اولین بار اواخر سال پیش بود که خبرهایی درباره هیوندای سوناتا N Line 2021 منتشر شد. این سدان اسپرت دارای قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری بوده و حالا قبل از ورود این خودرو به نمایندگیها میدانیم که قیمتش از ۳۳۲۰۰ دلار برای مدلهای مجهز به لاستیکهای چهارفصل شروع خواهد شد. البته در صورت استفاده از لاستیکهای تابستانی قیمت سوناتا N Line به ۳۳۴۰۰ دلار خواهد رسید. به این مبالغ باید ۹۹۵ دلار هزینههای تحویل را نیز اضافه کرد.
به این ترتیب N Line دومین سوناتای غیرهیبریدی گرانقیمت بوده و تنها مدل گرانتر از آن نسخه لیمیتد ۳۳۸۵۰ دلاری است. البته این سدان کرهای دارای قویترین پیشرانه تاریخ سوناتاست. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی این خودرو با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ای که در ولوستر N نیز بکار رفته همکاری میکند. پیشرانه یاد شده بر پایه نمونه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخته شده و با اضافه شدن توربو، بهبود قطعات داخلی و خنک کاری و مدیریت گرمایی قدرت بیشتری تولید میکند.
برخلاف پیشرانه یاد شده گیربکس دوکلاچه طراحی کاملاً جدیدی دارد. این کلاچ دارای گردش روغن خاصی بوده و روانکاری بهتری نسبت به گیربکسهای خشک دارد. مهندسان هیوندای خودشان این گیربکس را توسعه دادهاند. فرمان سوناتا N Line نیز سریعتر شده و فنرها نیز اندکی سفت تر هستند. در جلو و عقب نیز از میلههای ضد لغزش بهتری استفاده شده است.
این خودرو همچنین دارای رینگهای ۱۹ اینچی، نمای جلو و عقب خاص، اسپویلر عقب و سیستم اگزوز N با چهار خروجی است. داخل کابین نیز صندلیهای اسپرت با طراحی خاص N، پوشش چرم ناپا و جیر بکار رفته است. سانروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، نورپردازی LED، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… نیز جزو دیگر ویژگیهای سوناتا N Line هستند.
در مجموع میتوان گفت این خودرو قیمت مناسبی داشته و از تجهیزات و پرفورمنس مناسبی سود میبرد. البته سوناتا N Line کمتوانتر و گرانتر از تویوتا کمری TRD میباشد خودرویی که قدرت ۳۰۱ اسب بخاری و قیمت ۳۲۱۸۵ دلاری دارد. البته هیوندای گشتاور بیشتری را ارائه کرده و اندکی لوکستر از سدان ژاپنیها محسوب میشود. به این ترتیب شاید افراد علاقه چندانی به سوناتا لیمیتد ۱۸۰ اسب بخاری نداشته باشند زیرا نسخه N Line بخش اعظم تجهیزات لیمیتد را با قدرت بیشتر ارائه میکند.
هیوندای سوناتا N Line 2021 در ماه نوامبر وارد نمایندگیها خواهد شد.
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۹ آبان ۱۳۹۹فقط جلوشو خراب کردن
بقیه جاها مشکلی نداره…
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹به نظر من پشتش بیشتر از جلوش مشکل داره
ممد ژانگولر
۱۹ آبان ۱۳۹۹همه ماشینا که نباید شبیه هم باشه
همین که ریسک طراحی و تولیدشو به جون خریده کار بزرگیه
بقیش با خریداراست که خوششون میاد یا نه
به نظر من با این که خودرویی با طراحی محتاطانه و یکنواخت تولید نکرده و کاملا ساختار شکنه جای تحسین داره ?
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹همیشه طراحی عجیب دادن به معنی خوشگل تر شدن نیست
ممد ژانگولر
۱۹ آبان ۱۳۹۹به نظرت منظور من این بود که خوشگلتر شده؟!!!
ضمنا این تعدادی که داره میفروشه یعنی همه صلیغه ندارن و زشت پسندن؟!!
همین که تو خیابون ماشینهای نزدیک به هم نمیبینی خودش لذت بخشه
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹من اصلا داشتم میگفتم پشتش فاجعس جلو اتفاقا خوبه
کیان
۱۹ آبان ۱۳۹۹ماشین های جدید هیوندای طراحیهای یکم تهاجمی دارن، مخصوصا جلوی خودرو، به شخصه بنظرم همین ماشین هارمونی بسیار خوبی در عقبش داره، جلوش یکم حس گیجی به ادم میده.
