درحالیکه توقف تولید تنها خودروی اسپورت هیوندای یعنی جنسیس کوپه خبری تلخ است اما میتوانید امیدوار باشید زیرا به احتمال خیلی زیاد جانشین این خودرو در آینده عرضه خواهد شد اگرچه که اسم دیگری خواهد داشت.
هیوندای برند لوکس جدید خود با نام جنسیس را تأسیس کرده است. در حال حاضر این برند خودروهای سدان اجرایی G80 و سدان پرچمدار G90 را پیشنهاد میکند. هر دو خودرو با کیفیت به نظر میرسند. اضافه کردن یک کوپهی اسپورت دیفرانسیل عقب به لیست جنسیس به گسترده شدن مدلهای این برند کمک کرده و سطح وسیعتری از مشتریان را به خود جذب میکند.
هیوندای برای رقابت کردن با کوپههای اسپورت آلمانی و عضلانیهای آمریکایی نهتنها باید استانداردهای تثبیتشدهی این کلاس را عرضه کند بلکه باید ویژگیهای برجستهای را نیز به کوپهی خود اضافه نماید. در بخش استایل انتظار داریم که کوپهی جدید از کانسپت ویژن G که پیش از این دیدهایم الهام بگیرد.
خب در اینجا مواردی را لیست کردهایم که میخواهیم در کوپهی آیندهی جنسیس ببینیم.
- گیربکس فوقالعاده
لطفاً خودمان را گول نزنیم. گیربکس جنسیس کوپه مخصوصاً در مدل دستی کمی ناهنجار بود و به راحتی میتوانستید با آن دندهی اشتباه را انتخاب کنید. درحالیکه شاید کوپهی جنسیس نسخهی دستی نداشته باشد اما میتوانیم امید داشته باشیم که این برند کرهای برای عرضهی گیربکسی کارا برای کوپهی اسپورت خود روی به تأمینکنندههای کاربلدی چون ZF بیاورد. احساس پاسخگو بودن و درگیر کنندگی پدال شیفترها یکی از اصلیترین ویژگیهای یک کوپهی خوب است.
- ۶ سیلندر توربو
خودروهای حاضر در این سگمنت پیشرانههای توربوی فوقالعادهای دارند که بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. انتظار میرود که خودروی موردبحث ما قدرت حدود ۳۵۰ اسبی داشته باشد درحالیکه حتی قدرت نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار نیز میتواند به برجستهتر شدن خودرو کمک کند. البته گرفتن این خروجی برای هیوندای کار سختی نیست چرا که پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری قبلی بدون توربو حدود ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. پیشرانهی ۶ سیلندر همچنین صدای خوبی میتواند داشته باشد و ما امیدواریم که جنسیس در این باره جدی عمل کند.
- دادههای پرفورمنس
علیرغم اینکه این خودرو در واقع به عنوان یک مدل اسپورت ردهبندی نمیشود اما مالکان احتمالاً با کوپهی جنسیس همانند یک موجود مرده رفتار نخواهند کرد. دادهها و نشاندهندههایی همچون نشانگر نیروی جی، بوست توربو و قدرت میتواند واقعاً جذاب باشند و به رانندهها کمک کنند تا کارایی خودرو را بهتر بفهمند. جنسیس قدیمی سه نشاندهنده در کنسول مرکزی دارد اما آنها بیشتر زینتی هستند و در محل بسیار پایینی قرار دارند. امیدواریم که جنسیس جدید دادههای مفید را در نشاندهندهها و مقابل چشمان راننده قرار دهد.
- داشبورد دیجیتال
و البته قرار دادن اطلاعات اشاره شده در بالا درون یک کیلومتر شمار ساده و یا صفحهنمایش LCD قدیمی کاری احمقانه است. جنسیس باید از صفحهنمایش و نشاندهندههای دیجیتال زیبا و منحصربهفردی استفاده کند چرا که یک خودروی کاملاً جدید بوده و خودروساز باید جدیدترین تکنولوژیها را درون آن جای دهد. یک صفحهنمایش دیجیتال همچنین به کوپهی جنسیس کمک میکند تا کابین لوکستر و مدرنتری داشته باشد.
- سیستم چهارچرخ محرک سفارشی
طراحی دیفرانسیل عقب برای رانندگان پرشور واقعاً جذاب است اما قدرت زیادتر میتواند به چرخهای جلو نیز انتقال یابد و این مورد در آبوهوای بد بسیار مفید بوده و اعتمادبهنفس بیشتری را ایجاد میکند. سیستم موجود در جنسیس G90 احتمالاً در کوپهی جدید نیز استفاده خواهد شد.
- سیستم تعلیق تطبیقپذیر و تنظیمات راننده
دیگر بخش ضروری این سگمنت حالتهای رانندگی قابل انتخاب است. در اکثر خودروها این حالتها میتوانند وزن فرمان، پاسخ پدال گاز و تعویضهای گیربکس را تنظیم کنند. هرچند ما فکر میکنیم این خودرو باید سیستم تعلیق تطبیقپذیر نیز داشته باشد و راننده با فشردن یک دکمه تنظیمات راحت و یا اسپورت را انتخاب کند.
- نسخهای با عملکرد بالاتر
تقریباً همهی خودروهای حاضر در این کلاس نسخهای با عملکرد قویتر نیز دارند. بهتر است جنسیس نمونهای دیوانهوارتر برای رقابت با AMG و M بسازد. با در نظر گرفتن بخش پرفورمنس N هیوندای، این کوپه میتواند از این بخش نیز کمک بگیرد. در کنار پیشرانهی ارتقا یافته (حتی پیشرانهی ۸ سیلندر!)، مدل قویتر باید ظاهر گیراتری نیز داشته باشد.
- ترمزهای فوقالعاده
درحالیکه مدل قویتر نیرو، فیبر کربن و چسبندگی بیشتری باید داشته باشد، فکر میکنیم که یک آپشن در جنسیس معمولی باید شامل ترمزهایی با عملکرد بالا نیز باشد. اگر جنسیس میخواهد واقعاً رقیبی جدی برای برندهای تثبیت شدهی این کلاس باشد باید از نمونههای کربن سرامیکی استفاده کند اما حتی سیستمهای ترمز برمبوی مشابه با جنسیس کوپهی کنونی نیز شاید برای جلب نظر طرفداران کافی باشد. ترمزهای کربن سرامیکی گران هستند و برای حفظ بازار رقابتی مدل کوپهی عادی باید در نسخهای ویژهتر مورد استفاده قرار گیرند.
- رنگ مات
هیوندای رنگ مات را در ولوستر امتحان کرده است. شاید برای برجستهتر کردن این کوپهی جدید نیز جنسیس باید رنگ مات منحصربهفردی را پیشنهاد دهد. بسیار مشتاقیم که رنگ آبی مات بکار رفته در ولوستر رالی را نیز در این خودرو ببینیم چرا که نمایی بسیار عالی خواهد داشت.
- آئرودینامیک فعال
آیا چیزی جذابتر از آئرودینامیک فعال وجود دارد؟ نه تنها توریهای جلوپنجره میتوانند راندمان کلی را ارتقا دهند بلکه اسپویلرهای جلو و عقب نیز میتوانند در سرعتهای معینی برای افزایش داون فورس یا بهبود جریان هوا بکار گرفته شوند.
- غربیلک فرمان جذاب و با کیفیت
غربیلک فرمان اصلیترین نقطهی تماس راننده با خودرو است بنابراین جنسیس باید فرمان با کیفیتی را برای این خودرو تدارک ببیند. فرمان باید خوب و ضخیم باشد و از مواد با کیفیتی تشکیل یابد. احساس توزیع وزن آن باید به خوبی منتقل شود و اگر بازخورد جالبی داشته باشد این خصیصه میتواند یک امتیاز بالا محسوب شود. یک غربیلک D شکل با روکش چرم آلکانترا انتخابی عالی است.
- کابین جذاب
هنگام صحبت کردن از کابین و مواد آن آلکانترا باید باشد. در حقیقت کوپهی جدید جنسیس برای رقابت با مرسدس C کلاس در بخش طراحی کابین و کیفیت به این موارد نیاز مبرم دارد. برای رقابت کوپهی ما باید از نظر بصری جالب توجه باشد و از تِم های گیجکننده دوری نماید و البته ترکیبی صحیح از اسپورت بودن و اشرافیت را ارائه دهد. صندلیها باید لوکس و حمایتکننده باشند و در هنگام رانندگی پرفشار به خوبی راننده را دربر بگیرند.
- فیبر کربن
حتی اگر خودرو یک مدل اسپورت نباشد هم جزئیات فیبر کربنی میتوانند احساس یک خودروی قویتر و با کیفیتتر را تداعی کنند و حسی بهتر را به مالکان ببخشند.
منبع: autoguide
امیرحسین ق.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵زمان همه چیزو حل میکنه.
باید منتظر موند.
ارش
۲۴ مرداد ۱۳۹۵داخلش عالیه ولی چراغای جلو و عقب مدل قبلی خوب بود کاش مثل مدل قبل باشه ظاهرش مدل قبلی جوان پسند بود
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵مثل مدل قبل که دیگه فایده ای نداره و تغییر و تحول صورت نمیگیره
A4
۲۴ مرداد ۱۳۹۵این ویژگی هارو اگه نداشته باشه چیو باید داشته باشی چه جوری میخواد با بقیه رقابت کنه
سیدعلیرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵.
لطفا گزارشی در مورد خودرو های لوکس متروکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس تهیه کنید.
علت این پدیده چیه؟
عاقبت این خودرو ها چی میشه؟
با تشکر.
فرزاد لاکچری
۲۴ مرداد ۱۳۹۵دوستان خو شما که اطلاعات تون خوبه لطفا بگید بین جیلیGC9 و کیا سراتو و هیوندای النترا کدومش بهتره میخوام این هفته کار رو یه سره کنم سریعتر لطفا
Hj
۲۴ مرداد ۱۳۹۵والا جیلی رو خبر ندارم اما بین الانترا و سراتو،سراتو برو تر هست ولی خب الانترا بنظرم خوشگل تره.جیلی هم نه پرستیژ اونا رو داره(از نظر بنده)نه کیفیت حالا میل خودتونه???(یه مطلب دیگه اینکه الانترا فیس لیفت شده و بنظر دست نگه دارید تا اون بیاد بعد تصمیم بگیرید)
American and japan
۲۴ مرداد ۱۳۹۵لنسر :|
فرزاد لاکچری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا نظر منم رو لنسر بود اول اما بدلیل اینکه لوازم یدکیش کم گیر میاد بیخیالش شدم
Ehsan
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز التترا و سراتو به خاطر داشتن محور یک تکه عقب و تعلیق ساده که در خودروهای ارزان قیمت هست (مانند پراید و..) سواری خوبی نداره البته نسبت به رقبا، و کوبش و هندلینگ پایین و لذت کم سواری نسبت به رقبا از ضعفهاش هست والا تو موارد دیگه خوبه جنس داشتبردش هم مثل بقیه تو این رنج خشکه
اگه جوان هستید و لذت رانندگی (سواری شتاب و کشش وهنداینگ…) به گزینه های دیگه فکر کنید والا اینا برای رانندگی معمولی و شرایط عادی خوبه
اگه بین این دو باید حتما باشه سراتو کمی عملکرد بهتری داره النترا نرمی کمی بهتری داره
فرزاد لاکچری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵21 سالمه انتخابم بین این سه تاست چون جز اینا ماشین دیگه ای وجود نداره اگه تو این رنج قیمت ماشین دیگه ای در نظرتون هست لطفا بفرمایید
MehdiTurbo
۲۵ مرداد ۱۳۹۵مزدا 3 هم جوان پسنده هم نرمیش اوکیه فقط یکم پایینه گیر میکنه
Developer
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز شما میتونی یه نیم نگاهی هم به MG 6 داشته باشی ، درسته ظاهر سراتو و النترا رو نداره ، اما طبق تجربه خودم تضمین میکنم از لحاظ رانندگی عالیه
Saied
۲۴ مرداد ۱۳۹۵خشگل شده. بنظرم طراحی به سمت ماشینای انگلیسی میره
محمد جواد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ما که بجز ماشین چینی و کره ای چیزی تو مملکتمون نمیاد درست.خدا کنه اینا سریعتر پیشرفت کنن.اصن انقد پیشرفت کنن که از اروپاییا هم بهتر شن D:
ارمان
۲۴ مرداد ۱۳۹۵این چیزایی که هیوندا میخواد همه میخوان خوب یه وقت عضیت نشه !
استارت کار رو با کپی برند بنتلی شروع کردن جای b گذاشتن G امید وارم تا اخر الگوشون بنتلی بمونه
behzad power active
۲۴ مرداد ۱۳۹۵شبیه بنتلی شده !!!
ارمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۵لوگوش شبیه بنتلیه
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵خوب قرار محصول بهتری تولید کنن که اون مدل قبلی متوقف کردن
داخلش خیلی خوشگل
احمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵واقعا عالی میسازه دم هیوندا گرم
حميد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دلمون برا یک پراید کوپه تنگ شده
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵بسیار زیبا و عالی
ZIPPO
۲۵ مرداد ۱۳۹۵همونطور که بارها گفتم هیوندای الان به خوبی هم طراز خودروساز های ژاپنی شده و در اینده بسیار نزدیک به رقیبی بسیار سر سخت برای بنز و بی ام و و لکسوس خواهد شد
هیچ خودروسازی در دنیا چنین رشد سریع همراه باپیشرفتی نداشته
هیوندای بی نظیره
창세기
۲۵ مرداد ۱۳۹۵درسته زیپو هیوندای با برند جدیدش جنسیس بزودی سهم قابل توجهی از بازار لوکسو بدست خواهد گرفت
ادرس ت ل گ رامتو بده چندتا عکس خوب میخوام برات بفرسم
Ali
۲۵ مرداد ۱۳۹۵جنسیس سدان و کوپه نسل جدیدش ماشین خوبیه و لذت رانندگی خوبی داره و خودروی دوست داشتنی هست
ولی ای کاش تو طراحیش کپی نمیکردند، طرح های خودش رو داشت خصوصا عقب و چراغها و فرم بدنه وکوپه بودنش و همینطور جلو و جلو پنجره یا حتی ارمش هم متاسفانه کپیه
احتمالا چنندین فیس لیفیت تو چند سال بعد این شباهتها رو کم کنند
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵طراحیش خوبه.
احمدرضا خواجه زاده
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خیلی ذوق دارم ببینم هیوندا در چند سال آینده چه ماشینهایی رو میتونه تولید کنه که بزرگان رو به چالش بکشه
sunmartin
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اون آقایی که گفته سراتو النترا سواری خشکی دارن و یک تکه هستند بهنره کمی مطالعه کنه و ملت به اشتباه نندازه واقعا که فقط دهن باز میکنند بدون لحظه ای تامل !دلیل خشکی نامتعارف سراتو و النترا های وارداتی مربوط به لاستیک با فاق کوتاه هست که با تعویض رینگ و لاستیک موضوع حل میشه درحال حاضر بهترین گزینه سراتو وارداتی هست و البته مدل 2016
که بسیار زیباتر کشیده تر و فاصله دومحور
بیشتر شده و گشتاور بطرز محسوسی بالاتر رفته
و در دورهای میانی تمامی قدرت موتور قابل
دسترس هست و اصلا مزدا 3 را بدلیل قیمت سرسام آور قطعات کوتاهی بیش از حد ارتفاع خودرو و قدیمی بودن پلت فرم و تربم داخلی (در تولیدات داخلی ) پیشنهاد نمیکنم باینکه مزدا خودروی با کیفیت پرشتاب و پر آپشنی هست اما واش نسل جدید توسط بهمن مونتاژ میشد