هیوندای

تجهیز هیوندای اکسنت 2020 به پیشرانه جدید اما کم‌توان‌تر

هیوندای اکسنت با معرفی یک پیشرانه‌ی جدید که قول داده مصرف سوخت کمتری داشته باشد وارد مدل سال ۲۰۲۰ خود شده است.


پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری GDI جای خود را به قلب آهنین ۱.۶ لیتری اسمارت استریم داده است. این پیشرانه از انژکتور با دو پورت سود برده و دارای ماژول مدیریت گرمایی و کویل احتراق پرانرژی می‌باشد. پیشرانه‌ی موردبحث همچنین به سیستم ریکاوری گازهای خروجی اگزوز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است.


به لطف این تجهیزات و همچنین گیربکس متغیر هوشمند اسمارت استریم جدید که جایگزین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قبلی شده، اکسنت ۲۰۲۰ مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۷.۱/۵.۷/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این اعداد نشان دهنده‌ی بهبود قابل‌توجه در مصرف سوخت نسبت به مدل سال قبل اکسنت می‌باشد.


متأسفانه همه‌ی خبرها درباره‌ی این پیشرانه خوب نیست چراکه قدرت تقریبی آن ۱۲۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۱۵۳ نیوتون متر است. این در حالی است که پیشرانه‌ی قبلی خروجی ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۱۶۱ نیوتون متری داشته است.

هیوندای به تغییرات دیگری اشاره نکرده اما اکسنت همچنان به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد. این حرکت هیوندای نیز قابل‌توجه است زیرا برادر بزرگ‌تر اکسنت یعنی الانترا در مدل سال ۲۰۲۰ خود گیربکس دستی را از دست داده است. قیمت‌ این خودرو مشخص نشده اما اکسنت ۲۰۱۹ قیمت پایه‌ی ۱۴۹۹۵ دلار داشته و احتمالاً مدل سال ۲۰۲۰ افزایش قیمت خاصی نخواهد داشت. شایان ذکر است مدل پایه‌ی اکسنت SE از تجهیزاتی همچون سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و شیشه‌های برقی برخوردار است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به ورود بدون کلید، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و صفحه‌نمایش ۵ اینچی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    توجه توجه
    قیمت اَکسنت نو نوار شده ۱۵ هزار دلار × قیمت ۱۲ هزار تومانی = ۱۸۰ میلیون تومن

    اصلاً ۲۰ میلیون هم سود برای دوستان دلال

    بگو۲۰۰ میلیون

    شما با ۲۰۰ میلیون ، مدل دور رنگ این خودرو با ۳ سال کارکرد هم گیر نمیاری ، ساندرو ۱۰ سال پیش گیر میاری ، ۲۰۷ اتومات ، خودروهای به درد نخور چینی گیر میاری ولی اما……….

    ما خودرو کارکرده نمیخواهیم ، به همین ماشین اقتصادی هم راضی هستیم ، بسم الاه ، دست بکار شید ، یا باز هم بهانه ای دارید ??? .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      یادمه تا چند وقت پیش بچها میگفتند بنز ۴۰ هزار دلار با دلار ۴ تومنی ۱۶۰ تومن بگیر ۲۰۰ الان بی ام و سری ۵ ۴۵۰ میلیون،الان به کجا رسیدیم به ۲۰۰ میلیونی بودن اکسنت صفر راضی شدیم،چه زود عادت میکنیم و چه زود فراموش میشه.

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        مهدی عزیز

        مگه نشنیدی میگوید (( به مرگ بگیر به تَب راضی میشه ))

        قشنگ برای ما ایرانیها ساختند .

    2. بهراد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (754 ديدگاه)

      آمریکاییم نباشه ، حجم موتورش اشکال نداشته باشه ، قیمتشم بالای 40 هزار تا نباشه ؛ ولی بازم لاکچری محسوب میشه
      باید سود و تعرفه بازرگانی و گمرک و هزینه اسقاط چن تا ماشین اسقاطیو و هزینه بیمه و هزینه های شماره گذاری پرداخت بشه تا برسه به دلال شاید رحم کرد زیر 700 تومن گذاشت تو نمایشگاه

  2. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداکنه واردات آزاد بشه بخدا خودرو ایرانی بدرد نمیخوره شما رو بخدا مسئولین آزاد کنید واردات خودرو خارجی رو

  3. رامتین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    کلا هیوندا در ساخت موتور مشکل داره. روی آزرا هم پسرفت داشت و موتو 200 اسبیش سال 2019 شد 188 اسب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا