هیوندای در سال ۲۰۱۴ سدان لوکس پریمیوم اندازه متوسطی را با نام اصلان (Aslan) صرفاً مخصوص بازار بومی کره جنوبی معرفی نمود. این سدانِ پریمیوم در سگمنت E و بین مدلهای جنسیس و آزرا قرار میگیرد و هرچند ازلحاظ خارجی و داخلی به سدان دیفرانسیل عقب جنسیس شباهت دارد اما برخلاف جنسیس، دیفرانسیل جلو بوده و بر روی پلت فرم Y6 مشترک با آزرا ساخته میشود. طراحی قسمت جلویی این خودرو بسیار شبیه به سوناتا بوده درحالیکه رگههایی از آزرا نیز در آن دیده میشود. فرم جلوپنجره هم قدری شبیه به جلوپنجرهٔ بیوک لاکراس نسل قبل است. طراحی قسمت عقب نیز تا حدودی به جنسیس شباهت دارد. در کل طراحی اصلان را میتوان تلفیقی از سوناتا، آزرا و جنسیس دانست.
اصلان بهعنوان یک سدان پریمیوم مجهز به امکاناتی چون روکش چرم صندلیها، تزئینات چوبی، کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری از تصادف، سامانهٔ هشداردهندهٔ خروج از خط، ۹ عدد ایربگ، سیستم حفظ ثبات و پایداری ESP، نشانگر میزان باد لاستیکها و… میباشد. این خودرو با دو پیشرانه قابل سفارش است که هردوی آنها از نوع V6 هستند. پیشرانهٔ اول ۳ لیتری GDi با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۴ نیوتن متر گشتاور و دومی ۳.۳ لیتری GDi با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور است. هردوی این پیشرانهها با گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میشوند که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. این موتورها نیز با مدل آزرا مشترک هستند. اصلان با قیمت ۳۷ هزار دلار در نوامبر ۲۰۱۴ وارد بازار شد و هیوندای امیدوار به فروش ۲۲ هزار دستگاه از آن در سال ۲۰۱۵ بود.
اما روند فروش اصلان طبق انتظار هیوندای پیش نرفت و حتی نتوانست به نصف فروش ۲۲ هزار دستگاهی مورد انتظار هیوندای دست یابد. از دلایل این فروش پایین، نزدیکی کلاس و جایگاه اصلان به دو سدان لوکس دیگر هیوندای یعنی آزرا و جنسیس بود درحالیکه با عرضهٔ شورلت ایمپالا به بازار کرهٔ جنوبی اوضاع اصلان بدتر از قبل شد و فروش ماهانهٔ آن به حدود تنها ۵۰۰ دستگاه کاهش یافت. هیوندای جهت بهبود این وضعیت حتی اقدام به کاهش قیمت اصلان به ۳۵,۷۸۰ دلار کرد که این عمل هم چندان کارساز نبود و هیچگاه فروش آن به میزان مورد انتظار نرسید. به همین دلیل مدیر اجرایی هیوندای رسماً شکست مدل اصلان را اعلام کرد. وی در این خصوص گفت:
باوجودی که میلیاردها دلار صرف پروژهٔ اصلان شد و قرار بود این خودرو بهترین سدان لوکس دیفرانسیل جلو در کرهٔ جنوبی باشد اما بههیچعنوان نتوانست به اهدافی که برای آن تعیینشده بود دست پیدا کند.
هیوندای در نظر داشت که اصلان نقش جنسیس دیفرانسیل جلو را در بازار بومی کرۀ جنوبی بازی کند و حتی آن را قاتل وارداتیها میدانست. بهطوریکه هیوندای قصد داشت با عرضهٔ اصلان بهعنوان یک خودروی لوکسِ تولید داخل در بازار داخلی کرهٔ جنوبی، با سدان های لوکسِ وارداتیِ مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری ۵ و آئودی A6 رقابت کند؛ اما این امر محقق نشد و اصلان به یک شکست کامل برای هیوندای تبدیل گردید. بهگونهای که حتی فروش بیوک لاکراس محصول GM کره نیز بیشتر از آن بود. به همین دلیل بهاحتمالقوی تولید این سدان شکستخورده بهزودی متوقف خواهد شد.
asa
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اخه چرا ؟ این که ماشین خوبو قشنگیه . حیف شد .اما از جلو کپ بیوک .
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هزار احسنت به این نوع بازار
حالم از وضع خودرو تو ایران به هم میخوره که اگه تو کشور خودمون بود جلو واردات همه رقباش رو میگرفتن تا شکست نخوره.
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این لگن سازا بیان یه همچین ماشینی بسازن !!!!!!!!!!!! من خودم جلوی تمام رقیباشو میگیرم!!! :)
ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کاملا بیوک هست شک نکن
farshid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جلو پنجره های هیوندای اکثرا کپی از فورده…واقعا این کره ای ها به چی خودشون می نازنن…کپی کارتر از این هیوندا خودشه. البته جلو پنجره این مدل درست مثل بیوکه
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵به این مینازن که ال جی سامسونگ و ماشین هاشون سال هاست تو کشرهایی مثل ایران حکمرانی میکنند.
Merdad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵یه کشوری مثل ما با این همه ادعا، آرزوش شده رسیدن به جایگاه اونا، بعد چرا به خودشو ننازن؟ |:
edris
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اینا سدان لوکسشون تو بازار بومی خودشون شکست میخوره دولتشون به خودش اجازه نمیده واردات رقباش رو کم کنه، ولی تو ایران دنا میسازن و دولت با کمال گستاخی واردات رقباش رو متوقف میکنه درنتیجه زباله ی تولید شده با تقاضای بی سابقه فروش میره. جالبه اسم این کارشون رو هم میذارن حمایت از تولید داخلی ولی به سادگی میشه فهمید با این کار دولت داره بزرگترین ضربه رو به تولیدات داخلی میزنه. چراکه با انحصاری کردن کشور سال به سال اختلاف تکنولوژی ما با دنیا بیشتر میشه و هر سال صنعت خودرو سازی عقب تر میمونه. این اختلاف تا جایی پیش میره که دیگه دولت نمیتونه انحصار رو ادامه بده و در نتیجه مجبور به باز کردن واردات و تخته کردن در صنعت خودرو سازی میشه… صنعتی که میتونست پا به پای کره و چین پیشرفت کنه بخاطر انحصاری شدن شکست میخوره. ممکنه یه کم طول بکشه ولی مطمئناً یه روز تعطیل میشه.
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فرشید عزیز هیوندای سانتافه 2013 از روی فورد اسکیپ 2017 کپی کرده اینم لینکش http://www.pedal.ir/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF/2017-ford-escape/ خاک تو سر هیوندا کپی کار در ضمن فورد بعد از منچستر اوله
Just Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چطوری ماشین ۲۰۱۳ از رو ماشین ۲۰۱۷ تقلب کرده؟؟؟؟؟???
اگه بنا به تقلبه که فک کنم فورد از رو هیوندا تقلب کرده نه هیوندا از رو فورد
حالت دیگه هم اینه که علم غیب داشتن مثلاً الان شما مدل اسکیپ۲۰۲۰ فورد میدونی چه شکلیه؟؟
Just Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چطوری ماشین ۲۰۱۳ از رو ماشین ۲۰۱۷ تقلب کرده؟؟؟؟؟???
