پس از انتشار ویدئویی از بررسی رولزرویس فانتوم ۲۰۰۴ در اینترنت ما هم جستوجوی سریعی در دنیای مجازی برای پیدا کردن نمونههای کارکرده این سدان فوق لوکس داشتیم اما متأسفانه هر چه بیشتر گشتیم نتوانستیم مدلهایی با بهای مناسب پیدا کنیم.
جستوجو در eBay نشان داد که ارزانترین نسخههای فانتوم بهای حدود ۹۰ هزار دلاری دارند که در حقیقت خیلی ارزان نیستند. همچنین وقتی مالک یک رولزرویس باشید خواه ناخواه هزینههای جانبی خودرو افزایش خواهد یافت. اگرچه که دوست داریم هر روز پشت فرمان یک فانتوم قرار بگیریم اما خرید از خودرو از عهده بسیاری خارج است؛ اما آیا میتوان به گزینه دیگر هم فکر کرد؟
خرج کردن ۹۰ هزار دلار برای یک خودرو چندان واقعبینانه نیست بنابراین یک فکر به ذهن ما رسید. چه خودروی لوکسی را میتوان خرید که هم ارزان باشد و هم از مالکیت آن لذت برد؟ درحالیکه مدلهای قدیمیتر مرسدس بنز، ب ام و یا جگوار گزینههای واضحی هستند اما این خودروها در صورت انتخابی اشتباه نه قابلاعتماد هستند و نه ارزانقیمت.
با در نظر گرفتن این موضوعات، جستوجوی ما به یک گزینه واضحتر رسید: هیوندای اکوئوس (سنتنیال). درحالیکه این سدان لوکس کرهای شاید از نظر طرفداران سرسخت صنعت خودرو چندان جالب نباشد اما نمونههای تقریباً دستنخورده و کم کارکرد را میتوان با بهای فوقالعادهای خرید.
نمونههای صفرکیلومتر اکوئوس در آن زمان حدود ۱۰ هزار دلار ارزانتر از نمونههای آلمانی، ژاپنی و بریتانیایی بودند. با وجود چنین تفاوت قیمتی، اکوئوس یک معامله باورنکردنی است؛ اما هماکنون این خودرو در بازار دستدومها حتی شرایط بهتری دارد.
میدانیم که هرگز نمیتوان هیوندای اکوئوس را با مرسدس S کلاس مقایسه کرد. هیوندای، جنسیس و کیا هنوز در حال کار بر روی محصولات خود هستند و اکوئوس از نظر طراحی و کیفیت به پای S کلاس نمیرسد؛ اما قیمت آن فوقالعاده است.
ما این نسخه حاضر در تصاویر را تنها با قیمت ۲۰۷۰۰ دلار پیدا کردیم. این سدان کارکرد حدود ۷۶ هزار کیلومتری داشته و نسخه Signature اکوئوس است. این نسخه دارای سیستم صوتی با ۱۷ بلندگو، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، کروز کنترل تطبیقی، صندلیهای گرم و سرد شونده و پوشش چرم روی هر چیزی است. البته هر چیز دیگری را که فکر بکنید روی این خودرو وجود دارد.
تریم Signature نسخه پایه اکوئوس است. تریم Ultimate این خودرو واقعاً یک سدان لوکس بوده و این نسخه هم کارکرد ۲۷ هزار کیلومتری داشته و با بهای زیر ۳۰ هزار دلار فروخته میشود. درحالیکه نسخه Signature دارای هرگونه تجهیزاتی است اما مدل Ultimate یک پله بالاتر قرار میگیرد. چیزهایی همچون دو مانیتور پشتی، دربهایی با بسته شدن خودکار، صندلیهای عقب خنک شونده، دوربین دید جلو و هدآپ دیسپلی در این نسخه دیده میشوند.
هر دو نسخه اکوئوس از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۴۲۹ اسب بخار بهره میبرند. اکثر خودروسازان این روزها از پیشرانههای کمحجمتر استفاده میکنند و پیشرانههای ۸ سیلندر جای خود را به نمونههای ۶ سیلندر توربو دادهاند اما سدان لوکس هیوندای هنوز هم یک لیموزین ۸ سیلندر است.
نه اکوئوس یک رولزرویس نیست. البته مرسدس S کلاس و ب ام و سری ۷ هم نیست؛ اما یک سدان لوکس ارزانقیمت بوده که برای رانندگی روزمره فوقالعاده است؛ و اگر دنبال نمونههای کارکرد بالا باشید حتی با بهای کمتر از ۱۵ هزار دلار نیز میتوانید پشت فرمان این خودرو قرار بگیرید.
Kamran
۱۷ بهمن ۱۳۹۶درحالیکه مدلهای قدیمیتر مرسدس بنز
ب ام و یا جگوار گـزینههای واضـحی هستنـد
اما ایـن خودروهـا در صـورت انتخابـی اشتباه
نه قابـلاعتمـاد هستنـد و نـه ارزانقـیمت !!
