شما لذت رانندگی را چگونه اندازهگیری میکنید؟ آیا معیار شما میزان سریع بودن خودرو است؟ یا شاید شتاب گیری بهتر؟ البته که تعریف مشخص و معینی برای این فاکتور وجود ندارد اما با قضاوت رویههای جدید و مدرن کنونی شاید لذت رانندگی را بتوان با زمانهای ثبت شده در نوربرگ رینگ تعیین نمود. حداقل خودروسازان زیادی اینگونه فکر میکنند!
اما هیوندای شامل این دسته از خودروسازان نبوده زیرا کرهایها معتقدند لپ تایمهای ثبت شده برای یک خودروی اسپورت مهم نیستند. این در حالی است که ولوستر N جدید برای نمایش بهتر در نوربرگ رینگ توسعه یافته است! بخش N هیوندای فلسفه متفاوتتری نسبت به دیگر بخشهای اسپورت کمپانیهای معروف دارد.
آلبریت بیرمن مرد همهکاره بخش پرفورمنس هیوندای در خلال برگزاری نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ میگوید:
خودروی ما باید بسیار در دسترس باشد. نیازی نیست که شما برای لذت بردن از خودروی N ما یک راننده حرفهای و مسابقهای باشید. این خودرو باید برای رانندگان عادی دسترسپذیر باشد. آنها میتوانند این حس N را با تمام وجود لمس کرده و با خودرو یاد گرفته و رشد کنند. این فلسفه ماست.
سخنان بیرمن به این معنی نیست که ولوستر N در پیست سریع نیست. او در ادامه میگوید که شما میتوانید از خودرو در پیست لذت زیادی ببرید؛ اما بیرمن علاقهای به تست چند هفتهای یا چند ماهه خودرو در نوربرگ رینگ به منظور ثبت رکورد جدید ندارد. او اضافه میکند:
خودروسازانی وجود دارند که به مدت ۵ ماه و با چند صد نفر در نوربرگ رینگ حضور مییابند. ما با این پول و هزینه میتوانیم تقریباً یک خودروی جدید بسازیم. این تنها تلف کردن پول و زمان است. ما این کار را انجام نمیدهیم.
خبر خوب اینکه آینده بخش N هیوندای ضرورتاً به موفقیت آن در بازار بستگی ندارد. هدف اصلی این بخش گستردهتر شدن بوده اما میخواهد در نهایت سرعت بیشتری به مدلهای عادی هیوندای ببخشد. آمار فروش اولویت پایینتری برای بخش N دارد.
در خاتمه باید گفت موضوع فروش برای ما اهمیت زیادی ندارد. ما میخواهیم به همگان نشان دهیم که توانایی ساخت خودروهای واقعاً جذاب برای سواری را داریم. میخواهیم پرفورمنس خودروهای هیوندای را افزایش دهیم.
KING 918
۳۰ دی ۱۳۹۶میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه رژیمم ……..
Volvo
۳۰ دی ۱۳۹۶دوست عزیز
من خودم خودروی کره ای مورد علاقه ام نیست اما منظور این مدیر کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاری در بخش R&D است.
معلومه که اونا دارن خودروهاشون رو رقابتی تر میسازن و این موضوع فشار مضاعف میاره بهشون.
شرکتی مثل پورشه از همین آمار و ارقام و تاریخچه ی پربارش داره ارتزاق می کنه و شرکتی مثل هیوندای نمیتونه با بازیگران قدیمی که خیلی از پله های اکنون رو طی کردن در همه زمینه ها رقابت کنه .
هر چقدر هم پول داشته باشی یا نخبه داشته باشی با بزرگترین مانع تاریح که “زمان ” باشه مواجهی
با تشکر
KING 918
۳۰ دی ۱۳۹۶ببین اینکه در یک بخش یه خودروساز نتونه جایگاهی رو برای خودش دست و پا کنه یه امر عادیه اما اینکه نتونی و ادعا کنی به خاطر این انجام نمیدیم چون اتلاف پوله دیگه خیلی خنده داره تازه
با این حرفش کار دیگران رو کم ارزش جلوه میده
شما جملشونو نگاه کن دوباره
( ثبت رکورد در جهنم سبز یعنی تلف کردن پول )
حامد
۳۰ دی ۱۳۹۶حرفشو قبول دارم
ولی خب به هر حال باید یه خودرو هم بسازن که فقط برای ثبت رکود در پیست نورنبرگرینگ باشه که فقط توانایی هاشو نشون بدن
خدا میدونه این بزرگان آلمانی برای این برند کرهای چه برنامه هایی دارن
آقای بیرمن خیلی محکم صحبت میکنه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۳۰ دی ۱۳۹۶گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده …خوب بگو خودرو تست کردیم وقتی قابلیتهاشو دیدیم فهمیدیم بریم تو نوربرگ رینگ بریم ضایع میشیم داریم ……. هنوز راه داره تا به امثال گلف یا مگان یا سایر شاخهای این بخشها برسید حتی مطمئن هستن با پای سئات هم نمیرسید
حامد
۳۰ دی ۱۳۹۶مطمعن باش با افراد سرشناش آلمانیی که استخدام کردن توانشو دارن
Efk
۳۰ دی ۱۳۹۶هر خودروسازی فلسفه خاص خودشو داره و برای رسیدن به بالاترین کیفیت تو رنج خودش تلاش میکنه
بله این مشخصه که هیوندای انقدر براش مهم نباشه که تو این پیست رکودی داشته باشه
محمد حسین
۳۰ دی ۱۳۹۶خب آخه اونی که میره ثبت رکورد کنه تو جهنم سبز ، یا سازنده خودروهای پرفورمنس هست یا مدلی که می خواد بفروشه پرفورمنسش مهمه واسه مشتری
کی تو بازار از هیوندای توقع رکورد نوربرگ رینگ داره ؟ برای همینه که این کار برای هیوندای غلطه. حتی تویوتا هم با تمام عظمتش این کار رو نمی کنه . چون نیازی به این کار نداره.
ولی یه برندهایی مثل فراری و پورشه و مک لارن و …. یا مدل هایی مثل سیویک و گلف برای اثبات قابلیت هاشون به مشتری نیاز به ثبت رکورد دارن.
پس اینکار درحالیکه برای هیوندای واقعا هدر دادن پول هست ، ولی برای اسپورت سازان ضروریه
Meysam..LaFerrari
۳۰ دی ۱۳۹۶پورشه شاید برای تبلیغات تو نوربرگ رینگ تایم رسمی ثبت کنه اما فراری هرگز اینکار رو نمیکنه و تمام قدرت خودش رو تو موتوراسپرت نشون میده.
در واقع 90% قدرت تبلیغات فراری فرمول یکه و بقیه ش هم مال سایر رشته های موتوراسپرت مثل رقابت های GT که اخیراً قهرمان شد.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ دی ۱۳۹۶جدا یه خبرایی داره میشه
شرکت کیا زیر برادر شرکت هیوندای خودشو با اَبَر سلطلانها مقابسه میکنه
بعد هیوندای برند N مسابقه ای را میبره نوربرگرینگ میگه وقت تلف کردنه
اصلا میدونه معنی مهندسی یعنی چی یا فقط تولید کنه بده بیرون . مهندسی یعنی آزمون وخطا فراوان برای رسیدن به بهترین بهره وری در هر تخصصی.
همینه که فرق آلمان ژاپن و کره را مشخص میکنه.
هیوندای احتیاجی به جهنم سبز نداره درسته ولی بخش N نیاز داره برای اثبات خودش.
Meysam..LaFerrari
۳۰ دی ۱۳۹۶دوست گرامی لطفا متن رو با دقت بخونید، منظور هیوندای این نیست که ما نمیخوایم ماشین رو مورد آزمایش قرار بدیم؛ منظور اینه که هزینه کردن برای ثبت لپ تایم رسمی تو نوربرگ رینگ ارزش نداره.
پورشه
۳۰ دی ۱۳۹۶من نمیدنم ضد آلمانی ها اینجا چیکار میکنن تو طرفدار فراری اینجا چیکار میکنی فراری یه عمره داره نون برند بی خاصیتش و تولید کمش و میخوره والا کسی بهش تف هم نمیندازه اگر پورشه اندازه فراری تولید میکرد باید بیش از دو برابر قیمت فراری میفروخت به خاطر کیفیت بالایی که داره در مقابل فراری پورشه سالی بیش از دویست هزار خودرو میسازه قیمتهاش اندازه فراریه در صورتیکه فراری داره سالی به زور هشت هزار تا میسازه! در ارزش برند فراری به گرد پورشه هم نمیرسه و نخواهد رسید با اینکه در ایران پورشه زیاد هست ولی بازم طرفداران میلیونی داره این در حالیکه فراری اصلا در ایران نیست که ملت ندید ایران عاشقش بشن! ولی عده ای … هستن مثل تو در حالی که در در آمریکا یا اروپا اصلا فراری در مقابل پورشه اصلا به حساب نمیاد برای همین در ارزش گذاری و برندینگ حتی یک ششم پورشه هم ارزش بهش نمیدن
Meysam..LaFerrari
۳۰ دی ۱۳۹۶کامنتت رو کپی میکنم میذارم تو دفترچه خاطرات مجازیم!مرسی دوست گرامی.
Javad F1
۳۰ دی ۱۳۹۶چه حرفااااا! عجب روزگاری شده. ولله !
hamid
۳۰ دی ۱۳۹۶کسی هم براش کارت دعوت نفرستاده که بیاد.
اتفاقا نبودنش خیلی بهتره چون حیفه هر ماشینی رو راه بدن تو اون پیست.
دانیال
۳۰ دی ۱۳۹۶نه آمار فروش براش مهمه نه رکورد و نمایش قدرت. آخر سر چی!!!
اینکه طرف با خودرو حال کنه رو که نیت همه خودرو ساز ها هست که.
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶من عاشق اون شرکت هایی هستم که حس رانندگی اسپرت و پیست رو تا حدودی با طراحی ظاهری و طراحی فنی و عملکردی مناسب با قیمت خیلی مناسب به خریدار انتقال میدن 😇یکیش همین ولستر و یا در کیا میتونه استینگر باشه که در فولترین تیپش ۴۱هزار دلاره
وگرنه اگه قرار باشه بعضی از شرکتها مثله همین کیا و هوندای محصولاتشون رو با قیمت ۵۰هزار دلار و بالاتر وارد بازار کنن قطعا میتونن ماشین هایی با طراحی و عملکرد خیلی بالاتر بسازن در حد ماشین های شرکت های خیلی بزرگ ولی هدف ساخت ماشین های شرکت های کیا و هوندای و امثال انها برای بیشتر مردم دنیاست نه عده ای خاص که توانای خرید ماشین های بالای ۵۰هزار دلار رو دارن
پس هیچ وقت قرار نیست ولستر بشه دقیقا یکی مثله گلف جی تی و هدف ساختش ماشینی با سواری و طراحی نزدیک به اون ماشینه با هزینه پایین تر که برای اکثریت افراد جامعه قابل دسترسی باشه خریدش🙂
ستار
۳۰ دی ۱۳۹۶یعنی اگه اون اتفاق نمی افتاد
ایران هم الان خودرو سازی در این سطح داشت!!؟؟؟
بنظرم درسته که ملت کره ذاتا فعالتر و با هوشترن ولی با سیاست های درست و پولی که داشتیم احتمالا نزدیک به کره ای ها بودیم تو خودروسازی
سورنا
۳۰ دی ۱۳۹۶۱۰۰۰۰٪ مطمعن باش بله حتی از این سطح بالاتر داشتیم
چون تفاوت افکار کاملا واضح هست اون دوره و این دوره :)
کافیه فقط نگاه کنی مردمی که تو این چند روز برای بارون اومدن نماز میخوندن … :)
از همچین مردمی انتظار میشه داشت ؟
الف.ی
۳۰ دی ۱۳۹۶منظورت مسخره کردن اون مردمه که برای بارون نماز میخوندن؟!!!!!!!!!!!!
الف.ی
۳۰ دی ۱۳۹۶درخواست کردن از خدا اشکالی داره؟؟؟??
سورنا
۳۰ دی ۱۳۹۶من مسخره کردم ؟
اونا خودشون خودشونو مسخره کردن :)
با این کاراشون باعث میشن دنیا به عقب افتادگی و فقر ذهنی مردم ایران بخندن
ما خودمون به هندیا به خاطر بعضی افکارشون میخندیدیم حالا خودمون داریم تکرار میکنیم :)
“التماس تفکر”
رامتین
۳۰ دی ۱۳۹۶اینم برا ما آدم شده. بیخیال بابا. شما برو محصولاتتو به جومونگ و دار و دستش بفروش.
چشم تنگها، حرف زدن و تبلیغاتو بلدن. تو گوشی هم با همین ترفندها سامسونگ را کشیدن بالا. راستی دو محصول بنز CLA و GLA قراره در ایران سال 97 تولید بشه. بنظرتون قیمتش چند در میاد؟
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶خدا تومن ?
sadegh
۳۰ دی ۱۳۹۶احتمالا جایگزین پراید و 405بشن!!!
احمد
۳۰ دی ۱۳۹۶ماشین ببرند نو ربرگ آخرش بگن به درد نمیخوره از آلمانی های متعصب کلا اروپایی ها که غیر از ماشین اروپایی سوار نمیشن بعید نیست هوشمندانه کار کردند دلیل دوم اینکه برند هیوندا و کیا به ثبات کیفیت رسیده دیگه نیاز به تایید یسری متعصب نداره
سروش
۳۰ دی ۱۳۹۶اقای الف ی بحث مسخره کردن نیست ما کل محیط زیست رو داغون کردیم و بعد میریم نماز بارون میخونیم . این حرف به معنی ضعیف بودن یا نبود اعتقادات نیست . حرف اینه که کارهای خدا و کائناتی که خلق کرده رو حساب و کتابه . اگه یکی بره رو پشت بام ده طبقه و بگه من خودمو میندازم پایین و خدا چون قدرت برتره و تواناییس رو داره من هیچیم نمیشه . بنظرت خودشو بندازه پایین چی میشه؟ ی مثال دیگه . خدا تو قران وعده جهنم رو به ابوجهل داده و خدا این قدرت رو داره که ابوجهل رو بندازه بهشت ولی این کار رو نمیکنه چون بر خلاف وعده های خودشه و با این کار ذات بی عیبیش میره زیر سوال . در کل بگم خدا این کائنات را رو اصول و نظم خاصی خلق کرده . بنظرم بجای اینکه الان نماز باران بخوانیم باید چندین سال پیش برای کم ابی برنامه ریزی میکردیم . قبل از انقلاب حفر چاه عمیق ممنوع بود و مردم میگفتن این ظلمه که نتونی از زمین خودت اب بیاری بالا و کشاورزی کنی و با این کار میخوان محصولات ابر قدرتها بفروش بره و مثال از قبیل این کارها زیاده و زمینه نارضایتی مدنی رو فراهم اورد