کیا و هیوندای قبلاً با کراساوورهای EV6 و آیونیک ۵ حسابی توجهات را به خود جلب کردند و حالا نوبت به برند جنسیس رسیده تا نشان دهد که با پلتفرم الکتریکی E-GMP این گروه چهکار میتواند انجام دهد. GV60 معماری شاسی و قوای محرکه خود را از برادرانش گرفته اما این یک جنسیس است و در سطح بالاتری از بازار قرار میگیرد. پس بیایید ببینیم این کراساوور جدید کرهای روی کاغذ در برابر رقبای لوکس خود چگونه است و آیا میتواند حریف آنها شود یا نه. ازآنجاییکه کراساوورها محبوبترین خودروهای بازار هستند، در بین مدلهای الکتریکی هم در این بخش از نظر اندازه و قیمت تنوع بیشتری نسبت به سایر کلاسها وجود دارد اما خودروهایی که در این مطلب انتخاب کردهایم تقریباً همسطح و همرده GV60 هستند.
جنسیس GV60
بازهٔ قیمتی: ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۵۱۵ میلیمتر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲
ازآنجاییکه GV60 بر پایهٔ پلتفرم یکسانی با EV6 و آیونیک ۵ ساخته شده، در قوای محرکه هم با آنها اشتراک دارد. البته در اینجا همهٔ نسخهها به باطریهای ۷۷.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند و مدل پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره هم مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برد این دو نسخه به ترتیب ۴۵۰ و ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. در GV60 اما از قوای محرکهٔ ۵۷۶ اسب بخاری نسخهٔ پرچمدار کیا EV6 GT خبری نیست و قویترین نسخهٔ آن ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور را با ۳۷۰ کیلومتر برد ارائه میکند. همهٔ نسخهها از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی برخوردار هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را در کمتر از ۱۸ دقیقه شارژ میکند.
آئودی Q4 E-Tron
بازهٔ قیمتی: ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۵۸۸ میلیمتر
زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۱
آئودی Q4 E-Tron لوکسترین خودرویی است که بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکسواگن مشترک با خودروهایی مثل فولکسواگن ID.3، اشکودا انیاک و کوپرا بورن ساخته شده است. این خودرو در دو نسخهٔ معمولی و اسپرتبک ارائه میشود و از تکنولوژیهای قابلتوجهی مثل هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده مشابه مرسدس بنز S کلاس برخوردار است. نسخهٔ پایه این کراساوور الکتریکی Q4 35 نام داشته و به باطری ۵۲ کیلووات ساعتی و موتور ۱۶۸ اسب بخاری مجهز است که برد ۳۳۵ کیلومتری و شتاب صفرتاصد ۹ ثانیهای را فراهم میکند. نسخهٔ پایه در ایالاتمتحده اما Q4 40 است که از باطری بزرگتر ۷۷ کیلووات ساعتی و موتور قویتر ۲۰۱ اسب بخاری بهره میبرد، ۵۱۰ کیلومتر برد دارد و ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. دیگر نسخههای این ماشین هم شامل مدلهای دو موتوره Q4 45 کواترو ۲۶۱ اسب بخاری و Q4 50 کواترو ۲۹۵ اسب بخاری میشود. بااینحال، با شتاب ۶.۲ ثانیه، حتی سریعترین نسخه Q4 هم با توجه به استانداردهای خودروهای الکتریکی کُند محسوب میشود.
فورد موستانگ مکایی
بازهٔ قیمتی: ۴۳ تا ۶۵ هزار دلار
طول: ۴,۷۳۹ میلیمتر
زمان عرضه: اواخر ۲۰۲۰
برادر آیندهنگر موستانگ در آمار فروش نسخه بنزینی خود را پشت سر گذاشته و حتی اگر پیوند بین این دو نسخه ضعیف باشد، مکایی در نوع خود خودروی فوقالعادهای بوده و آنقدر جذاب هست که بر برند غیر لوکس خود غلبه کند. کراساوور الکتریکی فورد خودرویی خوش استایل و جادار با کابینی ساده به سبک تسلا است که تحت سلطه نمایشگر لمسی بزرگی بوده و هرچند شاید سواری آن بهاندازه محصولات پلتفرم MEB فولکسواگن پایدار و راحت نباشد اما رانندگی لذتبخشی دارد. خانواده مکایی با نسخه تک موتوره ۲۶۶ اسب بخاری آغاز میشود که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما در نسخه AWD پریمیوم دو موتوره با ۳۴۶ اسب بخار قدرت این زمان به ۴.۸ ثانیه میرسد. بهاندازه کافی سریع نیست؟ میتوانید سراغ مکایی GT با پکیج سفارشی پرفورمنس بروید که این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام میدهد.
