کمتر از دو سال پس از عرضه به بازار، هیوندای i30 پنج درب و استیشن اولین بهروزرسانی قابلتوجه خود را تجربه کرده است. این خودروهای جمعوجور از پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری دیزلی سود میبرند که استانداردهای آلایندگی یورو 6D-Temp را پاس میکند. محصولات محبوب هیوندای همچنین از برخی تغییرات جزئی در بدنه و کابین برخوردار شدهاند.
هیوندای میگوید کل خانوادهی i30 به لطف این قوای محرکهی ارتقا یافته با جدیدترین استانداردهای آلایندگی همخوانی دارند.
پیشرانهی توربو دیزل یاد شده سه خروجی متفاوت ۹۶، ۱۱۶ و ۱۳۶ اسب بخاری دارد. نسخه پایهی این خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند درحالیکه نسخههای میانی و فول با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز در دسترس میباشند.
کممصرفترین این پیشرانهها نمونهی پایه است که در هر صد کیلومتر تنها ۳.۹ لیتر سوخت مصرف میکند. تمامی پیشرانههای دیزلی یاد شده از سیستمهای جریان خروجی گاز به منظور کاهش نیتروژن اکسید سود میبرند. همچنین تمامی پیشرانههای بنزینی هیوندای i30 هماکنون از فیلتر ذرات بنزین استفاده میکنند.
جدای از پیشرانهای جدید، i30 هاچبک و استیشن در بحث ظاهری نیز تغییر کرده و دارای سپر جلوی جدیدی میباشند. این سپر آشنا به نظر میرسد زیرا همان نسخه بکار رفته در i30 فست بک میباشد.
Mohammad
۱۵ شهریور ۱۳۹۷زشته !
حامد
۱۵ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا قشنگه،برعکس سانتاقه و النترا جدید
رامتین
۱۵ شهریور ۱۳۹۷موافقم. اما توسان جدید عالیه.