گرچه برخی از خودروها از مشهورترین و لوکسترین برندهای روز دنیا نبوده و مدعی برتری تام و تمام نیز نیستند، ولی به آن اندازه رضایت خاطر مشتریانشان را فراهم میآورند که دگرباره به خریدشان بیندیشند. شاید مدل توسان هیوندای را بتوان از این زمره بهحساب آورد؛ خودرویی که لوکس نیست و از توان آفرود چندانی هم برخوردار نیست و بالاتر اینکه، کیفیت و دوامش هم فروتر از همتایانی همچون تویوتا و هونداست، اما آنچه را که مشتری خواهان آن است در او به اعتدال مییابد؛ زیبایی نسبی، کیفیت نسبی و مهمتر از همه آپشن های رنگارنگ و بهایی درخور (البته بهجز کشورمان!)، همه اینها حتی مشکلپسندترین سلایق را نیز راضی نگاه میدارد، چه برسد به خریدار معمولی که توقع چندانی از او نمیرود.
خلاصه بررسی
امتیاز کلی این خودرو: ۴ از ۵
هیوندای توسان نیاز به معرفی چندانی ندارد، این خودرو یک کراس اوور کره ای است که نسبت به همتایانش از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.
نمای ظاهری
گرچه بیشتر بخشهای بدنه هیوندای توسان بدون تغییر مانده است ولی چند اصلاح جزئی که در آن صورت پذیرفته به نحو قابلتوجهی جاذبههای بصری را در آن بهبود بخشیده است. روی هم رفته، پروژکتورهای دوکاره چراغهای جلو که هماکنون به ویژگی استانداردی برای تمامی مدلهای آن درآمده و همچنین رینگهای آلومینیمی جدید، سیمای ظاهری آن را شیک تر نمودهاند.
کابین
با گام نهادن به درون کابین این خودرو،پیشرفتهای شایان توجهی را شاهد خواهیم بود. برای شروع میتوان به سامانه جدید GPS و سیستم صوتی آن اشاره کرد که به همراه صفحه نمایشگر اطلاعات – ۴.۲ اینچی و دوباره طراحی شده آن – عرضه میگردد. علاوه بر این، برای خلق حسی از تجمل در کابین، این امکان نیز فراهم است که هیوندای توسان پوشش چرمی قهوهایرنگی را هم دارا گردد. با این وجود، تجهیزاتی همچون اتصالات بلوتوث و نیز کنترلهای سیستم صوتی بر روی فرمان در تمامی مدلهای پایه این خودرو نیز ارائه میشود، که مطمئناً وجود همین تجهیزات، خریداران را شگفتزده خواهد نمود.
مهندسی
خریداران نسخه جدید هیوندای توسان ۲۰۱۵، از مزیت «سیستم هدایت انعطافپذیر» هیوندای بهره خواهند برد. در این سامانه سه حالت برای رانندگی وجود دارد که به راننده این اجازه را میدهد که سطوح متفاوت و متنوعی از راندن را تجربه نموده و بهترین بازخورد را در تناسب با محیط اطرافش به دست آورد.
آنچه که در این خودرو ارائه میشود
در حال حاضر، هیوندای توسان ۲۰۱۵ با هر دو پیشرانه ۲ و ۲.۴ لیتری عرضه شود. زمانی که موتور ۲ لیتری آن تنها قادر است توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۲ نیوتن متر را از خود ارائه دهد، پیشرانه ۲.۴ لیتری آن توانی برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۷ نیوتن متر را عرضه مینماید. بهای تیپهای گوناگون نمونه ۲ لیتری از ۶۹,۹۰۰ درهم شروع شده و به ۷۷,۹۰۰ درهم، در بالاترین تیپ آن، ختم میگردد. در حالی که، بهای ردههای متفاوت نمونه حجیمتر ۲.۴ لیتری، از ۷۵,۹۰۰ درهم برای مدل پایه تا ۹۷,۹۰۰ درهم برای مدل فول آن متغیر است.
جمعبندی
در کل، هیوندای توسان ۲۰۱۵، ارزش مناسبی را در قبال بهای پرداختی ارائه میدهد. با توجه به عرضه تجهیزات استانداردی همچون دریچههای تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و نیز رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، روی هم رفته، این خودرو از ظاهری بهتر، بهایی مناسبتر و همچنین تجهیزات بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود، تویوتا RAV4 برخوردار است.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»LED چراغهای عقب به نحو مرتبی به آن ضمیمه شده است.
حجم فراوانی از تجهیزات استاندارد در آن وجود دارد.
دریچههای تهویه مطبوع به کار رفته در بخش پشتی آن به شما این اطمینان را میدهد که از گزند گرما در امان بمانید ( در متن اصلی: کباب نشوید).
