این هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ است، خودرویی که اگرچه هنوز جزئیات کامل آن منتشر نشده اما کرهایها طراحی آن را به همگان نشان دادهاند.
همانگونه که در تیزر اخیر هیوندای دیده بودیم سانتافه جدید نسبت به مدل قبلی کاملاً متفاوت بوده هرچند با نسل جدید این خودرو روبرو نیستیم. تغییرات بصری این خودرو از بخش جلو شروع میشود جایی که یک جلوپنجره پهن با دو نوع طراحی داخلی دیده میشود. این جلوپنجره نه تنها کاملاً برجسته بوده بلکه با چراغهای اصلی ادغام شده است. هیوندای همچنین دیلایت های T شکل جداگانهای را در نظر گرفته که ما را به یاد دیلایت های چکش تور ولوو میاندازد.
سانتافه ۲۰۲۱ هماکنون از رینگهای ۲۰ اینچی با طراحیهای گوناگون استفاده میکند. در بخش عقب هم چراغهای بازنگری شده و با یک نوار نورانی دیده میشوند. همچنین رفلکتور بزرگی در پهنای سپر عقب کار شده است.
این خودروساز کرهای میگوید سانتافه بر پایه سومین نسل پلتفرم شرکت شکل گرفته و از نظر پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی بهبود یافته است. از جمله تغییرات این خودرو میتوان به انتقال نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو اشاره کرد که باعث شده هندلینگ بهتری به ارمغان آید. هیوندای همچنین سیستم جذب صدای تقویت شده جدیدی را به این خودرو افزوده تا عملکرد آن در زمینه سر و صدا، لرزش و ناهنجاری بهبود یابد.
این پلتفرم جدید باعث بهبود قابلتوجهی در زمینه ایمنی برخورد نیز شده است. بنا به گفته هیوندای، به لطف استفاده از ساختاری خاص، این پلتفرم به سانتافه اجازه میدهد تأثیر برخورد را بهتر جذب کرده و دفرمه شدن سلول سرنشین را به حداقل برساند.
کابین سانتافه ۲۰۲۱ نیز بهبود یافته است. در دل داشبورد صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی جدیدی جای گرفته و تکمیل کننده آن نیز پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است. طراحی کنسول مرکزی نیز نسبت به قبل کاملاً تفاوت کرده و دارای طراحی زاویهدارتر با دکمههای بزرگتر است.
تمامی تریم های سانتافه ۲۰۲۱ با سیستم انتخاب سطحی عرضه میشوند که به راننده اجازه میدهد حالتهای گوناگون رانندگی را برای استفاده حداکثری از سیستم چهار چرخ محرک انتخاب کند. از جمله این حالتها میتوان به شن، برف، گلولای، اکو، اسپورت، کامفورت و اسمارت اشاره کرد.
یکی از چیزهایی که کرهایها آن را اعلام نکرده اند قوای محرکه سانتافه ۲۰۲۱ است. البته هیوندای گفته این خودرو در اروپا برای اولین بار با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.
عرضه سانتافه ۲۰۲۱ در اروپا از ماه سپتامبر شروع میشود اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار آمریکا خواهد شد.
حمید
۱۵ خرداد ۱۳۹۹طراحی جلوش که افتضاحه
بی ام وی که هیچی نگم بنز هم مثل بی ام و
اکثریت خودرو سازا دارن توی طراحی به بن بست میرسن
آرمان اسدیان
۱۵ خرداد ۱۳۹۹این خاصیت ماشین های بی ام و و بنزه که اولین بار که می بینیش میگی چرا اینقدر زشته ولی بعد چند وقت هرکی می بینه می گه چقدر فوق العاده است مطمین باش هرکی سری 4 جدید رو از نزدیک ببینه کف می کنه اینقدر خوشگله و حتی اس کلاس جدید رو
Alireza
۱۵ خرداد ۱۳۹۹این نظر شماست والا ما هر وقت ماشین خوشکل از بنز و بی ام و دیدیم همون اول گفتیم خوشکله باقی طرحهاشون هم اعم از زشت و معمولی فقط بعد یه مدت بهشون عادت کردیم هیچ وقتم در نظرمون خوشکل نشدن
ممد ژانگولر
۱۵ خرداد ۱۳۹۹من که خیلی خوشم امد ❤️
خدا وکیلی هم بیرونش و هم الخصوص داخلش خوبه
این ماشین حق آب و گل داره تو کشورمون ?
احترامش واجبه?
از هر کی هم میپرسی چجوریه راضی هستی همه میگن خیلی خوبه
ماشینیه که در جا بهت پول میدن ?
خرید و فروشش سکه است
علیx76
۱۵ خرداد ۱۳۹۹من ۵ سال پیش سوار اولین سری هاش تو ایران شدم
مدل پایه و لو آپشن بود
راه رفتنش خیلی پایینتر از چیزی بود که انتظار داشتم ( تجربه V6 های قبلی سانتافه باعثش بود)
فروشش هم که میگید سکه ست ، اتفاقات بازار ایران بر خلاف بازار جهانی خیلی تحلیل پذیر نیست
به اختلاف فروش سانتافه با رقبای داخل ایرانش مثل توسان و اسپرتیج و سورنتو ، راو۴ ، کولئوس ، CRV ، اوتلندر ، تیگوان و اکس-تریل نگاه کنید ، طبیعتا این مقدار اختلاف منطقی نیست
جواد خطر
۱۵ خرداد ۱۳۹۹آره مَمَد خیلی نازِ ولی یِ عده الکی دارن ایراد میگیرن دیگِ
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۳۹۹حمید جان
برای من هم جالبه که اکثر خودروسازان مطرح در طراحی به نوعی چالش خوردن با اینکه چیزی از ارزشهاشون کم نمیشه و گذر زمان احتمالاً قضیه را حل بکنه ، اما برام جالبه که تویوتا در طراحی محصولاتش داره گردوخاک به پا میکنه و انگار تویوتا میخواد درو کنه بازار را با اینکه پرفروشترین بوده ولی باز هم میخواهد پرفروشتر شود و هایلوکس هم فیس کرد و باید تازه منتظر معرفی محصولات معروفی همچون Lx ,لندکروزر ، پرادو و….. باشیم .
قضیه این سانتافه جدید هم به نظر اینه که با معرفی نسل چهارم با اون ظاهر مسخرش کاری کردند که به مرگ گرفتن که به تب راضی شوند و حالا به نظر شخصی من که این فیسلیفت خیلی خیلی گیراتر شده و بیشتر به دل میشینه ، همینطور در داخل هم بهتر شده .
به نظر من که هیوندای بدجور دچار بیهویتی در طراحی شده .
ولی همیشه خودروهای کرهای در فیسلیفت عالی عمل میکنند و مشکلات قبلی خودشان را برطرف میکنند .
امین
۱۵ خرداد ۱۳۹۹آقا کسی میدونه چرا همه خودرو سازا دارن عقب خودرو ها رو با یه خط به هم وصل میکنن؟دارم دیوونه میشم
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۹زیاد بهش فکر نکن ایرانخودرو سایپا اینکار نمیکنن مطمین باش
ممد ژانگولر
۱۵ خرداد ۱۳۹۹امین جون دیدی تو بیمارستانها یکی فوت میکنه نوار قلبش صاف میشه صدای بوق ممتد میده این همونه
یعنی کلا صنعت خودرو به فنا داره میره
حالا اعصاب نداری یک بحث دیگست که خودت باید پیگیرش باشی به مراحل خطرناک نرسه ?
مزدا
۱۵ خرداد ۱۳۹۹هیوندایی هر چقدر که تو طراحی کابین خوب پیش میره ولی جلو پنچره رو با اون چراغ های بدفرمش خراب میکنه
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹داخلش خیلی قشنگ شده طراحی خارجی هم خوبه ولی نمیدونم چرا همه برندها جدیدا جلو پنجره هاشون اینطوری شده
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹اون نسلهای اول توش مثل اسباب بازی بود. ix55 همینطور. اما الان خیلی بهتر شدن.
Sina
۱۵ خرداد ۱۳۹۹همه چیز خوب و شسته رفته داخل ماشین زیبا و دکمه ها راحت و قابل دسترس
سورنتو رو به این ترجیح میدم البته نظر شخصی نه اینکه بگم بهتره
فقط فقط چرا دسته دنده رو توی هر دو مدل برداشتین
بابا همه مشتریا و تست کننده ها از بودن جعبه دنده دکمه ای یا چرخشی به جای دسته دنده شکایت دارن بازم نمیدونم چه مریضیه دوباره میذارن برای ماشیناشون
نمیدوم این چه عادتیه که شرکتها توی هر ماشینی که میدن بیرون بازم یه جای کارو باید خراب کنن
Abbas.Lambo
۱۵ خرداد ۱۳۹۹اونا پلت فرم عوض میکنن میگن فیس لیفت،ما هم چراغ عوض میکنیم میگیم ماشین جدید.
کیا و هیوندای در کل تو بحث طراحی کابین عالی کار میکنن،ظاهر بیرونشم که نسبت به قبل فیس لیفت خیلی بهتر شده،هیبریدیشم که میاد هنوز بهتر
R
۱۵ خرداد ۱۳۹۹از ix 55 خبری نیست؟ نسل جدید نمیاد یا هیوندای کنارش گذاشت؟ اون که یه سطح بالاتر از سانتافه بود
Amir
۱۵ خرداد ۱۳۹۹هیوندای تولید ix55 رو چند سال پیش متوقف کرد و سال قبل با معرفی پالیسید دوباره به سگمنت شاسی بلندهای فول سایز ۷ نفره وارد شد.
Farzad
۱۵ خرداد ۱۳۹۹این طرحان جدید انگار یه چیزیشون میشه !!
قبلا یه وجه تمایزی با چینی ها داشت ، الان دیگه کاملا طراحیش چینی شده .
MASIHA
۱۵ خرداد ۱۳۹۹زود باش هیوندای!!!
بیشتر زور بزن اره
چراغارو کوچیک تر کن آفرین
تا این که بلاخره نقطه بشن!!!!!!!!!!!!!!
از 2007 به بعد سیر نزولی محبوبیت طراخی سانتافه شروع شد
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹سانتافه جدید نسبت به مدل قبلی کاملاً متفاوت بوده هرچند با نسل جدید این خودرو روبرو نیستیم
وقتی همه چیزش تغییر میکنه نسل جدیده چه اصراری دارین نسل جدید نیست
به زودی هیوندای هرسال نسل ماشیناشو عوض میکنه ? بعدش میگه تغییرات کوچک میان دوره ای
پارسالم آزرارو کامل عوض کرد گفت چون پلتفرمش هونه نسل جدید نیست خب این که پلتفرمشم کاملا تغییر کرده
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۳۹۹در عکس از نمای جلو ، دستتون را بگذارید روی دیلایتهای بالایی و ببینید چه حالتی پیدا میکنه چراغهای چسبیده به جلو پنجره ، فکر میکنم جالب باشه .
دکمهای کردن دنده هم به نظرم مسخره میاد و ای کاش بقیه خودروسازان نکنند از این کارها و بعد از مدتی تبش بخوابه و مُد نشه .
erfn
۱۵ خرداد ۱۳۹۹اینتریورش جالبه
Behrouz. anzali
۱۵ خرداد ۱۳۹۹داخل کابین خیلی جالب شده نمای بیرون هم دیگه سلیقه ای هست خوب از اب در نیومده
Hadi
۱۵ خرداد ۱۳۹۹بهتر از قبل شده…
مخصوصاً جلوش…
Omid622
۱۵ خرداد ۱۳۹۹نمای داخلیش خیلی بهتر شده اما نمای جلو ماشین افتضاحه واصلا با نمای داخلی همخونی نداره
احمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹شاهکار و بی نظیر تولید کرده یه عده ام منتقد نیستند از حسادت نظر میدن تو خوبی تو
net
۱۶ خرداد ۱۳۹۹چراغ باریک جلو بالای جلوپنجره و چراغ جلو داخل جلوپنجره خیلی مسخره و زشت هست.اگر نوار قرمز چراغ متصل عقب نداشت و چراغ عقب متصل نبود قشنگتر میشد .اگر نوار قرمز سپر عقب نداشت قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست سپر عقب داشت قشنگتر میشد.رینگش زیبا نیست .طراحی داخلی داشبورد و کنسول نسبتا خوبه.
سانتافه اسپرت نسل سوم فیس لیفت ۲۰۱۷ زیباترین نسل سانتافه هست و در ایران و جهان خیلی فروش کرده
امین
۱۷ خرداد ۱۳۹۹با یک فیس لیفت حساب شده و دقیق چنان ارتقا دادست طراحی ماشین رو که در نگاه اول تغییرات خیلی بیشتر از اون چیزی که انجام شده به چشم میاد. ولی در واقع یک فیسلیفت ماژور بسیار عالی هست
آفرین به هنر تیم طراحی
برای تمام دوستان و همراهان عشق ماشین در پدال آرزوی داشتن ماشینهای خوب دنیا رو دارم