هیوندای

هیوندای سانتاکروز، برای کار، زندگی و تفریح

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: هیوندای با معرفی یک خودروی عجیب در دیترویت، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. در حالی که این خودروساز، در کلاس تراک ها محصولی ندارد، ساز ورود به این بازار را با یک مدل کانسپت به صدا درآورده است.

Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
به گفته هیوندای این یک کراس اوور برای زندگی ماجراجویانه شهری است. خودرویی همه‌کاره که برای حمل و نقل بار نیز مناسب است. البته این همان الگویی است که بسیاری از مشتریان آمریکایی به دنبال آن هستند. اما نسخه‌ای که هیوندای برای این هدف پیچیده، متفاوت از محصولات آمریکایی از آب درآمده است. درواقع به نظر می‌رسد این یک خودروی کراس اوور باشد که قسمت انتهایی سقف آن حذف شده و به فرم یک پیک‌آپ اسپرت درآمده باشد.
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept at 2015 NAIAS
نگاه جسورانه هیوندای به چنین خودرویی از همان برخورد نخست آشکار می‌گردد. یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی مشبک، چراغ‌های LED دوتایی بدون لنز با نگاه خشن، چراغ‌های عقب به سبک خودروهای اسپرت، گلگیرهای متورم و عضلانی، هواکش‌های خاص پشت گلگیرهای جلو، اگزوزهای لوزی شکل، چرخ‌های بسیار بزرگ، دستگیره درها با فرمی مبتکرانه، دستگیره‌های سقفی مخفی شونده برای باربند، قسمت بار ریلی و کشویی، تایرهای با طرح خاص و موارد دیگر همگی نشانه‌هایی از دقت نظر هیوندای در طراحی این خودرو دارند.
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
وانت سانتاکروز، برای خارج از جاده و آفرود هم مناسب است. چرخ‌های بزرگ که تنها با یک مهره مرکزی قفل می‌شوند با تایرهای میشلن و کالیپرهای ترمز برمبوی زرد رنگ، در نگاه نخست باعث تعجب می‌شوند. در هر صورت هیوندای ویژگی‌های خودروهای اسپرت را نیز در این مدل مدنظر داشته است. کابین با دو درب کوچک اضافی، امکان ورود به قسمت سرنشینان عقب را آسان‌تر می‌کند. با وجود پنج صندلی، این خودرو در واقع یک کراس آور کوچک می‌باشد.
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept
در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دیزل استفاده شده که قدرت خروجی آن به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۶ نیوتن متر می‌رسد. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. مصرف سوخت این خودرو تنها ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.
هیوندای این طرح مطالعاتی را به‌عنوان خودرویی برای زندگی، کار و تفریح انجام داده و باید دید که آیا روزی چراغ سبز تولید را هم به آن نشان می‌دهد یا خیر.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ALIUnited

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    به قیافش نمی آد تراک باشه به نظر من اگه به صورت وانت درستش نمی کردن و یه کراس اوور معمولی بود بهتر می شد ولی این رو هم باید در نظر بگیریم که این اولین تراک هیونداس که واسه اولین بار خوب درستش کردن .

    1. مصطفی

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      این دیگه چیه ؟؟ چقدر قناسه !
      بیشتر به ماشین تینیجرا می خوره .مثه اسباب بازیه !

    2. MAFIA

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      کودکانه طراحی شده

    3. 4MATIC

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      ینی این می خواد با موتور 2لیتری واسم هیوندای با دوج رام ویا سیراو سیلورادورقابت کنه؟؟؟

      1. cbr400

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای 4matic هنوز که نمونه قابل عرضه به مشتری توسط هیوندای فروخته نشده که داری از الان برای این مدل تعیین تکلیف میکنی ؟ با توجه به مشخصات پیشرانه و تواناییها با آماروک رقابت میکنه نه با داج رم یا gmc سیرا و شوی سیلورادو . یه سوال ازت دارم . مگه با اسم هیوندای چه مشکلی داری که میگی . هیوندای هم مثل بقیه خودروسازان که هر چند سال یک بار خودرو جدیدی را به طیف محصولاتشان اضافه میکنند یک وانت را ساخته .

    4. امیررضاFXX K

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      هرچی هست هرقدرتی داره هرقیافه ای داره هر…که هست اخرش یه وانته اخه هیوندارو چه به تراک…

      1. پیر پشمک موی

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        داداش این اولشه چند سال بعد همین میشه ی رقیب سرسخت من این جسارت و قدرت طلبی رو تحسین میکنم

    5. S97

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      چراغ عقبش شبیه جولیتا هستش

  2. امیر محمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    قدرتش یکم کمه
    زیباست و خشنه ولی ابهت داج رام و فورد f-150 رو نداره بیشتر یک خودروی شهری به حساب میاد تا یک ماشین بار بر

    1. نوید

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      اصلا توی کلاس و رده ی اونا نیست که با اونا مقایسش میکنی این تو کلاس پراید بار هستش و باید با اون مقایسه بشه

      1. ALIUnited

        ۲۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        اسمش که ترکیبیه
        سانتافه + وراکروز = سانتاکروز

    2. 4MATIC

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      فکرکنم این ماشین روی پلتفرم سانتافه باشه

  3. امیر محمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    راستی الان زامیاد هم تراک محسوب میشه؟؟؟؟؟

    1. ALIUnited

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      زامیاد که سالاره
      یعنی روش حرفی نیست
      همیشه حق تقدم با زامیاده

      البته شوخی می کنم ها یه وقت به راننده های عزیز بر نخوره

  4. امیرfxx

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    همه چیش خوبه بجز موتورش که یکم واسه این جسه اش ضعیفه.
    البته شاید تو نسخه های تولید انبوه موتور قویتر روش بزارن

  5. MOHAMAD TBAG

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    لعنتی ها اسم ماشین هاشونم از مال ماها خیلی بهتره :D

    Santa Cruz به به ……..

  6. sunmartin

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    واقعا طراحی زیبایی داره هروز یک طرح و یک افتخار به افتخارات کیا هیوندای اضافه میش دقیقا خوراک آمریکایی هاست و با سلیفه اونها متچ هست جلو پنجره هم جالبه و تابحال در هیچ کدام از محصولات کیا هیوندا نبوده آفرین ب هیوندا..

  7. h112

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    هیوندای با این کانسپت ….یه جور غیر مستقیم داره اعلام میکنه به بقیه کمپانی ها که ما هم میخوایم پیکاپ و وانت تولید کنند…..
    البته این همون سانتافه است که عقبش رو برداشتند…..شد این….

    1. hitman

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این طوری که گفتی مثل حرکت بلیزر ووانت بلیزر کرد یا پاترول و وانت پاترول و غیره ولی جسارتشو داره

  8. سامان از تبریز

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    واسه یه تراک بودن خیلی فانتزی هست

  9. saeid

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    باز دمشون گرم عرضه دارن همینو تولید کنن
    .
    .
    .
    .
    .
    کاش یکم همدل بودیم
    اونوقت نه ایران خودرویی بود که حالمونو بگیره
    نه ترس از کم ابی به علت عدم رعایت بقیه ىاشتیم
    نه الودگی به علت خودخواهی و تک سرنشینی خوىروهامون تو مسیرهای دارای حمل و نقل عمومی پیش میومد

    اون روز همون روزی میشد که واقعا تحریم ها واسمون کاغئذ پاره میشد !

    یه فکری بیاین ب حال همدلیمون بکنیم
    لزومی نداره اینده بهتر از الان باشه
    ولی اگه هم دل بشیم
    هیچکی جز خدا نمیتونه جلومونو بگیره :)

  10. محسن

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قسمت بارش واسه وانت کوتاهه و فرم کلی خودرو در واقع کراس آوره نه وانت ولی اگه بخوای باهاش وسایل کارتو جا به جا کنی میتونی چند تا ساب و ساز و باند جا به جا کنی،بیشتر به درد خواننده ها می خور!