پولستار ۲
بازهٔ قیمتی: ۴۶ تا ۵۰ هزار دلار
طول: ۴,۶۰۷ میلیمتر
زمان عرضه: اواسط ۲۰۲۰
این خودروی الکتریکی چهاردر بیشتر یک سدان است تا کراساوور اما با برند لوکس، ارتفاع زیاد از زمین و تکنولوژیهای پیشرفته زیر پوست خود، بهخوبی میتواند خریداران جنسیس GV60 را به تردید بیندازد. اصلیترین نسخهٔ این خودرو به یک موتور روی هر محور مجهز است که مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. برد این نسخه ۴۰۰ کیلومتر است اما کسانی که مایل باشند مقداری از پرفورمنس را قربانی کنند میتوانند سراغ مدل تک موتوره با ۲۳۱ اسب بخار قدرت بروند و برد را به ۴۳۰ کیلومتر افزایش دهند. همچنین کسانی که خواهان کراساووری الکتریکی از ولوو هستند اما به ظاهر پولستار ۲ علاقهای ندارند هم میتوانند XC40 ریشارژ یا نسخهٔ کوپهٔ آن یعنی C40 ریشارژ را انتخاب کنند.
تسلا مدل Y
بازهٔ قیمتی: ۵۴ تا ۶۱ هزار دلار
طول: ۴,۷۵۰ میلیمتر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۰
نسخه کراساوور سدان فوقالعاده محبوب تسلا مدل ۳ فقط از فضای سر بیشتر، فاصله بیشتر از زمین و آپشن صندلیهای ردیف سوم برخوردار است و در غیر از این موارد تقریباً با مدل ۳ یکسان است؛ اما برخلاف مدل ۳ که خانواده آن از مدل تک موتوره محرک عقب آغاز میشود، همه مدلهای مدل Y دو موتوره و چهارچرخ محرک هستند. خانوادهٔ مدل Y هم بسیار سادهتر بوده و فقط دو عضو دارد که اولی مدل ۵۴ هزار دلاری دوربرد با ۵۲۵ کیلومتر و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۸ ثانیه است. در نسخهٔ پرفورمنس اما شتاب به ۳.۵ ثانیه میرسد و برد به حدود ۴۸۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند.
مرسدس بنز EQB
بازهٔ قیمتی: ۵۷ تا ۶۷ هزار دلار (حدودی)
طول: ۴,۶۸۴ میلیمتر
زمان عرضه: اوایل ۲۰۲۲
برخلاف دیگر خودروهای این لیست که از ابتدا بهعنوان خودرویی الکتریکی ساخته شدهاند، DNA مرسدس بنز EQB به GLB درونسوز بازمیگردد. البته برای خریدارانی با بودجهٔ کمتر یا کسانی که به فضای زیادی نیاز ندارند، EQA میتواند گزینهٔ بهتری باشد اما EQB رقیب طبیعیتری برای GV60 محسوب میشود. همراه با مدل Y، این خودرو تنها کراساوور بازار با ظرفیت حمل هفت نفر است اما نباید انتظار داشت که مردان NBA بتوانند در صندلیهای ردیف سوم آن بنشینند. مرسدس بنز هنوز لیست کامل نسخهها و مدلهای EQB را اعلام نکرده اما بسته به بازار، امکان انتخاب از بین مدلهای محرک جلو و چهارچرخ محرک و همینطور قدرتها و باطریهای گوناگون وجود خواهد داشت. EQB350 4Matic که فعلاً برای عرضه در اروپا اعلام شده به دو موتور با مجموع قدرت ۲۸۸ اسب بخار مجهز است که شتاب صفرتاصد حدود ۶.۲ ثانیه را فراهم میکنند و با هر بار شارژ ۴۲۰ کیلومتر را طی میکنند. نسخهٔ تک موتورهٔ EQB250 هم با تنها ۱۸۷ اسب بخار قدرت قابل خریداری خواهد بود.
AMG GT R
۱۰ مهر ۱۴۰۰EQB و Q4e tron بهترین هستن بسیار زیباتر از جنسیس هستن و کاربردی تر
با مهربونی جهان زیباتره
۱۰ مهر ۱۴۰۰در صورتی ک حمل و نقل الکتریکی شود بهترین راه تامین برق . برق هسته ای است اونوقت اونایی ک می خواستند زمین رو جای پاک تری برای زندگی کنند این سیاره رو به مخزن زباله هسته ای تبدیل میکنند
گزینه ای مثل LPG خیلی بهتر بود
حشمت ۰۲۱
۱۰ مهر ۱۴۰۰خورشید به اون عظمت پاک وبی پایان، صفحات خورشیدی با بازده ۸۰ درصد دارن تولید میشن
از اون ور دارن رو همجوشی پایدار هسته ای کار میکنن که با یه بار مصرف سوخت تا زمانی که لازم باشه انرژی تولید کنه
مقالات روز و اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید تا بدونید دنیا داره چه پیشرفتی میکنه
مهدی موتور
۱۰ مهر ۱۴۰۰خدا وکیلی به ۸۰ درصد رسیده؟
بهزاد
۱۰ مهر ۱۴۰۰ایشان چشم بسته غیب گفتن.
پنلهای نسل جدید بازدهی حدود ۲۰ درصد دارند که گران بوده و فعلا بسیاری از کشورها به خاطر هزینه ها توان به کار بردن نیروگاه های خورشیدی را ندارند.
با مهربونی جهان زیباتره
۱۰ مهر ۱۴۰۰صفحات خورشیدی اولا خیلی گران هستند دوما نگهداریشون خیلی دشواره بعدشم کجا خوندی 80 درصد بازدهی داره
مهرداد
۱۱ مهر ۱۴۰۰دوست عزیز همون مقالاتی که میگین نرید از وبلاگ دری وری مطالعه کنین. بهترین پنل ها خورشیدی که روی ماهواره ها و فضاپیما ها نصب میشن و بی نهایت گرون تموم میشن و آسیب پذیری بیشتری دارن 47 درصد بازدهی دارن (تازه توی فضا که بخاطر نبود جو شرایط خیلی بهتره) و روی پنل هایی کار میکنن که تا 20 سال دیگه به حدود 52 درصد برسن. همجوشی هم درسته فوق العادست ولی اونم نیاز به سوخت رسانی ممتد داره و در واقع دوتریوم اینجکت میشه و تریتیوم از برخورد نوترون با بلانکت های لیتیوم6 حاصل میشه. و مثلا مثل شکاف نیست که هر 12 ماهیا 18 ماه سوخت گذاری شه. اصلا یعنی چی که با یکبار مصرف سوخت تا زمانیکه لازم باشه کار میکنه ! ضمنا این یه جوک شده بین کسایی که پیگیری میکنن که از 60 سال پیش همواره قرار بوده 20 سال دیگه فیوژن عملی بشه و در آینده هم همینه تا تحولی ایجاد شه.
akrh78
۱۰ مهر ۱۴۰۰فرم مرسدس منو یاد اون بی ام و میندازه که بهش میگن clown shoe جنسیس هم طراحی بچگانه ای داره اصلا پخته نیست برعکس ائودی رو نگاه کنین ابهت میباره ازش
Audi rs e_tron gt
۱۰ مهر ۱۴۰۰تو این لیست تسلا مدل y,آئودی q4 etron,مرسدس eqb رو بیشتر از بقیه دوست دارم
Silent
۱۰ مهر ۱۴۰۰https://www.youtube.com/watch?v=C7qDGPivAOs
aventador svj lamborghini 2021 VS TESLA PLAID
سریعترین تولیدی لامبو با این همه خط و خطوط روی بدنه و 500 هزار دلار
سدان4 در تسلا با دانش سیلکن ولی 120 هزار تا
Audi rs e_tron gt
۱۰ مهر ۱۴۰۰بله بعد یخورده بچه ها جمع شدن اینجا تو این سایت به تسلا بد می گن
تسلا s plaid را واقعا بشدت عاااااااااششششششششقققشششششم
به جرئت می گم این ماشین افسانه ای یکی از بهترین ماشین های دنیاست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰اوهوم بعدش اونوقت توی یه پیست ۷ دیقه ای اختلافشون چقدره ؟ آها ۴۵ ثانیه ، ۲ دهم ثانیه کسی رو به جایی نرسونده ولی روی ۴۵ ثانیه میشه فکر کرد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰تو رده قیمتی واقعا سختیه ولی به نظرم نسبت به خودش و برندش واقعا توی سگمنتش خوب عمل کرده
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۰ مهر ۱۴۰۰نکنه جالب استایل سنتی eqb که بیشتر شبیه یه قد بلند واقعیه بقیه تو بهترین حالت حس هاچبک میدن!
بنظرم زیبا ترین شون هم پولستار و بد قواره ترین هم مدل y هست.
GT
۱۰ مهر ۱۴۰۰1. EQB
2. پولستار ۲
3. موستانگ مک ای
4. Q4 e tron
5. جنسیس GV60
6. مدل Y
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ مهر ۱۴۰۰منم باهات همنظرم ولی آئودی توی اولویتام یه رده بالاتر از فورده
میثم
۱۰ مهر ۱۴۰۰جنسیس و تسلا از همه بهتر بودن
موستانگ که اصالتشو برد زیر سوال
آئودی که تو کف پلتفرم تسلا است
مرسدس بعد از جنسیس و تسلا گزینه مناسبیه
ولی من از فرم پولستار از همه بیشتر خوشم اومد
Erfan
۱۰ مهر ۱۴۰۰پولستار تو بین اینا از نظر من هم زیباتره هم طراحی خاص تری داره در حالت دوم هم مرسدس EQB میتونه گزینه مناسبی باشه، ولی این جنسیس هم واقعا ماشین خوبی بنظر میاد. 👌
نادر
۱۰ مهر ۱۴۰۰چقدر این مدل مرسدس بنز زشت و بیریخت و نچسبه در مقایسه با مثلا ائودی و هیوندای
Karl Benz
۱۰ مهر ۱۴۰۰۱. مک ایی
۲. مدل Y
۳. پولستار ۲
۴. مرسدس EQB
۵. آئودی Q4 E_tron
۶. جنسیس GV60
Reza Waffen SS
۱۰ مهر ۱۴۰۰1. مرسدس EQB
2. آئودی Q4 E_tron
3. مدل Y
4. مک ایی
5. جنسیس GV60
6. پولستار ۲
درستش اینه
حسن
۱۰ مهر ۱۴۰۰اینجا جنسیس اقایی میکنه خیللی مدرن طراحی شده بعد ازجنسیس تسلا بعدازتسلااعودی وچقدر این ماشین پیره مردا بنز نچسب وبی ریخته
Reza Waffen SS
۱۰ مهر ۱۴۰۰اول آلمان بعدش کره
پارسا
۱۱ مهر ۱۴۰۰مک ای و پولستار بهتر از بقیه هستن ، ای کیو بی هم لوکس تر از بقیه هست و با وجود ۷ نفره بودنش برای خانواده ها گزینه خوبیه
England
۱۲ مهر ۱۴۰۰قیمت هیوندای بالاست به نسبت رقبای مطرحش
آریا ماشین
۱۷ مهر ۱۴۰۰فورد مک-ای و تسلا در این کلاس نمیتونن باشن چون بحث کراس اوور های ساب کامپکت الکتریکی ” لوکس ” هست
مرسدس هم به نظرم در این کلاس نیست هم از نظر ابعاد و شکل و ظرفیت نفرات
میمونه جنسیس و آئودی و پولستار
پولستار و آئودی پرفورمنس سطح پایین تری دارن به همین دلیل انتخابم جنسیس gv60 هست به نظرم در کلاسش بهترینه
طراحی آینده نگرانه ، پرفورمنس قابل قبول ، شارژ سریع
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰خیلی خوبه که جنسیس تا اینجا خودش رو کشونده بالا تا با بزرگترین ها مقایسه بشه اما این نسل به نظرم هنوز کار داره تا به بزرگهاش برسه
شاید از نسخه های قدیمتر بهتر باشه
اما اونقدر پخته نشده که با جدیدترین ها بخواد مقایسه بشه
Sepehr
۲۱ دی ۱۴۰۰بنطر من جنسیس بهتره و ۵۰ هزار دلار ۲ میلیارد میشه ارزون نسبت به این باحالیش