کنا، جدیدترین و کوچکترین شاسیبلندی است که توسط هیوندای عرضه میشود و تنها چند ماه از تولید آن میگذرد. خریداران با آغاز ماه مارس خواهند توانست کنا را با بهای قابلاحترام ۱۹۵۰۰ دلاری برای مدل پایه SE که دیفرانسیل جلو است خریداری نمایند. البته به این مبلغ باید ۸۸۵ دلار دیگر را نیز از بابت هزینههای تحویل افزود. گرانترین مدل کنا ۲۰۱۸ نیز حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد.
مدل پایه SE دیفرانسیل جلو بهصورت استاندارد از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری استفاده کرده و متأسفانه هیوندای گیربکس دستی را در نظر نگرفته بنابراین این مدل از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک استفاده میکند. بهای مدل SE چهار چرخ محرک نیز از ۲۰۸۰۰ دلار آغاز میشود اما دارای همان تجهیزات نسخه دیفرانسیل جلو است.
مدل بعدی SEL نام دارد که در نسخه دیفرانسیل جلو قیمت ۲۱۱۵۰ دلاری و در نسخه چهار چرخ محرک بهای ۲۲۴۵۰ دلاری را نشان میدهد. همین مدل که دارای رنگ سقف متفاوت باشد در نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک به ترتیب ۲۱۳۰۰ و ۲۲۶۰۰ دلار قیمت میخورد. مدل SEL صرفنظر از آپشن های موردنظر دارای همان پیشرانه ۲ لیتری نسخه پایه است.
اما با معرفی کنا لیمیتد اوضاع جالب میشود. این مدل بجای پیشرانه قبلی از نسخه قویتر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی با خروجی ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون متر گشتاور سود میبرد. پیشرانه یاد شده به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده است. کنا لیمیتد دیفرانسیل جلو بهای ۲۴۷۰۰ دلاری داشته درحالیکه برای مدل چهار چرخ محرک باید حداقل ۲۶ هزار دلار بپردازید.
نهایتاً به تیپ فول یعنی اولتیمیت میرسیم که همان پیشرانه و گیربکس مدل لیمیتد را داشته اما دارای تمامی تجهیزات بوده و بهای پایه ۲۷۴۰۰ دلاری برای نسخه دیفرانسیل جلو و ۲۸۷۰۰ برای مدل چهار چرخ محرک دارد. اگر هزینه تحویل ۸۸۵ دلاری را نیز در نظر بگیریم، گرانترین نسخه هیوندای کنا ۲۰۱۸ بدون اضافه شدن هرگونه آپشنی بهای آغازین ۲۹۵۹۵ دلاری دارد.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۶توجه کردین حالا که قانون سقف ۴۰ هزار دلاری برای واردات خودرو وَضع شده .اکثر شرکتهای خودروسازی قیمت خودروهاشون در خارج از کشور به اندازه یه کلاس بالاتر از خودشون نسبت به نسل قبل رسیده .
یعنی قیمت کنا که کوچکتر از توسان و سانتافه هست حالا به قیمت این دوتا در نسل فعلی رسیده .یعنی اگه سانتافه جدید رونمایی بشه احتمالا پایه ترین سطح از آپشن و موتور وارد بشه که این برای بقیه شرکت های خودرویی هم صدق میکنه.
سانتافه در نسل حاضر از ۲۴ هزار دلار شروع میشه وتا ۳۸ هزار دلار میرسه .همینطور تویوتا راو۴ از ۲۴هزار دلار شروع میشه و تا ۴۲ هزار دلار میرسه.
پس فاتهه نسلهای جدید که رونمایی میشه باید خونده بشه برای ورود به ایران.
البته بعضی خودروهای نسل جدید قیمتشون کمتر از نسل قبلشون هست مثل لکسوس LS که البته از ۲۰۱۳ به بعد وارد نمیشه دیگه.
و این یعنی یواش یواش ماشینای وارداتی با رینگ پیکانی آماده برای فروش البته اگر شیشه عقب دستی نباشه?.
فقط دلت خوشه که وارداتیه.
به شما قول میدم اگه کنا بیاد کم کمش رو ۲۳۰میلیون قیمت میخوره
که من نیسان جوک رو ترجیح میدم با موتور توربو حتی مدل پلاتینیومش هم از الانترا بازار کمتره
تویوتا chr هم که مال دکتر مهندساس
سورنا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶اینجا ایران است داداش چیز دیگه ای هم انتظار نمیره از این خرابشده :)
الهی
۱۳ بهمن ۱۳۹۶نه نیسان جوک با اون طرح خنده دار و فضای بسیار کمش.. و نه هیوندایی کنا با اون طرح جلوش…
متاسفانه هیچکدوم اونقدر هیجانی نیستن که دل ببرن…
ولی در کل از نظر طراحی کنا واقعن از جوک جذاب تره…
Ali.usa
۱۳ بهمن ۱۳۹۶اصلا هم از جیپ چروک اسکی نرفته
جیپ از هیوندا اسکی رفته ??
me84
۱۳ بهمن ۱۳۹۶.
طراحیش خیلی ناجوره. خیلی شلوغه و یه خشونت سبک کارتونی داره که آدم واقعا بدش میاد. اه اه اه
بهراد
۱۳ بهمن ۱۳۹۶شخصیت ماشین مبهمه ، ماشین باید یه چراغ کامل داشته باشه مثل اس کلاس، همچی تو یه واحد جمع شده ، با اون سه تا چراغ تو هر طرف و جای پلاکش اصلا دوستش ندارم مث جوک که اونم اونقد کج و کوله شده که اصلا مورد پسند نیس، اما chr خوبه طراحیش مهندسی شدست ولی کم کم همه ی تولید کننده ها از حیله ی چراغ های بزرررگ دارن استفاده می کنن، چه اشکالی داره ماشین شخصیتش ساده باشه و هر چقدر دقیق تر نگاهش کنی بیشتر به راز درونش پی ببری. این ماشین شخصیتش مثل کفش ورزشی و کوله ی کوهنوردیه، بیشتر مخصوص جوون هاست تا افراد مسن یا افراد با شخصیت سنگین و با وقار، خوبه یه نظر سنجی در موردش انجام میشد بعد طراحی میشد چشم های ماشین باید بالا ی سپر باشن و هر طرف فقط یدونه شیک و واحد، طوری که از دور جلب توجه کنه
ali a
۱۴ بهمن ۱۳۹۶رنگای تیره به کنا بیشتر میاد…طراحی داخلی هم واقعا دلچسبه…خوشم اومده ازش…بقول دوستمون بیاد بازار بالای 220 قیمت میخوره متاسفانه…