هیوندای نسل جدید هاچبک کوچک i10 را معرفی کرده است. این خودرو که در اروپا توسعه یافته و تولید میشود، تغییرات جامعی را در داخل و خارج تجربه کرده است. ظاهر پویای نسل جدید i10 بلافاصله جلبتوجه میکند. طراحان هیوندای ۲۰ میلیمتر از ارتفاع i10 کاسته و ۲۰ میلیمتر به عرض آن افزودهاند و حالا این هاچبک کوچک را با شکل دلپذیرتری ارائه کردهاند. علاوه بر این، i10 جدید روی رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی سفارشی تازه طراحیشدهای هم قرار گرفته است.
در بخش جلویی خودرو جلوپنجرهٔ عریضی به چشم میخورد که در گوشههای آن دیلایتهای LED گردی جای گرفتهاند. پروفیل جانبی i10 نیز عضلانی بوده و بهخوبی با دماغهٔ آن هماهنگ است. جالبترین ویژگی جانبی این ماشین طرح X شکل ستونهای C و آینههای جانبی مشکیرنگ آن است. برای این هاچبک کوچک ۱۰ رنگ بیرونی مختلف شامل قرمز اژدها، برنجی، آبی فیروزهای، مشکی فانتوم، سفید قطبی، خاکستری، نقرهای براق، آبی قهرمانی، قرمز گوجهای و آبی سنگی قابل انتخاب است درحالیکه خریداران میتوانند رنگ مشکی یا قرمز را هم برای سقف سفارش دهند تا با رنگ بدنه متفاوت باشد.
در داخل نسل جدید i10 نیز رویکرد جوانگرایی ادامه پیدا کرده است. یک غربیلک فرمان سادهٔ سه پرده و یک صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی با کارپلی و اندروید اتو از ویژگیهای قابلتوجه داخل این خودرو هستند. علاوه بر این، هیوندای طراحی لانهزنبوری سهبعدی جذابی را هم روی داشبورد و رو دریها کار کرده است. نسل جدید این هاچبک کرهای در دو نسخهٔ چهار صندلی و پنج صندلی به بازار عرضه میشود.
هیوندای برای نسل جدید هاچبک کوچک خود شارژر بیسیم و یک اپلیکشن گوشی هوشمند را هم در نظر گرفته که امکان کنترل برخی از قسمتهای خودرو مثل تنظیمات سیستم تهویه را از راه دور فراهم میکند. در بخش ایمنی هم i10 جدید به دستیار جلوگیری از برخورد جلو، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دستیار نوربالا که بهطور خودکار بین نورهای بالا و پایین جابجا میشود، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و هشدار محدودیت سرعت مجهز شده است.
نسل جدید i10 در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که هردو تنفس طبیعی هستند و خبری از توربوشارژر نیست. موتور اول یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر با ۶۶ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور است. موتور دوم اما بزرگتر بوده و از نوع ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این دو پیشرانه، بعداً یک موتور سه سیلندر سازگار با سوخت LPG هم برای i10 ارائه خواهد شد.
انتقال نیروی هردو موتور این ماشین بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما با پرداخت هزینۀ اضافی امکان سفارش یک نمونۀ پنج سرعتۀ اتوماتیک هم وجود دارد. نسل جدید هیوندای i10 برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمیآید و از نیمۀ اول سال آینده راهی بازار اروپا خواهد شد.
سروش
۱۳ شهریور ۱۳۹۸تنها طراحی که هیوندای خراب نکرده همینه. به جز چراغی که داخل جلوپنجره کار شده از طراحیش خوشم میاد. قدرت موتورش خیلی پایینه. مقایسه کنید با نیسان جوکی که با همین حجم قدرتش نزدیک به دو برابره. با توجه به سگمنت قدرت بالای ۱۰۰ اسب ازین انتظار نمیره ولی ۶۶ اسب هم خیلی کمه
meysam
۱۳ شهریور ۱۳۹۸.
یکی از دوستان که سفرهای کاری زیادی به کشورهای اروپایی حوزه شینگن داره میکفت هیوندای تو این کشورها جزء برندهای مطرح است و خیلی طرفدار داره.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ شهریور ۱۳۹۸میثم عزیز
اون دوست شما به کدوم کشور اروپایی میره که چنین سخنی فرمودند .
من که مدت کمی در سه کشور اروپایی مطرح بودم ، چنین چیزی ندیدم .
خودروهایی مثل سانتافه ، سوناتا ، گرنجور و……من ندیدم یا به ندرت دیده میشه ، اما خودروهای کیا به خصوص کیا نیرو پرطرفدار بودند .
خودروهای پژو ، رنو ، فولکس ، اشکودا ، ولوو ، بنز ، بی ام و ، و….اروپایی به شدت پرطرفدارند .
در ژاپنیها مدلهای هایبرید بسیار پرطرفدارند بخصوص راو۴ برای تاکسی .
در کل مدلهای دیزل بسیار پرطرفدارند و وقتی کنار آخرین مدل بنز قرار میگیرید ، صدای تراکتور میده .
در شهری مثل پاریس خودروهای لاکچری مثل بنز e یا ولوو xc90 تاکسی هستند که اتفاقاً قیمتهای مناسبی هم دارند نسبت به کشورهای عربی خاورمیانه .
meysam
۱۳ شهریور ۱۳۹۸.
والا من نمیدونم.من خودم که نرفتم حرف ایشون رو عینا کپی کردم اینجا گذاشتم.
خودش هروقت میره از فولکس ماشین اجاره میکنه ولی در مورد هیوندای اینطوری میگفت. البته شنیدم اروپاییها خیلی سخت ماشین غیر اروپایی سوار میشن. اون بنده خدا اینطوری گفت منم گفتم شاید ذائقشون عوض شده
مهدی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸هیوندایی کیا فروش خوبی تو اروپا دارن
pooya
۱۳ شهریور ۱۳۹۸البته سوناتا و گرنجور اصن تو اروپا عرضه نمیشه
NAVID۰۰۹۸
۱۴ شهریور ۱۳۹۸نسل قبلیش عرضه میشد اما یادمه که مجلات خودرویی میگفتند در سال ۶۰ تا دونه هم فروش نداره .
ولی سوناتا به عنوان i40 عرضه میشه که دارای کیفیت بالاتری نسبت به سوناتا هست .
احمدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۸حاصل روابط نامشروع فورد فیستا و آلپاین A110 !