طبق اعلام هیوندای، کراساوور الکتریکی جدید آیونیک ۵ این شرکت که بهتازگی معرفی شده، هماکنون نظر ۲۳۶ هزار خریدار در اروپا را به خود جلب کرده که این بالاترین استقبال از یک محصول جدید هیوندای در تاریخ این شرکت محسوب میشود. علاوه بر این، برای ۳ هزار دستگاه از نسخهٔ ویژهٔ Project 45 این خودرو نیز ظرف ۲۴ ساعت پس از آغاز ثبت سفارش، ۳ برابر بیشتر تقاضا وجود داشته است.
معاون ارشد هیوندای موتور اروپا «آندریاس کریستف هافمن» دراینباره میگوید:
استقبال فوقالعاده از آیونیک ۵ نشاندهندهٔ قدرت هیوندای در زمینهٔ حملونقل با آلایندگی صفر است. با قابلیت شارژ فوقسریع، بُرد زیاد و فضای داخلی قابل سفارشیسازی، آیونیک ۵ یک تغییردهندهٔ بازی است که معیار جدیدی را در کلاس خود تعیین میکند و بلافاصله اثبات شد که این خصوصیات برجسته برای تعداد قابلتوجهی از خریداران اروپایی جذاب است
آیونیک ۵ اولین محصول هیوندای محسوب میشود که بر اساس معماری جدید اختصاصی خودروهای الکتریکی ساخته شده و همچنین اولین مدل از زیربرند آیونیک بهحساب میآید. این کراساوور کرهای در دو نسخهٔ تک موتوره و دو موتوره و با دو پکیج باطری ۵۸ و ۷۲.۶ کیلووات ساعتی به بازار عرضه میشود. نسخهٔ قویتر دو موتورهٔ این ماشین ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد؛ اما کسانی که خواهان بیشترین بُرد هستند باید نسخهٔ تک موتوره با باطری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی را انتخاب کنند که تخمین زده میشود طبق معیارهای WLTP بتواند با هر بار شارژ بین ۴۷۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند.
نسخهٔ پایهٔ آیونیک ۵ اما از یک موتور الکتریکی با باطری ۵۸ کیلووات ساعتی استفاده میکند که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این خودرو قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی است. با این قابلیت، هنگامیکه خودرو به یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی متصل شود، از ۵ تا ۸۰ درصد از باطریهای آن ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ میشود. همچنین در این صورت، تنها پنج دقیقه شارژ صد کیلومتر به بُرد خودرو اضافه میکند. اولین نسخهای که از آیونیک ۵ روی خط تولید میرود نسخهٔ ویژهٔ Project 45 است. این نسخه که اواسط امسال به خریداران اروپایی تحویل داده میشود، تقریباً به همهٔ تجهیزات موردنیاز مثل سقف خورشیدی و رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی مجهز است.
Avan
۱۲ اسفند ۱۳۹۹به نظرم حُسن عمده آیونیک ۵ نسبت به بقیه محصولات هیوندای طراحی ساده تر اون هست.در محصولات جدید هیوندای قدری زیاده روی در طراحی وجود داره
مهزیار
۱۲ اسفند ۱۳۹۹این انقدر خوبه که باید آرم ولکس واگن میخورد اشتباهی هیوندای زدن
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹?گروه هیوندای در حال حاضر از نظر قابلیت اطمینان.وایمنی بهترین خودرو ساز جهانه.چرانتونه ماشین به این خوبی تولید کنه
آخه فولکس واگن چرا .?
R@m!n
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ترکیب یه ظاهر مدرن و رترو چیزه خوبی در اومده. کابینشو زنده تر بود نمی شد بهش نقصی گرفت.
Abbas.Lambo
۱۲ اسفند ۱۳۹۹این ماشین از روزی که معرفی شد قشنگ معلوم بود اومده بترکونه،حتی منم که به ماشینای برقی علاقه ای ندارم عاشقش شدم
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹خیلی طراحی خوبو اینده نگرانه ای داره
Abbas.Lambo
۱۲ اسفند ۱۳۹۹این پست چرا تو بخش میتسوبیشی ثبت شده؟
Amir
۱۲ اسفند ۱۳۹۹سال ۲۰۲۰ گروه هیوندا که بدون ایونیک تونستن با یک پله صعود به رتبه ۴ پرفروش ترین گروه جهان برسه و از امسال به بعد هم برند آیونیک این رشد رو سرعت میبخشه در کنار کیا و جنسیس و هیوندا
واقعا ۲۳۵ هزارتا اونم تو اروپا با این سرعت خیلی هست
فوق العاده هست این ماشین
Sina10
۱۲ اسفند ۱۳۹۹چقدر سفارش داشته!!