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTO MIDDLEEAST»
بیش از آنچه که انتظارش را دارید در کابین آن پلاستیکهای سخت را خواهید یافت.
مشخصات فنی
پیشرانه ۲ لیتری:
توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
پیشرانه ۲.۴ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
توان:۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نوع جعبهدنده: گیربکس ۶ سرعته (تیپ ترونیک)
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: اتصالات چندگانه
ابعاد
طول / عرض /ارتفاع: ۴۴۱۰/۱۸۲۰/۱۶۵۵ میلی متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۴۰ میلی متر
وزن: ۱۴۵۶-۱۵۹۸ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۵۵ R 18
ایمنی
۴ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA امریکا
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای امریکا (IIHS) نیز تست شد و در تمامی بخشها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلیها و همچنین برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود و تنها در تست همپوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP) نمره ضعیف (POOR) را به دست آورد.
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم کنترل پایداری خودرو ESP
سیستم ضد لغزش TCS
سیستم کنترل سرعت در سراشیبی DBC
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC
برخی از امکانات رفاهی این خودرو (نمونه فول آپشن)
سقف پاناروما به همراه سان روف
آینه جانبی مجهز به گرمکن با امکان تاشوندگی برقی
سیستم تهویه مطبوع دوگانه (DUAL) به همراه سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و IPOD به همراه ساب ووفر، آمپلی فایر،۲ عدد تیونر و ۴ عدد بلندگو
دارای کلید هوشمند (SMART KEY) و استارت دکمه ای
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ حالت
برفپاککن شیشه جلو مجهز به سیستم یخزدا
سنسور پارک روی سپرهای عقب
مجهز به شیشههای سولار
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی
سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (AUTO LIGHT)
مجهز به سنسور باران برای عملکرد اتوماتیک برف پاک کن
گرمکن صندلیهای جلو
مجهز به دوربین عقب با قابلیت نمایش روی آینه داخلی خودرو
آینه الکتروکرومیک (ECM)
کروز کنترل
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
قیمت
قیمت در ایران: ۱۶۲.۴ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۶۹,۹۰۰ الی ۷۹,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۲ لیتری)- ۷۵,۹۰۰ الی ۹۷,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۲.۴ لیتری)
[jwplayer mediaid=”۱۰۳۹۳۲″] [دانلود ویدئو]نوشته: سام کاویانی
مهدي
۱۴ مهر ۱۳۹۴جالبه همه توسان داشتن و جالب نبوده و انداختن دور،بنده خدا برای راه اندازی نویگیشن کمک میخواد هیچ کس صداش در نمیاد.
همین اخلاقهامون باعث شده جهان سوم باشیم و درجا بزنیم.
احسان
۲۲ اسفند ۱۳۹۴سلام برای بعضی دوستان متاسفم
بازم خیلی سایت ها دیدم درمورد این خودرو بد گفتن بازم باید نظر بدم
********************
دوستان عزیز نزدیک 1 سال ونیمه توسان داریم سفید پلاک منطقه
قشنگ براتون منفی و مثبتش هرچی باشه میگم
ولی اول بگم ماشین ما 21 هزارتا کارکرده
هیچ سرو صدایی خدایی نداره
اون دوستی که گفتن عقب ماشین صدا میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الیته نظرش برای سال 93 هست دوسال پیش الان نیس که بیاد بخونه نظرمو
تحت هیچ شرایطی ماشین عقبش صدا نمیده.
من مطمعنم اون صدایی که او ن آقا میگه به این دلیل میتونه باشه
ببیند من خودم بعضی توسان ها رو هم تست کردم همه اینطورین حتی برای فامیلم رو
وقتی از روی مانع با سرعت 20 به بالا رد بشید یا چاله
عقب ماشین انگار یه بطری آب معدنی یا آچار پیچ گوشتی هست هی صدا میخوره
اون میتونه چند چیز باشه!!!!
1-صندوق عقب ماشین جایی که لاستیک زاپاس مخفی میشه یه در داره اون در رو اروم بکشی باز میشه ولش بکنی محکم میره سر جاش برای همین اگر از یه جایی با سرعت رد بشی اون یکم پرت میشه بالا و میاد دوباره سر جاش البته به همین ساده گیا نیست پرت بشه
باید سرعتت و مانع خیلی زیاد و سخت باشه
2-توی لاستیک زاپاس آچار پیچ گوشتی و لوازمی باشه بخوره به رینگ لاستیک زاپاس صدا میده
دقیقا برای 3یا4 توسان رو تست کردم با مال خودمون اکثر مورد 1 بودش
مال ما مورد 1 و دو باهم بود
بعد یه نفر گفته ix35 همون اسم جدیدش توسان هست تعلیق عقبش حساسه
خخخ
برادر من مگه جنس مونثه که حساس باشه
هیچ ربطی به تعلیق نداره
****************
ببنید اسپرتج هم استفاده کردم نه برای خودم برای آشنایان بودش فقط یه دور چندکیلومتری باهاش زدیم
یه مثال هست میگه:ماست فروش هیچ وقت نمیگه ماستم ترشه
ولی من به قاطعیت میتونم بگم توسان 2015 فول موتور 2400 با قابلیت 4wd فوق العادس
نسبت به اسپرتج هم میتونم بگم واقعا بهتره
درمورد شتاب و درگ هم بنده درگ گذاشتم با اسپرتج بازم توسان جلو تر بود
میتونید از یوت یوب درگ هاشون رو ببیند
فیلم های اپارت مسخرن برید فیلم های اصلی رو اونجا ببنید
کسی هم سوالی داشت درمورد توسان حتما بیاد بهم ایمیل بزنه بهش جواب میدم اگر در حدم باشه
البت اگر یه وقت دیر جواب دادم ببخشید
[حذف ایمیل و شماره تماس به دلیل مقررات]
*************
راستی درمورد سیستم نویگیشن هم بگم تا به الان سمتش نرفتم از نویگشن گوشی استفاده میکنم بهتره
ولی کسی خواست راه بندازه نویگشن خودرو رو
بره این سایت راحت کارتون راه میفته:
***
درمورد اینم بگم دوستمون مهدی راست میگن اخلاق مسخرتون رو درست بکنید
زشته
آخه لامصب تو میای اینجا میگی فلان خودرو داغونه خدایی چیزی به اون جیبت میره؟؟؟
100درصد یه 100تومنی هم تو جیبت نمیره این اخلاق بچه گانه رو بزار کنار دوست عزیز
****
ببخشید سرتون رو درد اوردم!!!!!!
دستتم منفجر شد خخخ
فعلا
علي
۱۶ فروردین ۱۳۹۵درود به دوست عزیزم ، لطف میکنی در مورد نویگیشن یه توضیح مختصری بدی ؟ بعداً هم بفرما که توسان واسه زاپاسش جک هم جاسازی شده یا باید جدا خریداری کنیم ؟ ممنون از راهنماییت
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۵سلام علی جان
جک هم پیش زاپاس جاسازی شده نویگیشن رو هم شرکت رهیاب راه اندازی میکنه. تو اینترنت نید رو سرچ بکن. قیمتش 450 هستش.
Amir
۱۲ مرداد ۱۳۹۵این توسان به نظر من از سانتافه های ایران بهتره چون که اتاقش کوچک و مناسب برای موتورش هست ولی سانتافه با اتاقی بزرگ و با همین موتور استاندارد نیس
مهدی پور
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام کروز کنترل چه طور کار میکنه
سعید
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلام بر همه دوستان….
منتظر نطراتتون هستم.
توسان 2015 با موتور 2400 مصرفش توی شهر چقدره؟ماشین من مصرفش حدود 12.5 هست. خواستم ببینم عادیه یا زیاده؟
حمید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶موتورهای2000توسان Lصرفش از2400پایینتره ولی قدرت موتور 2400تا182اسب بخاره ولی2000دارای154اسب بخاره ،ضمنا ازنظرایمنی واستحکام بدنی وکیفیت قطعات جزوماشینهای رده Aجهانیه وجزو فروشترین خودروهای کراس اورجهانه،یکی ازویژگیهای مثبت توسان عمرمقیداونه بطوریکه بعدازچندسال کارکردبه قول معروف لش نمیشه،موتورهای GDIتوسان نسبت به نسل قبلی عمرمفید موتوررو بهینه می کنه درکل ازنظرآلایندگی محیط زیست برای ملت جزوخودروهای متوسط (درکلاس2400)وخوب درکلاس(2000)وعالی(درکلاس 1600توربو ) دراستاندارداروپاهستش ولی برای مصرف کننده به جهت استهلاک همان 2400بهتره درکل باتوجه کیفیت و قیمت جزوکراس اورهای اقتصادی دنیاست.
علیرضا
۱ آذر ۱۳۹۶با سلام واحترام ، من یک توسان مدل 2014 دارم که حدود 45 هزار کیلومتر کار کرده و تنها ایراد ماشین بوی دود بدی هستش که از اگزوز خارج میشه وهمیشگی هم هست ، لطفا اگر کسی با این مورد برخورد کرده ونظری داره مطرح کنه شاید مشکل حل بشه .ممنون
حسين
۲۰ آذر ۱۳۹۶سلام
احتمالا ماشین شما هم مثل من کاتالیزور نداره
این بو مال همینه
عوضش قدرت و نفسش بیشتره