه؟؟؟؟
23 میشه یا 30؟؟؟
reza
۲۱ اسفند ۱۳۹۱اخرین سه شنبه سال.یعنی۲۹ درسته .ولی منم شنیدم فردا چهارشنبه سوریه.
هرچی باداباد ما که می ریم پولمونو اتیش می زنیم
Hesam
۲۲ اسفند ۱۳۹۱اقاى ناشناس که اول از همه پست گذاشتى، نه واقعا شما چى فکر میکنى ؟
حالا یه چیزى شنیدى ، کامل بشنو درست جواب بده.
اسالت خودرو یعنى همین چراغ عوض کردن، یعنى وقتى همگان اون رو دوست دارن تو همون سبک نگاه داشتن، من از هیونداى طرفدارى نمیکنم بلکه همه رو میگم؛ بنز و BMW و… این بزرگا(نمیگم هیونداى بزرگه فقط داره یواش یواش مهره ى اصلى رو پیدا میکنه و خیلى مونده به گرد پاى این جور چیزا برسه )
شما سایپا رو نگاه کن: اسالت پراید رو پیدا کرده چند ساله سر مردم شیره میماله حالا اتوماتیک اورده!!!! فکر میکنى چرا اتوماتیک بودن رو رو مدل قدیمى گذاشته و رو اونا که خودش بعدا اینجا عوض کرده نذاشته ؟؟ سال بعد میاره رو یه مدل دیگه پراید میزاره میشه محصول تازه
اسالت خودرو یعنى اصل طراحى خودرو
محمدرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۱داداش من این چه حرفیه؟
ماشین ساخته میشه که مشتری خوشش بیاد و توش راحت باشه نه اینکه خود ماشین شخصیت پیدا کنه!!
خدا وکیلی شما مدلهای پورشه رو نگاه که میکنین همه عین همن! خب این چه مزیتی برای یه شرکته که همه محصولاتش شبیه هم باشن؟؟
فرامرز
۱۰ خرداد ۱۳۹۲قبول دارم طرح های شرکت های بزرگ خیلی عوض نمیشه چون اونا با یه مفهوم شروع میکنن و طرح رو تو مدل های مختلف به تکامل میرسونن. کیا و هیوندای هم بعد از چند سال که از ایده های دیگران کپی میکردن (مثل ریو و دو نسل قبل سوناتا) دارن تو طراحی پیشرفت میکنن. بعد این که این شرکت ها بیشتر از شرکت های اروپایی به آمار فروششون توجه میکنن و معمولاً آپشن ها و شرایط خرید و گارانتی باور نکردنی ارائه میدن. هدفشون هم اغلب میانه پایین بازار هست و تو این مورد هم تا حد زیادی موفق بودن هر چند که راه درازی از نظر کیفی دارن.
بهمن
۲۱ اسفند ۱۳۹۱هیوندای کلا خوب کار کرده! ولی اصلا به پای تویوتا نمی رسه…
همین چهره عوض کردن زود زود یکی از اشکالات مهمشه
یعنی زود دمد می شه
ارمین
۲۱ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز روز 30ام میشه.اما قراره همین چهارشنبه باشه.
بهزاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۱این آی ایکس 35 و 55 در مقابل تویوتا پرادو و لندکروز و اف جی کروز واقعا جوجه هستن!!
این تویوتاها مثل یه مرد سختکوش و اون هیوندای ها مثل یه دختر کوچولو!!!!
مدتی هر دو رو سوار شید تا ببینید چی می گم.
amin
۲۲ اسفند ۱۳۹۱الان بحث از هیوندای است
دوست عزیز
نیما
۲۲ اسفند ۱۳۹۱دوتا چیز هم رده رو تو مقیاس کنار هم میزارن
نه پرادو با وراکروز
وراکروز رقیبش موهاوی هستش
همیشه گفتم همیشه هم میگم کیا تو موتور ماشین و ساختن suv خیلی جلوتر از هیوندای ولی در سدان هیوندای جلوتره
الان توسان جدید با اسپرتج مقایسه کنید
حجم سی سی یکی هستش
اما رخ اسپرتج 10 برابر هیوندای
موتورشم هم قدرت بیشتری داره
اما خدایی طراحی داخلی هیوندای خیلی سرتره
محمود
۲۳ اسفند ۱۳۹۱قابل توجه دوستانی که میگن هیوندای به پای تویوتا نمیرسه اخیرا در مجله موتور ترند یه مقایسه ای بین لکسس es 2013 و ازرا 2012 انجام شده که ازرا با اقتدار تمام توانسته در جایگاه اول قرار بگیره.