اگه بنا به تقلبه که فک کنم فورد از رو هیوندای تقلب کرده نه هیوندا از رو فورد
مثلاً الان شما مدل اسکیپ ۲۰۲۰ فورد میدونی چه شکلیه؟؟؟
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط مرسدس عزیز شما طنز مطلب نمیگیری من چیکار کنم عکس قضیه درسته جا به جا گفتم گیریایی نظربره بالا بی منطق بودن بعضی از نظراته بدون سند و مدرک مشخص بشه
نیما
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان کمی به اطلاعات ناقص تون بیافزایید بعد کامنت بزارید
این جلو پنجره سانتافه جدید که بعد ها شد جلو پنجره اکثر خودرو های هیوندا اولین بار فورد تاروس 2012 استفاده کرده بود
ضمنا بیخودی تعصب نداشته باشین لطفا
هم هیوندای خوبه هم فورد
این وسط با تعصب چی گیره شما ها میاد
سعید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا نیما عزیز شما که اطلاعاتت کامله شما که هر نظری میدی با تعصب و بی تعصب یه لامبورگینی گیرت میاداین فورد تاروس2012 http://car.incars.ir/Ford/Taurus/2012/photo#slideshow%5Bshow%5D/2/ یه چیزی تو مایه های تویوتا کمری هیوندا آزراست نه سانتافه 2013 http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-2013/ شما حتما مدل های سال های بعد فورد تاروس دیدی و الا فورد تاروس 2012 نه جلو پنجره نه چراغ نه کاپوت هیچ شباهتی به سانتافه 2013 ندارد
سعید
۶ خرداد ۱۳۹۵آقا نیما یه نمونه دیگه از هیوندا مدل 2006 با این نوع جلو پنجره https://www.netcarshow.com/hyundai/2006-arnejs_concept/ بعد نیا بگو هیوندا اکثر خودروهاشو از فورد تاروس 2012 کپی کاری کرده 2006 کجا 2012 کجا ؟!
علیرضا سی بی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان اصلان به زبان ترکی یعنی شیر زرد(همون شیر ایران)
تو عکس هم کنار نام اصلان یه شیر هستش
باز خوبه اونا قدر فرهنگ باستانی ایرانو میدونن (ما که خیلی به گذشتگانمون بد کردیم)
king 918
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اسلان که تو نارنیا بود …………
علیرضا سی بی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلان . [ اَ ] (ترکی ، اِ) مصحف ارسلان به معنی شیر که غالباً نام اشخاص باشد. مأخوذ از ترکی ، شیر بیشه . و از اعلام است . (ناظم الاطباء).
اینم لینک: http://parsi.wiki/dehkhodaworddetail-17d0e2222d1249dfbe0be0551d765186-fa.html
بله تو اون فیلم هم اصلان بود.
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دمت گرم king منم دقیقا میخواستم همینو بگم.
ولی انصافا وقتی که بچه بودیم این کارتون رو نشون میداد چه حالی میداد.
وقتی بچه بودم همیشه منتظر بودم دره کمدم رو باز کنم و برم تو نارنیا
اون شیره(اسلان یا اصلان) هم یه بقل کنم از نزدیک(انصفا مهربون ترین شیره دنیا بود!!!)
ولی اون دوتا سنجاب هم که با اون بچه ها دوست بودن خیلی بانمک بودن.
انصافا دوره ی ما کارتون های خیلی خیلی بهتری بود.
از ساعت برنارد بگیر تا دی جی مون و……
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بچه ها تصور اینکه این همه خرج کنی یه ماشین طراحی کنی بعد شکست بخوره خیلی سخته که
اصلا چرا متوقفش کنن خب بده به کشورهای دیگه و تولیدش ادامه داشته باشه کلی هم مطمئنا فروش داره مثلا تو همین ایران.
جواب این سوال رو خیلی دوس دارم بدونم که چرا این همه خرج کردن میخوان متوقفش کنن و چرا صادرش نمیکنن مثل بقیه محصولات هیوندای؟؟
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درود
آقا سعید، صادرات هم بی خرج نیست و شرکت باید متحمل یه سری هزینه ها برای صادرات بشه تا بعد از فروش، اون هزینه ها جبران بشن
حالا شما حسابشو بکن که هیوندای بیاد و این هزینه ها را که شامل هزینه ی نمایندگی ها و حمل و نقل و انبار و… میشه و همینطور هزینه ی ایجاد خط تولید برای کشورهایی صرفه ی انتقال ندارن رو انجام بده (مثلا برای بازار آمریکا معمولا خودروها رو توی همون کشور تولید میکنن و کمتر پیش میاد از کره صادر کنن) و بعد توی باقی کشور ها هم نتونه فروش خوبی رو تجربه کنه، اون وقت میشه ضرر در ضرر!!
