سرانجام هیوندای در نمایشگاه لسآنجلس رسماً پالیسید را بهعنوان بزرگترین کراساوور خود معرفی کرده است. این خودرو که بهنوعی جایگزینی برای مدل وراکروز یا IX55 محسوب میشود، در جایگاهی بالاتر از سانتافه قرار میگیرد. پالیسید یک کراساوور فول سایز سه ردیفهٔ هشتنفره است که باید فروش هیوندای را بهویژه در ایالاتمتحده افزایش دهد. این ماشین، کراساوور بزرگی است بهگونهای که با ۴.۹۸ متر طول، ۱.۹۷ متر عرض، ۱.۷۵ متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲.۹۰ متر، تقریباً ابعادی نزدیک به سایر خودروهای این کلاس مثل نیسان پثفایندر و فولکسواگن اطلس دارد.
پالیسید طبق زبان طراحی جدید کراساوورهای هیوندای شکل گرفته و به همین دلیل به مدلهای کوچکتر کُنا و سانتافه شباهات دارد؛ بنابراین در پالیسید هم شاهد جلوپنجرهٔ آبشاری بزرگی هستیم که با چراغهای دوبخشی احاطه شده است. قسمت بالایی این چراغها شامل دیلایتها و راهنماهای LED میشود درحالیکه چراغهای اصلی جلو (که آنها هم از نوع LED هستند) در بخش پایینی تعبیه شدهاند. بهطورکلی، بخش جلویی پالیسید همانند برادر کوچکترش سانتافه، نمایی تهاجمی را به نمایش گذاشته است.
در پروفیل جانبی اما با وجود درهای کشیده، ابعاد بزرگ خودرو بیشتر خود را نشان میدهد. در همین حال، برخلاف جلو، در بخش عقبی پالیسید، چراغهای عمودی نمای کاملاً متفاوتی را نسبت به سانتافه ایجاد کردهاند. هرچند پالیسید کراساوور بزرگی است اما هیوندای با انجام اصلاحات آئرودینامیکی، ضریب درگ آنرا به عدد قابلتوجه ۰.۳۳ رسانده است. عناصری مانند ستونهای A و اسپویلر عقب به دستیابی به این ضریب آئرودینامیک کمک شایانی کردهاند. برای این خودرو رنگهای بیرونی مختلفی چون مشکی، سفید، نقرهای، زرشکی و سبز جنگلی قابل انتخاب خواهد بود.
در داخل پالیسید، تودوزی چرمی ناپا کار شده که فضای پریمیومی را ایجاد کرده است. در اینجا سه ردیف صندلی وجود دارد که ظرفیت حمل هشت نفر را دارند اما امکان سفارش صندلیهای خلبانی مجهز به تهویه برای ردیف دوم وجود دارد که در این صورت ظرفیت سرنشین به هفت نفر کاهش پیدا میکند. ردیف دوم و سوم صندلیهای نیز بهسادگی با لمس یک دکمه بهصورت برقی جمع میشوند. در کابین پالیسید مجموعاً هفت پورت USB و شانزده نگهدارندهٔ لیوان تعبیه شده است. در اینجا برای راننده هم یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی TFT در مرکز صفحه آمپر تعبیه شده درحالیکه یک صفحهنمایش ۱۰.۲ اینچی نیز وظیفهٔ ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بر عهده دارد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ پالیسید هم میتوان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بیسیم و سیستم صوتی اینفینیتی اشاره کرد.
تمامی تیپهای پالیسید بهصورت استاندارد با طیف گستردهای از سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی و کمکراننده ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، هشدار ترافیک عقب با قابلیت جلوگیری از برخورد، سیستم خروج ایمن، نوربالای خودکار، هشدار توجه راننده و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت اشاره کرد. برای این کراساوور کرهای یک نمایشگر سربالای اختصاصی هم طراحی شده که اطلاعات مختلفی مثل ناوبری، محدودیت سرعت و… را به نمایش درمیآورد.
یکی از سیستمهای ایمنی سفارشی پالیسید، سیستمی بنام هشدار صندلی عقب است که با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک، وجود کودکان یا حیوانات خانگی را در صندلی عقب تشخیص داده و هنگام خروج راننده از خودرو به او یادآوری میکند. اگر وجود کودک یا حیوان بعد از خروج راننده از خودرو تشخیص داده شود نیز سیستم هشداری را به تلفن همراه او ارسال میکند. هیوندای کراساوور پرچمدار خود را بهصورت استاندارد به هفت ایربگ هم مجهز کرده و انتظار دارد بتواند پنج ستارهٔ کامل را از آزمونهای تصادف NHTSA کسب کند.
