اگر میخواهید بدانید که طراحی جدید کراس اوور شرکت شما چه قدر موفق بوده است، میتوانید از گوگل بپرسید. شاید برای شما هم عجیب باشد که خودروی توسان ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ جستجوی خودرویی برتر کاربران اینترنت در سال گذشته بود. خطوط تیز و اندازه درست آنها این خودرو را متمایز کرده و یقیناً رضایت شمار زیادی از مشتریان را به همراه خواهد داشت.
همانطور که از پسوند Eco این مدل انتظار میرود، مصرف سوخت آن نسبت به دیگر نسخهها میبایست کمتر باشد. اما ممکن است این واژه برای بسیاری، تنها یک پارامتر ساده باشد که با تغییر ترکیب گیربکس و موتور تحقق مییابد و توسان هم تقریباً از همین استراتژی استفاده کرده است. مزیتها:موتور چهار سیلندری ۱.۶ لیتری توربوشارژ یکی از نقاط قوت توسان میباشد. توانایی تولید توان ۱۷۵ اسب بخاری به همراه تورک ۲۶۵ نیوتن متری در دور ۱۵۰۰ rpm برای یک کراس اوور کوچک ۱۵۳۰ کیلوگرمی یک مزیت بزرگ محسوب میشود. انتقال توان شاید خیلی به نرمی صورت نپذیرد ولی در عوض شتابگیریهای سریع توسان، این مشکل خیلی به چشم نمیآید. هرچند این خودرو در کلاس خود کم مصرفترین خودرو نیست اما مصرف سوخت، ۹.۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکلهای شهری و ۷.۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه و جاده نوید یک خودروی کممصرف، همانطور که از نامش پیداست، را به ما میدهد. با عنایت به رسالت این خودرو، ما شاهد یک خودروی کممصرف درعینحال مناسب از نظر عملکردی هستیم.
باوجود بهکارگیری سیستم انتقال قدرت دو کلاچه با تکنولوژی بالا به همراه موتور ۱.۶ لیتری توربو، عملکرد گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DCT در درون شهر برای تعویض دندهها خیلی مناسب به نظر نمیرسد. برای سرعتهای شهری نسبت دندهها خوب نیست و حس عصبانیت از خودرو به راننده القا میشود. (یعنی دور موتور با توجه به نسبت دنده برای سرعتهای کم خیلی مناسب نیست) تعویض دنده در سرعتهای پایین با کمی سکته یا وقفه صورت میپذیرد، این در صورتی است که در شتابگیریهای سریع از وقفه خبری نیست. البته با کنترل دستی دنده این مشکل تا حدود زیادی برطرف میشود ولی راهحل مناسبی برای رانندگی روزمره نیست. هرچند که فضای داخلی این خودرو از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و همچنین جنس و سطوح موجود بسیار عالی تعبیه شدهاند ولی توسان اکو یک خودروی لوکس نیست و نباید انتظارات یک خودروی لوکس را از توسان داشت. روکش صندلیها بهقدر کافی مناسب هستند. پلاستیک موجود بر روی درها کمی شکننده احساس میشود و روکش روی فرمان این خودرو گویی از نسل ۹۰ میلادی خودروهای جنرال موتور الهام گرفته است. از دیدگاه کاربردی، همهچیز خوب و مناسب هستند ولی شما میتوانید با مقدار پول کمی بیشتر نسبت به قیمت پایه ۲۲۷۰۰ دلاری و ۲۶۵۷۰ دلاری مدل تست شده، برای خرید این خودرو تأمل بیشتری کنید. رقبای توسان اکو خودروهایی از قبیل فورد اسکیپ، هوندا CR-V، جیپ چروکی، کیا اسپرتیج، مزدا CX-5، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان قشقایی، سوبارو کراسترک، تویوتا RAV4، فولکسواگن تیگوان میباشند.
