اندکی پس از پیشنمایش جنسیس GV60، حالا این کراساوور الکتریکی بهطور کامل معرفی و مشخصات آن اعلام شده است. این خودرو مثل کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ روی پلتفرم E-GMP گروه هیوندای ساخته شده و در نسخههای مختلف محرک عقب، چهارچرخ محرک و پرفورمنس ارائه میشود. همهٔ این نسخهها به یک پکیج باطری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند اما نسخهٔ پایه فقط یک موتور الکتریکی در عقب دارد که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در همین حال، نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد به دو موتور الکتریکی مجهز است که جلویی ۲۱۴ اسب بخار و عقبی ۹۹ اسب بخار قدرت داشته و مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخها تحویل میدهند. جنسیس برد نسخهٔ محرک عقب را ۴۵۰ کیلومتر و نسخهٔ چهارچرخ محرک استاندارد را ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.
نسخهٔ پرفورمنس بالا رده اما در هردو محور به موتورهای ۲۱۴ اسب بخاری مجهز است که مجموعاً ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. برد این نسخه ۳۷۰ کیلومتر است اما در عوض وقتی حالت بوست آن فعال شود میتواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است.
GV60 اولین محصول جنسیس است که به سیستمی بنام طراحی فعال صدا مجهز شده است. این سیستم بسته به حالت رانندگی، صداهای مختلفی را از بلندگوها پخش میکند. همچنین راننده میتواند برای این سیستم از بین حالتهای Futuristic (پخش صدای نرم و اسپرت)، G-Engine (صدایی شبیه پیشرانهٔ درونسوز) و E-Motor (بازسازی صدای موتورهای خودرو) یکی را انتخاب کنند. این ماشین همچنین بهصورت استاندارد به تکنولوژی فعال کنترل سروصدای جاده هم مجهز است.
جنسیس کراساوور الکتریکی خود را به دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی و سیستم کنترل الکترونیکی پیشنمایشی تعلیق مجهز کرده که دومی با استفاده از دوربین جلو و سیستم ناوبری، مواردی مثل سرعتگیرها را تشخیص داده و تعلیق را زودتر تنظیم میکند. نسخههای چهارچرخ محرک نیز از سیستم قطع کننده بهره میبرند که میتواند با توجه به شرایط رانندگی، موتور و شافتهای انتقال نیرو را قطع یا وصل کند. این یعنی راننده میتواند خودرو را آزادانه بین حالتهای محرک عقب یا چهارچرخ محرک جابجا کند.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب GV60 برخورداری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ ۳۵۰ کیلوواتی فوقسریع را فراهم میکند. این یعنی میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ کرد. در داخل این خودرو نیز نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جنسیس ارائه شده که محتوا را بهطور یکپارچه در نمایشگر لمسی مرکزی، صفحه آمپر دیجیتالی و هدآپ دیسپلی به نمایش درمیآورد. این همچنین اولین جنسیسی است که به سیستم صوتی B&O با ۱۷ بلندگو مجهز شده است.
در بخش ایمنی هم مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم خروج ایمن، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار توجه راننده، دستیار نوربالا، کروز کنترل هوشمند، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار رانندگی بزرگراه، سیستم دید اطراف و… بهصورت استاندارد برای GV60 ارائه شده است. این خودرو همچنین از قابلیت منحصربهفرد تشخیص چهره هم برخوردار است که با تشخیص چهرهٔ راننده، درها را باز یا قفل میکند.
هرچند شاید GV60 در ظاهر خودروی جمعوجوری به نظر برسد اما ۴,۵۱۵ میلیمتر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۹۰۰ میلیمتر است. خریداران میتوانند برای این کراساوور الکتریکی از بین ۱۱ رنگ بیرونی مختلف یکی را انتخاب کنند که چهار نمونه از این رنگها برای اولین بار است که توسط جنسیس ارائه میشوند. این برند لوکس کرهای هنوز زمان عرضه و قیمت GV60 را اعلام نکرده است.
Aran+Milan
۹ مهر ۱۴۰۰جلوش یکمی زشت نیست?
Reza Waffen SS
۹ مهر ۱۴۰۰نسبت به الکتریکی های دیگه زیبام هستش
ممد ژانگولر
۹ مهر ۱۴۰۰سال دیگه در ایران خواهیم دید دارن زاپاسشو میدزدن 😁
Audi rs e_tron gt
۹ مهر ۱۴۰۰با احترام به سلایق شما
نه خیلی هم خوبه
محمد امین
۹ مهر ۱۴۰۰قبول کنید طراحی خیلی جذاب و جدیدی داره و طراحی داخلی اش هم عالی هست و درکلای خودش جزو بهترین ها است ، کافیه طراحی داخلی و خارجی اش رو با تسلا مدل y مقایسه کنید …
واقعا خوشم اومد ، حس میکنم همه چیزش کامله و بی نقص هست ، اما در عمل باید تست بشه و آزمون پس بده
ولی در کل خوشبین هستم
M.K karimi
۹ مهر ۱۴۰۰تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂
M.K karimi
۹ مهر ۱۴۰۰تسلا Y رو خوب اومدی … 👌👌😂
ولی بنظرم طراحیش خیلی اصالت خود جنسیس رو نداره ، یعنی خیلی زبان طراحی جنسیس توش بکار نرفته
مازیار
۹ مهر ۱۴۰۰بهتره بپذیریم که جنسیس دستکم از لحاظ ظاهری کارشو خوب انجام داده و هم داخل و هم خارجش خیلی زیبا و مدرن بنظر میرسه و احتمال اینکه به لحاظ فنی و کاربردی هم نمره قابل قبولی بگیره خیلی زیاده
پس در مجموع لایک👍
ناشناس
۹ مهر ۱۴۰۰زیباترین هیوندای 😍
Dayan5775
۹ مهر ۱۴۰۰طراحی داخلی و خارجیش خیلی جالبه
SS
۹ مهر ۱۴۰۰فقط نسخه الکتریکی داره یا درونسوز هم هست؟
مشخصاتش که خوبه باید دید قیمتش چقدره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ مهر ۱۴۰۰بین جنسیس ها g90 رو فقط دوست دارم، بقیه شون کلا یه جورین خصوصا این…
میثم
۹ مهر ۱۴۰۰ماشین الکتریکی اگه قراره با هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر راه بره
یا باید بشه تو ۵ دقیقه فول شارژش کرد در حد بنزین زدن
یا اگه بیشتر طول میکشه باید بتونه با یک بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر راه بره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ مهر ۱۴۰۰امکان نداره بشه این کلاسو جوری طراحی کرد که یا افتضاح نباشه یا خیلی اسپرت ، ولی جنسیس تونست یه طرحی کاملا جدید برای این کلاس ارائه مشخصات فنیشم خوبه و فکر کنم رقیب خوبی برای ایکس ۱ بشه
حسن
۹ مهر ۱۴۰۰ماشین برقی ماشین پاکه واین ماشین پاک وزیباست طراحی محشری داره
datsun
۹ مهر ۱۴۰۰آره خیلی پاکن ارواح عمه ایلان ماسک
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ مهر ۱۴۰۰“جنسیس همچنین این نسخه را به حالت دریفت هم مجهز کرده است”
یعنی کی ترغیب میشه با یه کراس اور الکتریکی دریفت بزنه؟!
میثم
۹ مهر ۱۴۰۰اصلا یه بخشی از لذت دریفت مال صدای انجین و اگزوز هستش که ماشین الکتریکی نداره
2 بار دریفت بزنه احتمالا باید یدک کش خبر کنه چون باتری خالی میکنه
اون ایده تویوتا کرولا که موتور درونسوزش با هیدروژن کار میکنه خیلی عالیه، هم پاکه هم لذت رانندگی رو فدا نکرده
Mohsen990
۱۰ مهر ۱۴۰۰ماشینه خوبیه جنسیس با این ماشین برای رقبا خط ونشون کشیده.کلا هیوندا با برند جنسیس خوب داره پیشرفت میکنه.آینده خوبی پیشروی هیوندا وجنسیس هستش.
محمد مختاری آذر
۱۰ مهر ۱۴۰۰یک مقدار طراحی نا متناسبی داره اصلا متوازن نیست قطعا گزینه های دیگری نیز وجود دارد مثلا بی ام و IX
آریا ماشین
۱۲ مهر ۱۴۰۰الان که دقت میکنم طراحیش نسبت به زمان پیش نمایش دلنشین تره
اون زمان خیلی برام زشت بود یعنی افتخاری که g80 و gv80 برا جنسیس آورده بودن رو داشت نابود میکرد
ولی الان زیبا تره اما جایزه ساده ترین کابین تاریخ صنعت خودرو هم میرسه به همین gv60 ، اصلا کابین در حد یک خودروی لوکس رو نداره مقایسه کنین با کابین g80 و g90
سپهر
۱۳ دی ۱۴۰۰عالی اصلا جنسیس جدید ها یه چیز دیگه مخصوصن از اونجاش خوشم اومدش که قفل چهره داره ولی قیافش زیاد جالب نیست
سپهر
۱۳ دی ۱۴۰۰عالی جنسیس جدید ها یه چیز دیگه مخصوصن از اونجاش خوشم اومدش که قفل چهره داره ولی قیافش زیاد جالب نیست