واقعا راست میگفتن که مردم دیوانه وار به سمت ماشین های برقی میرن
این ماشین که چیز خیلی خاصی نداره چرا اینقدر سفارش داشته؟؟؟
اره برد خوب و شارژ سریع و طراحی ساده و زیبا داره ولی فقط همین
این همه سفارش خیلی زیاده!!
amirmohammad
۱۲ اسفند ۱۳۹۹مشتری هم دقیقا همین طراحی و برد و زمان شارژ عالی رو میخواد دیگه.انتظار که نداره ماشین بره نون بخره براش
ماشین حساب
۱۲ اسفند ۱۳۹۹اروپا نفت گاز نداره
district heating رو جستجو کنین.
اروپا ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه گذاشته خونه و ساختموناشون با district heating گرم بشه.
اینطوری گاز و نفت کمتر وارد میکنن. برق بیشتری تولید میکنن. اونم پاک. اصلا برنامه دارن کل تولید برقشون هسته ایی یا پاک باشه. حمل و نقل هم خود به خود برقی میشه دیگه.
مانی
۱۳ اسفند ۱۳۹۹خیلی هم آلمانی شده
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹حیف که کراس اووره،جلوش شیب دار میره روبه صندوق عقبوکاش کابینشم بهتر بود.
ATa
۱۲ اسفند ۱۳۹۹این همون پلتفورمی بود که Volkswagen نتونست ارایه ش کنه… به قدری زیر برندهاش زیاد شده که توان تغییر و هماهنگی با تحول الکتریکی ها رو نداشت. زمان طلایی و از دست داده به نظر گرفتار تکرار شد.
Porsche
۱۲ اسفند ۱۳۹۹یه حرفایی میزنید ??
اتفاقا هرچی زیر مجموعه داشته باشه پلت فرم و غیره را هم بیشتر داره
amirmohammad
۱۲ اسفند ۱۳۹۹طراحی بسیار عالی در کنار مشخصات خیلی خوب این برند و در راسش این مدل آینده خیلی درخشانی داره که پر قدرت شروع کرده با این تعداد اعلام شده
زیزیگولو
۱۲ اسفند ۱۳۹۹کلاً کره ایها تو اروپا وضعیت خوبی دارن
امیرحسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹نمای جانبیش بخصوص رینگاش و اون خطوط عالیه ولی قسمت سرنشینان عقبش از نظر من افتضاحه ولی در عوضش اون قسمت داشبورد،کنسول وسط و بخ۱وص قسمت راننده و چیزایی که مربوط به راننده میشه واقعا عالیه،طراحیشومیگم
و طراحی عقبش قسمت چراغاش و و بینشون عالیه ولی چراغای جلوش و جبوپنجرش و سپرش از نظر من خوب نیست(میگم این نظر منه و با بقیه فرق میکنه به کسی بر نخوره)
Ali
۱۲ اسفند ۱۳۹۹بایدم استقبال بشه
فرهاد
۱۲ اسفند ۱۳۹۹با اینکه طراحیش بشدت متاثر از اروپایی ها مخصوصا از گروه فولکس هستش باید به هیوندای تبریک گفت.
پدرام
۱۲ اسفند ۱۳۹۹بی نظیره
من دوستش دارم . مطمئنم کیا ، هیوندای ، جنسیس و آیونیک میتونن به سلطنت فولکس واگن تو اروپا و سلطنت تویوتا تو آمریکا پایان بدن
ارش
۱۲ اسفند ۱۳۹۹چقدر خوب میشه طراحی های ساده و زیبا دوباره برگرده متاسفانه طراحی جدید اکثر مدل ها پیچیده شده همین پیچیدگی هم هارمونی و هماهنگی اجزا طراحی رو به هم زده و مثل سابق دوست داشتنی نیستن
مهدی ۲۰۰۰
۱۲ اسفند ۱۳۹۹یزیدتو بابا هیوندای.ولی هنوز خیلی برند ها مونده تا کامل وارد این عرصه بشن.به نظر من خیلی برند های مرده رو هم احیا میکنن الکتریکی ها.و کلی برند جدید.چون کلن قضیه برقی با بنزینی فرق میکنه.
حسین
۱۲ اسفند ۱۳۹۹به شرطی که مثل کونا آتیش نگیره
Mf1
۱۲ اسفند ۱۳۹۹واقعا درست میگن بعضی دوستان اگر آرم هیچ خودرویی روی ماشین نبود فکر میکردم فولکس این خودرو تولید کرده