هیوندای

نگاهی به HB20، محصولی از شعبه برزیلی هیوندای

خودروسازان بزرگ در مناطقی که حضور جدی و گسترده‌ای دارند، اغلب خودروهای منطبق با ویژگی‌های همان مناطق را تولید و عرضه می‌کنند تا بلکه با این شیوه به ارقام فروش بهتری دست یابند. درمجموع این عملی رایجی در این روزها به‌خصوص در بازار چین، هند و برزیل و کشورهایی ازاین‌دست است. چه‌بسا خودروهایی که باب طبع مردمان اروپا، آمریکا و استرالیا باشند اما در نواحی دیگر مشتریان چندانی نداشته باشند، ازآن‌رو که قیمت، ابعاد و حتی پیشرانه به‌کاررفته در آنها مورد قبول مردمان این نواحی نیست. از همین روست که می‌بینیم که ساخته‌های بسیاری از شورولت، هیوندای، هوندا، تویوتا و… فقط در کشورها و حوزه‌های جغرافیایی خاصی به فروش می‌رسند.


اگر چنانچه نگاهی به لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار برزیل در سال ۲۰۱۷ بیاندازیم نام خودرویی از هیوندای را در بالای این جدول می‌بینیم. خودرویی که HB20 نام دارد و HB هم در اینجا مخفف “هیوندای برزیل” است. این خودرو تا این لحظه مقام سومین خودروی پرفروش بازار برزیل در سال ۲۰۱۷ میلادی را با فروشی معادل ۶۰,۴۶۱ دستگاه از آن خود نموده است و در جایگاهی پس از خودروهایی چون شورولت اونیکس با فروشی معادل ۹۸,۴۷۰ دستگاه و فورد کا با فروشی برابر با ۶۶,۵۸۷ دستگاه ایستاده است.
البته این جایگاه به‌شدت از طرف خودرویی چون نسل جدید رنو ساندرو تهدید می‌شود که در امسال، رشد ۴۱ درصدی را به نام خود ثبت نموده و ۴۵ هزار دستگاه از آن نیز تاکنون به فروش رفته است، این در حالی است که هیوندای HB20 با کاهش ۱۳ درصدی فروش نسبت به پارسال مواجه بوده است. پس از رنو ساندرو، خودروی فولکس گل با فروشی بیش از ۴۲ هزار دستگاه جای دارد، خودرویی که کشورمان چند سالی میزبان تولید نسل پیشین آن در شهر کرمان بود.


هیوندای HB20 یک خودروی ساب کامپکت است و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی به بازار معرفی شد. بعدها نسخه کراس این خودرو با نام HB20X و نسخه سدان آن هم با نام H20S نیز رونمایی شدند. پیشرانه این خودرو از انعطاف لازم برای استفاده از سوخت‌های مختلف برخوردار است؛ زیرا که در برزیل سال‌های سال است که سوخت اتانول کاربرد گسترده‌ای در حمل و نقل دارد. هیوندای HB20 تا سال ۲۰۱۶ میلادی به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی صادر نمی‌شد و فروش آن تنها محدود به بازار برزیل بود اما از این سال به بعد به کشورهای دیگری همچون اروگوئه و پاراگوئه نیز صادر شد. هیوندای HB20 از دو پیشرانه متفاوت استفاده می‌کند، یکی از آن دو نمونه‌ای یک لیتری به توان ۷۵ اسب بخار است که در کیا پیکانتو نیز به کار می‌رود و دیگری هم نسخه‌ای ۱.۶ لیتری به توان ۱۲۸ اسب بخار. توان حاصل از این پیشرانه‌ها به واسطه گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.


طول/عرض/ارتفاع نسخه هاچ‌بک این خودرو معادل ۳۹۰/۱۶۸/۱۴۷ سانتی‌متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۲۵۰ سانتی‌متر است. طول نسخه سدان این خودرو ۴۲۳ سانتی‌متر است و گنجایش صندوق عقب آن نیز معادل ۴۵۰ لیتر است. این در حالی است که گنجایش صندوق عقب نسخه هاچ‌بک معادل ۳۰۰ لیتر است.


هیوندای HB20 در حال حاضر تنها در شهر سائوپائولو برزیل تولید می‌شود و بهای آن در بازار این کشور از ۴۳,۰۰۰ رئال (حدود ۱۳,۷۰۰ دلار) آغاز می‌شود.
منابع:
HYUNDAI-MOTOR.COM.BR
WIKIPEDIA.ORG
Focus2move.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    45 میلیون تومن در میاد به پول ما
    ماشین معقولیه

    1. شایان

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      بیاد تو ایران میشه 145 میلیون تومن

      1. شایان

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگر ایران خودرو وارد کنه احتمالش هست ازشون برمیاد سر 301 نشون دادن

    2. فرشاد

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      وارد بشه، حدود ۷۵ تومن قیمتشه. ابعادش رو میپسندم، نه اونقدر کوچیکه که نشه راحتی رو توش پیدا کرد، نه اونقدر بزرگه که نشه برچسب هاچ‌بک جمع و جور رو روی پیشونیش چسبوند.

  2. شایان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کاش کرمان موتور به جای مونتاژ کردن النترا که تو برنامه هاشه و i20 این خودرو و creta رو مونتاژ می کرد. creta ماشین خوش قیمتیه که من اعتقاد دارم در صورتی که کرمان موتور مونتاژ کنه به فروش بیشتری دست پیدا میکنه و صد در صد بازار خوبی در ایران پیدا میکنه. البته کرمان موتور قبلا هم تو مونتاژ گل که تو برزیل طراحی شده بود تجربه این کار را داره

  3. Landscape

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ای کاش بعضی از برند های معروف برای بازار ایران هم محصولاتی با نیاز مردم در ایران تولید می کردند هم اشتغال ایجاد می شد هم انقدر ماشینای چینی وارد نمیشد

  4. رضا بندانی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همینو اگه شرکتی توی ایران بخواد تولید کنه،وقیحانه براش سه برابر قیمت جهانی رو در نظر میگیره بعد 25 تومن هم تخفیف میده،مثل اکسنت که با تخفیف بیست و پنج میلیونیش هنوز هم دو برابر قیمت جهانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا