هفته پیش بود که هیوندای اخبار مهمی از دگرگونی سبد محصولات خود در مدل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. این خودروساز کرهای گفته که کدام خودروها برای اولین بار تولید خواهند شد، کدام ها فیس لیفت شده و کدام ها بدون تغییر باقی خواهند ماند. البته همه خودروهای هیوندای وارد سال جدید نخواهند شد. کرهایها اعلام کردهاند بخش اعظم اعضای خانواده ولوستر دیگر تولید نخواهند شد. این شرکت فقط ولوستر N را تولید خواهد کرد، خودرویی که نسبت به سال قبل تغییر نکرده است.
البته این خبرها سورپرایز کننده نبودهاند. در ماه آوریل بود که خبری درباره سخت بودن یافتن ولوستر عادی در انبار نمایندگیهای هیوندای منتشر شد. همچنین اعلام شد این شرکت در حال پرداخت مشوقها به نمایندگیهاست تا ولوسترهای باقی مانده را به فروش برسانند که این دو خبر نشانههای پایان قریبالوقوع ولوستر بود. چند روز بعد بود که هیوندای اعلام کرد ولوستر در مدل ۲۰۲۲ تغییری نخواهد داشت و مدلهای آن سادهتر خواهند شد که خب هماکنون فهمیدیم سرنوشت این خودرو چه خواهد بود.
این برند در حال خاتمه عرضه مدلهای ۲.۰، پریمیوم ۲.۰، R-Spec، توربو و اولتیمیت بوده و تنها ولوستر N باقی خواهد ماند. به این ترتیب هاچبک سه درب و نیم هیوندای مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۷۸ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری خواهد بود. هیوندای در مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید استفاده کرده هرچند گیربکس استاندارد از نوع ۶ سرعته دستی است.
هیوندای درباره ولوستر تصمیمی مشابه فولکسواگن را اتخاذ کرده است. در سال ۲۰۱۹ بود که فولکسواگن اعلام کرد نسخه استاندارد گلف را در آمریکا عرضه نکرده و تنها مدلهای داغ GTI و R را روانه این کشور خواهد کرد. اگرچه حذف اکثر تریم های ولوستر برای نسخه N خوب به نظر نمیرسد اما این خودرو حداقل یک سال دیگر فرصت حضور در بازار را خواهد داشت. خوشبختانه ولوستر N قربانی محبوبیت شاسی بلندها نشده هرچند آینده روشنی هم در انتظار آن نیست.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۴۰۰یه موقع برای همشون به پایان نرسه 😂 !
اما دور از شوخی ، از جاهطلبی هیوندای خوشم میاد ، این خوبه که تلاش میکنه و فقط ایده نمیده بیرون !
هیوندای تا به حال چیزی یا اتاقی به صنعت خودرو معرفی و اهدا نکرده اما علاقه داره که چنین کاری انجام بده ولی تا حالاش که به سنگ خورده !
ولوستر خودروی جذابیه اما نه با این قوای فنی و احساسی که در رانندگی خودروهای هیوندای اصلاً ندارند !!!
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰به نظر منم ولوستر معمولی ارزش خرید زیادی نداره ولی نسخه ان لاینش که ۲۹۰ اسب بخار قدرت داره واقعا خودروی جذابیه ولی امیدوارم قدرت در نسل جدیدش بیشتر بشه که رقابت سختی با ژاپنی ها کنه ، ولی واقعا ظاهر جذاب و کابین زیبایی داره
کیان
۲۳ تیر ۱۴۰۰تا جایی که من میدونم هیوندای ولوستر هیچ وقت قرار نبود تولید بشه، بخاطر قوانین شرکت تو رالی ها ، هیوندای باید ماشینی و شرکت میداد که تولید انبوه باشه، واسه همین زمان معرفیش مجبور شدن تو بازار هم بفروشن، هیوندای این ماشین و کلا برای رالی ساخته بود و …
“ر ماه آوریل بود که خبری درباره سخت بودن یافتن ولوستر عادی در انبار نمایندگیهای هیوندای منتشر شد. همچنین اعلام شد این شرکت در حال پرداخت مشوقها به نمایندگیهاست تا ولوسترهای باقی مانده را به فروش برسانند”
این دو جمله هم در تناقض هستن یه جورایی، سخت یافت میشده بعدش مشوق فروش براش میدادن ؟!!
امیر
۲۳ تیر ۱۴۰۰دلتون میاد تولید نمی کنید. البته فقط ولوستر N تولید می شه.
افشار
۲۳ تیر ۱۴۰۰ای کاش سایپا و ایرانخودرو بجای اینکه یک مشت بنجل و آشغال چینی و فرانسوایهای زوار درفته مثل پژو پارس رو بیارن روی خط تولید امتیاز و خط تولید ولوستر رو بخرن بیارن روی خط تولید اما نه اینکه تا صد سال بعد هم به تولیدش ادامه بدن
سورنا
۲۳ تیر ۱۴۰۰به راحتی میتونن این کارو کنن ولی مشکل خرید یا حتی تولید توسط خودمون نیست
مشکل اینه وقتی میبینن با همین خط تولید آشغالای 100 سال پیش دارن سودشونو میکنن خب منو تو هم باشیم میگیم چه کاریه واردات ممنوعه انحصار داریم و ملت هم دارن میخرن (مجبورن) پس بریم ویلای فلانی فعلا جوج رو بزنیم به تن تا بعد …
افشار
۲۳ تیر ۱۴۰۰درست میگی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰آره متاسفانه حیف…
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰از پارسال تا حالا میگفت که ولوستر باید بازنشسته بشه.از اول هم علاقه ای به ولوستر نداشتم فقط i30 بین هاچبک های هیوندای خوبه.از اول بنظرم نباید میومد رو ولوستر سرمایه گذاری میکرد و باید i30 رو ارتقا میداد.من هیچ علاقه ای به هاچبک ندارم ولی هر دو رو نشستم و رانندگی کردم..i30ی که زیاد نشستم مدل ۲۰۱۱ و ولوستر ۲۰۱۵ هست.ولی باور کنید i30 یه چیز دیگه هست حتی پرفورمنس و هندلینگ و ترمزش و دیده جانبی بهتر داره و ارتفاع سقفش بهتر بود و همین طور طولش بیشتره و صندلیش راحت تر ولی یکم ولوستر پهنتره فقط تو صندلی عقب ۳ نفر بهتر میتونند بشینند ولی درکل ۳ نفر تو هیچ کدوم راحت نیستند.i30 صندوق عقب بهتری داره عملا ولوستر صندوق عقبش بدرد نمیخوره .ایربگ هاش بیشتر هست یک سری اپشن ها داره که ولوستر نداره یک سری اپشن ها هم ولوستر داره i30 نداره ولی بازار i30 بهتره و اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن ارزش نداره و هر دو اپشن های استاندارد و خوبی رو ارائه میدن و از لحاظ اصطحلاک هم i30 بهتره توی این 9.10 سال فقط ۱ بار گیربکس عوض کرد و با شمع و خدمات مصرفی و قطعاتش بهتر پیدا میشه و سرویس هاش ارزونتر در میاد ولی ولوستر زیادتر خراب میشه و کمبود قطعات فنی و لوازم جانبی داره متاسفانه کمتر پیدا میشه و گرونتره.