پس به قول ضرب المثل قدیمی که میگه: “جلوی ضرر رو هروقت بگیری منفعتِ”
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. در تکمیل حرفای آقا صادق، منم چند مورد دیگه به ذهنم میرسه:
مثلا اگر بخواد توی ایران واردش کنه، دو حالت داره. یا باید اینجا تولید بشه که باید دوباره کلی هزینه کنن برای احداث خط تولید (که با در نظر گرفتن هزینه ای که توی کره براش شده، اگر بخوان یه هزینه دیگه هم بکنن، دیگه اصلا به صرفه نمیشه). یا باید به ایران صادر بشه (مگه ایران سالی چندتا هیوندای میخره که بخواد فقط سالی 22هزارتا از این رو بخره؟) تولید این ماشین در صورتی صرفه اقتصادی داره که سالی 22هزارتا بفروشه. در غیر این صورت به صرفه نیست.
در مورد کشورهای دیگه هم باید بگم: این ماشین توی خونه خودش از رقبای خارجی شکست خورده، اگه به کشورهای دیگه بره احتمال پیروز شدنش صفره!
سعید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا مرسی
آره قانع کننده بود و یا حتی ممکنه برا محصولات هم رده خود شرکت هیوندا هم که این همه وقت و هزینه صرف جانداختنشون کرده مزاحمته همراه با ضرر ایجاد کنه.
اوکی مرسی از دوستان
ارمان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در جلو کاملا بیوک و در پشت کاملا اکورا تی ال ایکس
چی فکر کردن واقعا ؟! این اسلان یا اصلان ؟ ????
علیرضا سی بی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چون هیوندا طبق عکس قطعا منظورش از اصلان شیر بوده(طبق عکس)
من فامیلی دوستم اصلانی هستش اصلا شک ندارم همین که نوشتم درسته
احسان(احسان سابق)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵36 هزار دلار برای ماشینی که شبیه یک ماشین 20 هزار دلاریه (سوناتا) و قراره با بنز و بی ام و رقابت کنه خیلی سخته که فکر کنی فروش خوبی داشنه باشه
farshid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کل دنیای رو بگیره هیوندا هیچ ارزشی نداره…نه نواوری نه فناوری جدیدی..اگه کسی بلده بگه…همش کپی…کپی چه ارزشی داره…همش ما پول رو می بینم…اصالت 50 ساله فورد ماستنگ می ارزه به کل خودرو سازی کره.
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کل دنیای رو بگیره هیوندا هیچ ارزشی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صحبت های قرون وسطایی حکیم Farshid !!!!!!!
نمیدونستی بدون که کره ای ها هم تقریبا 50 ساله دارن خودرو تولید می کنن!!!!
احمد باقری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اونا کلی هزینه می کنن تا یک مدل جدید بدن بیرون، البته در دنیای امروز که پر از مدلهای مختلف و شرکتهای مختلف هست، رقابت خیلی سخته و خیلی پارامترها روش تاثیر داره.
farshid
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اره تو درست میگی..هیوندا نقطه عطف خودروسازی دنیاست…حالا برو بخواب
بهنام طیبی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵عیب نداره کره حالا حالا جا داره برای پیشرفت
Soroosh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵هیوندای هیچوقت تو فروش خودروهای لوکس موفق نبوده و نیست و نخواهد بود به چند دلیل واضح
اول مساله برند گرایی
یعنی کسی که میخواد ماشین لوکس بخره مطمعنا برند هم براش مهمه و میره دنبال یه برند اسم و رسم دار نه هیوندای و کیا و….
دوم ماشینای هیوندای و کیا تو امریکا و اروپا تا یه بازه خاص قیمتی فروش خوبی دارن یعنی مشتری تا یه حد خاص حاضر پول به این برند ها بده ( مثلا هیوندای سنتینیال یا کیا کادنزا یا ازرا کرنجور اصلا در اروپا فروش خوبی ندارن به سختی یکیشو میبینی)
سوم انقدر که ماشینای ارزانتر کیا و هیوندای تونستن با برند های خوب رقابت کنن و موفق باشن ماشینهای لوکسو بزرگ کره ای نتونستن رقابت کنن و فاصله بینشون زیاده هنوز
چیزی که مهمه اینه که در ایران خیلی از برندها بزرگ نمایی میشن و نگاه جهانی به خیلی از ماشینا یا برند ها با ایران خیلی متفاوته
بهنام طیبی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سروش جان من به نظر شما احترام قائلم ولی شما جوری مطمئن حرف میزنی انگار از اینده خبرداری که هیوندای موفق نمیشه
Soroosh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چاکرم بهنام جان
والا منظورم بیشتر اینه که با این وضع خودروهای لوکس کره ای که دارن پیش میرن فکر نکنم حالا حالاها بتونن عرض اندام کنن
یعنی بنظرم سیاستشون واسه خودروهای اقتصادی جواب داده ولی واسه لوکسا اصلا
البته درست میگی عزیز اینده رو چه دیدی??
بهنام طیبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵الان کی فکرشو میکرد چین بشه خودروساز؟؟؟؟؟؟؟ولی شد
بخاطر همین میگم رو اینده نمیشه مانور داد
بعدش هم جنبه اقتصادی هم خیلی مهم در روند خودروسازی.
محسن
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵قابل توجه نویسنده مطلب، Aslan همون اصلان خودمونه که در ترجمه با ایراد املایی به اشتباه اسلان نوشته شده
امیر دهقان دستگردی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از تذکر شما
اما در اکثر سایت های ماشینی به همین صورت یعنی «اسلان» نوشته شده و من هم از شیوۀ معمول پیروی کردم
Road
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آزرا هم خط تولیدش برداشته شده و کامل منحل شده و این هم مثل ازرا
به نظرم علتش اینه ک کمی زمان میبره تا هیوندای از خودروی اقتصادی و ارزان به خودروی لوکس و کمی گرون بتونه بره و تو بازار موفق بشه
سدان های لوکس قدیمی و با اصالت تو زمینه زیاد هستند و رقبا (خصوصا چین و کره و شاید فرانسه) شانس کمی دارن که تو محدوده قیمت حتی خیلی پایین تر از اونها وارد شن و رقابت منن
amir
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دلیل برداشته شدن خط تولید ازرا تمرکز بیشتر هیوندای بر روی برند تازه تاسیس جنسیس هستش
Mahmood
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵از اول هم مشخص بود که شکست خواهد خورد چرا که شاید به ظاهر خودروی خوبی باشه ولی خب خودرویی که جلوپنجره ی بیوک و داشبورد سوناتا و فرمان جنسیس و چراغ های جلوی سوناتا و موتور آزرا رو داره و هیچ مزیتی نسبت به سوناتا یا آزرا نداره خب مشتری یا سوناتایی که خیلی ارزون تر از اینه رو میگیره یا اگر هم بخواد پول بده آزرا رو که لوکس تر و پیشرفته تر هست رو میگیره.
محمود
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵هایوندای بزرگترین شرکت کشتی سازی تجاری دنیاست و شرکت خودرو سازی یکی از ده ها زیر مجموعه این شرکته و حتی کسانی که تو دوره خاتمی و اواخر دوره احمدی نژاد تو عسلویه کار می کردن به یاد دارن که یکی از پیمانکارهای بزرگ فازهای عسلویه همین هایوندای بود .تو تمام برندهای خودرو سازی همیشه یکی دوتا پروژه ورشکسته پیدا میشه .بی شک کره جنوبی و شرکت های مهمی مثل سامسونگ .ال جی .هایوندای الگوهای بسیار خوبی هستن برای پیشرفت حتی اگر اونها رو گاهی کپی کار حس کنیم .کشور کره جنوبی یکی از بالاترین امار خودکشی جهان رو داره البته مث ما مساله نه بیکاری هست و نه …مشکل اینه که گاهی مردمش نمی تونن خودشون رو با پیشرفت هماهنگ کنن و از تغییر سنت به مدرنیته جا می مونن.مطلب طولانی و گاهی نامرتبط اما گفتم بگم!
mojtaba
۲۳ تیر ۱۳۹۵مگه آدمه؟
آقا اصلان….!!!
خخخخ
soroush
۲۷ تیر ۱۳۹۵جلوشو از ولوو کپی کرده