زبان طراحی مجسمه سیال ۲ اینک تأثیر خود را روی سوناتای نسل هفتم گذاشته و چهره این خودرو را دگرگون کرده است. بیشتر تغییرات را میتوان در چراغهای جلو و عقب و جلوپنجره خودرو دید. اما سقف و شیب ملایم آن هنوز تداوم بخش راه مدلهای نسل فعلی سوناتا میباشد.
اندازه بدنه و فضای داخلی رشد کرده و زیرساخت نیز تا ۵۱ درصد مقاومت پیچشی بیشتر، کیفیت و ایمنی بالاتری را ارائه میکند. ابعاد خودرو شامل ۴۸۵۵ میلیمتر طول، ۱۸۶۵ میلیمتر عرض، ۱۴۷۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۸۰۵ میلیمتر میباشد. فضای بار صندوق نیز ۴۶۲ لیتر گنجایش دارد. هیوندای میگوید که سوناتای ۲۰۱۵، امنتر از همیشه خواهد بود. شش کیسه هوا، سیستمهای ABS, EBD, ESP و TCS، کروز کنترل هوشمند مجهز به رادار، سیستم هشدار خروج از خط، چراغهای پرتو بالای اتوماتیک، تشخیص نقاط کور، سیستمهای ایمنی الکترونیکی و ایربگ زانوی راننده همه در جهت تأمین بیشتر ایمنی فراهم گردیدهاند.
در داخل کابین، داشبورد متقارن، اینک جای خود را به یک داشبورد پهن و تقریباً شش ضلعی و ارگونومیک داده که تا حدودی به سمت راننده زاویه گرفته است. پنل ابزارها نیز از تعدادی ذوزنقه تشکیل شده و در مجموع از طراحی مدرن قبلی فاصله گرفته و کلاسیک شده است. کابین لوکستر از سابق و با کیفیتتر است. یک سیستم سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی نیز در مرکز توجهات قرار میگیرد. سیستم گرمکن و سردکن صندلیهای جلو به صورت استاندارد و عقب به صورت آپشن و پرده برای پنجرههای عقب از موارد قابل ذکر دیگر میباشند.
در بخش قوای محرکه، فعلاً سه پیشرانه برای عرضه در کره جنوبی آماده هستند. موتور ۲.۴ لیتری ۱۹۳ اسبی و ۲۴۷ نیوتن متری در مدل پایه حفظ خواهد شد. اما یک موتور ۲.۰ لیتری توربو و یک مدل هیبریدی نیز مورد انتظارند. هم اکنون در بازار کره یک مدل ۲.۰ لیتری CVVL با تنفس طبیعی و توان ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۱ نیوتن متر و یک مدل ۲.۰ لیتری LPI با توان ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر نیز به فروش میرسند. برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده میشود. در حالی که نمونههای هشت سرعته و ده سرعته نیز در مراحل توسعه قرار دارند.
Ferya
۸ فروردین ۱۳۹۳دیوار بدین کلّمو بهش بکوبونم !!!!
این که مرسدس CLAـــه ! O.o
Sasan
۸ فروردین ۱۳۹۳وااااای ! چرا توشو اینجوری کردن؟؟
واقعا باورم نمییییشه !
آخه سوناتای الان جوون پسنده … اینو چرا کلاسیک کردن ؟؟
چرا آخه !!
به نظرم اگه هیوندا همین رویه رو پیش بگیره همین جوری که این چند وقته پیشرفت کرده , سقوط می کنه !
امیر
۹ فروردین ۱۳۹۳طراحیش ضعیفه عوض پیشرفت پس رفت کرده
وحید
۹ فروردین ۱۳۹۳طراحیش خیلی تغیر کرده .بیرونش عین مرسدس هست داخلش هم کپی ولیکس C30 در کل خیلی ساده تر از مدل قبلی شده .به نظر من مدل قبلی جذاب تر است.
علی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳به نظرم ماشین خوبیه ودر نسل جدید تغییرات زیادی
حس میشه ولی شاید زیادی کلاسیک باشه نسل ششم
دارای طراحی مدرن تری بود
amir hossein
۱۱ فروردین ۱۳۹۳پشتش شبیه مازراتی شده بیشتر
BENC C350
۲۶ فروردین ۱۳۹۳این چرا این شکلی شده چقدر ایکبیری شده صد رحمت به yf خیلییییییییییییییی خوبه قیافش..خنگ طراحی کردن این ماشینو..
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اول تو یاد بگید بنز رو benc می نویسند یا benz
اونی که تو نوشتی به فارسی میشه بنک…
عقل کل
مهرداد دریفت
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳این که شده سوبارو لگاسی 2015
محمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با وجود اپتیما خرید سوناتا بجز برای پیر مردها حماقته…
امید
۹ دی ۱۳۹۳ای ول ،مدیر ما یه پیر مرد جون دل تازه قهوای سوخته اش رو گرفته
amir
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳زیباست
امیدوارم زودتر به ایران بیاد
وحید
۸ شهریور ۱۳۹۳وارد شده.خیلی جذاب
mohamad
۲ خرداد ۱۳۹۳پشتش شبیه کادنزا هستش
علی
۱۴ خرداد ۱۳۹۳سوناتا 2011 از همه مدلا بهتر بود. آخه چرا اینجوریش کردن؟ قیافش خیلی مزخرف شده! فقط سوناتا 2011 عشق است
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۳طراحیش قشنگه اما سوناتا 2014 هنوز جای تولید وتغیرات کم رو داشت
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۳خییییییییلی موافقم.کاش این وای اف یکی دو سال دیگه تولید میشد حداقل
علی رضا
۲۷ خرداد ۱۳۹۳سری قبلیش از این سرتره.
بابک
۲۸ تیر ۱۳۹۳بنظر من 2014 شیک و جوان پسند بود…ولی باید صبر کرد و از نزدیک دید…
45565
۱۴ مرداد ۱۳۹۳خیلی عالی و زیباست دوسش دارم
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام به نظر شما من سوناتا 2015 بگیرم یا سانتافه؟
با تشکر
وحید
۸ شهریور ۱۳۹۳درود. دوستان وارد ایران شد یدونه سفید 2400 سی سی رو دوستم وارد کرده ظاهرش خیلی جذاب به نظر من که از مدل yf با کلاس تر. معروف به مدل nf
خشایار
۱۹ شهریور ۱۳۹۳مدل قبل اغراق امیز و در کل نقاط کور زیادی داشت هیوندا yf خیلی فضایی بود وقتی پشت ماشین میشستی نقاط کور زیادی داشت به نظره من نسخه جدیدش تحت عنوان nf خیلی شکیل تر و با پریستیژ تر از قبلش شده پشتش شبیه ائودی و قسمت جلویه اتومبیل مشابه بنز دراوردن . با ارزویه موفقیت روز افزون برای هیوندای و کیا
Ar. sh
۶ مهر ۱۳۹۳به نظر من که داخل سونوتا2014 بهتر از این مدل جدیدیش بود اما بیرونش قشنگ تر شده
نیما
۱۴ فروردین ۱۳۹۴سوناتا2015 واقعا زیبااست من یکی خریدم و در مقایسه با 2014 خیلی راحت تر است از نظر ارگونو مومی در رانندگی مسافتهای طولانی میفهمی چی میگم
هادی
۱۸ فروردین ۱۳۹۵سلام. سوناتای lfواقعا زیباست. من با خیلی از هموطن ها که ماشین رو ندیده صحبت میکنن موافق نیستم. این ماشین بین خودروهای اقتصادی تو دنیا تو ایمنی اول شد و جایزه tsp+ iihs رو که خیلی بنز و ایودی و … نتونستن بگیرن ، گرفته و توطراحی و تقابل انسانـماشین هم جایزه برده و تو رنکینگ مجله های معتبر آمریکا مثلus news best cars تو امتیازدهی اول هستش و بالاتر از کمری و فورد فیوژن وشورلت مالیبو. توبررسی بعضی مجله ها هم جایزه بهترین خودرو برای پول پرداختی رو داره.