هنگامی که جهان به پایان خود نزدیک می شود و زامبی ها همه جا حضور دارند شما برای محافظت از خود نیاز به یک وسیله نقلیه مجهز دارید .
شرکت هیوندای براساس یک کمیک، اقدام به رونمایی از مدل الانترا کوپه زامبی در ایالت سندیگو کرد . این خودرو توسط خالق داستان walking dead رابرت کیرمن طراحی شده است . این خودرو وسیله ای برای شکار زامبی هاست در آخرالزمان ، از این رو مجهز به زره ، پنجره ها و دریچه سقفی مناسب برای تیراندازی ، نیزه هایی برروی رینگ ها ، نورافکن ها و محفظه ای پر از سلاح می باشد .
به گفته ی استیو شانون ، رئیس بخش بازاریابی هیوندای در آمریکا ” این نمونه ی سفارشی الانترا خودرویی است برای طرفداران داستان walking dead که آنها را در مقابله با حمله ی یک زامبی تجهیز می کند . از این رو ما بسیار خوشحال هستیم که تجربه محصولاتمان به کمک آخرالزمان آمده است .”
هوشنگ
۲۷ تیر ۱۳۹۱من مهندسی اوتومبیل های آلمانی رو زیر سوال نبردم .
همه حرف من اینه که قیمت به ویژه در ایران از فاکترهای مهم برای انتخاب یک خودروی مناسبه وگرنه همون طور که گفتم در برابر بوگاتی ویرون همون برندهای آلمانی هم به لحاظ فنی حرفی برای گفتن ندارند .
مقایسه آئودی A7 با جنسیس اصلا مقایسه درستی نیست . چون شما وقتی می خواین خودرویی رو انتخاب کنید در محدوده بودجه ای که در اختیار دارین به جستجو میپردازین محدوده A7 با جنسیس زمین تا آسمون فاصله داره . شما باید همون بی ام دبلیو سری 3 رو با جنسیس مقایسه کنید که هم از توان کمتری برخورداره و هم امکانات کمتری داره . در مورد هندلینگ هم چون دو خودرو برای دو منظور متفاوت طراحی شدن (جنسیس برای رفاه و سری 3 برای رانندگی اسپورت) نمی شه قضاوت کرد .
خلاصه صحبت من اینه که لطفا خودرو ها رو در محدوده قیمت خودشون مقایسه کنید
در هر صورت من هنوز کنجکاوم بدونم پیف چه کمیتی رو می رسونه و واحدش چیه و چطور سنجیده می شه
کوروش
۳ مرداد ۱۳۹۱اتومبیل این جوری نوشته میشه مهندس
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴چه مسخره
بهزاد
۲۷ تیر ۱۳۹۱اولا کلاس خودروها دارای یکسری معیاره و باز هر کلاس داری چند مشخصه هست که میشه اونو به 3 دسته low,mid,hi تقسیم کرد و همه میدونن خودروسازان آلمانی و چند برند دیگر مثل لکسوس و اینفینیتی و آکورا و… در کلاس hi فعالیت دارند و از بهترین و مرغوبترین مواد در تولیداتشون استفاده میکنن.
و برندهایی مثل نیسان تویوتا هوندا کیا هیوندای و… در کلاس mid و خودروسازانی مثل چری تاتا لادا و … در کلاس low.
اگر شما به تست بی ام و سری 3 در تستهای خارجی سری بزنید میبینید از رغیبانش مثل بنز c و لکسوس is و… یاد میکنه و هیچوقت جنسیس رو در این کلاس یعنی سدان کوچک لوکس جای نمیدن و در عوض جنسیس رو با نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون و لکسوس es و … مقایسه میکنن.
فقط در ایرانه که ما شاهد مقایسه ی جنسیس با s500 و 740 و ls460 هستیم و به خاطر اختلاف فاحش قیمت تا چند برابر این پدیده پیش اومده و نمیشه خورده گرفت ولی وقتی به اصل داستان میرسیم که همون دینامیک رانندگی و کیفیته دیگه نمیشه از ضعفهای یک ماشین بگذریم و بدون دلیل بگیم که تمام سیستمهای جنسیس دقیقا مثل بی ام و سری 5 یا لکسوس gs کار میکنه و حتی بهتره!