مهدی
۱۴ دی ۱۳۹۴دوست داشتنی به نظر میرسه ، فقط کسی می دونه کی وارد ایران میشه (منظورم پلاک ملیه)
Hitler
۱۴ دی ۱۳۹۴وارد شده
دویست میلیون ناقابل
من تو باما آگهیشو دیدم
REZA
۱۴ دی ۱۳۹۴132تومن قیمت زده-فول ترین مدلش بیشتر از 160 تومن نیست-هرکی قیمتشو 200 بگه صد در صد میخواد بخاطرجدید بودن طرحش گرون بفروشه
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۴واقعا اگه ۲۰۰ تومن باشه کدوم انسان شریفی x1 کم کارکرد ۲۰۱۳ یا حتی بی ام و ۳۲۰ کم کارکرد ۲۰۱۳ رو ول میکنه میره توسان بگیره
Hitler
۱۵ دی ۱۳۹۴اولین روزایی که رونمایی شد اومده بود 200 بود
من قیمت جدیدو چک نکرده بودم
الان نگا کردم بین 130تا 170آگهی کردن
کلا اینجا ما چیزی به نام عقل سلیم نداریم
american and japan
۱۵ دی ۱۳۹۴این سوال رو جدی می پرسم.شما 200 پول داشتی وااااااقعا میرفتی یه بی ام و ایکس وان اونم تازه دسته دوم میگرفتی با اندازه ای در حد لیفان x50؟؟؟ نه واقعا میخوام بدونم.200 میلیون پول بی زبون رو بدی فقط برای اینکه بقیه بگن بی ام و سواری؟وقتی توی چنین شرایطی قرار بگیری مطمئن باش اونم با هزینه های نگه داری بالای بی ام و و خدمات کمش در ایران هیچ وقت حاضر نمیشی همچین کاری بکنی
مهرداد شیدایی
۱۴ دی ۱۳۹۴به نظر میاد چشمه جوشان طراحی هیوندای داره کم آب میشه.
ali ayat
۱۴ دی ۱۳۹۴حالا اصلا چه ربطی داشت دوست عزیز هیج جا از مقاله راجب طراحی مورد بررسی قرار داده نشد ویه نگاه کوچیکی بهش شد بعدم دیگه این مدل طراحیش بد باشه تویوتا رافور با چراغ های لامپی عقب طراحیش خوبه؟!
REZA
۱۴ دی ۱۳۹۴توسان نسبت به نسل قبل ش فوق العاده شده.تازه تو عکس ها خوب مشخص نیست برید از نزدیک ببینیدش .از نزدیک 10 برابر عکس ها خوبتر شده.نسبت به قیمتش فوق العاده است
رضا
۱۴ دی ۱۳۹۴پیشرفت کره ای ها قابل ستایشه و نشون میده که تلاش بسیار زیادی انجام میدن
امیر
۱۴ دی ۱۳۹۴یه مشکیشو دیدم واقعا زیباست.به نظرم قشنگ تر از سانتافست.
CORVETTE Z06
۱۴ دی ۱۳۹۴آره صد در صد.
سعید
۱۴ دی ۱۳۹۴از الان تا عید بهترین فرصته برای خریدن اپتیما و اسپرتیج و توسان2014چون اینا قیافه جدیدشون میاد فیس قبلی همچین یکمی ارزون ماشه مثل الان سوناتا مدل 2015 قیمتش 160 تومنه ولی 2014 با کارکرد 17 هزار تا 117 میلیونه و به نظرم فیس 2014 این ماشینا خیلی هم خوشگل و معقوله
Mehrbod
۱۴ دی ۱۳۹۴معایب :
فرمان پلاستیک فشرده !!؟
صندلی پارچه ای !!
موتور شلوغ و بدچینش با اون فویل بدریخت عایق !!
LCD در اندازه گوشی موبایل !!؟
صفحه آمپر ساده و فاقد روح و اصالت !
نامناسب بودن جای عبور رول کمربند عقب !
