تعدادی از خودروسازان علاوه بر ساخت خودرو به فروش لباس نیز مشغول هستند اما این البسه اکثراً به پیراهنهایی با لوگوی خودروسازان محدود هستند.
هیوندای روش متفاوتی را در پیش گرفته زیرا کلکسیون جدیدی با نام Re:Style 2020 را معرفی کرده که در تولید آنها از مواد بازیافتی برگرفته قطعات خودروهای اوراق شده استفاده شده است.
هیوندای امسال با تعدادی از برندهای مد همچون Alighieri، E.L.V.، DENIM، Public School، pushBUTTON، Richard Quinn و Rosie Assoulin همکاری کرده است. این خودروساز کرهای میگوید برندهای یاد شده به خاطر سهمشان در یافتن راههایی پایدارتر برای تولید محصولاتی که دوست داریم انتخاب شدهاند.
به لطف این همکاری برند Alighieri گردنبندها و شالگردنهایی ساخته که از جنس متریال کمربندهای ایمنی، شیشهها و فوم بکار رفته در خودروها میباشد. برند DENIM نیز لباس بلندی را تولید کرده که دارای باقیماندههای چرم حاصل از فرایند تولید و البته اوراق صندلیها و پوششهای داخل خودرو میباشد.
سایر برندها نیز لباسها و جواهراتی را تولید کردهاند که در برخی از آنها پارچههای بازیافتی کیسههای هوای خودروها دیده میشود. یکی از برندها نیز کیف شیکی را معرفی کرده که در تولید آن فوم باقی مانده از تولید خودروها و پارچههای کفپوش آنها وجود دارد.
این البسه از سیزدهم اکتبر در فروشگاههای آنلاین به فروش خواهند رسید.
اگرچه این کلکسیون باب میل همه نیست اما هیوندای میگوید آن را بهمنظور برجسته کردن این حقیقت که کیسههای هوا، چرم و شیشه معمولاً دوباره در صنایع دیگر استفاده خواهند شد معرفی کرده است. این خودروساز همچنین اظهار داشته هدف از کلکسیون موردبحث تشویق همکاری بین صنایع گوناگون برای یافتن راههایی به منظور تولید محصولات پایدار است.
sina
۲۰ مهر ۱۳۹۹صحیح ولی چرا بقیه اینکارو انجام نمیدن؟
Ho3in
۲۰ مهر ۱۳۹۹اکثر برندها یه شغل دوم هم دارن
بنده خدا ها تحریم ها خیلی روشون اثر گذاشته ندارن خرج زندگی رو بدن?مجبورن شب لباس بدوزن
Abbas.Lambo
۲۰ مهر ۱۳۹۹ایده ی جالبی بود،دمش گرم
خودرو سازهای(شما بخونین فرغون ساز)ماهم اینجا همین کارو انجام میدن منتها برعکسش،مثلا با آفتابه و دمپایی و خلاصه هر چی پلاستیک بازیافتیه میان داشبورد خودروی لوکسی همچون دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیونی رو خلق میکنن…
blackburn
۲۰ مهر ۱۳۹۹حرکت جالبی نسیت.
مگه لایکان یا فنیر اسپورته که الماسشو در بیارن یا ساعت 250 هزار دلاری رویس و زنوو
blackburn
۲۰ مهر ۱۳۹۹راستی راسته پراید شده 160 م وای انگار دارم کابوس میبینم چن سال پیش لکسوس ای اس میدان اسن قیمت
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹تا همین سه چهار سال پیش با پونصد ششصد میلیون تومن میشد آخرین مدل پورشه رو بخریم …. ولی افسوس که گذشته دیگه برنمیگرده
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹یادمه پانامرا 500 میلیون بود مازراتی 800 اخ اخ یادش بخیر میگفتیم چقدر گرونه?♂️?♂️?♂️
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹الان با 800 سراتو مونتاژی اشغال میدن یاخداااااااا اگه یکی سرات رو الان بفروشه بعد دلار برگرده رو 3 میتونه راستی راستی یه مازراتی بخره!!!!!!(هیچوقت نمیشه)
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۹سراتو مونتاژی تو بازار شد یکو دویست .
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۹سال ۸۹ کارگر سوپر مارکت بودم ماهی ۱۵۰ هزار تومن حقوقم بود یکسالو نیم پولامو جمع کردم گذاشتم تو بانک یه پنج میلیونم وام گرفتم دو میلیونو پونصدم خودم جمع کرده بودم یه پراید صفر از نمایندگی خریدم بقیمت هفتو پونصدو شصت. تحویل یک ماهه .الان ماهی دومیلیون حقوقمه نمیتونم پولامو جمع کنم یه موتور بخرم .کاش هیچوقت نفروخته بودمش .ده سال پیشِشَم می نالیدیم که ساله ۷۹ پرایدو خریدیم چهارو پونصد یا فلان قَدَر ..یک روزی هم حسرت میخوریم و مینالیم که سال ۹۹ یادتونه پراید ۱۶۰ میلیون بود الان شده ۶۰۰ میلیون تومن..لابد پیش خودتون فکر کردین با این صحبتهایی که من کردن تا ده سال دیگه پراید تولید نمیشه ..پس بشینید و تماشا کنید که تولید خواهد شد بزک شده و با نامهای دیگر .و همچنان این ظلم پایدار خواهد ماند ( کی گفته ظلمپایدار نمی ماند) تا وقتی که سکوت کنیم .واقعا لیاقت ایرانی این بود؟ راسته که میگن خودمون انتخاب کردیم این زندگیرو ؟
میثم
۲۰ مهر ۱۳۹۹دمش گرم واقعا
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹خخخخخخ?????
AMG_73///
۲۰ مهر ۱۳۹۹خوبه واقعا ایده خوبیه
میشه این ایده رو جهانی کرد مثلا شرکتی مثل تویوتا یا هوندا و رنو نیسان
آفرین به هیوندای????????
(((البته این برای شرکت اقتصادی خوبه نه اشرافی ساز مثل رولزرویس و میباخ و بنتلی///….)))