نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاهها را به سوی خود جلب کرد. در حالی که این خودروساز، در کلاس تراک ها محصولی ندارد، ساز ورود به این بازار را با یک مدل کانسپت به صدا درآورده است.
به گفته هیوندای این یک کراس اوور برای زندگی ماجراجویانه شهری است. خودرویی همهکاره که برای حمل و نقل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند. اما نسخهای که هیوندای برای این هدف پیچیده، متفاوت از محصولات آمریکایی از آب درآمده است. درواقع به نظر میرسد این یک خودروی کراس اوور باشد که قسمت انتهایی سقف آن حذف شده و به فرم یک پیکآپ اسپرت درآمده باشد. نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان برخورد نخست آشکار میگردد. یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغهای LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، چراغهای عقب به سبک خودروهای اسپرت، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکشهای خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، چرخهای بسیار بزرگ، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیرههای سقفی مخفی شونده برای باربند، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص و موارد دیگر همگی نشانههایی از دقت نظر هیوندای در طراحی این خودرو دارند. وانت سانتاکروز، برای خارج از جاده و آفرود هم مناسب است. چرخهای بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل میشوند با تایرهای میشلن و کالیپرهای ترمز برمبوی زرد رنگ، در نگاه نخست باعث تعجب میشوند. در هر صورت هیوندای ویژگیهای خودروهای اسپرت را نیز در این مدل مدنظر داشته است. کابین با دو درب کوچک اضافی، امکان ورود به قسمت سرنشینان عقب را آسانتر میکند. با وجود پنج صندلی، این خودرو در واقع یک کراس آور کوچک میباشد. در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دیزل استفاده شده که قدرت خروجی آن به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۶ نیوتن متر میرسد. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت میگیرد. مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر میباشد.۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ALIUnited
۲۴ دی ۱۳۹۳به قیافش نمی آد تراک باشه به نظر من اگه به صورت وانت درستش نمی کردن و یه کراس اوور معمولی بود بهتر می شد ولی این رو هم باید در نظر بگیریم که این اولین تراک هیونداس که واسه اولین بار خوب درستش کردن .
مصطفی
۲۴ دی ۱۳۹۳این دیگه چیه ؟؟ چقدر قناسه !
بیشتر به ماشین تینیجرا می خوره .مثه اسباب بازیه !
MAFIA
۲۴ دی ۱۳۹۳کودکانه طراحی شده
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳ینی این می خواد با موتور 2لیتری واسم هیوندای با دوج رام ویا سیراو سیلورادورقابت کنه؟؟؟
cbr400
۲۸ دی ۱۳۹۳آقای 4matic هنوز که نمونه قابل عرضه به مشتری توسط هیوندای فروخته نشده که داری از الان برای این مدل تعیین تکلیف میکنی ؟ با توجه به مشخصات پیشرانه و تواناییها با آماروک رقابت میکنه نه با داج رم یا gmc سیرا و شوی سیلورادو . یه سوال ازت دارم . مگه با اسم هیوندای چه مشکلی داری که میگی . هیوندای هم مثل بقیه خودروسازان که هر چند سال یک بار خودرو جدیدی را به طیف محصولاتشان اضافه میکنند یک وانت را ساخته .
امیررضاFXX K
۲۵ دی ۱۳۹۳هرچی هست هرقدرتی داره هرقیافه ای داره هر…که هست اخرش یه وانته اخه هیوندارو چه به تراک…
پیر پشمک موی
۲۵ دی ۱۳۹۳داداش این اولشه چند سال بعد همین میشه ی رقیب سرسخت من این جسارت و قدرت طلبی رو تحسین میکنم
S97
۲۸ دی ۱۳۹۳چراغ عقبش شبیه جولیتا هستش
امیر محمد
۲۴ دی ۱۳۹۳قدرتش یکم کمه
زیباست و خشنه ولی ابهت داج رام و فورد f-150 رو نداره بیشتر یک خودروی شهری به حساب میاد تا یک ماشین بار بر
نوید
۲۴ دی ۱۳۹۳اصلا توی کلاس و رده ی اونا نیست که با اونا مقایسش میکنی این تو کلاس پراید بار هستش و باید با اون مقایسه بشه
ALIUnited
۲۴ دی ۱۳۹۳اسمش که ترکیبیه
سانتافه + وراکروز = سانتاکروز
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳فکرکنم این ماشین روی پلتفرم سانتافه باشه
امیر محمد
۲۴ دی ۱۳۹۳راستی الان زامیاد هم تراک محسوب میشه؟؟؟؟؟
ALIUnited
۲۴ دی ۱۳۹۳زامیاد که سالاره
یعنی روش حرفی نیست
همیشه حق تقدم با زامیاده
البته شوخی می کنم ها یه وقت به راننده های عزیز بر نخوره
امیرfxx
۲۴ دی ۱۳۹۳همه چیش خوبه بجز موتورش که یکم واسه این جسه اش ضعیفه.
البته شاید تو نسخه های تولید انبوه موتور قویتر روش بزارن
MOHAMAD TBAG
۲۴ دی ۱۳۹۳لعنتی ها اسم ماشین هاشونم از مال ماها خیلی بهتره :D
Santa Cruz به به ……..
sunmartin
۲۴ دی ۱۳۹۳واقعا طراحی زیبایی داره هروز یک طرح و یک افتخار به افتخارات کیا هیوندای اضافه میش دقیقا خوراک آمریکایی هاست و با سلیفه اونها متچ هست جلو پنجره هم جالبه و تابحال در هیچ کدام از محصولات کیا هیوندا نبوده آفرین ب هیوندا..
h112
۲۴ دی ۱۳۹۳هیوندای با این کانسپت ….یه جور غیر مستقیم داره اعلام میکنه به بقیه کمپانی ها که ما هم میخوایم پیکاپ و وانت تولید کنند…..
البته این همون سانتافه است که عقبش رو برداشتند…..شد این….
hitman
۲۱ آذر ۱۳۹۴این طوری که گفتی مثل حرکت بلیزر ووانت بلیزر کرد یا پاترول و وانت پاترول و غیره ولی جسارتشو داره
سامان از تبریز
۲۴ دی ۱۳۹۳واسه یه تراک بودن خیلی فانتزی هست
saeid
۲۴ دی ۱۳۹۳بسم حق
باز دمشون گرم عرضه دارن همینو تولید کنن
.
.
.
.
.
کاش یکم همدل بودیم
اونوقت نه ایران خودرویی بود که حالمونو بگیره
نه ترس از کم ابی به علت عدم رعایت بقیه ىاشتیم
نه الودگی به علت خودخواهی و تک سرنشینی خوىروهامون تو مسیرهای دارای حمل و نقل عمومی پیش میومد
اون روز همون روزی میشد که واقعا تحریم ها واسمون کاغئذ پاره میشد !
یه فکری بیاین ب حال همدلیمون بکنیم
لزومی نداره اینده بهتر از الان باشه
ولی اگه هم دل بشیم
هیچکی جز خدا نمیتونه جلومونو بگیره :)
محسن
۲۴ دی ۱۳۹۳قسمت بارش واسه وانت کوتاهه و فرم کلی خودرو در واقع کراس آوره نه وانت ولی اگه بخوای باهاش وسایل کارتو جا به جا کنی میتونی چند تا ساب و ساز و باند جا به جا کنی،بیشتر به درد خواننده ها می خور!
Ahmad..F12
۲۴ دی ۱۳۹۳من به شخصه این محصول رو حمایت میکنم
بسیار هم عالیه
این نشون میده هیوندای به دنبال قبضه کردن بازاره و تمام تلاششو در راستای پیشرفت برندش داره میکنه
به نظر من که این محصول اولین گام بلند هیوندای و قد اَلَم کردن در مقابل تراک های مشابه خواهد بود
احمدرضا ب ام و
۲۴ دی ۱۳۹۳وانت پراید!!!
