آیا نسخهٔ جدید فریلندر، یا همان دیسکاوری اسپرت جدید، میتواند BMW X3 جدید و هیوندای سانتافه جدید را مغلوب خود کند یا خیر؟
آیا دیسکاوری اسپرت در حالی که هنوز هم سنت لندروور را برای ساخت خودروهای بزرگ و خارج از جاده حفظ کرده است، میتواند ترکیبی از عملی بودن و لوکس بودن را به خوبی ارائه کند؟
شاخ به شاخ
صندلی ردیف سوم
دو صندلی اضافه در قسمت انتهایی از لندروور و هیوندای وجود دارد، اما آنها بسیار کوچک هستند و برای استفاده از اشخاص بلندقامت و بالغ کمتر مورد استفاده قرار میگیرند، مگر اینکه شما از آنها برای حمل کودکان استفاده کنید که آن هم فقط استفادهٔ گاه به گاه است، نه هر روز و یا به جهت مسافرا های طولانی. هیوندای برای سانتافه جدید نسخهٔ پنج صندلی را هم ارائه میکند که شما میتوانید با پرداخت ۱۲۰۰ پوند کمتر نسبت به مدل هفت سرنشینه، آن را خریداری کنید، در عوض یک صندوق بزرگتر در و فضای بسیار بیشتری را هم در اختیار خواهید داشت. دیسکاوری اسپرت هم تنها در بریتانیا، و فقط با عنوان هفت نفره به فروش میرسد. البته هرچند اگر تقاضای مشتری کافی وجود داشته باشد، ممکن است یک نسخهٔ پنج نفره هم در سال جاری ارائه شود. گازهای خروجیدیسکاوری ادعا کرده است که ۱۶۶ گرم بر کیلومتر گاز CO2 از خود ساطع میکند، و این امر باعث میشود این خودرو ۳ پله بالاتر از ۱۳۸ گرم بر کیلومتر X3 در بخش مالیات جاده ای بنشیند، و این بدان معناست که خریداران هم باید هزینهٔ سالیانهٔ بیشتری را بپردازند. سانتافه هم در این تست، پشت سر دو رقیب دیگر قرار میگیرد که این عقب ماندن از رقبا به خاطر فقدان سیستم Start/Stop در این نسخه میباشد. البته در نسخهٔ گیربکس اتوماتیک این مقدار به ۱۵۹ گرم بر کیلومتر تقلیل یافته است که باز هم بالاتر از X3 میباشد و همچنان پشت سر BMW قرار میگیرد. بکسل
هر سه خودرو مناسب برای بکسل کردن میباشند. سانتافه و X3 قادر به کشیدن ۲ تن، و دیسکاوری اسپرت این تست را با حداکثر ۲.۲ تن پیروز میشود. لندروور دو نواربار قابل جدا شدن به ارزش ۶۷۵ پوند در دسترس دارد، این در حالی است که برای BMW، مبلغ ۷۶۵ پوند است. این قطعه با قلاب مخصوص، باعث میشود پایداری یدک نصب شده بیشتر شود و بیشتر قابل کنترل باشد.
حکم
جایگاه نخست: لندروور دیسکاوری اسپرت
این برای اولین بار است که دیسکاوری اسپرت جدید مقام قهرمانی را کسب کرده است. این خودرو که خون لندروور در رگهای آن جاری است، به خوبی نشان داد که از DNA فریلندر را در خود دارد و با نمونهبرداری از آن، توانست، با طراحی داخلی و خارجی شیک، هم در جاده و هم در خارج از جاده، یک نتیجهٔ بینقص را به ارمغان آورد. دیسکاوری بزرگ در عین حال عملی است و قیمت بالاترش نسبت به رقبا را به خوبی توجیه کرده است. این خودرو مجهز به امکانات روز دنیا و تکنولوژیهای زیادی است که مانند یک خودروی سواری لوکس، راحتی را برای سرنشینان فراهم میآورد، در حالی که توانایی رانندگی خارج جاده ای آن هم مانند برادرانش خارقالعاده است. طرح هفت صندلی برای این خودرو شاید آنچنان که باید عملی باشد نیست، اما در حالت کلی به هیچ وجه به دید اطراف صدمه نمیزند.
