طولی نکشید که جنسیس قیمتگذاری نخستین کراساوور خود یعنی GV80 را اعلام کرد. این کراساوور لوکس کرهای از تابستان آینده با قیمت پایهٔ ۴۸,۹۰۰ دلار راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده میشود که با احتساب هزینهٔ حمل، قیمت پایهٔ نهایی آن به ۵۰,۱۰۵ دلار میرسد. نسخهٔ پایهٔ GV80 با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت ارائه میشود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند اما باید ۵,۷۵۰ دلار بیشتر پرداخت کنند.
نسخهٔ چهار سیلندر GV80 در سه تیپ مختلف به نامهای استاندارد، اَدوَنس و پرستیژ به بازار عرضه میشود. این کراساوور میان سایز لوکس حتی در تیپ پایه هم از تجهیزات استاندارد زیادی برخوردار است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم تعلیق با تنظیم خودکار ارتفاع، رینگهای ۱۹ اینچی، چراغهای LED، کنترل تهویهٔ لمسی، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ۱۰ ایربگ، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور و… اشاره کرد.
در تیپ ادونس خریداران از تجهیزات بیشتری مثل سقف پانوراما، کلید دیجیتال NFC و سیستم صوتی پریمیوم Lexicon با ۲۱ بلندگو بهرهمند خواهند شد؛ و نهایتاً تیپ بالایی چهار سیلندر یعنی پرستیژ هم به ویژگیهایی مثل رینگهای ۲۰ اینچی، دستیار هوشمند پارک از راه دور، سیستم تهویهٔ سه منطقهای و… مجهز است. بااینحال در این تیپها خبری از صفحه آمپر دیجیتالی نیست و این ویژگی فقط در مدلهای V6 ارائه میشود.
کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو بروند که ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند اما این نسخهٔ شش سیلندر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. GV80 شش سیلندر در چهار تیپ مختلف استاندارد، ادونس، ادونس پلاس و پرستیژ قابل خریداری خواهد بود که ارزانترین آنها ۶۰,۳۵۵ دلار قیمت دارد.
در تیپ استاندارد علاوه بر تجهیزات نسخهٔ چهار سیلندر موارد دیگری مثل رینگهای بزرگتر ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی و پیشبینی مسیر هم ارائه میشود. در تیپ ادونس تودوزی چرمی، سیستم پایش اطراف و… به لیست تجهیزات اضافه میشود و در تیپ ادونس پلاس هم صندلیهای ردیف سوم با تا شدن برقی ارائه میگردد. بالاترین تیپ GV80 یعنی پرستیژ شش سیلندر هم از رینگهای ۲۲ اینچی، سیستم مقابله با سروصدای جاده، تودوزی چرمی ناپا، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و … سود میبرد.
برای مقایسهٔ قیمتگذاری GV80 با رقبای اصلی، قیمت پایهٔ مرسدس بنز GLE بدون هیچ آپشن سفارشی را در نظر میگیریم. قیمت نسخهٔ پایهٔ این خودرو یعنی GLE350 چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری از ۵۵,۲۵۰ دلار در نسخهٔ دیفرانسیل عقب آغاز میشود و در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۵۶,۷۵۰ دلار میرسد؛ اما قیمت نسخهٔ شش سیلندر GV80 رقابتیتر به نظر میرسد زیرا برای مقایسه، مرسدس GLE450 چهارچرخ محرک شش سیلندر ۳۶۲ اسب بخاری از ۶۱,۷۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه برادر اسپرتتر آن یعنی GLE43 AMG با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، ۶۸,۱۵۰ دلار قیمت دارد.
مقایسهٔ قیمت پایهٔ جنسیس GV80 با رقبا
کراساوور | قیمت پایه |
لکسس RX | ۴۵,۱۷۵ دلار |
اینفینیتی QX60 | ۴۵,۳۷۵ دلار |
آکورا RDX | ۴۵,۵۲۵ دلار |
ولوو XC90 | ۴۹,۳۴۵ دلار |
جنسیس GV80 | ۵۰,۱۰۵ دلار |
لینکلن اویاتور | ۵۲,۱۹۵ دلار |
کادیلاک XT6 | ۵۳,۶۹۰ دلار |
بامو X5 | ۵۴,۸۹۵ دلار |
مرسدس بنز GLE | ۵۵,۲۴۵ دلار |
آئودی Q7 | ۵۵,۷۹۵ دلار |
امیر
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ناخودآگاه یاد پورشه میفتم نمیدونم چرا
رزیتا
۱۸ اسفند ۱۳۹۸به نظر من ماشینای کره ای “هیوندای و کیا” انصافا ماشینای خوبی هستن و تو ایران طرفدارای زیادی دارن ولی هرگز به پای برندهای اروپایی نمیرسن و راه زیادی در پیش دارن تا به اون نقطه برسن
کیان
۱۸ اسفند ۱۳۹۸جنسیس یه برندی هست بخاطر اینکه دل کسیو نشکنه از همه یه چیزیو به عاریت گرفته و همرو ریخته رو هم و این و در اورده، شما میگی پورشه منم میگم شبیه بنتایگا هم هست، خلاصه دمه همرو گرم دیده تو طراحی !!!
