هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدانها آغاز کرد اما هرگز بخش بشدت داغ شاسیبلندها را فراموش نکرده است و قصد دارد بهزودی با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش فوقالعاده رقابتی وارد شود. GV80 یکی از مهمترین محصولات جنسیس محسوب میشود و حالا تصاویری از آن افشا شده است که نمای نسبتاً کامل از بیرون و داخل آنرا نشان میدهند. این تصاویر بدون پوشش در جریان تصویربرداریهای تجاری از این خودرو در کرهٔ جنوبی گرفته شده و به بیرون درز کرده است.
به لطف این تصاویر، هماکنون ایدهٔ کاملی در مورد طراحی اولین شاسیبلند جنسیس هم در داخل و هم در خارج در اختیار داریم. با توجه به این تصاویر، همانطور که انتظار میرفت GV80 در جلو از جلوپنجرهٔ پنجضلعی بزرگی برخوردار است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن با اندازهای بسیار بزرگ تشبیه شده است. این خودرو در داخل اما لوکستر از سدانهای کنونی جنسیس به نظر میرسد زیرا در اینجا از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراساوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV80 منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.
در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پرهٔ منحصربهفرد قرار گرفته که با چرم پوشیده شده و از تریم فلزی برخوردار است. پشت این غربیلک فرمان نیز در نمونهٔ خاکستریرنگ، صفحه آمپری با سرعتسنج بزرگ آنالوگ به چشم میخورد که شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد زیرا امروزه بسیاری از کراساوورهای لوکس به صفحه آمپرهای دیجیتالی مجهز هستند اما به گفتهٔ منابع کرهای، فقط تیپ پایه و احتمالاً صرفاً نسخههای داخلی GV80 با صفحه آمپر آنالوگ عرضه خواهند شد و تیپهای میانی و بالایی و همینطور نسخههای صادراتی به صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهند بود.
این در حالی است که در این تصاویر در نمونهٔ کرمرنگ صفحه آمپر دیجیتالی دیده میشود که طبق این گزارشها احتمالاً در آمریکای شمالی بهصورت استاندارد ارائه خواهد شد. از صفحه آمپر که بگذریم، در کابین GV80 یک داشبورد شیک با صفحهنمایشی در بالای آن جلبتوجه میکند. در زیر این قسمت دریچههای باریک تهویه با تریم فلزی جای گرفتهاند که این تریم تا سمت شاگرد ادامه یافته است. در زیر دریچههای تهویه هم نمایشگر دومی قرار گرفته که با کنترلرهای دوار بزرگ و مجموعهای از دکمهها احاطه شده است. به نظر میرسد این دکمهها دسترسی سریع به تنظیمات تهویه و منوهای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را فراهم میکنند.
کنسول میانی GV80 نیز از سبک معمول جنسیس فاصله گرفته است زیرا در آن یک شیفتر دندهٔ دوار جدید با دکمهٔ ترمز پارک در مرکز آن به چشم میخورد. طرح دایرهای در انتخابگر حالات مختلف رانندگی که با دکمههای نقرهای احاطه شده نیز اعمال گشته است. این کنسول همچنین از تریم چوبی و کاور نگهدارندههای لیوان هم برخوردار است.
هرچند هنوز اطلاعاتی رسمی در مورد پیشرانههای GV80 منتشر نشده اما بااینحال میتوانیم گزینههای موجود در لیست پیشرانههای آنرا برشماریم. موتور پایهٔ این خودرو یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود اما خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور بروند. در بازارهای خارج از ایالاتمتحده نیز یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۲۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد تا GV80 بتواند بهتر با بامو X5 و مرسدس بنز GLE رقابت کند.
ایمان
۱۳ آذر ۱۳۹۸تصاویر واضح نیست ولی رنگ سفید بیشتر بهش میاد
گرچه X۵ و GLE رقبای خیلی بزرگ و سرسختی هستن
ولی این ماشین هم طرفداران خاص خودشو داره
Malt hill
۱۳ آذر ۱۳۹۸قطعا مچ رقبای ژاپنی رو می خوابونه.
کیان
۱۳ آذر ۱۳۹۸ظاهرا این دفعه به فمر اسکی رفتن از محصولات اسکی رفتن افتادن
این دفعه هدف محصولات لندروور و هدف قرار داده، سیستم تعویض دنده و نوع و طراحی سیستم تهویه مطبوع !!!
اینجور میخوان خودشون و مطرح کنن ؟ چینی ها هم کم کم دارن دست از کپی کاری برمیدارن اما اینا می خوان با شبیه به بزرگا کردن خودشون و مطرح کنن !!!!!!!!!!!!!
ساسان
۱۳ آذر ۱۳۹۸جلو پنجره ها هم داره داستانی میشه تو خودروها.
من زیاد خوشم نیومد.داخل خودرو هم شبیه رنج رور شده…نتونست یک زبان طراحی و کاراکتر جدید و زیبا خلق کنه.
Joker
۱۳ آذر ۱۳۹۸عالی از آب در اومده،عکسای با کیفیت تری هم ازش لو رفته که به دست پدال نرسیده! هیوندای سه تا موتور جدید تولید کرده که قراره تو هر دو مدل جدیدG80 و Gv80 ازش استفاده کنه…
meysam
۱۳ آذر ۱۳۹۸به طراحیش ایرادی وارد نیست.
بنظرم طراحی خارجیش از لکسوس و آکورا و اینفینیتی زیباتره البته بجز لکسوس LX570
فرهاد
۱۳ آذر ۱۳۹۸شانس موفقیت این هم به اندازه مدل سدان خواهد بود
مهدی
۱۳ آذر ۱۳۹۸طراحی جنسیس های جدید خصوصا جلوپنجره ،گنگ و سر در گمه…تولید کلاس های بسیار نزدیک به هم،برای هیوندا،زیاده روی حساب میشه چون برگ برنده اون نسبت به برندهای مطرح،قیمت کمتر برای کلاس بالاتر بوده که با این روند زیر سوال میره و از طرفی کیفیت روزافزون و طراحی با ظرافت بالا،اگر با کنترل قیمت همراه نباشه،جنسیس و هیوندایی باید جمع کنن برن…
Car lover
۱۳ آذر ۱۳۹۸خب شوخی بسه مدل اصلیش چ شکلیه؟؟؟
حسن
۱۳ آذر ۱۳۹۸به نظرم جنسیس اگر برای نامگذاری خودروهاش به جای کد ،اسم بگذاره لوکس تره.
MjM
۱۳ آذر ۱۳۹۸طراحی های بیخود هیوندای تو این چند ساله برند جنسیس رو هم بی نصیب نذاشت!
فرهاد کرمستجی
۱۴ آذر ۱۳۹۸جلو پنجرش شمارو یاد محصولات کادیلاک نمیندازه؟ کنسول میانی هم به شدت محصولات رنج روور