  11. Ahmad..F12

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    من به شخصه این محصول رو حمایت میکنم

    بسیار هم عالیه

    این نشون میده هیوندای به دنبال قبضه کردن بازاره و تمام تلاششو در راستای پیشرفت برندش داره میکنه

    به نظر من که این محصول اولین گام بلند هیوندای و قد اَلَم کردن در مقابل تراک های مشابه خواهد بود

  12. احمدرضا ب ام و

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    وانت پراید!!!

  13. مهرداد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من این قدمای اول هیوندای واسه پیشرفت تو کلاس تراکه

  14. احسان 1

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یه چیزیه تو مایه های 151 خودمون این از نوع کره ایشه

  15. 4MATIC

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    رینگاش باحاله

  16. احمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    منم رسماً حمایت می کنم.
    کاری که نشون دهنده پیشرفته همیشه باید تحسین بشه.
    اما کاش این پیشرفت نفعی هم برای ما داشت (و مال ما بود)

    کلاً می گم….

  17. parseh net30

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    ببینم چه گلی به سر اصلش بزنن

  18. پیر پشمک موی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    هیوندا شرکتیه ک جزو پرفروشای امریکا در مقابل اروپایی ها شده این یعنی پیروزی برای اونا حالا تا صب بگین کیفیت نداره اشغاله ی وقت دیدین همین هیوندا همه رو قبضه کرد و رفت

  19. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای فقط بلده ماشینهای شیک بسازه
    وگرنه تو قدرت به تویوتا نمیرسه
    قویترین ماشین هیوندای که الآن داره چیه؟
    هرچی باشه حتی با تویوتا لندکروزرv8قابل مقایسه نیست

  20. hitman

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام شماهایی که دم از دوج رام یا فورد 150 میزنید میشه بگید توی کار خونه های ما چی تولید میشه که خودمون قبولشون نداریم و با کلی بد بختی داریم باهاشون دستو پنجه نرم میکنیم با این محصولاتی که دارند به ما قالب میکنند و با قیمت گزاف وبا امکانات پایین که بدبخترین مردم دنیا ازش استفاده نمیکنند حالا هیوندای اومده کانسپشو ساخته با پیشرانه 2/0لیتری 190 اسب بخار داره و با اون طراحی عضلانی که واسش پیاده کرده نشون داده که میتونه توی دنیای پیکاپ ها وارد بشه و به رقابت بارقبای خودش بجنگه و محصولشو به فروش برسونه اینم از غیرت هیوندای شماها کاسه داغ تر از آش نباشید دنیا دنیای رقباته نه دنیای حسادته شماها به پراید 151 S وطنی بسنده کنی نیمخواد در مورد محصولات خارجی انتقاد کنید در ضمن یادمون نرفته چه کسانی رفتن واسه وام 25 میلونی خرید خوردرو ثبت نام کردن که اگه میذاشتند همه شماها که اینقد انتقاد کردین همین تولید داخل میخرین

  21. hitman

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بجای انتقاد از جسارت هیوندای حرف بزن مطمئن باش این محصول تولید بشه توی خود آمریکا بفروش میرسه توی ایران آریسان تولید شده با اتاق پژو موتور پیکان سال 1357 با 45 آسب بخار قدرت به قیمت 25 میلیون میخرن راضی هستین

  22. کسری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خواهش میکنم هر کس که نه طراحی بلده نه از مهندسی خودرو سرش میشه نه رانندگی بلده اظهار نظر نکته
    علم ماشین سواد میخواد که هر کسی نداره که متاسفانه اکثرا فکر می‌کنند دارند

  23. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بخدا بعضیا هیوندای رو خیلی دست کم گرفتن.الآن وراکروز 3.8 شتابش خیلی بیشتر از لندکروز gxrهستش.درضمن از نظر طراحی بدنه و طراحی داخلی هیوندای خیلی پیشرفته تر از تویوتاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا