هیوندای

انتشار اولین تصاویر رسمی از کاسپر، کراس‌اوور کوچک و جالب هیوندای

هیوندای اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور کوچک سگمنت A خود که کاسپر (Casper) نام دارد و قرار است تا قبل از پایان امسال به بازار عرضه شود را منتشر کرده است. این کراس‌اوور کوچک برای اولین بار با کد اولیهٔ AX-1 در ماه فوریه در حال آزمایش دیده شد و در ماه می اولین تیزرهای رسمی آن انتشار یافت. ویژگی طراحی برجستهٔ کاسپر چراغ‌های دایره‌ای LED بزرگ درون سپر جلو است که بخشی از چراغ‌های جلوی دوقسمتی آن محسوب می‌شوند.

تیپ پایهٔ این خودرو از جلوپنجره‌ای نقره‌ای‌رنگ بهره می‌برد درحالی‌که نسخهٔ اکتیو به جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ با دو ورودی هوای دایره‌ای اضافی برای اینترکولر مجهز است که نشان از وجود پیشرانهٔ توربو در زیر کاپوت دارد. در عقب نیز شاهد چراغ‌های پارامتریک هستیم که با شیشهٔ عقب ادغام شده‌اند درحالی‌که شبرنگ‌های گرد درون سپر آینه‌ای از چراغ‌های جلو هستند. به لطف صفحات محافظ نقره‌ای‌رنگ در پایین سپرها، روکش‌های پلاستیکی در کل بدنه، کاپوت برجسته، گلگیرهای جعبه‌ای و ریل‌های روی سقف به همراه فاصلهٔ نسبتاً زیاد ا زمین، کاسپر علیرغم اندازهٔ کوچک نمایی کاملاً کراس‌اووری دارد.

درمجموع، تناسبات کلی، ستون‌های A مشکی‌رنگ و خطوط واضحی در اطراف پنجره‌های جانبی این خودرو بسیار به سوزوکی ایگنس شباهت دارد که یکی از رقبای اصلی کاسپر محسوب می‌شود. این کراس‌اوور جدید کره‌ای ۳,۵۹۵ میلی‌متر طول، ۱,۵۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۷۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۴۰۰ میلی‌متر است. این یعنی کاسپر از کراس‌اوورهای سگمنت B هیوندای یعنی بایون، ونی و کُنا که در سراسر جهان به فروش می‌رسند به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر است.

کاسپر روی پلت‌فرم K1 ساخته شده که قبلاً در هاچ‌بک‌های سگمنت A گروه هیوندای-کیا یعنی i10 و پیکانتو به کار رفته است. این خودرو در کره جنوبی یا دو پیشرانهٔ سه سیلندر ۱ لیتری بنزینی عرضه خواهد شد که یعنی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. این موتورها در i10 به ترتیب ۷۵ و ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و با گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی و اتوماتیک ارائه می‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود همین ترکیب در کاسپر هم ارائه شود که به‌احتمال‌زیاد با انتقال قدرت محرک جلو همراه خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود کاسپر به هند هم صادر شود یعنی جایی که کراس‌اوورهای کوچک و ارزان‌قیمت بسیار محبوب هستند. گفته می‌شود این خودرو در هند با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد که ۸۴ اسب بخار قدرت دارد؛ و در آخر احتمال ساخت نسخهٔ تمام الکتریکی کاسپر در اواسط سال ۲۰۲۳ هم وجود دارد. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو منتشر شود زیرا گفته شده تولید آن در ۱۵ سپتامبر در کره جنوبی آغاز خواهد شد و بنابراین زمان معرفی کامل آن نباید خیلی دور باشد. هیوندای فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد عرضهٔ کاسپر در بازارهایی غیر از کره جنوبی منتشر نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    هیوندای کاسپر 👍🏻
    کوییک G 👎🏼

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کوییک که همون تیبا باشه رو با یه ماشین روز مقایسه کنیم؟ یعنی کسی هست که بگه کوییک؟؟؟؟
      پلاستیکای خشک درجه ۱۰ داخل محصولات سایپا رو آدم میبینه کهیر میزنه!

      1. AMG///

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (142 ديدگاه)

        منم میدونم داداش ولی هم قیمتن
        قدرت مشابهی هم دارن

      2. Porsche

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        به خدا از درجه ۱۰ هم بدتره
        این خودرو ها تو ایران خیلی مناسب هستن
        کوچیک و جمع و جور خوب
        مثلا اوپل rocks-e هم خیلی خوبه برای نوجوونا
        دیگه با این موتورای از رده خارج شده به خودشون و دیگران صدمه نمیزنن
        ولی خب متاسفانه تا بنجل های چینی هستن راهی برای ورود این خودرو ها باز نمیشه

        1. Karl Benz

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          چینی خوبم نمیارن آشغالای ۱۰ سال پیشو میارن

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اتفاقا چیزای مد روز چین رو هم میارن ولی بازم همون بنجل سابقه،مثلا همین تانگ یا جک x7 هم مد روز چینه اما بازم همون بنجل چینی…

    2. ARMAN

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (325 ديدگاه)

      یه تیکه آشغال با محصول روز هیوندای اصلا قابل مقایسه نیست.

    3. ممد ژانگولر

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      داداش اون دوتا سولاخ زیر جلو پنجره بابت چیه ؟!🤯

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چراغه برادر…

      2. Mad.z.Max

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اون دوتا سولاخیا نوشته مال اینترکولره روی مدلای توربو

    4. Reza Waffen SS

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      داداش یعنی آشغال ملی رو با محصول هیوندای مقایشه میکنی ؟؟؟

  2. محمدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    خوراک ایرانه جایی که ساندرو استپ وی ۲نسل قبل البته مدل ۹۸ البته ۵۰۰میلون قیمت بخوره اینو راحت ۸۰۰تومن میخرند

  3. kastech

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    یه جورایی رقیب پاندا هم هست که برای شهر عالیه

  4. Avan

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (326 ديدگاه)

    قیافه بانمکی داره ولی من زیاد جذبش نشدم. فکر کنم به زودی کیا هم همین شاسی بلند رو با طراحی بهتر ارائه کنه.

  5. میثم

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    چقدر گوگولیه
    تناسبات طراحیش خیلی خوبه

  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی بانمکه!😂😍

  7. حسین دهمرد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    انصافا هیوندای تو طراحی و تناسبات کم نمیزاره خصوصا تو همچین سگمنتی که دیگران زیاد هزینه نمیکنن. البته فکر میکنم اگر کمی فانتزی تر بشه جالب تر بشه. 23 سانتیمتر از 206 هاچبک طول کمتری داره ولی حتما جادارتره. این 206 چیه که لامصب هنوزم خوشگله

  8. محمد مختاری آذر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا از هیوندای نا امید شدم این همه محصول خوب مثلا النترا ان یا توسان و خیلی محصول دیگه واقعا این دیگه چیه؟ اصلا طراحی خوبی نداره کیا سول از این بهتره

    1. حسین دهمرد

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      این دوتا تو یه کلاس نیستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا