پس از انتشار برخی شایعات طی ماههای اخیر سرانجام بهصورت رسمی تائید شد هیوندای پالیسید کالیگرافی ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه خواهد شد. کالیگرافی نسخه پرچمدار این خانواده بوده و یک پله بالاتر از پالیسید لیمیتد قرار میگیرد. هیوندای به قیمت این خودرو اشاره نکرده اما برخی اسناد لو رفته نشان میدهند که بهای این شاسیبلند از ۴۸,۸۹۰ دلار شروع خواهد شد.
پالیسید کالیگرافی بهصورت انحصاری با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری که قدرت ۲۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل خواهد بود.
کالیگرافی برخی تغییرات ظاهری نسبت به دیگر مدلها را تجربه کرده است. از جمله این موارد میتوان به جلوپنجره با طراحی متفاوت، آینهبغلها با لامپهای ویژه، چراغترمز پهن و LED در عقب، رینگهای ۲۰ اینچی ویژه و… اشاره کرد.
داخل کابین پالیسید کالیگرافی نیز تمامی تجهیزات تریم لیمیتد دیده میشود که از جمله آنها میتوان پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی، صفحه مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری، طراحی هفت نفره با دو صندلی کاپیتانی در ردیف دوم، فرمان چرمی، پانل دربهای دوخته شده، پوشش سقف جیر و محافظ بخش بار را نام برد.
هیوندای در کره جنوبی نسخهای ویژه از پالیسید را نیز عرضه میکند که بالاتر از کالیگرافی قرا میگیرد. این مدل VIP دارای صندلیهای لوکستر و راحتتری در ردیف دوم داشته و از صفحهنمایش ویژه این بخش استفاده شده است. صندلیها دارای پشتسریها با بلندگوهای داخل آنها میباشند. همچنین نگهدارنده های فنجان گرم و سرد شونده نیز در این نسخه دیده میشود. هیوندای فعلاً این مدل را در آمریکا معرفی نکرده و این امر منطقی به نظر میرسد زیرا در این صورت پالیسید میتواند روی فروش محصولات برند لوکس جنسیس تأثیر بگذارد.
Dayan5775
۲۵ تیر ۱۳۹۹فروش خیلی خوبی رو نسبت به سابقه هیوندا تو این کلاس ثبت کرد برای هیوندای،ظاهر و کابین شیکی داره و تو تمام بررسی ها مورد پسند واقع شده توسط کارشناس ها،اما ظاهرا نتونسته موفقیت کیا تلوراید رو کسب کنه و هیوندای داره تمام تلاشش رو برای غلبه بر تلوراید میکنن
احتمالا اگر در فاصله زمانی زودتری از تلوراید معرفی میشد موفقیتش از این هم بیشتر میشد
ارشیاsvj
۲۵ تیر ۱۳۹۹خوشگله
ولی موتورش باید قویتر باشه.
داود
۲۵ تیر ۱۳۹۹در مقایسه با لندکروز ۶سیلندر واقعا عالیه قیمتش نصف لندکروز. شتابش ۸ثانیه در مقابل ۱۰ ثانیه. مصرفش ۹ لیتر در برابر ۱۵ لیتر من که هرچند ژاپنی بازم ولی این به نظرم بهتر و به صرفه تره .اگه به دوستان تعصبی بر نخوره.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۳۹۹داود
این با هایلندر مقایسه میشه و نه لندکروزر .
هیوندای هنوز نتوانسته هیچ خودرویی در کلاس لندکروز تولید کنه چون توانش را نداره و این کاری به این نداره که نمیخواد بزنه ، چون تجربه ثابت کرده در همه کلاسها ورود میکنه ولی در خیلی از کلاسها به دلیل نداشتن توان و تجربه نمیتونه ورود بکنه چون حتی نمیتونه یه پلتفرم جدایه شاسی از اتاق بزنه .
Mad.z.Max
۲۵ تیر ۱۳۹۹اول اینکه خداییش توی یه کشوره آزاد مثل آمریکا، من ۴۸.۸۰۰ دلار رو میبرم میدم یه برانکو بد لندز با پکیج سسکواچ، آخر هفته میندازم تو دره و کوه و دشت.
دوم اینکه دوستت کمری گرند خیلی میلیون کیلومتر کارکرده در خط فرودگاه رو (کمری گرندم البته ندیدم تو خط فرودگاه تهران، کیش داشت یزمانی) به کل صنعت کره ترجیح میده، چون بعد از خیلی میلیون گیلومتر هنوز لنتاش فابریکه، گیربکسش روغن فابریک داره و خیلی میلیون کیلومتر دیگه هم راه میره.. هی میره هیییی میره
حسین
۲۵ تیر ۱۳۹۹اصیل ترین خودروساز جهان وارد می شود. هایلندر و اکسپلورر برن کنار که امپراطور پر فروش صنعت خودرو که هر روز چند میلیون افزایش فروش تجربه می کنه وارد عمل میشه. ?
Mahdi
۲۵ تیر ۱۳۹۹طولی نمی کشه که خودرو ساز های کره ای از ژاپن هم جلو بزنن .
datsun
۲۵ تیر ۱۳۹۹حق با شماست خودروسازی کره از ژاپن آمریکا و آلمان جلو زدن و آماده رقابت با خودرو سازی برون کهکشانی شدن .
Mahdi
۲۵ تیر ۱۳۹۹از نیسان چه خبر هنوز ورشکست نشده
Ali
۲۵ تیر ۱۳۹۹الانشم جلو زدن ولی نه دیگه تا کهکشان پیش برن اگه واقع بین باشیم با اروپایی و امریکایی ها قابل مقایسه نمیشن ولی با این پیشرفتی که دارن میتونن بهتر از ژاپنی ها باشن راحت از همه نظر
مرتض
۲۵ تیر ۱۳۹۹کره جنوبی ببر آسیا که چه عرض کنم در آینده اسم کینگ آسیا رو براش میزارن حالا ببینید چین و هند و پاکستان که فقط میزنن تو سر و کله هم کره جنوبی میترکونه شرط میبندم در آینده یکی از 5 تا برترین های اقتصادی و نظامی میشه میگم شرطی میزنم
امین قلی پور
۲۶ تیر ۱۳۹۹۱۰۰ سال سیاهم با وجود ژاپن آمریکا آلمان انگلیس چین کره نمیتونه شاخ اقتصادی باشه برا اینا در ضمن کره و ژاپن ارتشی ندارند شکست خورده های جنگ جهانی دوم به شدت اخته هستند و فاقد جسارت و غیرت و وطن پرستی و اقتدار حالا کاری به پیشرفته بودن ندارم خواستم بگم جوگیر نشی زیاد منظورم اینه
pooriya.bmw.germany
۲۵ تیر ۱۳۹۹در اینکه خودروسازی کره پیشرفت چشم گیری کرده است شکی ندارم و من احترام زیادی برای هیوندای و بخصوص کیا قائل هستم
ولی با نظر هر دو گروه از دوستان مخالف هستم چه اونایی که هیوندای و کیا نفی میکنند و چه اون هایی که هیوندای و کیا در حد بزرگان صنعت خودروسازی تمجید میکنند
Hl>i
۲۵ تیر ۱۳۹۹نقطه اوج طراحی این ماشین هارمونی است که بین دی لایت های چراغ جلو با مه شکن ایجاد شده، هرچی این نقطه جذاب از اب درامده عوضش دماغه ابشار گونه بی ریخت جلوه گرشده
ولی درکل ماشینی قابل احترامی است و فروش بالای رو برای هیوندای به ارمغان میاره
+|<i
Hadi
۲۶ تیر ۱۳۹۹بد نیست…
آریا ماشین
۲۷ تیر ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی با طراحی عقبش حال نمیکنم
آریا ماشین
۲۷ تیر ۱۳۹۹درضمن پالیسید به دنبال غلبه بر تلوراید نیست اینا هر دو مال هیوندای هستن و فروش تلوراید هم میره تو جیب خودشون?