در کل گشتاور 422 نیوتون متری خیلی رقم قابل توجهی هست برای سدان خانوادگی، قطعا تو ایران بود جذابیت خیلی زیادی برای خیلیا بخاطر شتابش برای خرید ایجاد میکرد. البته امیدوارم این گشتاور زیاد استهلاک زیادی رو به خودرو تحمیل نکنه ک در اون صورت واقعا خیلی خوب میشه.
نکته بعدی بنظر خودم از روی عکس نمیشه گفت ماشین قشنگه زشته و … ، هر ماشینی تا از نزدیک نبینی نمیفهمی واقعا چی هست، بنظر خودم بهترین شاخص برای ارزیابی یه ماشینی ک ادم نداشته یا ننشسته توش و … فیدبکهای استفاده کننده گان هست و نه حتی مجلات خودرویی ک ممکنه با اعمال نظر شخصی نقد و بررسی کنند.
Hadi
۱۹ آبان ۱۳۹۹کمری TRD ?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی جسورانه داره ،که شرق اسیا همچین طراحی رو دوست داره و فکر کنم تو عکس بد دیده میشه .
در کل دیگه با طراحی خارجی ین محصول کنار اومدم .
اما یک نکاه به قیمت این محصول بندازید داره با قیمت 33000 دلار به بازار میاید که نسخه ی پایه به قیمت 24000 دلار هست به نظرم می تونید با اون قیمت یاریس د بگیری
زیزیگولو
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی هیوندای سوناتا N Line 2021 مشتریایی رو که خاهان سدان با ظاهر اسپرت هستن رو هدف گرفته ….. البته کاذ سختیه چون هیوندای تو این کلاس رقیبای بزرگ، قَدر و سرسختی داره
Amin-mc20
۱۹ آبان ۱۳۹۹کمری trd گزینه جذاب تریه
امیر محمد
۱۹ آبان ۱۳۹۹ماشین خیلی خوشگلیه طراحیش بحث بر انگیز هست اما از جلو پنجره ی جدید بی ام و و نسل جدید نیسان زد ضایع تر نیست?
سامورایی از قله فوجی
۱۹ آبان ۱۳۹۹رقبای قَدَری مثل کمری TRD داره
Ramin
۱۹ آبان ۱۳۹۹طراحی بیرونیش شاهکاره…..
ای کاش میشنیدم یک ایرانی تو طراحیش نقش داشته
البته بعیدم نیست ایرانی طراحیش نکرده باشه. چون یه تیم اینو طراحی کرده
ما ایرانی ها هرجای جهان بگی پا گذاشتیم.
یادمه 30 سال پیش همه میرفتن کره واسه کار. پول میفرستادن ایران.
این ماشین از نظر من ماشینی که طراحیش قابل تحسینه.
من فقط دارم طراحیشو میگم.
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۹ آبان ۱۳۹۹به نظر من k5 gt line بگیرید بهتره
یا کمری trd
میثم
۱۹ آبان ۱۳۹۹کمری TRD
قیمت کمتر و توان بیشتر و البته موتور تنفس طبیعی
قطعا گزینه بهتریه
mahdi-abdi
۱۹ آبان ۱۳۹۹همه چیزش از جمله طراحیش خوبه اما جلو پنجرش…که اونم میشه بهش عادت کرد
رامتین
۱۹ آبان ۱۳۹۹متاسفانه هیوندا در طراحی کمی مشکل داره اما واقعا از نظر عملکرد و کابین خوبه. بدنه سوناتا عالیه ولی میشد براحتی چراغهای جاو و عقب را بهتر طراحی کرد. به همین راحتی یه محصول بی نقص میشد. بهرحال وقتی انتقاد داره میشه یعنی طراحیش کمی مشکل داره. چرا مثلا کسی از گرنجور نسل قبل ایراد نمی گیره؟ چون قیافش نگیم خیلی خوبه اما ایراد هم نداره و نرماله.
net
۱۹ آبان ۱۳۹۹از جلو مثل سوسک هست .طراحی بیرونی خیلی بد
سعید تویوتا
۲۰ آبان ۱۳۹۹خیلی خوب و خوشگلترشده.طراحی داخلیش رو هم دوس دارم
قدرت و گشتاورش خیلی عالیه
من کلا عاشق تویوتا هستم و اگه تو ایران بود قطعا کمریTrd میگرفتم چون موتور توربو یکم نسبت به تنفس طبیعی لوس تره
ولی تجهیزات سوناتا از کمری بیشتره
دوام کمری و زیبایی کمری خیلی بهتره
بازم سلیقه مردم متفاوته و هرکی یچیزی دوس دارم