هیوندای اعلام کرده بود تیمهای مهندسیاش به دنبال ثبت رکورد سرعت جدیدی در دریاچه نمک بونویل خواهند بود و این کار با خودروهای نکسو و سوناتا هیبرید صورت خواهد گرفت. رانندهی این خودروها مهندس ارشد قوای محرکهی هیوندای بوده است.
نکسوی موردبحث توانسته در بخش خودروهای هیدروژن سلول سوختی رکورد سرعت زمینی ۱۷۰.۸۴۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این خودرو کمی تغییر یافته به گونهای که پوشش بدنهی سفارشی و سپر متفاوتی روی آن نصب شده است.
این کراس اوور همچنین از برخی ویژگیهای ایمنی شامل رول کیج مورد تایید فیا و صندلی ایمنی اسپارکو ERGO با ۶ نقطه اتصال سود برده است. از دیگر تجهیزات ایمنی نکسوی رکوردشکن میتوان به محدودکنندههای بدن در بخشهای شیشه و بازو و همچنین سیستم آتشخاموشکن اشاره کرد.
به همین منوال سوناتا هیبرید هم در بخش خودروهای هیبریدی الکتریکی/بنزینی حضور داشته و توانسته به سرعت ۲۶۵.۰۰۹ کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این خودرو تغییرات بیشتری نسبت به نکسو داشته است.
این تغییرات به همینجا ختم نمیشوند زیرا تیم هیوندای همچنین پکیج شوک و فنر ساخت تیم KW و سیستم ترمز کاراتری را روی سوناتا نصب کرده است. این خودرو همچنین از رینگهای ویژن رالی ۵۵ و لاستیکهای ویژهی گوودیر برخوردار بوده و روی آنها را هم دیسکهای آئرودینامیک پوشاندهاند.
نهایتاً باید گفت مهندسان هیوندای بسیاری از سیستمهای ایمنی موجود در نکسو را روی سوناتا نصب کردهاند. البته با توجه به سرعت بالاتر این محصول، سوناتا از چتر ترمز هم برخوردار است.
مسعود
۲ آبان ۱۳۹۸برا 170 کیلومتر بر ساعت چتر ترمز گذاشتن ؟؟؟!!!
مهدی
۲ آبان ۱۳۹۸سوناتا واقعا جذاب و زیبا شده از نسل قبلش اسپرت تر شده
مرتضی
۲ آبان ۱۳۹۸انصافا این همه سیستم گذاشته روی سوناتا تا 265 کیلومتر رو بزنه ، اونوقت هیبرید های بی ام و و بنز و پورشه روی حالت استوک 300 رو میزنن. اینجور مواقعه که نشون میده با وجود پیشرفت چشمگیر کره ای ها هنوز از المان و ژاپن چقدر عقب تر اند
بهراد
۳ آبان ۱۳۹۸چرا تایرا اینقدر پهناشون کمه؟