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰ولوستر ان لاین یه بار از نظر یه سایتی که یادم نمیاد موتور ترند بود ، موتور وان بود یا چی بود خودروی پرفورمنس سال شد ، اما برعکس نسخه ان لاین نسخه معمولی خیلی بی بخاره و اصلا جالب نیست ، به نظرم هیوندای کار خوبی کرده البته باید یه دستی هم به سر و روی موتور دولیتری بکشه ، منم با نظر دوم شما یهنی جذابیت بیشتر ای ۳۰ موافقم
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰n لاین خوبه ولی منم با نسخه معمولیش موافق نیستم مخصوصا ماشینی که برای جوان ها ساخته شده باشه باید علاوه بر ظاهر شتاب و سرعت خوبی هم داشته باشه.i30 رو یکم اپدیت میکرد خیلی بهتر بود 👍👍
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰من هیچ علاقه ای به هاچبک ندارم
چرا اخه
نمیدونم چرا ولی از وقتی مزدا 3 جدید معرفی شده دوست دارم یدونه توربو هاچ بک رو داشته باشم یاریس هم همینطور کلا هاچ بک دوست دارم
mahan
۲۳ تیر ۱۴۰۰نمی دونم چرا از نشستن پشتماشین کوچک حال نمی کنم بیشتر سدان فول سایز یا میان سایز پرفورمنس و کوپه و کروک فول سایز و میان سایز پرفورمنس و اس یو وی فول سایز یا کراس اور پرفورمنس دوست دارم ولی مزدا3 جدید رو خیلی کنجکاوم میترکونه مزدا استادیه برای خودش
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۴۰۰ماهان جان
یه زمانی دقیقاً مثل شما فکر میکردم و حالا که میراژ گرفتم ، دارم نفس میکشم !
شهر تهران جهنم خودروهای بزرگ هست و هرچه خودرو کوچکتر آرامش بیشتر !
در مورد نقد i30 و ولوستر کاملاً با شما موافقم و قشنگ پیداست تجربهی سواری با هر دو را دارید که جامع و کوتاه توضیح دادید ، ممنون .
در مورد ولوسترهای ایران ، خارج از بحث موتور کمجان نسبت به تیپ ولوستر ، میگویند به شدت مشکل تامین قطعات و گرانی قطعات داره و بازار بیرونقش هم بر همین اساس هست که خریداران بیشتر به سراتو کوپه فکر میکنند یا خودروهای هاچبک دیگر .
mahan
۲۴ تیر ۱۴۰۰اقا مبارکه خیلیم عالی.به سلامتی استفاده کنی.البته خب متاسفانه دیگه مختص تهران نیست و الان هر خانواده ای به تعداد اعضای خانواده خودرو دارند و همه اصرار دارند همزمان هرکی باخودرو خودش رفت و امد کنه حتی اگه هم مسیر باشند!البته رانندگی تو تهران خودمون باز بهتر از جاهای دیگه هست ولی خب من به خاطر کار های خودم دائم تو شهر های مختلف گیلان و مازندران و تهران رفت و امد دارم توی جاده هستم ترجیح میدم با لندکروز جابه جا بشم.توی شهر هم اتفاقا یک E350 کوپه گرفتم دید خوبی داره و تو دست هست اما باور کن فرهنگ رانندگی شمالیا خیلی جالبه اصلا امنیت نداری بعد خیابون ها اکثرا تنگ و پرچاله و راننده ها هم بد راه میرن گفتم بهت چندین بار به 730 من چسبوندن اعصابم خرد شد اخرش فروختم.
متاسفانه تا از ابعاد ماشینت نترسن و حساب نبرن نه راه میدن نه راه میدن!باور کن چند ماه پیش یک دختر ازین تازه گواهینامه گرفته ها با تیپا2 باهام کل مینداخت و بهش چراغ میزدم نه راه میرفت نه میذاشت راه برم.مردم دیگه با هاچبک داخلی برای لندکروز هفت تیر میکشن😂😂😂😂
در مورد ولوستر و i30 مال دختردایی هام هستش و زیاد نشستم و روندمش اگه اشتباه نکنم i30 از سال 2011 تا الان داره و ولوسترم از 2015 گیر هم میوفتن از تهران زنگ میزنن من چیکار کنم😂😂😂
درسته سراتو کوپه ازونا بهتره ولی ببخشید همهشون از یک قماش هستن والا ماشین اسپرت که کیا و هیوندای نشد!من همیشه این توصیه رو میکنم که اگه کسی بخواد کوپه و کروک بخره فقط المانی بخره
Rakeb
۲۳ تیر ۱۴۰۰هیوندای عشقه، خصوصا اون عکس آخر
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰به نظرم اینکه فقط نسخه N تولید بشه چیز خوبیه
نظر شما چیه ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ تیر ۱۴۰۰راستش علاقه خاصی به این ندارم، تولید شدن یا نشدنش دیگه به خودشون مربوطه…