وقتی یکی میاد 60 هزار دلار پول میده فک نکنم دیگه لنگ 1000 دلار باشه و بیاد از مدل حتی پایه بنز بگذره و بره اینو در پایین ترین تریم بخره، بالاخره بنز حتی حتی اگر در تریم پایه نسبت به تریم پایه این شتر گاو پلنگ کم آپشن تر باشه، بازم بنز هست، ور این در صورتی هست ک فقط با 7000 دلار میشه AMG و شوار شدو … .
و یه مطلب دیگه هم اینکه، این برند از سال 2016 تو همه مدلهای خودش تو امریکا در مجموع 55000 تا ماشین فروخته، حالا حساب کنید چ جوری میخواد با این قیمت رقابت هم بکنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۸اون روزی که من نقد میکردم ، عاشقان این برند خون به پا میکردند ، اما امروز مشخص شده رئیس برند جنسیس زیاد سریال شبهای بَرَره با کارگردانی مهران مدیری تماشا میکرده??? .
شایدم دیده مردم دنیا دارند با ویروس کرونا میمیرند ، به خودش گفته کی به کیه بزار آخر عمری سَری باشیم تو سَرا .
وجداناً قیافه اونی که خریدارش هست دیدن داره در مقابل لینکلن ، بنز ، bmw ، لکسوس ، آئودی و… .
مطمئناً این خودرو فقط در یه صورتی فروش داره و اون هم اینه که مسئولان ما فقط و فقط مجوز ورود این خودرو را به تنهایی صادر کنند تا بلکه در ایران فروش داشته باشه??? .
یانکی
۱۸ اسفند ۱۳۹۸داستان اویاتور و xt6 با تمام ماشینهای این لیست متفاوته.اول اینکه فابریک سه ردیفه هستن دوم دارای صندلی کاپیتانی هستند سوم از همه بزرگترن.آویاتور شاهکار کرده یه کراس اوور تو کلاس فول سایزها با قیمت میان سایزها همینطور کدیلاک.
رضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۸با این قیمت، احتمال شکست سختی در برابر لکسس، اینفینتی و ولوو خواهد داشت
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸دلیل اصلیه گران تر بودن نصبت به رقبای ژاپنی
این کراساوور میان سایز لوکس حتی در تیپ پایه هم از تجهیزات استاندارد زیادی برخوردار است که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم تعلیق با تنظیم خودکار ارتفاع، رینگهای 19 اینچی، چراغهای LED، کنترل تهویهٔ لمسی، نمایشگر 14.5 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، 10 ایربگ، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور و… اشاره کرد.
البته هر کدومشون این تجهیزاتو اضافه کنه قیمتش بیشتر از جنسیس میشه واقعا باید به کره ای ها تبریک گفتف که میتونن گران قیمت تر از ژاپنی ها باشن و روی فروش خوب هم حساب کنن
فرض کن خودروی لوکس ژاپنی تو کنار خیابون پارک کنی بعدش اول بری آینه رو با دست جمع کنی ?
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۸میشه بگید وقتی این خودرو تازه قیمت گذاری شده ، شما روی فروش خوبش حساب کردی و هنوز تو بازار عرضه هم نشده با اینکه مطمئناً مثل بقیه جنسیس ها باید منظر خاک خوردن در نمایندگیهاش باشه?.
شما بزار بیاد خاک تو سرش کنه بعد با لکسوس و ژاپنیها مقایسش کن ، در ضمن شما میگی آینه را میخوابونند ، میشه بگی کدوم مدل لکسوس آینه اَش را با دست میخوابونند .
سواد خودرویی خیلی خوبه ، حتماً پیگیرش باش ، احتمالاً شما این را با محصولات پایه تویوتا مثل راوفور یا کمری مقایسه میکنی که با دست آینه میخوابونند .
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۸البته شما سوادی عکس خودرویی دارید
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ اسفند ۱۳۹۸خب چند تا آمار بگیریم ظاهرش خوبه به نظرم
جنسیس GV 80 لایک
لکسوس RX دیس لایک
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ اسفند ۱۳۹۸جنسیس GV 80 لایک
لینکلن آویاتور دیس لایک
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ اسفند ۱۳۹۸جنسیس GV 80 لایک
کادیلاک XT6 دیس لایک
MOHAMMAD.DEMON
۱۸ اسفند ۱۳۹۸لینکلن آویاتور لایک
لکسوس RX دیس لایک
اینم بی ربط
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۸چراغاش آخر ضایع بودنه . کابینشم خیلی سادس .
حمید
۱۸ اسفند ۱۳۹۸خودروی خوش استایل و با ابهتی هست
ارزش خرید داره
Milad AMG
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ولی خدایی از بغل خیلی ضایس
Enzo
۱۸ اسفند ۱۳۹۸من وقتی میخوام ۵۰ هزارتا واسه این خرج کنم . صدرصد پنج هزارتا میذارم روش ب ام و X5 رو بر میدارم .تو انتخابم یک لحظه شک هم نمیکنم
مودریچ
۱۸ اسفند ۱۳۹۸کسی که 50 تا داره 5 تا دیگه اضاف کنه چیزی ازش کم نمیشه بره یه ماشین خوب بخره
یا با همین پول ولوو خرید با کیفیت تریه
رامتین
۱۸ اسفند ۱۳۹۸خیلی بیخوده طراحیش. بهرحال هر کسی نظر و سلیقه ای داره و از نظر من 40هزار دلار بیشتر نمی ارزه.
بی طرف
۱۸ اسفند ۱۳۹۸کلا همه ماشین ها خوبن،ولی نه در مقابل رقبا!
فرمونش هم یه جوریه،منو یاد گونی سیمان میندازه!!
Khosrow
۱۸ اسفند ۱۳۹۸استایل نامانوس / جایی ایستادی که یا امریکایی میخرن یا المانی / تو بلاتکلیفی ..
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸از بغل انگار با پا زدن زیر شکم گربه?
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸حسابی تو پرم خورد قیمتشو دیدم – چخبره مگه چی داره این ماشین که از ولوو و لکسوس گرون تره
Hadi
۱۸ اسفند ۱۳۹۸قطعا xc90 بهتره…
Elmiraj
۱۸ اسفند ۱۳۹۸من اگر طراحی خارجی ماشینو از بنتلی بنتایگا و طراحی داشبورد و کنسول را از لینکلن اویاتور کپی میکردم حداقل یه قیمت ۴۰ هزار دلاری واسش در نظر می گرفتم تا هم کمی بفروشه و هم این که اینجوری قاطی بزرگان نشه……….
حسین دهمرد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸تو شبکه های مجازی پره از عاشقان دوج ولی بیشتر کمری میخرن. شاید جنسیس روی همین موضوع حساب کرده.
Milad AMG
۱۹ اسفند ۱۳۹۸بین ماشینای جنسیس من فقط g70 رو خوشم میاد
بقیشون دو هزار نمی ارزه
pooriya.bmw.germany
۱۹ اسفند ۱۳۹۸بین کره ای ها فقط کیا
کیا کلی سودآوری برای کمپانی مادر یعنی هیوندای داشته و در واقع هزینه تحقیق و توسعه بقیه برندهای این گروه از کیا تامین میشه
کیا تلوراید و کیا سورنتو و کیا اپتیما سه محصول موفق و سودآوری برای این گروه هست که واقعا شایستهی رقابت با برندهای مطرح هستند
من که چشم انداز خوبی برای این شاسی جنسیس نمیبینم و خودم اگه قرار باشه بین این و هم خانواده اش کیا تلوراید یا حتی سورنتو یکی انتخاب کنم قطعا کیا انتخاب میکنم
جنسیس با این قیمت با برند های مطرح و سرشناسی رقابت میکنه
خداییش بیایی ولوو ایکس سی نود بنز جی ال ای ب ام و ایکس ۵ آئودی کیو سون ب ام و ایکس ۴ ام کامپیتیشن الفا استلویو لکسوس ارایکس اف اسپرت اینو انتخاب کنی یه جای مغزت میلنگه