برای تأمین نیروی پالیسید یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها انتقال پیدا میکند. این کراساوور فول سایز در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. بهمنظور ارائهٔ سواری راحت و پایداری مناسب، پالیسید بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی و لاستیکهای ۲۴۵ عرضه میشود اما امکان سفارش نمونههای ۲۰ اینچی هم برای آن وجود دارد.
برای سامانهٔ چهارچرخ محرک پالیسید سیستم HTRAC هیوندای قابل سفارش است که حالتهای رانندگی مختلفی شامل معمولی، اسپرت و هوشمند را به همراه حالت جدیدی بنام برف ارائه میکند. سیستم HTRAC در حالت برف با تنظیم توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب و کنترل گشتاور موتور، کشش و کنترل ماشین را در شرایط لغزنده بهبود میبخشد. هیوندای پالیسید در بازار ایالاتمتحده کار سختی پیش رو خواهد داشت چراکه باید با رقبای شناختهشده و محبوبی چون هوندا پایلوت، فورد اکسپلورر، شورلت تراورز، نیسان پثفایندر و فولکسواگن اطلس به رقابت بپردازد. تولید این کراساوور کرهای در زادگاهش انجام میگیرد و از تابستان ۲۰۱۹ در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
[دانلود ویدئو] با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم
Reza
۹ آذر ۱۳۹۷لایک
الهی
۱۰ آذر ۱۳۹۷ولی جلوپنجرش دیگه واقعا لایک نداره…..
Mohammad
۹ آذر ۱۳۹۷اگه بازار رو تحلیل بکنیم
در اروپا مردم چنین ماشینی نمیخرن
در شرق اسیا همچین ماشینی نمیپسندن
فقط میمونه بازار خاورمیانه و امریکا که در اونجا هم باید با ماشین های خیلی مطرح تر از خودش مثل تاهو رقابت کنه کهدر اون صورت برتری نداره
نمیدونم چرا اخه هیوندا داره با خودش اینجوری میکنه
Elmiraj
۹ آذر ۱۳۹۷داداش چطوری اینو با خدای ابهت Tahoe مقایسه کردی ؟!؟!
این با این قیافه نمی تونه با هم کلاس خودش تراورز هم رقابت کنه چه برسه به تاهو….!!!!!!!!
Mohammad
۹ آذر ۱۳۹۷واقعا راست میگی از امریکا دوستان معذرت میخوام
Reza
۹ آذر ۱۳۹۷مگه چشه قیافش، تاصب رو بزار کنار دوباره ببین
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷خدای اباهتتون تو دبی اومد شاخ بازی در بیاره بره افرود اخر گیر کرد لندکروز اومد درش اورد :)))
حالا ایشالله دفعه بعد گیر کرد میگیم پالاسید درش بیاره
Elmiraj
۹ آذر ۱۳۹۷آrمaن@
اگه تو یوتیوب و اینستا پیگیر کلیپ های آفرود تویوتا لندکروز بشی می بینی که لندکروز تا حالا اندازه شن های بیابان گیر کرده و رپتور ، سییرا در حاشیه خلیج و در ایران هم بلیزر و چروکی های ۴۰ سال پیش درش میارن … !!!
.
خوبه بدونی تمامی ماشین های مدعی آفرود تا حالا هزاران بار توسط رانندگان مبتدی سابقه گیر کردن داشتن و Tahoe هم یکی از اوناست ، هر چند اولویت تاهو آفرود حرفهای نیست ولی من بارها در کلیپ های مقایسه ( اکثراً روسی) دیدم که تاهو تو آفرود هم از لند کروز بهتر عمل کرده .
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷اتفاقا لندکروز هم تو طناب کشی تاهو رو گرفت کشید برد خونه هم وقتی که تو شن گیر کرد اومد درش اورد! فیلماشم هست هم تو اپارات هم تو یوتیوب
شاخ أفرود های امریکا رانگلر بود که تو تست و بررسی موتور ترند رتبه دوم رو گرفت و لندکروز رتبه اول!
تاهو که دیگع مال این حرفا نیست!
Elmiraj
۹ آذر ۱۳۹۷آrمaن @
نخست این که طناب کشی ناشیانه ترین مقایسه بین دو خودرو هست …
.
در مورد اون مسابقه طناب کشی که حرفشو می زنی بین دو لندکروز و تاهوی سفید رنگ هست که در شهر اربیل کردستان عراق انجام گرفته و لندکروز VXR با ۳۸۱ اسب بخار در مقابل تاهو LTZ هست که ۳۵۵ اسب بخار قدرت داره …
.