جایگاه دوم: BMW X3X3 مانند همیشه، همچنان یک مدعی قوی در کلاس SUV های میدسایز کامپکت است. BMW به لطف ترکیب عالی بهره وری سوخت و بهینهسازی آلودگی، عملکرد فنی و هندلینگ قوی و چابک، توانست X3 را در بین رقبا سربلند و موفق نشان دهد. X3 کاملاً مجهز و جادار است، اما سواری آن نسبت دو خودروی دیگر بیش از حد سفت و خشک است، همچنین پیشرانهٔ دیزل آن هم پر سروصدا است. هر چند که هنوز هم پنج صندلی، جوابگوی نیاز خانوادهها هست، اما عدم وجود هفت صندلی در X3 هم یک مسئله تا حدی بزرگ است که یک نقطه ضعف در بین رقبا به حساب میآید.
جایگاه سوم: هیوندای سانتافههیوندای سانتافه در این چند سال بهقدری پیشرفت داشته است که کمتر میشود از آن ایراد گرفت. تا چند سال پیش، نمیتوانستید هیوندای سانتافه را با لندروور، BMW، مرسدس بنز و خودروسازهای بزرگ و معتبر دیگر مقایسه کنید، اما امروزه میتوان این خودرو را در صدر فهرست خودروهای معتبر و مطرح دنیا مشاهده کرد. سانتافه جدید یک SUV جادار و مجهز است، ولی کمی تشنهتر از رقبا است، همچنین هندلینگ خودرو سنگین و کسل احساس میشود و کاملاً واضح است که نسخهٔ پریمیوم سانتافه در حد و اندازهٔ رقبای خود نیست.
مشخصات کلیدی:
مشخصات | Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Premium SE auto | BMW X3 xDrive20d M Sport auto | Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE auto |
قیمت پایه / قیمت مدل تست | £۳۷,۱۰۵/£۳۷,۶۹۰ | £۳۷,۹۴۰/£۳۷,۹۴۰ | £۳۹,۳۹۵/£۴۰,۸۱۵ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۶,۰۰۰) | £۱۵,۸۴۴/۴۲.۷% | £۱۹,۶۹۱/۵۱.۹% | £۲۱,۱۱۶/۵۳.۶% |
مالیات سالانه / نرخ بالاتر | £۲,۲۷۶/£۴,۵۵۱ | £۱,۷۳۷/£۳,۴۷۴ | £۲,۲۶۵/£۴,۵۳۰ |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۶۹۰/۲,700mm | ۴,۶۵۷/۲,810mm | ۴,۵۹۹/۲,741mm |
ارتفاع / عرض | ۱,۶۸۵/۱,880mm | ۱,۶۷۸/۱,881mm | ۱,۷۲۴/۲,069mm |
موتور / حجم | ۴ سیلندر خطی / ۲۱۹۹ سی سی | ۴ سیلندر خطی / ۱۹۹۵ سی سی | ۴ سیلندر خطی / ۲۱۷۹ سی سی |
بیشینهٔ قدرت | ۱۹۴ اسب بخار | ۱۸۷ اسب بخار | ۱۸۷ اسب بخار |
بیشینهٔ گشتاور | ۴۳۶ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس و دیفرانسیل | ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD | ۸ سرعته اتوماتیک / 4WD | ۹ سرعته اتوماتیک / 4WD |
حجم باک | ۶۴ لیتر | ۶۷ لیتر | ۶۵ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۵۱۶ لیتر | ۵۵۰ لیتر | ۹۸۱ لیتر |
وزن خودرو / حمل بار | ۲,۰۰۱/۵۹۹/۲,000kg | ۱,۷۴۵/۶۲۰/۲,000kg | ۱,۸۶۳/۷۳۷/۲,200kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۰.۹ متر | ۱۱.۹ متر | ۱۱.۶ متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۵ سال (نامحدود) / ۵ سال | ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال | ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال |
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده | ۱۸ / ۱۳ | ۱۰ / ۲۲ | ۲۰ / ۲۸ |
یورو NCAP: بزرگسالان/کودک/PED/ستاره | ۹۶/۸۹/۷۱/۵ (۲۰۱۲) | ۸۸/۸۳/۵۳/۵ (۲۰۱۱) | ۹۳/۸۳/۶۹/۵ (۲۰۱۴) |
۰ تا ۶۰ مایل | ۸.۷ ثانیه | ۸.۳ ثانیه | ۹.۰ ثانیه (زمین خیس) |
حداکثر سرعت (کیلومتر) | ۱۹۰ | ۲۰۹ | ۱۸۸ |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰ / ۶۰ / ۳۰ مایل | ۵۸.۲/۴۱.۷/۱۱.۶ متر | ۴۶.۷/۳۳.۳/۹.۰ متر | ۶۳.۱/۴۵.۳/۱۲.۸ متر (زمین خیس) |
مصرف سوخت شهری / اتوبان / میانگین | ۷.۴۲ / ۴.۵۷ / ۵.۶۶ لیتر | ۴.۷۴ / ۴.۱۶ / ۴.۳۳ لیتر | ۶.۱۵ / ۴.۷۴ / ۵.۲۵ لیتر |
co2 تست / ادعای کمپانی / مالیات | ۲۴۳/178g/km/31% | ۲۰۶/138g/km/23% | ۲۱۶/166g/km/29% |
ایربگ / Isofix / سنسور پارک / دوربین | ۷ عدد / دارد / ندارد / دارد | ۶ عدد / دارد / دارد / ۳۳۰ پوند | ۷ عدد / دارد / ۶۰۰ پوند / دارد |
گیربکس اتوماتیک / ESC / کروز کنترل | دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد |
تهویه اتوماتیک / چرم / گرمکن صندلی | دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / ۲۹۶ پوند |
رنگ متالیک / چراغ زنون / سقف پانورامیک | ۵۸۵ پوند / دارد / دارد | ۶۴۵ پوند / ۶۱۰ پوند / ۱۱۹۰ پوند | ۶۰۰ پوند / ۳۷۵ پوند / دارد |
ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث | دارد / دارد / ۱۷۵ پوند (DFO) / دارد | دارد / دارد / دارد / دارد | دارد / دارد / دارد / دارد |
منبع:autoexpress
BMW7
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴والا تا چند وقت پیش بود ک هیوندای و کیا برا کسی آشنا نبود ولی تو یه مدت اندک اونقدر کلاسهای متعدد خودرویی و امکانات و کیفیت طراحیهایی ارائه دادن ک فک کنم اکثر ابرقدرت های خودرو سازی به تأمل فرو رفتن و در آینده حرف های خیلی بیشتری برا زدن دارن،
آرماااان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا درسته که هیوندای کیفیت خوبی داره ولی واقعا به نظر خودتون میشه با شاسی بلندای لوووکس مقایسش کرد؟؟؟بی ام دبلیو و رنج روور ۶۰۰استاندارد رو رد کرذن تا برچسب لوکس بهشون چسبیده،البته درسته که هیوندای هم سنتنیال رو به عنوان لوکس داره ولی سانتافه که دیگه لوکس نیست
سان چاخان تین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط کیا ریو! فقط کره،
آخه چطور ماشینی که هندیه (منظور رنجرو با سرمایه گذار هند) هست رو انتخاب کردید!!!!!!
اون ماشین دیکه انگلیسی نیست!!! من میدونم!!!!!!!!!
آبين
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز شاید صاحبان لندرور هندی باشن ولی ماشینهاش تو بیرمنگهام انگلیس و بدست تکنیسین و مهندسین اروپایی تولید میشه و ساخته انگلیسه بخاطر همون بی نقص هستند
حسين
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴*******تبــــــــــــریــــــــــــــک به همه کاربران سایت*******
بالاخره بعد از مدتها تعداد کامنتها به حدی رسید که به صفحه دوم برسیم. دم دوستان گرم. دم پدال هم گرم ;)
سعید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴مقایسه خوب و جالبی بود،من که خوشم اومد،من بین اینا دیسکاوری رو انتخاب میکنم،سانتافه هم ماشین خوب و قابل احترامیه
west
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شاسی بلند فقط لکسس
عرفان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی دوست دارم بدونم چن نفر میدونن دی لایت های سانتافه اونجاست
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴داره نظرات کارشناسان که در سال 2013 مطرح کردن به واقعیت نزدیک میشه کیا-هیوندای داره جایگاه واقعی خودش بدست میاره و نام این برند در کنار ابر برندهای معتبر جهان از جمله فورد بی ام دبلیو لندرور و نیسان و فولکس آورده میشه درسته که بااین برندها فاصله داره و بی شک برندهای مطرح اروپایی یکه تاز میدان هستند اما تلاش کره ای قابل ستایش است و بخصوص سرعت پیشرفت خودرو سازی و صنایع الکترونیک این کشور ((سامسونگ در 3سال پیاپی بیشترین فروش صفحات فلت و خمیده نمایشگر و تلوزیون و در 2 سال متوالی بهترین اسمارت فون و فبلت جهان و امسال بعنوان برترین شرکت در ساخت پردازند های پرسرعت و کم مصرف نانو مشخص شد)) کاملا مشهود و رقابتی هست متاسفانه افرادی نا آگاه که بعضا خود را مهندس میپندارند و حتی در این سایت قلم میزنند در کامنتی تاسف بار و سراسر از بار گزافه گویی برند معتبر و جهانی و پرافتخار پورشه را با خودروی بی نام و نشان mg که قبلا در انگلیس و در حال حاضر یک برند 100% کپی و تحت مالکیت چین :saic:است مقایسه و حتی نتیجه گرفتند که در سال آینده ام جی لقب سرعت و استقامت را از پورشه که لیاقتش را نداشته می رباید شاید این افراد در تب چینی پرستی چنان دچار تشنج شده اند که نمیبینند نام هیچ خودروی چینی در هیچ محفل و کنفرانس و تست و مجلات معتبری جز مجلات ایرانی و کشورهای تازه استقلال یافته و نیز کشورهای قحطی زده آفریقایی به چشم نمیخورد
علیرضا نریمان نژاد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴این خودروها و دیسکاوری و حتی پورشه در مقابل برند نامدار و جاودانه mg بخصوص mg 550 و mg 3 و mg 6 هیچی نیستن خودرو فقط mg شاسی دار mg sفداش شم کاش زودتر بیاد
ali
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عجب!
چرا شما اینقدر حساسی
فقط خودتو داری اذیت میکنی هموطن گرامی
موفق باشی
interceptor
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴جالبه ب ام وه ایکس 3 یه سر و گردن از بقیشون بالاتر هست و قیمتش هم تقریبا برابر هست ولی سوال من اینه چرا اگر همین ایکس3 بخوادبه ایران وارد بشه قیمتش سر به 600-700 میذاره در حالیکه سانتافه حدود 190-220 میلیونه
حامد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده
ی سری هستن تو این سایتا و سایتای دیگه منتظرن کیا و هیوندای یه محصول تولید کنن یا مقایسه کنن شروع کنن به نقد غیر علمی و بچه گانه که بازم از فلان ماشین کپی شده و خودشونو عقل کل بدونن که طراحی مثل شرایر کلا ببرن زیر سوال . اول لازمه بدونن که طرز صحبت کردن و نقد کردنشون بیانگر خودرویی که سوار میشن هستش پس جوری نظر ندن که انگار از طفولیت سوار بنز و پورش میشدن
احسان
۱۵ تیر ۱۳۹۴سلام
سانتافه ماشین خانوادگی و بزرگ خوبی برای مسافرت های شهری و بین شهری هست اما من دوتا مشکل داشتم باهاش تزیینات داخلش مال من خیلی زود شروع به صدا دادن کرد داخل اتاق ماشین صدا میده
یه بار هم از نظر خودم بردمش آفرود که گیر کردم دوستام با پاترول در آوردنم
دوست دارم بتونم عوضش کنم پرادو بگیرم
محمدحسین
۲۶ تیر ۱۳۹۴قطعا بی ام و از همشون بهتره
فقط انگلیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۴رنجروور لوکسی واسپورتی و افرود و انرود رو باهم به طور کامل داره اخه تاحالا کره جنوبی یه خودرو درست کرده که ادم بهش اعتماد کافی روداشته باشه
داریوش
۱ اسفند ۱۳۹۴بعضی اتفاقا فقط تو ایران میفته
مقایسه سانتافه با بزرگان
امیدوارم بزودی ماشین های بهتری سوارم بشیم تا مقایسه هامون درست بشه
هفت شهر عشق را عطار رفت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خبری موثق دارم قراره بزودی نمایندگی برخی از خودروهای انگلیسی از جمله لندرور دیسکاوری و جگوار در ایران افتتاح شه
میلاد
۸ تیر ۱۳۹۵سلام میکنم خدمت دوستان 1.الان بخاطر محدودیت موتوری ایران هیچ شاستی بلند جدیدی در ایران قابلیت آفرود پس نگید سانتافه فلان و بیسار چون اگه محدودیت نداشتیم سانتافه 3.5 وارد ایران میشد2.شما میگید توی ایران میان کره ای رو با اروپایی مقایسه میکنن باید در جواب گفت فکر کن بعدش حرف بزن!!!همین امسال کیا رتبه اول و هیوندای رتبه سوم از لحاظ بهادر برابر پرداخت دریافت کردند در صورتی که مرسدس رتبه 17بود3.چرا شما هی میگید کره ای لوکس نیست حتی ماشین های تویوتا به عنوان تاکسی رده بندی میشن اما تمام محصولات کیاوهیوندای لوکس و البته بهترین هاشون هم جنسیس g90 وکیاk900 هستش که حتی با مرسدس بنز های میلیاردی مقایسه میشن!!!