هیوندای الانترا GT جدید از بهار امسال (بهار ۹۶) وارد بازار آمریکا شده و رقابت خود را با نسخههای هاچبک شورولت کروز و هوندا سیویک آغاز خواهد کرد. این کرهای جویای نام در مدل ۲۰۱۸ ظاهر تروتازهای داشته و از قوای فنی بهروزرسانی شده سود میبرد و امیدوار است بتواند جایگاه مناسبی میان رقبا بدست آورد.
طراحی آن با سبک اروپایی انجام شده و قرابت زیادی با نسل آینده هیوندای i30 دارد. طبق ادعای کمپانی، ابعاد بدنه در مقایسه با نسل پیش از خود طویلتر، عریضتر و کمارتفاعتر شده است. همانند سایر مدلها جلوپنجره عمودی پیشین جای خود را به نمونه شش ضلعی جدید با طرح آبشاری داده و نمای مدرنی به دماغه خودرو میبخشد. چراغهای باریک و کشیده جلو نیز به خوبی با کاپوت بلند و کشیده و نیز خطوط روی بدنه تکمیل میشوند.
بهمنظور بهبود پویایی رانندگی، فولاد مقاوم مورداستفاده در شاکله اصلی خودرو را به دو برابر افزایش دادهاند. نتیجه نهایی نیز طبق گفتههای هیوندای با وجود کاهش وزن ۶۱ پوندی (۲۷.۶ کیلوگرمی)، ۲۲ درصد مقاومتر است.
قلب الانترا GT همان بلوک ۲ لیتری چهار سیلندر خطی سابق است. حداکثر توان خروجی از ۱۷۳ اسب بخار قبلی به ۱۶۲ اسب بخار تقلیل پیدا کرده و از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی یا خودکار به محور محرک میرسد.
مدلهای اسپرت از پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر با توان و گشتاور به ترتیب ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتونمتر به همراه جعبهدنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه خودکار استفاده میکنند. در محور عقب بجای تعلیق میل پیچشی سابق نمونه چنداتصالی کاملاً مستقل به چشم میخورد. رینگهای ۱۸ اینچی (جایگزین انواع ۱۷ اینچی سابق) و دیسک ترمزهای بزرگتر در جلو و عقب هم از دیگر ویژگیهای آن هستند.
داخل اتاق فضای کاملاً تازهای منتظرتان است. از تجهیزات و ویژگیهای این قسمت میتوان به سامانه اطلاعات و سرگرمی کاربردیتر، قرارگیری صفحهنمایش ۸ اینچی لمسی جدید در بالاترین نقطه کنسول جلو و پشتیبانی از رهیاب و نمایش ترافیک، اپل کارپلی، آندروید اتو، شارژر بیسیم تلفن همراه، تهویه هوای دو منطقهای و سامانههای ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار باقابلیت تشخیص عابر پیاده، کمکی حفظ خط حرکت، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور از عقب و کروز کنترل انطباقی مجهز به استارت/استاپ اشاره کرد. فناوری استارت و تهویه از راه دور (Remote Start with Climate Control) امکان روشن کردن پیشرانه و نیز یخزدای عقب و آینههای جانبی گرم شونده را پیش از ورود به خودرو فراهم میسازد. همچنین میتوان از طریق اَلِکسا (Alexa) دمای داخل خودرو را قبل از سوارشدن تنظیم کرد.
ace
۲۷ بهمن ۱۳۹۵عاشق این فناوری Alexa هستم. زمستونا بعضی اوقات تو ماشین از سرما قندیل میبندی.
فرشاد سجادیان
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ماشین زیبا و جذابیه، قدرت و امکاناتشم رضایت بخشه، خوشم میاد ازش، اما وقتی پای هوندا سیویک هاچبک وسط باشه، جذایت الانترا GT برام کمرنگ میشه تا حدودی.
Mahdi DODGE
۲۷ بهمن ۱۳۹۵هیوندا خوب پیشرفت کرده
به نظر ماشین کم نقصی میاد
sina
۲۷ بهمن ۱۳۹۵پشتش مثل گلف نیست؟؟
فرامرز
۲۸ بهمن ۱۳۹۵پشتش کلا شبیه ریو جدید هست که یه کلاس از این کوچیکتره. البته این دو کمپانی شریک هستن. کلیات بدنه خودرو هم خیلی شبیه پژو ۳۰۸ هست
ali
۲۷ بهمن ۱۳۹۵این که همش کپی شده؟
عجب!!!
چینی ها و کره ای ها به هیچ چیز رحم نمیکنند
amin
۲۸ بهمن ۱۳۹۵با گیربکس 6 سرعته دستیش بیاد ایران در سبد آرزوهای من قرار میگیره .شاید هیچوقت تو سبد خرید نتونه بره چون فکر کنم شروع قیمتش از 150 به بالا بشه
soroush
۲۸ بهمن ۱۳۹۵جلوش ترکیب آئودی و اینفینیتی
عقبش کپی از گلف
از بغل شکل 308
جلو داشبورد هم آئودی
پویا
۸ اسفند ۱۳۹۵فقط نشستیم میگیم شبیه فلان ماشینه و…ما صدسال دیگه هم به گرد پای کره ای ها نمیرسیم،بنظر من صنعت خودرو سازی هیوندا الان هیچی کمتر از تویوتا و هوندا و…نداره،بالاخره هرکمبودی که داشتن الان دیگه سال ها گذشته و علم شو یادگرفتن و دارن روز به روزجلوتر میرن و از هیچ کشوری عقب نیستن،ایران هم روز به روز داره جلو میره ولی نه در علم خودرو سازی بلکه در تولید لگن سازی،بخدا همین چینیا هم از ما خیلی جلوترن