تنها چند روز پس از معرفی رسمی جدیدترین نسل هیوندای i10، این خودروساز کرهای از نسخهی اسپورت i10 N Line در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی کرد. شاید این خودرو از نوع کاملاً اسپورت و پرچمدار N نباشد اما قطعاً توجهات را به خود جلب میکند.
با معرفی مدل i10 N Line هماکنون ۴ مدل در سبد محصولات هیوندای با پسوند N Line وجود دارد. سه خودروی دیگر معرفی شده با این تریم عبارتاند از i30 هاچبک، i30 فست بک و توسان شاسیبلند؛ اما ۱۰ N Line هم از فلسفهی طراحی مشابهی پیروی کرده و دارای کابین و ظاهری اسپورت تر و پیشرانهای انحصاری است.
خب بیایید با پیشرانهها آغاز کنیم. هیوندای i10 N Line را میتوان با پیشرانهی انحصاری ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی T-GDi سفارش داد. این نیروگاه کوچک قدرت ۹۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۱ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری میکند. مشتریان اگر خواهان مدلی کمرمقتر باشند میتوانند نیروگاه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری با خروجی ۸۲ اسبی و گشتاور ۱۱۸ نیوتون متری را انتخاب کنند. این پیشرانه با گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک جفت می شود.
اما تفاوتهای ظاهری زیادی بین i10 N Line و نمونههای استاندارد وجود دارد. برای مثال در بخش جلوی این خودرو دیلایت های جدیدی وجود دارد. همچنین جلوپنجرهی خودرو دارای عناصر قرمزرنگ است تا بر ماهیت اسپورت i10 N Line تأکید شده باشد. از دیگر موارد میتوان به جزئیات قرمز زیر سپر و اطراف مه شکنها اشاره کرد.
سروش
۲۱ شهریور ۱۳۹۸سوال من اینه که برای این کلاس موتور قوی، اسپورت و شتاب چه اهمیتی میتونه داشته باشه؟
وقتی مدل ضعیف تر با قیمت خیلی کمتر همون کاربرد رو داره. کسی با این مسافرت میره؟ یا یه ماشین باز علاقه ای به این کلاس داره؟ شاید چیزی رو نمی دونم
علیx76
۲۱ شهریور ۱۳۹۸میتونه برای شهر هایی که سربالایی زیاد و سنگین دارن مفید باشه
مثلا بعضی از بزرگراه های تهران شیب عجیب و طولانی دارن
اگه مدل عادی با دنده۲ بره ، مدل توربو با دنده ۳ میره
هم فشار و استهلاک موتور میاد پایین ، هم اطمینان خاطر راننده بیشتره
ضمن اینکه مخاطب این کلاس خودرو ها بیشتر جوونا هستن و کسی از شتاب بیشتر بدش نمیاد
مهردادكمال
۲۱ شهریور ۱۳۹۸خوشم نیومد