اسکوتر الکتریکی تاشدنی هیوندای در نمایشگاه CES 2017 را به یاد میآورید؟ آن کانسپت بخشی از پروژهی آیونیک هیوندای بود و کاربران میتوانستند آن را تنها با یک دست تا کرده و داخل محفظه داخل درب هیوندای آیونیک جای دهند.
هماکنون نسخهی پیشتولیدی این اسکوتر معرفی شده که از نوع چرخ عقب محرک بوده و مجموعه باتری لیتیوم-یونی آن ظرفیت ۱۰.۵ آمپری دارد. این اسکوتر با یکبار شارژ میتواند حداکثر مسافت ۲۰ کیلومتری را طی کند.
هیوندای و کیا میخواهند با ارائهی این اسکوتر در محصولات آتی خود حملونقل جالبی را ارائه کنند. این اسکوتر زمانی که داخل خودرو باشد خواهد توانست بهصورت خودکار خودش را شارژ کند.
این پروتوتایپ به خاطر آنکه چرخ عقب محرک است ایمنی و پایداری بیشتری خواهد داشت چراکه وزن بیشتری در بخش عقب اعمال میشود. همچنین مهندسان میتوانند تنظیمات سیستم تعلیق روی چرخ جلو اعمال شده تا اسکوتر موردبحث سواری نرمتری داشته باشد.
مدیر تیم رباتیک هیوندای موتور گفته است:
این یک اسکوتر شخصی است که میتواند در محصولات آتی گروه هیوندای موتور دیده شود. ما میخواهیم مشتریان زندگی راحت و لذت بخشی داشته باشند. اسکوتر شخصی ما به کاهش ترافیک و آلایندگی در مراکز شهری کمک میکند.
دیگر جنبهی بسیار جالبتوجه این اسکوتر قابلیت حمل آن است. با وزن ۷.۷ کیلوگرمی این اسکوتر را به راحتی میتوان حمل کرد. همچنین یک صفحهنمایش دیجیتالی وجود دارد که وضعیت باتری و سرعت را نشان میدهد. البته حداکثر سرعت اسکوتر هیوندای به ۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
هیوندای برنامههایی برای نصب سیستم ترمز احیا شونده روی این اسکوتر دارد تا برد آن را تا ۷ درصد افزایش دهد.
[دانلود ویدئو]
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۸بسیار کاربردیه
تصور کنید کار واجبی مرکز شهر دارید و چند خیابان دورتر جای پارک یا پارکینگ هست، راحت پارک میکنید و با سرعتی معادل دویدن، یا حرکت ماشینها در ترافیک مرکز شهر، به کارتان میرسید و برمیگردید سمت ماشین
اونم بدون خستگی ناشی از عجله و دویدن
.
.
حسنش هم تاشو بودنه وزنش کمتر باشه بهتر میشه
سیستم تعلیق چرخ جلو و چراغ عقب جذابه، احتیاج به نوری واسه جلو هم هست واسه ناهمواریها و جاهای تاریک
.
و اینکه با قرارگیری داخل محفظه ماشین، شارژ میشه که یعنی همیشه قابل استفاده است گرچه هرچه بُردش بیشتر باشه بهتره اما با قابلیت شارژش هنوزم کاربردیه…
و احتمالا بخاطر مسایل ایمنی و استانداردهای تصادف و برخورد طرفین، محفظه اسکوتر از داخل درب ماشین، به صندوق عقب ماشین نقل مکان کنه
.
و دیگر اینکه اگه امکان ارتباطات موبایلی و پخش موزیک حداقل با هندزفری یا هولدر موبایل داشته باشه جذابتر هم میشه
افشار
۷ شهریور ۱۳۹۸مجید جان این حرفتون پنجاه تا پارادوکس داشت انتظار نهایی شما از این وسیله چیه لطفا بدور از احساسات نظر بدین
OMID
۸ شهریور ۱۳۹۸پارادوکس نداشت
کجاش متضاد بود؟
مانی
۷ شهریور ۱۳۹۸پدال جون عکس خانومه رو اینجوری میذاری من دلم میلرزه
خدایی نکرده به جرم اخلال در نظم عمومی و اقدام علیه امنیت ملی
نبرن دارت نزنن
me84
۷ شهریور ۱۳۹۸.
خیلی عالیه. بخصوص که تو در ماشین جا میشه و خودش شارژ میشه.
ولی بنظرم اگه اون قسمتی که پاها رو میزاری کمی پهنتر بود بهتر میشد.
حسین دهمرد
۷ شهریور ۱۳۹۸وقتی هم قیمت یه موتور سیکلت خوب باشه پس مال مرفهینه.بهترین وسیله ی نقلیه ی دنیا هم اگه به تعداد کافی در دسترس قرار نگیره نمیتونه مشکلی رو حل کنه و فقط جنبه ی لاکچری پیدا میکنه.
بهروز
۷ شهریور ۱۳۹۸ای خدا . کره ای ها چی میکنن . ما هنوز درگیر پلاک شدن و نشدن پرایدیم !!!
Achtung
۷ شهریور ۱۳۹۸یادمه بچه بودم روم نمیشد از اینا سوارشم):
رضا
۸ شهریور ۱۳۹۸به درد ایران نمیخوره.به اولین چهار راه برسی چنتا نیسان ابی با هم از روت رد میشن