مثلا بی ام و سری 5 که 20 هزار دلار گرانتره آیا راندمان موتوره بهتری نداره؟ گیربکس مدرنتری نداره؟صندلیهای بهتری نداره؟ سیستم تعلیق عالیتری نداره؟ سیستمهای پیشگیری از تصادفش بهتر نیست؟ کابین با کیفیت تری نداره؟ فرمانش دقیقتر عمل نمیکنه؟ دینامیک بهتری ارائه نمیده؟
در تمام موارد فوق بی ام و عملکرد عالیتری داره و مبلغ بیشتر رو توجیه میکنه. شما فقط در همون لحظه ی ورود به ماشین از بوی مطبوع چرم آلکانتارا عاشق این ماشین میشید.
بحث انتخاب با خود کاربره که معیاراش در این بازار غیر رغابتی و غیر معقول و نبود رغیبان قدری چون هوندا آکورد,آوالون,ماکسیما یا سیما, فورد تاروس, کرایسلر300,مزدا6,سوبارو لگاسی و… چی هست و شاید تنها دریچه خودروسازان کره ای باشه.
در ضمن بوگاتی ویرون هم ساخته و پرداخته ی همون نخبگان آلمانی هست.(فولکس واگن و آئودی)
بازهم اگر معیار پیف دست گیرتون نشد دیگه نمیشه بحث کرد و جنسیس از بی ام و بهتره…
مرلین
۲۵ آبان ۱۳۹۱کتاب نوشتی؟
هوشنگ
۲۸ تیر ۱۳۹۱من اول صحبتم عرض کردم که در مورد خودرو بهتر یا بدتر صحبت نمی کنم بلکه در مورد انتخاب یک خودرو برای یک استفاده کننده با بودجه محدود صحبت می کنم .
اصلا شما این سوال رو جواب بده :
من 90 میلیون تومان دارم چه ماشینی بگیرم ؟
(در این بازه که بنز و بی ام دبلیو کلا حضور ندارند)
با 110 میلیون تومان چی ؟
سعید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱bmw seri3 e90
مرلین
۲۵ آبان ۱۳۹۱پولتو به رخ من نکش.
بهزاد
۲۸ تیر ۱۳۹۱چندین اتخاب هست که هرکدام دارای ویژگیهای خاص خودشونن:
نیسان تینا و مورانو
تویوتا اریون و پرادو و fj
لکسوس is و es کمی کارکرده
هیوندای جنسیس و ix55
و…
بستگی داره به چی احتیاج داشته باشی؟
فرید ملک
۲۸ تیر ۱۳۹۱طبق آخرین اخبار سایپا هم از مدل پراید 111 , یه ادیشن ویژه ی آخرالزمان طراحی کرده
ولی یه ویژگی مهمی که داره اینه که کمک میکنه که راحتو سریع بمیریم!
هوشنگ
۲۹ تیر ۱۳۹۱دست گلت درد نکنه بهزاد عزیز
خودت می بینی در اون بازه قیمت که اصلا هم قیمت پیفی نیست نمی شه سراغ خودرو آلمانی رفت
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۱هوشنگ جان اگر به آمار واردات بنز و بی ام و نگاه کنیم میبینیم که نسبت به برندهای ژاپنی و کره ای اصلا قابل رغابت نیست و به خاطر هزینه ی زیاد پرداختی مشتری و هزینه ی بالای نگهداری کمتر خریداری در ایران بهشون فکر میکنه و امیدوارم بحثهای فنی رو با قیمت جدا بدونیم و اینطور به قضیه نگاه کنیم که خودرو سازان آلمانی موجب پیشرفت این صنعت میشن و خودرو سازان دیگر با الگوبرداری از اینها و استفاده از فن آوریهای به روز طیف بیشتری از خریداران رو خوشحال میکنن و زیبایی این صنعت هم به همین رغابتهاست و مطمئن باشید برای هر طیف از خریدار ماشینهایی موجوده که میتونه همرو راضی نگهداره.
حمید
۲۹ تیر ۱۳۹۱مقایسه جنسیس و بی ام و عین مقایسه توپولوف و بوئینگه.جفتش پرواز میکنه ولی این کجا اون کجا.چه ایرادی داره ادم به جای جنسیس صفر ب ام و دو سال پیش و سوار شه؟کیفیت ب ام و دست دوم به مراتب بهتر از هیوندای صفر است (البته نه هر دست دومی).حتی اگه جنسیس با سری 3 مقایسه شه(بخاطر قیمت)بازم انقدر مطمئن نباشید جنسیس برنده است.پیشرفت سریع هیوندای و کیا تحسین برانگیزه ماشینهای خیلی خوبی تولید میکنن ولی کو تا آلمان؟آقای هوشنگ فرمودن سری 3 توانش کمتر از جنسیسه.اولا شما باید توان وزنی(نسبت توان به وزن)مقایسه کنید ثانیا کدوم سری 3؟ب ام و که جنسیس نیست فقط دوتا موتور گیربکس داشته باشه.از 2000سی سی تا 8سیلندر خورجینی 4000سی سی تویین توربو سری 3 داریم که 325 واسه رنده کردن جنسیس کافیه.
