هیوندای در تبلیغی خلاقانه، سطح هوشمندی کروزهای نسل دوم جنسیس را به خوبی نشان داده است . . .
[jwplayer mediaid=”۷۹۶۴۳″]البته کروز کنترل هوشمند، آنقدرهاهم آپشن جدیدی نیست چون خودروسازان اروپایی (بویژه آلمانی ها و انگلیسی ها) تقریبا از ۱۴ سال پیش مشغول طراحی، توسعه و استفاده از آن هستند.
در یک دسته بندی کلی می توان کروز کنترل های هوشمند فعلی را به دو نسل مختلف تقسیم بندی کرد؛ در نسل اول خودروها می توانستند از سرعتشان بکاهند سپس مجددا افزایش دهند تا نهایتا به حد ثابت موردنظر برسند. اما در نسل دوم کروز کنترل های هوشمند، آپشن جدید Stop & Go نیز اضافه شد که عمدتا در ترافیک های کلافه کننده بهترین کاربرد را دارد؛ در این نسل خودروها قادر به توقف کامل و سپس افزایش سرعت تا حد ثابت موردنظر هستند.
در این میان هیوندای نیز از سال ۲۰۱۲ به سمت این تکنولوژی رفت و نسل اول کروز کنترل های هوشمند را ابتدا روی سدان لوکس سنتنیال امتحان کرد و بعد از آن هم روی جنسیس ۲۰۱۲ قرار داد. به فاصله ۲ سال، هیوندای نیز به تکنولوژی نسل دوم کروز کنترل هوشمند رسید؛ بعد از کدنزای ۲۰۱۴ حالا نوبت جنسیس ۲۰۱۵ است تا مشتریانش بتوانند از این تکنولوژی جدید بعنوان آپشن Advanced Smart Cruise Control یا همان ASCC استفاده کنند.
البته این نکته را هم فراموش نکنیم که حرکت بین خطوط این پنج دستگاه جنسیس تنها با فعال بودن Lane Keeping Assist System یا همان LKAS میسر شده است.
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳یه کم دیر به این فناوری دست پیدا نکرده؟! ولی بازم خوبه.
“خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من
ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت”
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقا شاهین فکر نکنم این مطلب درست باشه چون توی مشخصات i20 نوشته بود کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله شایدم اون اطلاعات غلط باشه
صادق
۱۷ تیر ۱۳۹۳شاهین، اینجاس که ضرب المثل “دیر رسیدن، بهتر از هرگز نرسیدن” نمود پیدا میکنه
تفاوت ایران و کره…!!
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳این ضرب المثل رو گفتی یاد نسخه ی به روزترش افتادم!
“دیر رسیدن بهتر از زشت رسیدن است!”
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۱۷ تیر ۱۳۹۳کاملا موافقم با این ضرب المثل های ایرانی،
که کره ای ها دارن ازش نهایت استفاده رو میبرن
و کاملا به روزن .
Ahmad..F12
۱۷ تیر ۱۳۹۳منظوره شاهین جان اون دوتا دختری بودن که تو ماشین آرایش میکردن
بغل دستی فرمونو گرفته بود راننده آرایش میکرد… :-)
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳بالاخره یه نفر درد منو فهمید! من هر چی میگم کامنتای من نکته داره ولی همه بهم میخندن! دمت گرم احمد جان!
یه نکته ی دیگه هم راجع به دیر رسیدن بهتر از زشت رسیدن برمیگرده به دانشجوهای دختر! اونا یه همچین قانونی دارن! سر کلاس دیر برس اما زشت نرس! :)
Zonda R
۱۷ تیر ۱۳۹۳@.F
شاهین جان
دلت پره ها
البته چند روزه
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳آره زوندا جون ولی حل میشه کم کم.ارادت
elring
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام یه سوال کروز کنترل همون سیستم ریتارد روی خودروی آکسور بنز هست؟
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان،ببخشید این سوال رو اینجا مطرح میکنم،یه راهنمایی از دوستان مطلع میخواستم:میگم با توجه به کیفیت بسیار پایین محصولات تولید داخل آیا به صرفه هست که اتومبیل خارجی با سال کارکرد بالا ولی به نسبت تمیز خرید؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳به نظر من صلاح نیست.چون کارکرد بالایی داره ممکنه که خراب بشه و اگه قطعش پیدا نشه(که عموما هم کمیاب هست قطعات ماشینای خارجی) تو دردسر می افتی.یه پرشیا یا تندر صفر به نظر من ارجح تر هستش.البته همه ی اینا بستگی به خودت داره داداش.این نظر منه که ریسک نکنم.ارادت
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳شاهین جان ممنون از راهنماییت
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳مخلصم آرش جان.این قطعات یدکی شده پاشنه آشیل آلمانیا.از آشناها چند سال پیش واسه پیدا کردن یه قطعه ی کولر c180 کلی گشت.
