نسل قبلی هیوندای سانتافه در دو نسخهٔ مختلف پنجنفره یا دو ردیفه (همان نسخهای که در کشورمان هم عرضه میشد) و هفتنفره یا سه ردیفه تولید میشد. نسخهٔ پنجنفرهٔ این خودرو غیر از ایالاتمتحده، در دیگر بازارها با نام سانتافه و نسخهٔ هفتنفرهٔ آن با نام گرند سانتافه عرضه میشد. در ایالاتمتحده اما نسخهٔ پنجنفره با نام سانتافه اسپرت و نسخهٔ هفتنفره با نام سانتافه به فروش میرسید. حال بهتازگی در ایالاتمتحده، نسخهٔ کوچکتر، یعنی سانتافه اسپرت با نسل جدید جایگزین شده است اما به گفتهٔ هیوندای، تولید و عرضهٔ نسخهٔ هفتنفرهٔ نسل قبلی سانتافه همچنان در ایالاتمتحده ادامه خواهد یافت ولی نام آن به سانتافه XL تغییر پیدا کرده است.
اما علیرغم این تغییر نام، قیمت سانتافه XL مدل ۲۰۱۹ دقیقاً مشابه قبل بوده و هیچ تغییری نکرده است؛ بنابراین قیمت این کراساوور هفتنفره همچنان از ۳۱,۸۳۰ دلار آغاز میشود. این قیمت برای تیپ پایهٔ SE دیفرانسیل جلو است. سانتافه XL تنها در دو تیپ مختلف عرضه میشود که هردو بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل سفارش هستند. بالاترین نسخهٔ این خودرو، تیپ لیمیتد چهارچرخ محرک است که ۴۲,۲۸۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که آپشنهای مختلفی هم برای سانتافه XL قابل سفارش است که به قیمت آن اضافه میکند مثل پکیج پریمیوم که با قیمت ۳,۶۵۰ دلار برای تیپ SE ارائه میشود یا پکیج تکنولوژی که با پرداخت ۲,۱۰۰ دلار برای تیپ لیمیتد قابل سفارش است.
برای مقایسه، قیمت نسل جدید سانتافه از ۲۶,۴۸۰ دلار در تیپ SE آغاز شده و تا ۳۹,۷۸۰ دلار در تیپ اولتیمیت چهارچرخ محرک بالا میرود؛ بنابراین با توجه به اینکه چند وقتی است مدلهای جنسیس و اکوس توسط برند مستقل جنسیس عرضه میشوند، سانتافه همچنان گرانترین محصول هیوندای در ایالاتمتحده محسوب میشود. این در حالی است که قیمت یک جنسیس G80 فول آپشن با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 و سامانهٔ چهارچرخ محرک به ۷۵ هزار دلار میرسد.
net
۳۱ مرداد ۱۳۹۷سانتافه گرند هفت صندلی زشته.فقط سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی زیباست و طراحی داخلی و بیرونی خیره کننده ای داره،کسی که سانتافه اسپرت میخره فقط بخاطر زیبایی این ماشین میخره و کیفیت رانندگی براش مهم نیست
بهراد
۱ شهریور ۱۳۹۷حتما بعدیشم آزرا گرنجوره
داداش اگه بشه خونمو میفروشم برات یه سانتافه اسپرت 2018 و آزرا گرنجور میخرم
ولی یه ماشین اسپورت کم کم 400 اسب یا بیشتر نیاز داره تا بدرخشه. ولی اینا یه کراس اور خانوادگی شهری هستن و بر خلاف اسمشون باطنشون زیاد اسپورت نیست
Archi KHAN
۶ شهریور ۱۳۹۷دمت گرم بهراد …
سید
۱ شهریور ۱۳۹۷سانتافه جدید قشنگتره بنظرم تااین نسله قدیمیش
فری
۱ شهریور ۱۳۹۷ترجمه متن غیر حرفهای که یه نفر غیر فنی نوشته کار اطلاع رسانی این ماشین رو سخت میکنه
بگذریم
تفاوت گرند و سانتافه معمولی طول شاسی ماشین و ۷ صندلی شدنش و موتور بزرگتره
امکانات گرند نسخه پرمیوم فاصله چرخ ۲۷۰ سانت که ۳۰ سانت اضافه شده صندلی ردیف پشت راننده کلی جای پا داره و گشاد و راحته و گرمکن هم داره قابل حرکت و زاویه پشت و صندلیهای جلو گرمکن سرد کن و کاملا متحرک در زاویه های مختلف
سقف پانوراما و امکانات فوق العاده سنسورهای اطراف و دوربین های پشت جلو و اطراف و رینگ لاستیک ۱۹ اینچ موتور اروپایی ۲۲۰۰ سیاسی دیزل توربو برای گرند و ۲۰۰۰ سیاسی برای مدل معمولی
هر دو مدل دارای سیستم های پیشرفته الکترونیک هستن
سه مود رانندگی داره
اکو مود که مصرف کم هست
مود نرمال
مود اسپورت
در حالت اسپورت شتاب و قدرت این غول دوهزار و یکصد کیلویی رو میتونید حس کنید و سرعت عالی کف اتو بان تا ۲۰۰ کیلومتر رو احساس خوبی دارین
سیستم هوشمند کنترل دوربین پشت و قفل کردن در هنگام پیاده شدن راننده اگر ماشین از پشت نزدیک بشه
دو مسیر خروجی دود اگزوز در دوطرفه پشت ماشین
و چراغهای که شکن عمودی تفاوتهای گرند با سانتافه معمولیه
کی لس سوییچ
اتو آف در پشت چراغ قرمز
گرم کن فرمان
سرد کن صندلیها
و هفت صندلی بودن
از لحاظ چهار چرخ محرک و دفلاک عالیه در برف و چمن و گل و غیره
سیستم کنترل شیبهای زیاد
کنترل نور چراغهای داخل
پنل برق ۲۲۰ ولت صندوق عقب
و چند پنل آمپر بالای ۱۲ ولت
تایر زاپاس دارد که سایر ماشینهای جدید ندارند و یک پمپ باد و ژل پنچری اضافه شده
خلاصه
گرند سانتافه یا غول ۲۱۰۰ کیلویی کره ای مصرف تقریبی ۷ لیتر در صد کیلومتر گازوییل داره با موتور ۲۲۰۰ سیاسی و پنج سال گارانتی بی قید کیلومتر
ترمز دستی اتومات و قفل کن گریبکس و چرخها
حوصلم سر رفت
یکی بخرید حال کنید
راستی سنسور عبور بین خطوط هم داره
فشار باد لاستیک ها رو چک میکنه
هشدار باز بودن کروک سقف
سیستم نوی گیشن پر سرعت و عالی
سرویس روغن هر ۳۰۰۰۰ هزار کیلومتر
بگذریم
تو آلما ن تحت پوشش بیمه خرابی هم هستیم و حمل نقل و ماشین رایگان در صورت خرابی
کشورم پاره تنم