–
اینجایی که من هستـم با ۱۸ هزار یورو مـیشه
یک دستـگاه S500 مدل ۲۰۰۹ با کارکـرد صـد
هزار کیلومتری خرید که از نظر من هزار مرتبه
انتخاب بهتری هستش نسبـت
به هیوندای سنتینتال کره ای !
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اینکه میفرماییدکامران جان ۱۰۰% درست
ولی اونجایی که شما هستید یعنی اروپا و اروپا یعنی مالیات و هزاران دَنگوفنگ قانونی بسیار بسیار بیشتر نسبت به آمریکا که باعث میشه ماشینای ریزه میزه بیشتر جولان بدن تا اینها مگر آلمان که خودروهای ملیشون بنز و…..
ولی شما اینو در نظر بگیرید در آمریکا چه غولهایی که میشه خرید با کارکرد پائین.
واقعا قیمتش برای ما ایرانیا که این همه آشغال داخلی و چینی(( بِکسی بَر نخور آخه مگه غیر اینه)) سواریم معرکس و ببینید چیزی که برای ما حکم سرمایه و زندگی داره برای اونها حکم اسباب بازی و تفریح داره
آخه چرا چرا چرا اینقدر ما مثلا متمدن ها خاک برسریم که فقط کارمون شده تعجب از اون مثلا بی تمدن ها
اونا ۴۰۰ سال و ما ۲۵۰۰ سال
حسرت یه ماشین ساده دست دومشم به دلمون مونده چه برسه به این اَشرافیا
هِی ی ی ی خدای بزرگ???
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۶فقط بیست هزار تا?
اونوقت من یه ماه دنبال ۲۰۶ مدل۸۹بی رنگم اوناهم باقیمت فضای میدن
سامان اذری
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اون 20 هزار تا رو هم.میتونی تو امریکا اقساطی پرداخت کنی
moein
۱۷ بهمن ۱۳۹۶اوج جسور بودن کره ای ها رو تو اون زمان،میشه به وضوح توی اکوئوس دید
و البته که برای شروع تو کلاسی که بنز و بی اوم و . . . پرچمدارن؛کاملا شروع خوب و قوی ای داشتن ??
net
۱۷ بهمن ۱۳۹۶طراحی هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی رو تغییر نده ،نمیخواد خودرو لوکس بسازی
milad
۱۷ بهمن ۱۳۹۶امان از دست دشمن که با قیمتای مناسبش سعی در تضعیف روحیه ما داره !!!! ????
me84
۱۷ بهمن ۱۳۹۶.
به نظر من لکسوس دست دو همه این مشخصات رو داره و البته خیلی با کیفیت تر و مطمئنتره .قیمتشونم زیاد فرقی با هم ندارن ولی شاید آپشنهاش به این کاملی نباشه.
Saeed Boroomand
۱۷ بهمن ۱۳۹۶لکسس نرخ افت قیمتش خیلی کمتره.
ali a
۱۷ بهمن ۱۳۹۶همین چند شب پیش تو خیابون پشت سرم یه ماشین پهن با نور چراغ گرد اومد پشت سرم تو آینه دیدمش گفتم حتما یه ماشین اسپرت کوپه اس. وقتی ازم ثبقت گرفت دیدم هیوندایی سنتنیال هست . تو شب چراغای با ابهتی داره…
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۶20هزار دلار یعنی حقوق 4 ماه یه مهندس کامپیوتر تو آمریکا
حالا یه مهندس کامپیوتر بخواد یه سنتنیال 300 میلیونی بخره تو ایران باید چند سال حقوقشو پس انداز کنه؟
آفرین
100 ماه
M3csl
۱۸ بهمن ۱۳۹۶خریدار چنین ماشینایی با این همه امکانات رفاهی و تجهیزات لوکس قطعا آدمای نسبتا ثروتمندی هستن و کسیکه اینقدر ثروت داره سه تا ده هزار دلار بیشتر میده ولی همون بنز،ب ام و،جگوار یا لکسس رو میخره نه این ماشینو،،،
چون به قول انگلیسیها انقدر پولدار نیس ک بره جنس ارزون بخره،،
اگه واقعا اونقدر پولدار بود که میرفت یک ماشین لاکچری صفر میخرید دیگه،،،،
پس خرید این ماشین توجیهی نداره.
MEHRAN
۱۸ بهمن ۱۳۹۶۳ تا ۱۰ هزار دلار پول کمی نیست که به سادگی به مبلغ اضافه کنن
Genius
۱۸ بهمن ۱۳۹۶البته فکر نکنم به گردپای خودروی سوپرلوکس وطنی یعنی دنا+توربو بعنوان آخر و عاقبت خودروسازی کره زمین و کهکشانها برسه آخه میدونید ما خوبیم و سرعت رشد علمیمون از میانگین جهانی بمراتب بالاتره!!!