حمید
۲۹ تیر ۱۳۹۱واقعا متاسفم آقای هوشنگ.شما به سری 3 که از 1975تا الان هر سال پرفروشترین یا حداقل یکی از پرفروشترینها بوده پرطرفدارترین سواری و لذت رانندگی رو داشته با موتورهای به مراتب کوچکتر و کم مصرفتر از هیوندای و کیا و آمریکایی ها بازدهی بیشتر ارائه داده میگین نصفه ماشین؟به صاحبانش میگین مغز … خوردین؟طراحی داشبورد جنسیس و با سری 3 مقایسه کنید.مصرف سوخت و مقایسه کنید.دقت گیربکس و نحوه تعویض دنده رو مقایسه کنید.320 چندین ساله بعد از یاریس کمترین مصرف ترکیبی رو در بازار ایران داره.شما به این میگی نصف ماشین؟من میگم هنر صنعت و شاهکار مهندسی آلمانی
دل
۱۱ مرداد ۱۳۹۱سلام ما یک مردم معمولی هستیم برای چه مرتب قیمت خودروهارا بلا میبرید.ما الآن 7سال پیش ماشین خریدیم تاالان چندبارخواستیم ماشینمان راعوض کنیم ولی بخاطر ای قیمتها نتوانستیم آخه این انسافه؟
ما ماشینی داریم که جون خود ودیگران را با این به خطرانداختیم وقتی نگاه میکنم به کسانی که کارشان سیاستی است و ماشینهای شیک سوار میشوند دلم میسوزه وتو دلم میگم اینها همش مال مردمه…
آخه چرا؟
سعید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱آخه این زپرتی از رو یه سرعت گیر بپره زیربندیش داغون میشه..همینو با یه تاهو شاخ به شاخ بزنن میشه مث نیمرو
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۱من خودماز هیوندایی اصلا خوشم نمیاد چون شرکتی که تازه پیشرفت کرده نباید بیاد واسه شرکتای بزرگی مثل بی ام دبلیو و تویوتا و بنزو … ادعا کنه ….
مثلا شرکتی مثل کیا (هیوندای و کیا که دوتاشون سهامدار هم دیگن میشه گفت یکین حتی شاسی اکثر ماشیناشون یکیه) خیلی بهتر از هیونداس چون کاری به شرکتا دیگه نداره و داره پیشرفتشو میکنه این هیوندای هم که فروشش رفته بالا زود گذره چون کسایی که شرکتای بزرگو مثل بی ام دبلیو و بنزو دوست دارن حتی اگر تو یه دوره افتم کنه طرفدارش می مونن ولی هیوندایی به هیچ وجه این شکلی نیست و مسلما ماشینای اروپایی و ژاپنی بهتر از ماشینای کره ای هستن تازه یه چیز دیگه هم که شرکتای بزرگ توی طراحی شون دارن اینه که واسه ماشینشون شخصیت می ذارن و نمیان مثل هیوندایی همین طور رو بدنه خط بکشن ……
سمندر ال نود
۱۸ مرداد ۱۳۹۱آدم از این بحثهای بیهوده کلافه می شه
Alpha-Beta
۲۱ مرداد ۱۳۹۱اینا توی اوضاع بی پولی ببین چی می سازن… اونوقت ایران سروتمند رو ببین چی می سازه؟!! موندم به کی بگم دردمو؟!!!
نيما
۱۰ مرداد ۱۳۹۲فقط به درد مبارزه با زامبی ها میخوره البته میشه توی فیلم های پرخرج هالیوودی ازش استفاده کرد (ازجمله :بتمن و..…
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲یه دفعه تانک میساختی بابا این مسخره بازیا چیه!!!!!!!!
بهراد
۱۲ مهر ۱۳۹۲امین جان واقعا با شما موافقم این چیه تازم مگه گاو گوسفند زندگی می کنن اون پشت واسشون گندمو جو گذاشتین
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳الانترا یک ماشین زنونه برای اخرالزمان
خیلی خنده داره