هیوندای در نمایشگاه دیترویت امسال رسماً نسل دوم مدل ولوستر را رونمایی کرده است. در نسل جدید این ماشین همچنان ترکیب نامتقارن درها حفظ شده که این یعنی کماکان سمت راننده دارای یک در و سمت دیگر دو در دارد؛ بنابراین این هاچبک کرهای در بیرون تا حدودی شبیه به نسل قبلی خود به نظر میرسد اما در زیر این پوسته چیزهای زیادی تغییر کرده است.
برای شروع، نسل جدید ولوستر کمی بزرگتر از نسل قبلی شده است بهنحویکه ۲ سانتیمتر کشیدهتر و ۱ سانتیمتر عریضتر از قبل شده اما ارتفاع آن تغییری نداشته است. در نمای جلویی این ماشین بیش از همه جلوپنجرهٔ جدید و تهاجمی جلبتوجه میکند که طبق زبان طراحی جدید هیوندای شکل گرفته است. در نمای عقبی هم دیفیوزری بزرگ دیده میشود که در میانهٔ آن دو سر اگزوز تعبیه شده است. این سر اگزوزها برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی تزئینی نبوده و واقعی هستند.
در داخل، داشبورد ولوستر ۲۰۱۹ نیز کمی نامتقارن است که استایل نامتقارن بیرونی را نشان میدهد. فضای صندلیهای عقب هنوز هم کمی تنگ است و ارتفاع کوتاه صندوق بار آزاردهنده است اما فضای سر داخلی افزایش پیدا کرده و در قسمتهای دیگر هم بهبودهای زیادی صورت گرفته است که شامل طراحی جدید و لیست بلندی از تجهیزات و ویژگیهای جدید میشود. در بالای داشبورد یک نمایشگر هفت یا هشت اینچی لمسی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. در نسخهٔ توربو، این نمایشگر به قسمتی بنام پرفورمنس با نشاندهندهٔ بوست توربو مجهز است.
از دیگر تجهیزات ولوستر جدید نیز میتوان به دوربین دید عقب، نمایشگر سربالا و شارژر بیسیم تلفن همراه اشاره کرد. علاوه بر این، سانروف هم بزرگتر از قبل شده و امکان سفارش سیستم صوتی اینفینیتی هم برای آن وجود دارد. لیست تجهیزات ایمنی نسل جدید ولوستر نیز شامل طیف گستردهای از سیستمهای کمکراننده همچون ترمز پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، نوربالای خودکار و هشدار توجه و خوابآلودگی راننده میشود. چراغهای LED و رینگهای ۱۸ اینچی هم در مدل توربو بهصورت استاندارد ارائه میشوند.
ولوستر ۲۰۱۹ در پنج تیپ گوناگون عرضه میگردد. تیپ پایه مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود دارد؛ ولی کسانی که به هیجان بیشتری نیاز دارند باید به سراغ مدل توربو بروند که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند.
این موتور ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد که خریداران برای انتقال آن میتوانند از بین گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یکی را انتخاب کنند. در این مدل یک حالت Overboost هم وجود دارد که موجب افزایش گشتاور به حداکثر ۲۷۴ نیوتن متر میشود. در مدل توربو همچنین نسبت فرمان سریعتر بوده و برای سازگاری با عملکرد بالاتر، در کالیبراسیون آن تجدیدنظر شده است. این مدل بهمنظور کنترل بادی رول (حرکت گهوارهای بدنه) در جلو مجهز به نوار تثبیتکنندهٔ ۲۴ میلیمتری و در عقب ۱۹ میلیمتری بوده و تعلیق عقب آنهم از نوع چند اتصالی است.
تمامی مدلهای نسل جدید ولوستر به سیستم کنترل گشتاور مجهز شدهاند که بهمنظور بهبود هندلینگ، از طریق سیستم کنترل ثبات الکترونیکی و سنسور سرعت چرخها، بهطور دقیق ترمزها را اعمال میکند. بهطورکلی نسل جدید هیوندای ولوستر هنوز هم کمی عجیب به نظر میرسد و تغییراتی کلی را نسبت به سلف خود تجربه نکرده است اما هنوز هم خودرویی است که به گفتهٔ هیوندای خریداران زیادی بهویژه جوانان را به نمایندگیهای فروش میکشاند. تولید این خودرو از ماه مارس امسال در کرهٔ جنوبی آغاز میشود و از سهماههٔ دوم امسال در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
با پوشش لحظهبهلحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶پورشه باکستر آخه چرا سر اگزوزاتو از رو ولوستر اسکی رفتی؟؟؟؟؟آخه چرا؟
armin
۲۷ دی ۱۳۹۶موستانگم جلوشو از این الگو گرفته دیگه?
سورنا
۲۷ دی ۱۳۹۶به خاطر اینکه تو ایران وقتی کسی ولوستر سوار میشه احساس میکنه پشت پورش نشسته ??
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶خاص ترین ماشین کره . زیبا و دوست داشتنی .مدل قبلیش عقب فوق العاده زیبایی داشت ولی مدل جدید در کل همجوره خوب شده ((( البته ظراحی عقب قبلی هنوزم سر تره))).
apple car play هم که داره . منتظر ورودش به ایران هستم و آینده خوبی براش میبینم.
با تچکر
مجید
۲۷ دی ۱۳۹۶از عقبش راضیم ولی اگه یه ذره خلافیت توی طراحی جلو پنجره از خودشون نشون بدن خیلی بهتر میشه
Fk
۲۷ دی ۱۳۹۶سال 1356تو نمایشگاه بین الملی تهران اولین تولید هیوندا ب اسم پونی ب نمایش گذاشته بود
علی اقا شورلت نوا خوب باید بدونه
همون زمان علاوه بر مونتاژ بیوک شورلت نوا کادیلاک ووووووو در ایران
تو ایران ناسیونال همین ًپیکان خودمون چن مدل داشت
دو لوکس کارلوس جوانان استیشن وانت رو خط تولید بود
حالا مقایسه کنید ب قول دوستان ویران خودرو کجا
هیوندا کجا
بنظرتون اگه سیر تکامل خودرو سازی ایران مثل همون زمان بود ما الان کجای جغرافیای خودرو سازی بودیم
بهراد
۲۸ دی ۱۳۹۶همون سال ۵۶ قرار بود پیکان تولیدش متوقف شه که تا ۸۴ کشش دادن تقریبا سی سال!!!
حالا همینارو ۳۰ سال هم کشش بدین مخصوصا دنا پلاسو با کویییک و قیمتش مسخرش. خدا پدر همون به نفرو بیامرزه
قرار بود سال۵۶ باپژو همکاری کنن که بعدش یه همکاری شد اون سرش ناپیدا!
تجربه نشون داده هرچی دولت توش دخالت کرده گند زده ***یده توش
Saeed Boroomand
۲۸ دی ۱۳۹۶این ماشینایی که گفتید کدوم یکیش تولید ایران بود؟ الان هم مونتاژی کم نداریم… جمعیت کم بود، نفتم گرون شده بود، … بعدشم کی میتونست بخره؟ الانم همینه ماجرا…
امیدوارم متوجه باشید که اونقدر احمق نیستم که بخوام از شرایط فعلی دفاع کنم…
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۶یه جمله قشنگ گفتید! کی میتونست بخره؟
مردم یادشون رفته!
کادیلاک سویل ۲۵۰ هزارتومن شد ، پیکان ۱۲۵۰۰ بود !
حقوق خیلی ها چند ۱۰۰ تومن هم نبود!
مونتاژ کادیلاک سویل برای که بود؟
بماند که از ۴۰ سال پهلوی ، هر چه در ایران شد مال زمان مصدق و بعد ۴۲ که شاه ترسیده بود ، بود!
Love Cars
۲۷ دی ۱۳۹۶نسل قبلش عالی بود این از اونم عالیتره.
#ali.m#
۲۷ دی ۱۳۹۶افرین هیوندایی
دوست داشتنیه?
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶دوست داشتنیه
رقابت سختی در پیش داره
Mehdi
۲۷ دی ۱۳۹۶از نظر من به عنوان یه هاچ بک تند و تیز و جوان پسند،طراحی نسل قبلیش پویا تر بود. این نسلش محافظه کارانه و رسمی تره
سعید
۲۷ دی ۱۳۹۶عاشق ولسترم کی بخرمش خدا میدونه
مهران
۲۷ دی ۱۳۹۶زبان طراحی هیوندای خیلی خوب شده این ولوستر هم یه خورده محافظه کارانه طراحی شده که بتونه همه سلیقه ها رو به خودش جذب کنه .
ADAK
۲۸ دی ۱۳۹۶مزخرف …
Fk
۲۸ دی ۱۳۹۶خدمت دوست عزیز سعید برومند
بیوک ایران
شورلت ایران
کادیلاک ایران اینا تو ایران مونتاژ میشد
شما میتونی تو بازار مدلای ساخته شده بعد ازانقلاب رو بچرخی پیدا کنی
این شما اطلاعاتی نداری از گذشته دلیل نمیشه طرف اشتباه کنه
شورلت رویال ی نمونه از مونتاژی ها بود
تو دو. مدل ۲۵۰۰سی سی و ۲۸۰۰سی سی
أتاق اپل رکورد ألمان موتور جنرال موتورز
همیشه هم سیبک میبرید
Saeed Boroomand
۲۸ دی ۱۳۹۶سلام
والا فکر کنم پست بنده رو دقت نکردین، بنده انتقادم به مونتاژ کاری بود و این که بیوک ایران فقط اون پسوندش ایرانه همون قدر که مزدا ایرانی حساب میشه بیوک های مونتاژ داخلی هم بودن. .. و مجدد عرض میکنم که دارم نگاه انتقادی میکنم و نه مقایسه ای.
Fk
۲۸ دی ۱۳۹۶سعید عزیز
کاملا درست میفرمایید
ولی من میخواستم بزرگی و عظمت خودرو سازی اون زمانو یاد آور بشم
نه فقط اون سه ماشین امریکایی
ماشینهای زیاد دیگه ایی هم مونتاژ میشد
حرف این بود که صنعت خودرو سازی کره در مقابل ایران مثل أسباب بازی بود
نه فقط خودرو که خود کشورشون هم همینطور
یادمون باشه کره سال ۱۹۶۹ تیکه شد