.
وای به حال لندکروز اگه تاهو در نسخه ۴۲۰ اسب بخاری RST حضور داشت .
آrمaن
۱۰ آذر ۱۳۹۷طناب کشی یکیش بود که تاهو تو اونم نتونست ببره بیچاره ?
تو افرود هم گیر کرد تو شن بعد لندکروز امد درش اورد ?
اسباب بازی باحالیه ?
امیر
۹ آذر ۱۳۹۷رقیبش تاهو نیس
تو متن هم نوشته امثال اکسپلورر و اطلس هستن رقباش ک بی شک اکسپلورر برتری داره به همشون
M
۹ آذر ۱۳۹۷چقدر زشت و بدترکیب! شبیه کانست های دهه 90 … مقایسه کنید با طراحی لینکلن آویاتور
af.1024
۹ آذر ۱۳۹۷مگه قرار قیمت اویاتور رو داشته باشه که با اون مقایسه بشه? قطعا از پایلوت و اکسپلورر و اطلس هم ارزون تر عرضه میشه، مقایسه این با اویاتور مثل مقایسه اویاتور با بنتیگا یا کولیان میمونه…
ایمان
۹ آذر ۱۳۹۷طراحیش چنگی به دل نمیزنه و طراحیش میتونست بهتر از این باشه با این همه حال داخلش بد نشده
PlymouthBarracuda
۹ آذر ۱۳۹۷واسه برندی که جنسیس میزنه یه همچین طراحی واقعا عجیبه….!!
هم بیرون هم داخل اصلا خوب نیست…
AMANTE
۹ آذر ۱۳۹۷طراحی جلو نه زیباست و نه زشت، در واقع هیوندای طراحی جسورانه می خواست ولی به طراحی نا هماهنگ و عجیب رسیده.
طراحی عقب منو یاد شاسی بلند های آمریکایی میندازه و طرح چراغ عقب هم کمی یاد رنجروور.
اگه کمی اجزای بدنه با هم هماهنگ تر بودن واقعا ماشین زیبایی میشد.
M
۹ آذر ۱۳۹۷اگه مصرف سوخت وقیمتش تو تیپ بالا از هوندا پایلوت وسوبارو ascentکمترباشه ارزش خرید داره
نیما
۹ آذر ۱۳۹۷آمریکایی پسند شده
sina
۹ آذر ۱۳۹۷جز جلو پنجره ایش هیچیش شبیه هیوندای نیست واقعا
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷طراحی داخلش خیلی خوبه همچنین طراحی جلوش ولی عقبش جالب نیست و هماهنگ نیست با طراحی کلی ماشین ! بنظرم میتونست بهتر طراحی کنه اما طراحیش امریکایی پسند شده
NAVID۰۰۹۸
۹ آذر ۱۳۹۷هیوندای زده تو کار خود خوری .
اون از جنسیس
این از …..
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷جنسیس جی ۹۰ از نظر تو زشت بود
از نظر خیلی ها طراحیش خیلی عالی بود
محمدرضا
۹ آذر ۱۳۹۷همه چیز طراحی نیست.جنسیس به شدت داره از ضعف مدیریت ضربه میخوره.تو چنین بازاری هنوز کراس اور معرفی نکردن.از اول واسه نمایندگی هاشون فکری نکردن،وسط راه تصمیم گرفتن نمایندگی های جنسیس باید کیفیتشون بالاتر از نمایندگی های هیوندای باشه،خیلی از نمایندگی های فعلی خارج شدن از رقابت حالا کمبود نمایندگی دارن!جنسیس g70 که تمام مشکلات استینگر رو پوشش داده بود و ماشین دوستان همه کلی ازش تعریف کردن و هنوز تو امریکا درست و حسابی در دسترس نیست که مردم بتونن بخرن!
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷داداش داریم راجع به یه برند صحبت میکنیم که ۳ ساله تشکیل شده،انتظار نداشته باش که تو ۳ سال سبد محصولاتش رو اینقدر گسترش بده که کراس اوور هم تولید کنه،أولیت هر برند لوکسی اول سدان هست بعد تولید کراس اوور،اینکه تو این مدت کم بیاد این همه مدل تولید کنه یعنی خودکشی
اره قبول دارم نمایندگی هاش مشکل دارن و کمن و بقول تو ماشیناش در دسترس نیستن و مشکلات بدتری مثل کم بودن عرضه نسبت به تقاضا داره که باعث خالی شدن أنبار ها و کاهش فروش شده( البته جنسیس گفت قول میدن زمان تولید هر خودرو رو کاهش بدن) ولی خب یکم زمان میبره تا تو این مسائل باتجربه بشه
فعلا کانسپت شاسی بلندش رو رونمایی کرده
ولی بازم تو این ۳ سال خیلی خوب کارکرده و ماشیناش موفقیت های خوبی کسب کردن حالا جدا از اون مشکلات نمایندگی ها
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آذر ۱۳۹۷جنسیس برای تو که میگی بهتر از رولزرویس و بنز هست ، دیگه باید تا ته خط رو رفت که چقدر ماشین شناسی .
جنسیس داره خودشو میکُشه شبیه لکسوس و آئودی بشه ، اما نمیدونه تکیه بر جای بزرگان نتوان زد .
حامد
۹ آذر ۱۳۹۷بنظر من کابین عالیه،نمای پشت هم قابل قبول
ولی جلوش افتضاحه،اصلا حس خوبی رو نمیده
Amir Machine
۹ آذر ۱۳۹۷طراحیش جالب نیست اصلاً
مخصوصاً نمای عقب که شلخته و بههم ریخته بنظر میاد
تو بازار آمریکا انتخابهای خیلی بهتری از این هست مثل شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، فولکسواگن اطلس و هوندا پایلوت
تراورز با موتور 3.6 لیتری V6 با 310 اسب و اکسپلورر با 3.5 لیتری V6 اکوبوست 365 اسبی قویترینهای این کلاس هستند
دوج دورانگو هم که با موتور 6.4 لیتری V8 با 475 اسب بخار قدرت دیگه حرفی برای گفتن نمیذاره
پرفروشترینهای این کلاس هم امسال بترتیب اکسپلورر، پایلوت و تراورز بودن
نسل جدید اکسپلورر هم بزودی با پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب (مشترک با لینکلن اویاتور) معرفی میشه و مطمئناً بازی رو کاملاً به نفع فورد تغییر خواهد داد
سید علیرضا
۹ آذر ۱۳۹۷.
ماشین خیلی خوبیه
طراحی بیرونی خوب و ساختارشکنه
فقط اگر تنوع موتورش بیشتر بود و یه موتور توربو هم داشت بهتر می شد.
طراحی داخلش خیلی قشنگه
همه اینا خوبه به شرطی که قیمتش هم منصفانه باشه
amin
۹ آذر ۱۳۹۷مردم دیگه گول زرق و برق و بزک کره ای ها رو نمیخورن
کاهش آمار فروش 2 سال متوالی به وضوح این رو نشون میده که برگ برنده کره ای در حال کمرنگ شدنه
Omid
۹ آذر ۱۳۹۷کابینشو از رو bmw اسکی رفته
بقیه طراحیشم که زشت شده مثل ماشینیه که از قطعات ماشینای دیگه ساخته شده هیچیش به همدیگه نمیخوره
Alireza
۹ آذر ۱۳۹۷خدایی این اومده جایگزین وراکروز بشه وراکروز هم خودش کلی خوشکلتره هم اسمش شکست این کاملا قابل پیش بینیه
Kamran
۹ آذر ۱۳۹۷کابین Bmw X7
ADAK
۹ آذر ۱۳۹۷نمای جلوش چه مضحکه
حیف هیوندای …
ستار
۹ آذر ۱۳۹۷عقبش تیولی که
رامین
۹ آذر ۱۳۹۷ظاهر این ماشین خیلی بلاتکلیفه اومده یه چهره متفاوت ارائه بده ولی بین یه کانسپت شلخته و استایل شاسی بلندای آمریکایی گیر کرده. فک کنم خود طراحاشونم نفهمیدن چی طراحی کردن به علاوه طراحی داخل خودرو خیلی خیلی سادس و تظاد عجیبی با طراحی مدرن گونه بدنه ماشین داره
MjM
۹ آذر ۱۳۹۷هیوندا ولی رفته رفته جلوپنجرشو خراب کرد!
کاوه
۱۰ آذر ۱۳۹۷یعنی کسی میاد نسخه دف جلو بخره از این غول؟اونا چه دیوونه هایی هستن
اتوکبیل زشتیه. هر طور نگاه کنیم باسر. زمین می خوره مگر اینکه قیمت پایینش به دادش برسه. قیمت پایین کراس اوور ضعیفی مثل تاکسون رو هم پر فروش کرد
Ix55
۷ شهریور ۱۳۹۸قیافش خیلی افتضاحه
انگاری با ماهیتابه زدن تو صورتش
وراکروز خیلی از این بهتره