شهاب
۱۷ تیر ۱۳۹۳بستگی داره اتومبیل خارجی با کارکرد بالا چی باشه؟ و در چه حدی تمیز باشه؟
ساسان.م
۱۷ تیر ۱۳۹۳بستگی به بودجت داره تا حد زیادی
دوست عزیز یه توصیه میکنم که سراغ فرانسویا و کره ای ها با کارکرد بالا نرو
دنبال ژاپنیا باش اگه پولت میرسه که کمری و تیاناو ماکسیما و … اگه نه که کرولا و سیویک و مزدا 3
اگر بازم پولت نرسید یا پیدا نکردی ال ممد با کیفیت تر اس همست ولی ظاهر زیبایی نداره و سایر مشکلات
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳تشکر ساسان جان
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقا آرش تو ایران بیشتر به فکر بازار فروش ماشین باش اگه مشکلی واسه ماشین پیش اومد ردش کنی بره فکر افزایش کاهش قیمتم نکن چون اگه ارزونم بشه ماشینتونم ماشین بعدیتونم که با همین پول میخواین بگیرین ارزون میشه
Japan & Germany
۱۷ تیر ۱۳۹۳آرش جان فولوکس گل های مونتاژ داخل هم خیلی عالیند
Zonda R
۱۷ تیر ۱۳۹۳@.F
ارش عزیز
بنظر من یه 206 تیپ دو کم کارکرد بگیری حداقل 90 عالیه
ولی مراقب باش کیلومترشو عقب نکشیده باشن که تو 90 درصد عقب میکشن
اگرم صفر خواستی تندر e2
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳دمت گرم داداش
iman mclaren p1
۱۷ تیر ۱۳۹۳کاملا باهات موافقم شاهین جون هم جمله اولا هم دوما
” کارگر خسته ای سکه ای را از پیرهن کهنه اش درآورد تا صدقه دهد ناگهان جمله ای رو صندوق دید و پشیمان شد! صدقه عمر را زیاد میکند… ”
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳زنده باد هیوندای.عاشقتم و ازت برنمیگردم.
ساسان.م
۱۷ تیر ۱۳۹۳اولش که تیتر خبر رو میخونی میگی آفرین به هیوندای ولی با این جمله “البته کروز کنترل هوشمند، آنقدرهاهم آپشن جدیدی نیست چون خودروسازان اروپایی (بویژه آلمانی ها و انگلیسی ها) تقریبا از 14 سال پیش مشغول طراحی، توسعه و استفاده از آن هستند.” هیوندای نابود شد رسماً :D
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳خوب ۱۴ سال پیش به یکی میگفتی هیوندایی با این سوناتا تو هند میتونه فروش جهانی داشته باشه به تیمارستان معرفیت میکرد
PEUGEOT
۱۷ تیر ۱۳۹۳آره ساسان باهات موافقم
قشنگ بود کامنتت
camaro
۱۷ تیر ۱۳۹۳دوستان برای مطلب گذاشتن تو پدال فقط باید فایل ورد باشه یا از طریق صفحه ی ایمیل هم میشه؟
و این که ویراستاری مطالب به چه صورت هست و چه قدر طول میکشه؟
اگر کسی جواب بده ممنون میشم.
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳کامارو جان به جی میل پدال سر بزن حتما.
pedal.ir@gmail.com
camaro
۱۷ تیر ۱۳۹۳شاهین جان چون اولین باره که مطلب نوشتم اینو گفتم.
مطلب یک ساعت پیش با ورد به پدال ارسال کردم.حالا نمیدونم ایمیل میفرسته پدال یا نه و این که ویراستاری چه قدر طول میکشه؟
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳حتما جواب میده کامارو جان.در مورد ویراستاری هم با جناب سردبیر حرف بزنی بهتر راهنماییت میکنه.ارادتمندم
صادق
۱۷ تیر ۱۳۹۳اگه آخر فیلم رو دیده باشید، این جمله رو مینویسه:
because we care for you
اما توی ایران…
آخه تا کی جون مردم باید هزینه ی زندگی آقایون باشه…
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳زحمت کشیدن واقعا
میتسوبیشی دیامانت نسل دوم یعنی از سال 1995 این تکنولوژی رو داشت.
19 سال پیش!
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳اون موقع هیوندایی چیکار میکرد در حال کشتی رانی بود خیلی هم تو کارش موفق بود نباید انتظار زیاد داشت ازش!!! به نظر من از ۲۰۱۲ فهمیدن باید ماشین چطور باشه اگه دقت کنید از اون موقع خبرا بیشتر درباره ارتقا امنیت وکیفیت هستش ،،، گذشته از اینا ایران خودرو هنوز تو ایربگ مونده ولی کره ……..
آرش
۱۷ تیر ۱۳۹۳لطفا چرند ننویسیم.
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳ببخشید اگه اشتباه گفتم
Zonda R
۱۷ تیر ۱۳۹۳@.F
زیگما عزیز
اینجاست که تاثیر تبلیغات معلوم میشه
نمیگن ولی طوری وانمود میکنن که انگار….
Japan & Germany
۱۷ تیر ۱۳۹۳بچه ها من نمیدونم چه بلایی به سرم اومده ، جننسیس 2015 سفید رنگ شدم
Japan & Germany
۱۷ تیر ۱۳۹۳بچه ها من نمیدونم چه بلایی به سرم اومده ، بدجوری عاشق جننسیس 2015 سفید رنگ شدم
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳به این میگن عشق زودگذر محمد! زود عاشق میشی،زودم فارغ میشی! :D
نسل بعدیش بیاد نظرت عوض میشه!
Japan & Germany
۱۷ تیر ۱۳۹۳شاهین فکر کن 1 درصد هیوندای بگیرم
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلیقه ی تورو میدونم داداش! فقط ژاپن! یه کمی هم آلمان! ;)
احسان آرسنالی
۱۷ تیر ۱۳۹۳فارق رو خوب اومدی منم 2 سال پیش داشتم.واسه وولستر جون میدادم الان میبینمش اوق میزنم
Japan & Germany
۱۸ تیر ۱۳۹۳اگه آوالون یا لندکروز 5.7 لیتر پیدا کنم حاظر کلیه هامو کل زندگیمو بفروشم ولی داشته باشمش
Sina
۱۷ تیر ۱۳۹۳امیدوارم به زودی زود بخریش ؛)
Japan & Germany
۱۷ تیر ۱۳۹۳نه ممنون سینا جان ، این عشق نبود و هوس بود :D عکس لندکروز رو دیدم دوباره عاشق همون لندکروز شدم
hero
۱۷ تیر ۱۳۹۳میخواستم ببینم تا حالا شده کره ای ها یه فن آوری رو بنام خودشون ثبت کنن؟
اگه میتونید فقط یه مورد رو نام ببرید!
شاهین
۱۷ تیر ۱۳۹۳hero جان با اختراعاتشون کاری ندارم ولی انصافا کیا بد کار نکرده.
این لینک جالبه،یه نگاه بهش بنداز
http://press.kia.com/eu/presskits/corporate/history/article/
سام
۱۷ تیر ۱۳۹۳با سلم وعرض ادب خدمت کارکنان سایت پدال و تمامی دوستان
بچه ها لطفا به مطلب ذیل توجه کنید:
وقتی چندی پیش از «جان جوریگا» مدیر بخش قوای محرکه کیا/هیوندای در آمریکای شمالی پرسیدند که چه شد پس از 19 سال فعالیت در کمپانی های بزرگی چون تویوتا،فورد و جنرال موتورز و کار روی پروژه شورولت کوروت،این برندها را رها کرده و راهی همکاری با دو برند نوپای کره ای شدی؟در پاسخ گفته بود”در میان تمامی خودروسازان،تنها در هیوندای به وضوح دیدم که فاصله بین ارائه طرح،تحقیق و نتیجه دادن آن چقدر کوتاه است!شعار هیوندای ،یعنی «پشتکار،صرفه جویی و هماهنگی» فقط حرف نبود! در حالی که ما در GM نظرات مشتریان را جمع آوری می کردیم،اما مدیران نظر خود را پیاده می کردند! ولی اینجا در هیوندای دقیقا جو متفاوتی حاکم است” (به نقل از مجله ماشین شماره 378،تیرماه 1393 ،صفحه 16)
Ahmad..F12
۱۷ تیر ۱۳۹۳دیشب تلویزیون نشون داد اینو
منم با با خودم همینو گفتم خیلی وقته این تکنولوژی در اختیاره بنزه تا الان کجا بودن؟ :-)
ولی بازم پیشرفتشون قابل تحسینه
مک میسل
۱۷ تیر ۱۳۹۳صنعت خودرسازی کره با ایران شروع شد……الان اونا چی میسازن ما چی
Ahmad..F12
۱۷ تیر ۱۳۹۳پدال جان آکتروس جدید هم این فناوری رو داره لطفا از اونم مطلب بزار
این تکنولوژی روی اون هیولا جالب تره
پرهام
۱۷ تیر ۱۳۹۳تا اسم هیوندای اومد یکی گفت 16 سال پیش متیسوبیشی هم داشته اون یکی گفت اصلا قبل از به دنیا اومدن عیسی مسیح هم بوده!!!
آقا جون به غیر از آلمانی ها که اونم از اس کلاس نسل قبل شروع شد کدوم خودرو ساز با این قیمت کروز کنترل هوشمند با تکنولوژی Stop & ُStart داشته؟
دوما جناب آقای نویسنده محترم، هیوندای آزرا نسل جدید در کره جنوبی که 2 سال پیش رونمایی شد با این سیستم رونمایی شده جهت اطلاع و بررسی به یوتیوب مراجعه کنید و تست آزرا با کروز کنترل هوشمند Start Stop رو ملاحظه کنید
هیچ کدام از خودروسازهای جهانی با این قیمت این تکنولوژی پیشرفته رو پیاده نکردند…
احسان آرسنالی
۱۷ تیر ۱۳۹۳به خاطر همونه میگن هیوندای بنجله
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳http://en.wikipedia.org/wiki/Adaptive_cruise_control#Available_systems
ثانیا
فورد فیوژن تیتانیوم(کامل ترین مدل فیوژن) با قیمت 30600 دلار این آپشن رو با قیمت 995 دلار داره!(من از بقیه خودروسازان خبر ندارم چه بسا روی ماشین های ارزون تر هم این تکنولوژی باشه!) قیمت پایه جنسیس 38 هزاردلاره که این تکنولوژی در اون به صورت آپشن هم هست!
پس این جملتون ی معنی میشه
“هیچ کدام از خودروسازهای جهانی با این قیمت این تکنولوژی پیشرفته رو پیاده نکردند…”
می بینید که فیوژن 30 هزار تایی داره!
سیستم Start Stop هم که در دهه 80 میلادی در فولکس پولو و فیات رگاتا وجود داشته!
بهزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۳ممنون زیگما جان اطلاعات مفیدی بود.
لازم به ذکر هست که این گونه آپشن ها و فراگیر شدنش به دلیل پایین اومدن هزینه هاست و ما هرچقدر که به جلو بریم تکنولوژی هایی که چندین سال پیش فقط در خودروهای گران قیمت یافت میشد در خودروهای میان رده و چندین سال دیگه در خودروهای ارزان هم قابل استفاده خواهد بود.
پرهام
۱۷ تیر ۱۳۹۳منظور از Start Stop مصرف سوخت نبود برادر من
سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت ترمز گیری و حرکت دوباره اولین بار روی مرسدس بنز اس کلاس با ایم Cruise Control Distronic Plus قزاز گرفت بقیه کروز کنترل همگی فقط سرعت رو کم می کردن تا اون زمان
اون چیزی که مهمه اینه که تا توقف کامل ترمز بگیره، و بعد از اون دوباره حرکت کنه
مشکل ما ایرانی ها اینه که فکر می کنیم همه چیز رو بلدیم ، به خاطر همین میاد به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا که هنوز 15 سال از خودرسازیش نگذشته تویوتا بهش به عنوان دشمن نگاش می ک نه می گید بنجل ساز!
یعنی حتی از تویوتا هم بیشتر می دونید؟ یعنی تویوتا از یه بنجل ساز ترسیده؟
http://www.autoblog.com/2007/11/21/toyota-exec-calls-hyundai-strong-enemy/
شاید چون فهمیده خودش بنجل سازه هیوندای از رو دستش بلند شده؟
خبر مربوط به سال 2007 هست!
زیگما
۱۸ تیر ۱۳۹۳عزیزم من همون سیستم رو گفتم!
قبول ندارید لینکشو میذاریم!
حالا خوبه لینک کروز کنترل هوشمند رو گذاشتم!
با سند حرف بزنید.
امید
۱۷ تیر ۱۳۹۳من کاری به این که چه خودرویی چند سال پیش این تکنولوژی درونش استفاده شد ندارم ولی کلیپش خیلی جالب بود مخصوصا ترموز خودکارش
میگم تو ایرا 30 درصد تصادفات خواب الودگی و عدم توجه به جلو در 15 تا 20 کیلومتری مقصد اتفاق میفته
اگه مسئولین یکمی به فکر مردم بودن اجازه ورود خودروهای ایمن رو میدادن لعنت به ظالمین
Ehsan
۱۷ تیر ۱۳۹۳این فیلم من رو یاد تکنولوژی انداخت که در اتحادیه اروپا مورد بررسیه
اسمش رو یادم نیست ولی به این صورت بود که اگر شما در جاده باشید میتوانید پشت سر ماشین جلویی قرار بگیرید بعد سیستم تبعیت از ماشین جلویی رو روشن کنید و دیگه کاری به ماشین نداشته باشید و همانطور که در فیلم نشون میداد با تعداد زیاد ماشین هم امکان پذیر بود و هر وقت خواستید از صف خارج شوید این سیستم ماشین رو خاموش میکردید و از صف جدا میشدید و یا به مسیر دیگری میرفتید
زیگما
۱۷ تیر ۱۳۹۳احسان فکر کنم 24 ساعت شبانه روز داری یورونیوز می بینی :D
Ehsan
۱۷ تیر ۱۳۹۳نه اتفاقا من بعضی وقت ها برنامه HI_TECH رو میبینم البته این برنامش در مورد این تکنولوژی برای خیلی وقت پیشه ، ولی عاشق نشنال جئوگرافیک بودم
خودتم کم نمیبینی :-D
عبدالناصر
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام
اپشن خوبی باید باشه
ولی من به ماشین های کره ای خیلی اعتماد ندارم
پرهام
۱۸ تیر ۱۳۹۳متاسفم که پدال پست بعدی من رو تایید نکرد!
h112
۱۸ تیر ۱۳۹۳این هیوندایی جنسیس هم،مارو کشت با این همه تبلیغات،،،همین امکانات رو میتونی در خودرو های لوکس،با کیفیت بالا تر دید.
البته کسی که از دنیای خودرو زیاد سر در نمیاره با این تبلیغات مجذوب این خودرو ها میشه.
farzan
۱۸ تیر ۱۳۹۳من واقعا نمیدونم چی بگم . گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف.
حالا به همه ایتایی که از هیوندایی بد میگن پایین ترین مدل هیوندا رو بدی اون ماشین بهترین میشه چه برسه به جنسیس.
درسته هیوندا رو نمیشه با خیلی از ماشینا مقایسه کرد و هر کسی قد توانش خرید میکنه . هیوندا هم ماشین خوبیه و از سواری با اون لذت مبرم و قابل مقایسه با بنز و بی ام دبلیو اینا نیستش که مقایسه میشه.
آیدین
۱۸ تیر ۱۳۹۳دقیقا الآن بهشون بدی با کله میخرن.و اینکه نباید با بنز بی ام و مقایسه کرد.
اما اخیرا از لحاظ کیفیت چیزی کم ندارن.
هر کی میگه از رو تعصب میگه.حداقل برا خودم کیفیت ماشینهای کره ای از سال 2011 به بعد اثبات شده که خوبه.