مصرف بالا با پسوند Eco !!!؟؟؟؟
با یک طراحی فرم محور و مینیمالیستی خارجی و ضد کارکرد گرا(Anti Functionalism) و تضاد بین سبک آمریکایی و فرم های ژاپنی در طراحی داخلی ، به نسبت موفق شده فرم کلی عوام پسندی ارایه کند اما همه سرپوشی بر سرهم بندی ساختاری و عجله در تولید و سهم بازار است .
maha
۱۵ دی ۱۳۹۴تا حدودی قبول دارم
moein
۱۴ دی ۱۳۹۴جلو پنجرش که کپی سانتافه
طراحی بدون اصالت ( همه ی شاسی بلندای هیوندا داره شبیه هم می شه )
کیفیت نه چندان خوب در مقابل قیمت پرداختی
تاراشم مثل برادر چینیش کوچیک شده
مهم ترین قسمت رقباشن از جمله فورد اسکیپ. اوت لندر . چروکی.قشقایی .و نماینده های مزدا و هوندا
با این ستاره ها مگر می شود راه را گم کرد.
ali ayat
۱۴ دی ۱۳۹۴خیلی خوبه ولی این نسخه از این مدل زیاد جالب نشده ولی نسبت به تجربه ای که داشتم محصولات کیا موتورز جذاب تر و کمی کم اصطحلاک تر از این هیوندای هستند و در مقایسه بین یه اسپورتیج سری جدید با این مدل مطمئن باشید کیا با امتیاز بیشتری قبول میشه تا این مدل حالا کاری به طراحی بدنه اسپورتیج جدید ندارم ولی من اون طراحی بدنشو هم دوس دارم
maha
۱۵ دی ۱۳۹۴اسپورتیج که شبیه شاسی بلندای پژو شده
Kamran.k
۱۴ دی ۱۳۹۴در مقابل رقبایی که تو مقاله واسش معرفی شده به نظرتون شانسی واس موفقیت داره ؟ راو 4 اوتلندر هوندا CRV کجا و این کجا..
ali ayat
۱۵ دی ۱۳۹۴نه هرگز ژاپنی ها تو زدن شاسی بلند در هر اندازه و سگمتی عالین این مدل یه بازیچه به حساب میاد در قابلیت آفرود
ارمان
۱۴ دی ۱۳۹۴از نزدیک دیدمش بسیار شیک و مجلسی شده خیلی ماشین جالبی شده با این حال ترجیحا تنفس طبیعیش رو میپسندم
توربو رو هیوندا هنوز کار داره یه جنسیس کوپه 2000cc توربو هست داغونه اقا داغون
Ali.Q
۱۴ دی ۱۳۹۴واقعا هیوندای و کیا دارن خوب پیشرفت میکنن و شکی توش نیست
ولی یه لحظه رقیباشونو دیدم خندم گرفت ???
با این وجود هنوز کیفیت لازم رو برای مقابله با همون رقبا ندارن …
ولی من اسپرتیج جدید رو ترجیح میدم :) خاص تره
احمد باقری
۱۴ دی ۱۳۹۴باید قبول کرد که پیشرفت کره ای ها خیلی خوب بوده، ولی به هر حال، سرعت پیشرفت در زمینه تکنولوژی و استحکام اونا، کمتر از سرعت پیشرفت در طراحی و امکانات ماشین هست.
(*مهرداد*)
۱۴ دی ۱۳۹۴رقبا : crv …اسکیپ …راو۴….cx5 …هر کدومشون یه غول هستند …
maha
۱۵ دی ۱۳۹۴Rav4 الارقم کیفیت خوبش از لحاظ امکانات صفره.
american and japan
۱۵ دی ۱۳۹۴ببخشید مثلا شما چی میخواین که روی راو4 2016 نیست؟ظاهرشم که عالی شده.تازه اینایی که ایرانن سفارش خاورمیانه هستن اکثرا.شما چرم بوفالوی روی داشبورد راو4 های سفارش اروپا رو ببینی کافیه تا نظرت در موردش جلب بشه
Mehdi
۱۷ دی ۱۳۹۵من خودم کاسب ماشینم توسان خیلى از همه جهت از سانتافه بهتره البته فول هاش ، هم خوش فروش تره هم پر طرفدار تَر هم قیمتش از سانتافه کمتره .
ازش نمیشه انتظار موتور ۶ سیلندرو داشت ولى از لحاظ شتاب و سرعت از سانتافه و اسپرتج خیلى بهتره و امکانات خیلى بیشترى داره
کسى که میگه ب أم و بهتره ،قطعا بهتره ولى فقط تا ۲ مدل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بعدش ماهى ۱۰ ملیون خرجش بکنى اون وقت متوجه میشى ، پشیمون میشى .
پویا
۱۵ دی ۱۳۹۴عقب کپی برداری از الفارومو جولیتا جلو هم تقریبا همون سانتافه ۲۰۱۴
نادر
۱۵ دی ۱۳۹۴ای بابا. نگو کپی است. زشت است . مگه کره ای هام کپی میکنن……..
حالا اگه یک شرکت بدبخت چینی رفته بود و 4 تا طراح از ایتالیا اجاره کرده بود ویک موتور از ژاپن خریده بود و یک لگن ساخته بود. باید میدیدی ملت چیکارش میکردن.
نمیگم چینی ها ماشین سازنا. ولی خدایی اینا با تویوتا و هوندا و …..مقایسه نکنید.
یه سوال؟ خدایی اصلا یک بار سوار هوندا Cr-v شدی که ببینی چقدر با این هیوندای فرق میکنه ؟
E.k
۱۵ دی ۱۳۹۴تویوتا کیفیت خیلی خوبی داره ولی خیلیا میگن که امکانات رفاهی خیلی کمی داره،این نظر درسته ولی تویوتا معتقده که اپشن زیاد و بیخودی باعث کم شدن طول عمر ماشین و زود تر به خرج افتادن ماشین میشه
maha
۱۵ دی ۱۳۹۴ولی تو چند مقاله ی قبلی نوشته بود هیوندایی از لحاظ نیاز به تعمیر نسبت به قیمتش بهترینه، با اون همه آپشن!
E.k
۱۵ دی ۱۳۹۴بین رقبا نمیشه از راو 4 و چشم پوشی کرد درسته قیمتش بالاس اما به کیفیتش می ارزه من خودم اسپورتیج رو نسبت به توسان ترجیح میدم
gent
۱۵ دی ۱۳۹۴reza
agar dar iran 132 melyon has
bayad az iran be keshvarhaye digar sader konan
na az kore hend korvasi…..
ye negah be sayte hayundai bendaz ta ghimat bebini
shoma 132 melyon ro 2015 didi
alan 2016 has hatman shode 100 melyon
gent
۱۶ دی ۱۳۹۴in mashin dar biron az
iran
ba 5 sal fol garanti bedone kilometr
ba 65 ta abshen
ghesti 80 melyon has
farmonesh ham PLASTIKI nis charme
BAZICHE ham nis
masraf SOKHT 5l har 100
agar in mashin farda dar IRAN beshe 80 melyon – yani ghimate kompani az farda ghol mish va yki az behtarinha mishe
BMW. AUDI . VW. VA va gholhaye digar ba in ABSHEN bayad dar iran 3 barabar bedahi
ghimate in mashin az 80 melyon shoro mish va shodeh yki az por frosh tarin mashin da donya ensafan ba in shrayet bad ast
Nmayandegi iran shayad ye mashin dige be jaye tucson 130 melyon mifroshe ke.farmonesh plastiki va baziche has
bazi az afrad fekr mikonand khrabi havaye tehran az hamin mashin has
! shayad ham
علي
۱۶ دی ۱۳۹۴واقعاً این سایز اسمال سانتافه قابل مقایسه با اون رقبا غیر از اسپرتیج هست؟ یه دفعه بی ام و X3 بنز GLA رو هم باهاش مقایسه می کردین دیگه.هنوز مقایسه شروع نشده این بینوا بازندس
سیاوش سرمستی
۱ بهمن ۱۳۹۴شرکت هیوندای و کیا خودرو های خوبی ندارن
تنها خودرویی که بدرد میخوره (هیوندای آزرا گورانجور و هیوندای جنسیس سدان )بجز اینا هیچکدومش ارزش نداره