هیوندای

قیمت و مشخصات هیوندای سوناتا N Line مدل 2021

اولین بار اواخر سال پیش بود که خبرهایی درباره هیوندای سوناتا N Line 2021 منتشر شد. این سدان اسپرت دارای قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری بوده و حالا قبل از ورود این خودرو به نمایندگی‌ها می‌دانیم که قیمتش از ۳۳۲۰۰ دلار برای مدل‌های مجهز به لاستیک‌های چهارفصل شروع خواهد شد. البته در صورت استفاده از لاستیک‌های تابستانی قیمت سوناتا N Line به ۳۳۴۰۰ دلار خواهد رسید. به این مبالغ باید ۹۹۵ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد.

به این ترتیب N Line دومین سوناتای غیرهیبریدی گران‌قیمت بوده و تنها مدل گران‌تر از آن نسخه لیمیتد ۳۳۸۵۰ دلاری است. البته این سدان کره‌ای دارای قوی‌ترین پیشرانه تاریخ سوناتاست. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ای که در ولوستر N نیز بکار رفته همکاری می‌کند. پیشرانه یاد شده بر پایه نمونه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخته شده و با اضافه شدن توربو، بهبود قطعات داخلی و خنک کاری و مدیریت گرمایی قدرت بیشتری تولید می‌کند.

برخلاف پیشرانه یاد شده گیربکس دوکلاچه طراحی کاملاً جدیدی دارد. این کلاچ دارای گردش روغن خاصی بوده و روانکاری بهتری نسبت به گیربکس‌های خشک دارد. مهندسان هیوندای خودشان این گیربکس را توسعه داده‌اند. فرمان سوناتا N Line نیز سریع‌تر شده و فنرها نیز اندکی سفت تر هستند. در جلو و عقب نیز از میله‌های ضد لغزش بهتری استفاده شده است.

این خودرو همچنین دارای رینگ‌های ۱۹ اینچی، نمای جلو و عقب خاص، اسپویلر عقب و سیستم اگزوز N با چهار خروجی است. داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت با طراحی خاص N، پوشش چرم ناپا و جیر بکار رفته است. سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، نورپردازی LED، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… نیز جزو دیگر ویژگی‌های سوناتا N Line هستند.

در مجموع می‌توان گفت این خودرو قیمت مناسبی داشته و از تجهیزات و پرفورمنس مناسبی سود می‌برد. البته سوناتا N Line کم‌توان‌تر و گران‌تر از تویوتا کمری TRD می‌باشد خودرویی که قدرت ۳۰۱ اسب بخاری و قیمت ۳۲۱۸۵ دلاری دارد. البته هیوندای گشتاور بیشتری را ارائه کرده و اندکی لوکس‌تر از سدان ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. به این ترتیب شاید افراد علاقه چندانی به سوناتا لیمیتد ۱۸۰ اسب بخاری نداشته باشند زیرا نسخه N Line بخش اعظم تجهیزات لیمیتد را با قدرت بیشتر ارائه می‌کند.

هیوندای سوناتا N Line 2021 در ماه نوامبر وارد نمایندگی‌ها خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    فقط جلوشو خراب کردن
    بقیه جاها مشکلی نداره…

    موافقم 31
    مخالفم 13
    1. Amin-mc20

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      به نظر من پشتش بیشتر از جلوش مشکل داره

      موافقم 16
      مخالفم 15
      1. ممد ژانگولر

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        همه ماشینا که نباید شبیه هم باشه

        همین که ریسک طراحی و تولیدشو به جون خریده کار بزرگیه
        بقیش با خریداراست که خوششون میاد یا نه

        به نظر من با این که خودرویی با طراحی محتاطانه و یکنواخت تولید نکرده‌ و کاملا ساختار شکنه جای تحسین داره ?

        موافقم 28
        مخالفم 4
        1. Amin-mc20

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          همیشه طراحی عجیب دادن به معنی خوشگل تر شدن نیست

          موافقم 12
          مخالفم 8
        2. ممد ژانگولر

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          به نظرت منظور من این بود که خوشگلتر شده؟!!!

          ضمنا این تعدادی که داره میفروشه یعنی همه صلیغه ندارن و زشت پسندن؟!!

          همین که تو خیابون ماشینهای نزدیک به هم نمیبینی خودش لذت بخشه

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. Amin-mc20

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          من اصلا داشتم میگفتم پشتش فاجعس جلو اتفاقا خوبه

          موافقم 1
          مخالفم 4
  2. کیان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    ماشین های جدید هیوندای طراحیهای یکم تهاجمی دارن، مخصوصا جلوی خودرو، به شخصه بنظرم همین ماشین هارمونی بسیار خوبی در عقبش داره، جلوش یکم حس گیجی به ادم میده.
    در کل گشتاور 422 نیوتون متری خیلی رقم قابل توجهی هست برای سدان خانوادگی، قطعا تو ایران بود جذابیت خیلی زیادی برای خیلیا بخاطر شتابش برای خرید ایجاد میکرد. البته امیدوارم این گشتاور زیاد استهلاک زیادی رو به خودرو تحمیل نکنه ک در اون صورت واقعا خیلی خوب میشه.
    نکته بعدی بنظر خودم از روی عکس نمیشه گفت ماشین قشنگه زشته و … ، هر ماشینی تا از نزدیک نبینی نمیفهمی واقعا چی هست، بنظر خودم بهترین شاخص برای ارزیابی یه ماشینی ک ادم نداشته یا ننشسته توش و … فیدبکهای استفاده کننده گان هست و نه حتی مجلات خودرویی ک ممکنه با اعمال نظر شخصی نقد و بررسی کنند.

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      کمری TRD ?

      موافقم 18
      مخالفم 5
  3. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (250 ديدگاه)

    طراحی جسورانه داره ،که شرق اسیا همچین طراحی رو دوست داره و فکر کنم تو عکس بد دیده میشه .
    در کل دیگه با طراحی خارجی ین محصول کنار اومدم .
    اما یک نکاه به قیمت این محصول بندازید داره با قیمت 33000 دلار به بازار میاید که نسخه ی پایه به قیمت 24000 دلار هست به نظرم می تونید با اون قیمت یاریس د بگیری

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحی هیوندای سوناتا N Line 2021 مشتریایی رو که خاهان سدان با ظاهر اسپرت هستن رو هدف گرفته ….. البته کاذ سختیه چون هیوندای تو این کلاس رقیبای بزرگ، قَدر و سرسختی داره

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. Amin-mc20

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    کمری trd گزینه جذاب تریه

    موافقم 19
    مخالفم 7
  6. امیر محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوشگلیه طراحیش بحث بر انگیز هست اما از جلو پنجره ی جدید بی ام و و نسل جدید نیسان زد ضایع تر نیست?

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. سامورایی از قله فوجی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    رقبای قَدَری مثل کمری TRD داره

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Ramin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش شاهکاره…..
    ای کاش میشنیدم یک ایرانی تو طراحیش نقش داشته
    البته بعیدم نیست ایرانی طراحیش نکرده باشه. چون یه تیم اینو طراحی کرده
    ما ایرانی ها هرجای جهان بگی پا گذاشتیم.
    یادمه 30 سال پیش همه میرفتن کره واسه کار. پول میفرستادن ایران.

    این ماشین از نظر من ماشینی که طراحیش قابل تحسینه.
    من فقط دارم طراحیشو میگم.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  9. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به نظر من k5 gt line بگیرید بهتره
    یا کمری trd

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. میثم

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    کمری TRD
    قیمت کمتر و توان بیشتر و البته موتور تنفس طبیعی
    قطعا گزینه بهتریه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. mahdi-abdi

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همه چیزش از جمله طراحیش خوبه اما جلو پنجرش…که اونم میشه بهش عادت کرد

  12. رامتین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    متاسفانه هیوندا در طراحی کمی مشکل داره اما واقعا از نظر عملکرد و کابین خوبه. بدنه سوناتا عالیه ولی میشد براحتی چراغهای جاو و عقب را بهتر طراحی کرد. به همین راحتی یه محصول بی نقص میشد. بهرحال وقتی انتقاد داره میشه یعنی طراحیش کمی مشکل داره. چرا مثلا کسی از گرنجور نسل قبل ایراد نمی گیره؟ چون قیافش نگیم خیلی خوبه اما ایراد هم نداره و نرماله.

  13. net

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    از جلو مثل سوسک هست .طراحی بیرونی خیلی بد

  14. سعید تویوتا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی خوب و خوشگلترشده.طراحی داخلیش رو هم دوس دارم
    قدرت و گشتاورش خیلی عالیه
    من کلا عاشق تویوتا هستم و اگه تو ایران بود قطعا کمریTrd میگرفتم چون موتور توربو یکم نسبت به تنفس طبیعی لوس تره
    ولی تجهیزات سوناتا از کمری بیشتره
    دوام کمری و زیبایی کمری خیلی بهتره
    بازم سلیقه مردم متفاوته و هرکی یچیزی دوس دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا