هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۵ با طراحی محافظه کارانه تر خود، در بازار ایالات متحده با فروش چندان امیدوارکننده ای روبرو نیست.
گزارشهای موسسه مصرفکنندگان یا کانسومر ریپورتز، نشان میدهد در این کلاس بسیار رقابتی سوناتا با استقبال کندی مواجه شده است. فروش تنها ۴۱۹۹۴ دستگاه در چهار ماه نخست عرضه در بازار آمریکا نشان میدهد که این خودرو نسبت به سلف خود ۱۳ درصد کاهش استقبال را تجربه میکند. بسیاری از خریداران و مشتریان، طراحی سوناتای جدید را بیشازحد بیمزه میدانند. در حالی که در قیاس با طراحی اسپرت و نوآورانه نسل قبلی، مدل جدید از طراحی محافظهکارانهتر و با شباهت بیشتر به مدلهای کیا، فورد و سایر رقبا، برگ برندههای کمتری دارد. سوناتای جدید در هر بخش به شکل فوقالعادهای بهتر از نسل قبلی است. اما مصرفکنندگان در ابتدا از روی ظاهر به خودرو گرایش مییابند. بازار ایالاتمتحده دومین بازار بزرگ پس از چین میباشد و شکست سوناتا در برابر رقبای فراوان این کلاس ازجمله هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما میتواند ضربه ای بزرگ به آن باشد. از سویی مشتریان کره ای ظاهراً علاقه کمتری به سوناتای جدید نشان دادهاند و در ماه سپتامبر ۶۸۶۱ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده که تقریباً نیمی از فروش ماه آوریل با ۱۱۹۰۴ دستگاه میباشد. در سال ۲۰۱۴ هدف فروش هیوندای در بازار ایالاتمتحده رسیدن به آمار ۹۲۵۰۰ دستگاه میباشد که برای تحقق آن باید ۱۷ هزار دستگاه از آن طی یک ماه آینده به فروش برسد در حالی که فروش متوسط این خودرو در ماه تا ۱۰۵۰۰ دستگاه بوده است.۶۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳جالب اینجاس که همیشه تو ایران بازارشون خوبه.چون اینجا نه انتخابی وجود داره ن قیمت مناسبی
payam_fg
۷ آبان ۱۳۹۳به نظر من اپتیما قابل قبول تره…
محمد
۷ آبان ۱۳۹۳عدم استقبال ازسوناتای جدید بخاطر اشتباه کمپانی هیوندای در طراحی است اگر هیوندای بعد از سوناتای 2010 مدل yf2011 را اینقدر اغراق آمیز و هیجانی طراحی نکرده بود و کمکم تغییرات رادرچهره خودرو ایجاد می کرد هم مشتری پرتوقع و سر در گم نمی کرد و هم خودش به هدفش که فروش بالا است می رسید و اصالت در طراحی هم حفظ میشد
مهدوى
۸ آبان ۱۳۹۳من یکى از اولین سوناتاهاى ایرانو خریده بودم هیچکس در زیبایی عام پسند yf نمیتونه شک کنه چرا باید زیبایى رو با کلمه اغراق بکوبیم نو آورى در طراحى رو اغراق بدونیم مگر خلق زیبایى باید بر اساس بیس و پایه تکرارى باشه تنها دلیل فروش کم سوناتا ۲۰۱۵ چراغهاى عقب نه چندان زیبا و حذف حرکت برجسته اغراقى روى بدنه هست و بس و در مورد yfهم هیوندا سه مدل چراغ عقب زد سرى اول که به سبیل پوآرو معروف بود سرى شناخته شده بعدى که آسان تحویل داد و آخرین طرح چراغهاى با حرکت متفاوت و قاب حاشیه دار ال اى دى مشابه ابتیما پس مطمین باشید که هیوندا حتى در زمان استقبال هم تلاش جهت بهتر شدن رو فراموش نمیکنه و قطعا به زودى شاهد تغییر چراغهاى عقب خواهیم بود زیبایى سلیقه شخصى هست میگن لیلى که مجنون عاشقش بود به شدت زشت بود اما وقتى عامه مردم yf رو زیبا میدونستن زیبایى سوناتا در تاریخ خودروهاى مورد استفاده در ایران تثبیت شد و خاطره خواهد شد
ايرج
۹ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز تعصب بیش از حد نسبت به یک خودروی کره ای که تنها مزیت آن شکل ظاهری فریبنده آن می باشد در صورتی که از نظر هندلینگ ، کیفیت و طول عمر قطعات دارای اشکالات زیادی است معقول نمی باشد
یاسین
۸ آبان ۱۳۹۳عقبش شبیه اپتیما قبل از فیس لیفته ! نسل قبلی جذاب تر بود !