وقتی لکسس که شاخه لوکس محصولات تویوتاست از هیوندای شکست بخوره از خود تویوتا چه توقعی دارین!!!!!!
در ضمن دوستان ااحساسی نظر ندن یکم مطالعه کنن بد نیست.
زنده باد هیوندای موتورز کره جنوبی.
علی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱اصالت و قدرت و سادگی و خرج کم… یعنی تویوتا.
نا شناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۱آقای Hesam!!
اولا چند بار نوشتی اسالت!!!… اصالت درسته.
ثانیا خودت فهمیدی چی گفتی!!!!
ثالثا بدون که کره ای ها ناشیانه عمل می کنند و هرچی می دونن رو کردن!
یه خودرو ساز اصیل و فوق حرفه ای مثل بنز و پورشه و تویوتا و نیسان و …. خیلی به کندی تغییر ظاهر و طراحی می دن.
نه اینکه نتونن. که براشون کاری نداره
بلکه با اینکار مدلهای قبلیشون رو خیلی زود از دور خارج نمی کنن.
شما چندین سال شکل و طراحی بیشتر مدلهای پورشه و بنز و بی ام و و تویوتا رو یکنواخت می بینی ولی با این وجود بیشترین فروش و طرفدار رو توی دنیا دارن.
در حالیکه مثلا مدلهای قبلی (طی همین 2-3 سال!!!!!!!) سراتو و اسپورتیج و سوناتا و توسان و … در مقابل جدید اشون واقعا حال بهمزن شدن!!! نمی تونی بگی نه..
ضمنا به لحاظ فنی و هزینه ای هم کره ای ها اصلا به پای امثال تویوتا نمی رسن. اینو می تونی توی آمار رسمی دنیا پیدا می کنی.
حامد
۲۲ اسفند ۱۳۹۱اصل ….. اصالت درسته
shahin
۲۳ اسفند ۱۳۹۱واقعا نظراتتون مغرضانه هست
هیوندای میاد با کلی هزینه سعی میکنه ماشیناش بروز باشن و متنوع بعد شما میگی این ضعفشه که هر روز یه شکل جدید میده بیرون؟؟
تویوتا کمری از سال 2007 تا امسال که 2013 یعنی تقریبا 6سال فقط چراغ عوض کرده ( همونکاری که به هیوندای نسبت میدید)
شاید هیوندای کیفیت ساختش نسبت به ماشین های آمریکایی و آلمانی و تقریبا ژاپنی ها کمتر باشه اما از هر لحاظ قابل رقابت با همشون هست و دمش گرم که تونسته تو کمتر از 10 سال بتونه با ماشین های روز دنیا رقابت کنه
پرهام
۲۳ اسفند ۱۳۹۱کی گفته چراغ عوض کردن فیس لیفت محسوب نمی شه؟ واقعا از نویسنده این مطلب تعجب می کنم. مگر همین بنز E کلاس جدید نیست که چراغ رو عوض کرده و می گه فیس لیفت؟
عجیبه اینها دیگه مسائل ساده خودروسازی هستن. فیس لیفت که به نظر من و شما نیست. خودروساز تشخیص که بازار ماشینش چطوره و روی اون فیس لیفت انجام می ده لاید برای توسان همین حد کافی بوده گاهی اوقات مثل سوناتا 2006 کاملا داشبورد رو در سال 2009 عوض کرد و گاهی مثل سانتافه تقریبا تغییری نکرد.
حالا جالب اینه که همه طرفدار تویوتا هستن ولی اصلا نمی دوننن تویوتا چی کار می کنه! مثلا کمری 2007 سال 2010 فیس لیفت شد و فقط جلو پنجرش عوض شد و سال 2012 کلا دگرگون شد که اصلا با مدل قبلی هیچ هماهنگی نداره. الان هیوندای هم کار عجیبی نکرده طبق بازار و رقابت و مشتری داره تغییرات ایجاد می کنه بنز و BMW دقیقا این کار رو می کنن
مثلا BMW سری3 E90 که چراغهای عقبش فقط تغییر کرد، برخی خودروها هم اصلا فیس لیفت نخوردن مثل موهاوی و وراکروز. حالا دلایل هم بذارید پای بازاریاب های خودروساز.
اینجا دوستان دارن فقط متعصابنه نظر می دن
tit
۲۸ فروردین ۱۳۹۲اقا ما سوار ix55 وراکروز شدیم وقتی معکوس میداد ادم میچسبوند به صندلی با اون هیکلش خیلی تند میره 0-100 تقریبا 7 واسه شاسی بلند خیلی عالیه ولی ix35 رو نمیدونم دوستانی که سوار شدن بگن چه جوریه
AR A SH
۵ خرداد ۱۳۹۲چراغ های عقبِ شو کپی از کیا سراتو 2013 زده!!
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۲سلام دوست عزیز
خوب بنا به گفته ی شما هیوندا و کیا هی چراغ عوض میکنن و 4 تا آپشن اضافه میکنن و میدن بیرون ولی ما چی بدنه ی 206 یه بار میکنیم 207 و یه بار میکنیم رانا و دیگه چی میخواد بشه خدا میدونه.
موفق باشین
محمد امین باقریان
۴ تیر ۱۳۹۲ما ix35 داریم و خیلی راحت است اطفا از خودتان حرف نزنید.
مسعود
۳۰ مرداد ۱۳۹۲من عاشق ix35 هستم خدا بخواد به زودى میخوام بخرم دارم تلاشمو بیشتر میکنم که هر چه زودتر بخرمش
ix35
۴ مهر ۱۳۹۲ix35 خیلی ماشین خوبیه معکوس کشیدنش هم مثل ix55هست ولی بایه قدرت کمتر امکاناتش هم عالیه یه دکمه داره برای کمکش هست که 4WD میگن تو سربالایی اگه ماشین بالا نرفت بزنی ماشین دیونه میشه با کوچک ترین گاز دادن بالا میره.
misha
۲۴ آبان ۱۳۹۲دوستانی که هی کیا و هیوندای رو مقایسه می کنند برند کمی مطالعه کنند. طراح ارشد هیوندای و کیا از امسال در هر دو شرکت یکی هست بنام پیتر شریر که قبلا آفیسر ارشد آئودی بوده. در ضمن اون دوستی که در بالا ix35 رو با پرادو مقایسه می کنه بره کلاس داوری حتما موفق می شه. هر ماشین رو با هم کلاسش باید مقایسه کرد. درضمن نیوتوسان که میگن فیس لیفت شده تو موتورش تغییراتی داده که باز دوستان بی مطالعه قبول زحمت کنند برن مطالعه کنند البته سورس اصلی ، متوجه تغییرات می شوند. ضمنا هیوندای و کیا و تویوتا …. هیچکدوم کارخانه هاشون مال بابام نیست که طرفداری کنم من اونی که به جیبم بخوره و نیازهامو برطرف کنه ور می دارم.
Saeed
۲۴ دی ۱۳۹۲سلام من میخوام ix35 بگیرم ولی اونقدر نمونه های مختلف هست که گیج شدم. بین دو مدل موندم یکی فرمان برقی و بلوتوث رو فرمان و پخش بزرگ و چراغ جلو عقب جدید با دی لایت و ۴ گرمکن داره بدون رفلکس و رینگ ۱۸ یکی مانیتور معمولی و بدون بلوتوث موبایل رو فرمان و دی لایت ولی رفلکس فابریک و اینه کرومیک داره که قیمتشم ۱ میلیون کمتره موندم کدومو بگیرم!