مهرداد
۲۵ دی ۱۳۹۳به نظر من این قدمای اول هیوندای واسه پیشرفت تو کلاس تراکه
احسان 1
۲۵ دی ۱۳۹۳یه چیزیه تو مایه های 151 خودمون این از نوع کره ایشه
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳رینگاش باحاله
احمد
۲۵ دی ۱۳۹۳منم رسماً حمایت می کنم.
کاری که نشون دهنده پیشرفته همیشه باید تحسین بشه.
اما کاش این پیشرفت نفعی هم برای ما داشت (و مال ما بود)
کلاً می گم….
parseh net30
۲۵ دی ۱۳۹۳ببینم چه گلی به سر اصلش بزنن
پیر پشمک موی
۲۵ دی ۱۳۹۳هیوندا شرکتیه ک جزو پرفروشای امریکا در مقابل اروپایی ها شده این یعنی پیروزی برای اونا حالا تا صب بگین کیفیت نداره اشغاله ی وقت دیدین همین هیوندا همه رو قبضه کرد و رفت
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۴هیوندای فقط بلده ماشینهای شیک بسازه
وگرنه تو قدرت به تویوتا نمیرسه
قویترین ماشین هیوندای که الآن داره چیه؟
هرچی باشه حتی با تویوتا لندکروزرv8قابل مقایسه نیست
hitman
۲۱ آذر ۱۳۹۴سلام شماهایی که دم از دوج رام یا فورد 150 میزنید میشه بگید توی کار خونه های ما چی تولید میشه که خودمون قبولشون نداریم و با کلی بد بختی داریم باهاشون دستو پنجه نرم میکنیم با این محصولاتی که دارند به ما قالب میکنند و با قیمت گزاف وبا امکانات پایین که بدبخترین مردم دنیا ازش استفاده نمیکنند حالا هیوندای اومده کانسپشو ساخته با پیشرانه 2/0لیتری 190 اسب بخار داره و با اون طراحی عضلانی که واسش پیاده کرده نشون داده که میتونه توی دنیای پیکاپ ها وارد بشه و به رقابت بارقبای خودش بجنگه و محصولشو به فروش برسونه اینم از غیرت هیوندای شماها کاسه داغ تر از آش نباشید دنیا دنیای رقباته نه دنیای حسادته شماها به پراید 151 S وطنی بسنده کنی نیمخواد در مورد محصولات خارجی انتقاد کنید در ضمن یادمون نرفته چه کسانی رفتن واسه وام 25 میلونی خرید خوردرو ثبت نام کردن که اگه میذاشتند همه شماها که اینقد انتقاد کردین همین تولید داخل میخرین
hitman
۲۱ آذر ۱۳۹۴بجای انتقاد از جسارت هیوندای حرف بزن مطمئن باش این محصول تولید بشه توی خود آمریکا بفروش میرسه توی ایران آریسان تولید شده با اتاق پژو موتور پیکان سال 1357 با 45 آسب بخار قدرت به قیمت 25 میلیون میخرن راضی هستین
کسری
۲۰ اسفند ۱۳۹۴سلام خواهش میکنم هر کس که نه طراحی بلده نه از مهندسی خودرو سرش میشه نه رانندگی بلده اظهار نظر نکته
علم ماشین سواد میخواد که هر کسی نداره که متاسفانه اکثرا فکر میکنند دارند
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۵بخدا بعضیا هیوندای رو خیلی دست کم گرفتن.الآن وراکروز 3.8 شتابش خیلی بیشتر از لندکروز gxrهستش.درضمن از نظر طراحی بدنه و طراحی داخلی هیوندای خیلی پیشرفته تر از تویوتاست